Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat 11

Steamin kautta ilmeisesti saatu ongittua pelin koko perushahmokaarti selville! Peruspaketti sisältää 27 hahmoa(28 ennakkotilaamalla), josta suurin osa koostuu ennestään tutuista hahmoista ja fanien suosikeista, mutta mukana on myös muutamia uusia. Kohtuullisen moni hahmo tekee myös paluun pienen tauon jälkeen, joten itse ainakin olen listaan tyytyväinen. Kaikki omat suosikit ovat mukana.

Alla oleva video sisältää kommentointia ja reagointia aiheesta ja muutamia screenshotteja. Ne, jotka haluavat nähdä vain listan hahmoista, kannattaa tsekata videon kohta 3:10.

 
Mitä taistelupelien tarina modeihin tulee niin Netherrealm studios on pitkään ollut jo valovuoden edellä muita, eikä näytä siltä että MK 11 olisi poikkeus tähän kaavaan. Tässä olisi uunituore tarina traileri.

 
Pientä vertailua kuinka paljon MK 11 hahmografiikat ovat parantuneet verrattuna X:ään. Käytössä on sama Unreal Engine 3 mutta rankasti ehostettuna. Todella upeaa jälkeä saanut NRS aikaan.

vt2qg71pu2l21.jpg
 
Kaksi uutta hahmoa paljastettiin Noob Saibot ja Shan Tsung joka on ensimmäinen DLC hahmo ja jonka hahmo/äänimalli on itse Cary-Hiroyuki Tagawa ensimmäisestä Mortal Kombat elokuvasta.

Noob traileri


Shan Tsungista en löytänyt hyvälaatuista traileria.

 
Kai sen voisi ennakkotila boxilta nyt niin pääsee testailemaan. Kaksi aikeisempaa MK:ta löytyy hyllystä, mutta molemmat hommattu vasta alelaarista. Tykkäsin jo kympissä miten tarinavetoinen ja kiinnostava story modesta oli saatu. Sama meno luultavasti jatkuisi tässä. Viikon jälkeen vaan yleensä iskee todellisuus kasvoihin että olen ihan susipaska tälläisissä 2D tappelupeleissä. (For Honorissa pärjäsin yllättävän hyvin ja jaksoin pelata myös kiitettävästi) Nettipeleissä ei saa muuta kun kuokkaan ja naamapunaisena aina äkkiä takaisin FPS-pelien kentille. Näillä eväillä en tiedä kehtaako tätäkään ostaa täysi hintaisena, kun jää varmaan aika nopeasti hyllylle pölyyntymään. On se tietysti kiva aina muutaman kerran vuodesta kaivella sieltä ja pelata jossain illanistujaisissa muiden ihan yhtä paskojen pelaajien seurassa. Syödään pizzaa ja hihitellään fatalityille. 70e arvoista ?
 
Kokeilin yhden towerin verran tuota betaa ja vaikuttaahan peli kaikinpuolin erinomaiselta, grafiikat hivelevät silmiä PRO:lla (malta odottaa että pääsee näkemään 4K) ja äänipuoli ja taisteleminen itse on ehtaa Mortal Kombattia. Hahmon kustomointi oli tarpeeksi monipuolista jotta taistelijoista saa tehtyä tarpeeksi oman näköisiä, en tiedä onko koko versiossa enemmän kustomointi itemeitä mutta kyllä niitä nytkin oli jo jonnin verran betassa. Kustomointi valikossa oli mielenkiintoinen tekoälyn muokkaus valikko, missä saa 6? eri sliderilla määrittää jokaisen taistelijan tyylin A.I taisteluissa(mitä sitten lienevät).

Toivottavasti Krypta on vähintään yhtä mielenkiintoinen minipeli kuin se oli 10 ja tarina vaikuttaa huipulta niin täytyyhän se varmaan Premium Edition pistää tilaukseen PC:llä.
 
Itsekkin olen towerin muutaman kerran vetänyt lävitse. Tässä olisi tänään vielä tarkoituksena vikat sauhut ottaa. Tykkään siitä että saa tehdä oman variaation, eli juurikin kustomoida hahmon ulkonäköä ja valita niitä "erikoisiskuja" myös. Vielä kun osaisi valita niitä jotenkin järkevästi... Olisi myös ollut kiva jos betassa olisi ollut "opi taistelemaan" kohta auki. Nyt menee vähän flawless blokkien ja muiden hienouksien pointit ohi. Voisi käydä vähän online-puolta myös koittamassa tässä vielä. Toivottavasti sieltä löytyisi ainakin edes yksi kädetön vastustajaksi

E: Ei löytynyt kädetöntä vastustajaa. Noin 20 matsia kävin ottamassa käkättimeen. Voi voi. Katsellaan tätä varmaan uudestaan sitten kun tulee aleen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tätä kaveