Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jalkapallo - yleistä keskustelua nahkakuulan potkiskelusta

Olipa mukava että Luka Modric voitti ballon d'orin tulin hyvä mieli, loistava pelaaja. Kerrankin pelkkä maalimäärä ei ratkaissut.
Olen samaa mieltä, että maalimäärän ei tule asiaa ratkaista, mutta täytyy siellä jotain tilastoa kunnolla olla taustalla.
Mun mielestä tälläisessä ei saa myöskään määrittää se mitä olet voittanut. Vaan puhtaasti pelillisesti paras pelaaja.

Eli onko Modricin tilastoissa useampi kohta jotenkin ylivertainen muihin nähden?
 
Hauskinta tuossa oli se, että Ronaldo alleviivasi omaa lapsellisuuttaan jäämällä pois koko tapahtumasta. Yhy yhy, en mee ku en voita.
 
Olen samaa mieltä, että maalimäärän ei tule asiaa ratkaista, mutta täytyy siellä jotain tilastoa kunnolla olla taustalla.
Mun mielestä tälläisessä ei saa myöskään määrittää se mitä olet voittanut. Vaan puhtaasti pelillisesti paras pelaaja.

Eli onko Modricin tilastoissa useampi kohta jotenkin ylivertainen muihin nähden?
Kyllä mä veikkaan että suurimpana juttuna oli kroatian vieminen mm-finaaliin aika suurella panostuksella. Tietty on sillä syöttöprosentti 90% ihan ovr, keypasseja yms. Tekee töitä molempiin suuntiin. Vaikka en realista tykkää sitten ollenkaan, on luka hieno pelaaja.
 
Yleensä suurilla voittajilla lajissa kuin lajissa on jotain sellaisia piirteitä persoonassa mitkä pistää vähän törkeästi silmään, mutta tuskin ilman niitä erikoisuuksia olisivat niin kovalla tasolla.

Mielestäni ei kaikkien tarvitse olla kilttejä äidin kultapoika, vaan kyllä niitä mulkkujakin kentälle mahtuu. Ja onhan mies nykyään täysiverinen joukkuepelaaja, itsekkäisyydestä huolimatta.

CR7 oli varmaan poissa myös sen raiskaustapauksen takia, pääsyy poissaoloon tottakai Modricin voitto. Ja harvoinpa muita pelaajia haukutaan, jos ne tilaisuuksista pois. Isot tähdet kerää negaa ja huomiota.

Olisi Top-3 voinut toki olla mielestäni myös 1. Messi 2. CR7 3. Modric.
Lukan voiton taustalla on varmaan joku agenda ja MM-kisoilla on jostain syystä paljon isompi painoarvo kaikissa noissa palkinnoissa ja vuoden joukkueissa kuin muilla otteluilla.
 
Tänään tulee kaksi ottelua Subilta, klo 19:50 Galtasaray - Porto (turha matsi) ja klo 21:50 Liverpool - Napoli, jossa on iso panos.

Molemmat näkyy varmaan myös Katsomon kautta, katsomalla Subin kanavaa.
 
Hauskinta tuossa oli se, että Ronaldo alleviivasi omaa lapsellisuuttaan jäämällä pois koko tapahtumasta. Yhy yhy, en mee ku en voita.
Ja mikäs messistä tekee kun hän ei osallistunut ball dor tapahtumaan? Kannattaa tarkistaa oman kultapojun taustat, ennekkä alkaa Rollea dissaamaan turhan takia.
Tämä toki pelifoorumille kirjoitettu, jossa tietämys urheilusta täysi 0, joten kovin vakavasti ei voi näitä postauksia ottaa.
 
Ja mikäs messistä tekee kun hän ei osallistunut ball dor tapahtumaan? Kannattaa tarkistaa oman kultapojun taustat, ennekkä alkaa Rollea dissaamaan turhan takia.
Tämä toki pelifoorumille kirjoitettu, jossa tietämys urheilusta täysi 0, joten kovin vakavasti ei voi näitä postauksia ottaa.
Heh. Rollea nyt vaan on helppo ja kiva dissata, eikä mitenkään turhan takia, vaan koska hänen olemuksensa on mikä on. Ja itse olen jo päässyt yli kaikenlaisista idolienpalvonnoista, mutta saan kyllä tyydytystä fanipoikien tunteenpurkauksista. Juuri tällaisista. Ahh. Lopuksi vielä vinkki: MITÄÄN ei kannata ottaa kovin vakavasti.
 
Heh. Rollea nyt vaan on helppo ja kiva dissata, eikä mitenkään turhan takia, vaan koska hänen olemuksensa on mikä on. Ja itse olen jo päässyt yli kaikenlaisista idolienpalvonnoista, mutta saan kyllä tyydytystä fanipoikien tunteenpurkauksista. Juuri tällaisista. Ahh. Lopuksi vielä vinkki: MITÄÄN ei kannata ottaa kovin vakavasti.
Täytyykin ottaa tämä vinkki talteen; Aina kun teet tietämystasollasi itsestäsi täyden urpon, kannattaa vain ohittaa tämä sanomalla "älä ota vakavasti"

Ronaldo on naurettava itkupilli, kun jättää tulematta ballon dor gaalaan, mutta messi jättää tulematta, niin se vaan ignorataan. Tämä on juuri barca fanien logiikkaa.

Tästä eteenpäin keskityn tällä foorumilla pelikeskuteluihin, koska mitä voit olettaa tietämystason olevan konsolisivustolla...
 
Tästä eteenpäin keskityn tällä foorumilla pelikeskuteluihin, koska mitä voit olettaa tietämystason olevan konsolisivustolla...

Eipä tuo sinunkaan oma logiikkasi ja tapasi käsitellä asioita kovin suurta tietämystasoa osoita, valitettavasti. Kanssakeskustelijoiden "nimittely", lokerointi Messi-/Barcafaneiksi, tai heidän tietämyksensä väittäminen täydeksi nollaksi ei ole mitään järkevää keskustelua sekään, vaan menee enemmänkin siihen loputtomaan "Messi vs Ronaldo"-sotimiseen, joka on ollut viimeiset noin kymmenen vuotta ihan täysin loputon suo. Kannattaa itse kirjoitella vähemmän provosoivasti ja vähemmän muita lokeroiden tai haukkuen, eikä lähteä tuolle "Sä olet ihan tyhmä Messifanipoju, kun oot mun kanssa eri mieltä!"-linjalle.

HerraNenä ei muuten viesteissään maininnut Messiä millään tavalla, vaan kommentoi ainoastaan Ronaldon julkisuuskuvaa ja tapaa käyttäytyä. Ihan itse aloit vääntämään aiheesta tappelua. Itse kyllä ymmärrän ihmisten antipatiat Ronaldoa kohtaan ja etteivät pidä hänestä ihmisenä hänen julkisuuskuvansa takia. Onhan CR7 antanut itsestään julkisuudessa erittäin leuhkan kuvan ja kentälläkin on usein käyttäytynyt kuin olisi seuraansa suurempi tapaus. Kaikkia tuollainen käytös ei vaan miellytä ja internetin aikana tykkäävät tuoda mielipiteensä esille. Se, että antaa tuollaisen mielipiteen päästä oman ihonsa alle niin pahasti, että pitää alkaa mielipiteen esittäjää haukkumaan, ei osoita kovin hyviä keskustelutaitoja.

CR7:n taitoja ja saavutuksia jalkapalloilijana kukaan tuskin kiistää, mutta ei hänestä tai hänen tavastaan tuoda itseään esille tai käyttäytymisestään silti tykätä tarvitse.
 
Pahoittelen provosoivaa kommentointiani. Mielestäni en haukkunut ketään sanomalla HerraNenää barca-faniksi. Faktahan on se, että joku Chelsea tai yksittäinen Neymar fani todennäköisesti ei laukoisi tuommoista ronaldoa dissaavaa kommentia. Siitä päättelin hänet barca / Messi-faniksi.
Itse en myöskään Ole Ronaldo kannattaja. Ihmetyttää vain tuommoinen Ronaldon dissaaminen, kun Messi käyttäytyi ihan samalla tavalla. Ja kyllä, olen siitä samaa mieltä, että tuommoinen käytös viittaa kunnioituksen puutteeseen.
 
Mä olen Juven(myös) miehiä ja voin kyllä yhtyä myös ihan samaan kommentointiin. En itsekään Ronaldosta välitä, mutta onhan tuo kentällä kultaa.

Ihme juttu vaan että pelifoorumille kirjoittaminen vähentää asian arvoa, kirjoitan esim. Itse muutamalle jalkapallofoorumille, tänne ei vaan kovin syväluotaavia ajatuksia jaksa kirjoittaa. Sais aikalailla yksin jutella.
 
https://yle.fi/urheilu/3-10560106

Varsin mielenkiintoinen juttu Messistä ja siitä, kuinka hänen aikaisemmat maagiset suorituksensa ovat saaneet monet ns. "Messi-sokeiksi", joka aiheuttaa sen, että hänen nykyisiä 50-60 maalin kausiaan ja esityksiään ohitetaan vain olan kohautuksilla. Jutussa toki myös paljon juttua ihan koko hänen tähänastisesta urastaan läpileikkauksena.
 
https://yle.fi/urheilu/3-10560106

Varsin mielenkiintoinen juttu Messistä ja siitä, kuinka hänen aikaisemmat maagiset suorituksensa ovat saaneet monet ns. "Messi-sokeiksi", joka aiheuttaa sen, että hänen nykyisiä 50-60 maalin kausiaan ja esityksiään ohitetaan vain olan kohautuksilla. Jutussa toki myös paljon juttua ihan koko hänen tähänastisesta urastaan läpileikkauksena.
"Ranska möyhensi haastajansa toisen erän tehohetkellä"

Jos kyse olisi kenestä tahansa muusta lukeminen loppuisi tuohon lauseeseen. Vaikea edelleen Suomessa tajuta että se on PUOLIAIKA.
 
Glen Kamara on kyllä sellainen pelaaja, että Suomen maajoukkueen keskikentän keskusta on hyvissä käsissä, tai siis jaloissa, seuraavan vuosikymmenen ellei ylikin. On taistelutahtoa, voimaakin sopivasti, nopeutta riittävästi, pallo pysyy mukana ja älliä on kaverilla päässä niin, että osaa tehdä oikean ratkaisun pallon kanssa melkein joka kerta. Ja kaveri täyttää vasta 23 vuotta!

Tulee olemaan mielenkiintoista seurata, mihin Kamara skottiliigan Dundeesta siirtyy. Hänellä loppuu sopimus ensi kesänä, joten todennäköisesti jo tammikuussa osoite vaihtuu, jotta Dundee saa edes jonkinlaisen siirtokorvauksen. Glasgow'n suurseurat Celtic ja Rangers ovat olleet kiinnostuneita ja myös Englannin puolelta Championshipista on ollut kiinnostusta. "Itä-Euroopan" joukkueita on myös kerrottu olevan kiinnostuneita, mutta nimiä ei vielä ainakaan ole kerrottu. Kamara on jo nyt todella hyvä, mutta varaa on tietenkin aina kehittyä ja siinä on tärkeää valita seuraava seura oikein. Hyvä ja stabiili ympäristö, riittävästi peliaikaa ja valmennus, joka osaa pelaajakehityksen. Mielenkiintoista nähdä, minne tie vie.

Lainailen itseäni parin sivun takaa. Viimeisimmät huhut kertovat, että Glen Kamara siirtyisi viimeistään kesällä Glasgow Rangersiin, joka kirjoitushetkellä on kakkosena Skotlannin liigassa. Mikäli joukkueen meno kevätkaudella pysyy hyvänä, niin jonkinlaisia europelejä olisi sitten luvassa ensi kaudella. Joukkueessahan pelaa jo ennestään suomalaisille HJK:sta parin kauden takaa tuttu kolumbialainen hyökkääjä Alfredo Morelos.

Siirtoikkuna on muutenkin nyt taas sitten tammikuun auki, joten jäädään muutenkin seurailemaan, siirtyykö ketään oikein isoja nimiä mihinkään suuntaan.
 
Ei kai tuo enää huhu ole vaan siirtyy kesällä ja 4 vuoden soppari.
Hieno paikka ottaa viimenen steppi ja kohti vielä isompia ympyröitä.

PS. Sun nickistä tuli mieleen harmittava tosiasia että Cesc pelasi eilen viimeisen kerran Chelsean paidassa. Toki parhaat vuodet on jo takanapäin ja nopeus ei enää riitä mutta ne maagiset syötöt, niitä jää kaipaamaan.
 
Lainailen itseäni parin sivun takaa. Viimeisimmät huhut kertovat, että Glen Kamara siirtyisi viimeistään kesällä Glasgow Rangersiin, joka kirjoitushetkellä on kakkosena Skotlannin liigassa. Mikäli joukkueen meno kevätkaudella pysyy hyvänä, niin jonkinlaisia europelejä olisi sitten luvassa ensi kaudella. Joukkueessahan pelaa jo ennestään suomalaisille HJK:sta parin kauden takaa tuttu kolumbialainen hyökkääjä Alfredo Morelos.

Siirtoikkuna on muutenkin nyt taas sitten tammikuun auki, joten jäädään muutenkin seurailemaan, siirtyykö ketään oikein isoja nimiä mihinkään suuntaan.
Ei tuo Kamaran homma enään huhu ole. 4 vuoden sopimus Rangerssiin alkaen kesällä. Kuitenki Dundeen selkeästi tärkein pelaaja. Vaikkei peli sujukaan joukkueelta. Noh jos kehitys jatkuu niin ei Glen pelaa Rangerssissa koko 4 vuotta.

Valioliigaa odotellessa. ;)
 
Maanantaina tulee YLE:ltä FA-Cuppia, Wolverhampton - Liverpool klo 22:00.

Lisäksi Coppa Italia tulee kolme ottelua la 12.1 ilmeisesti YLE Areenasta. Ja Italian Supercopan finaali tulee ke 16.1, Juventus - Milan. Se tulee myös televisiosta.
 
Kävin tossa välipäivinä katsomassa Torinossa kun Ronaldo laitto pari häkkiä, hyvä tunnelma oli, loppuunmyydyllä stadionilla.

Chelsea osti aika kovaan rahaan pulisicin (64mil) dortmundista. Ei mielestäni kovin hyvä osto ollut.
 
Briteissä on ikävä tapa hankkia pelaajia että vastustaja ei saa. Pulisic joutuu asiassa kärsijäksi ja myydään ennen sopimuksen loppua pois alella. Vaikka sen yli 20 vuotta Chelsean fani ollutkin niin siirtopolitiikka seurassa on ollut aivan kammottava venäläisomistuksessa. Hukataan omat prospektit, ostellaan jätkiä jotka ei koskaan päädy edes penkille jne....
 
Ylös Bottom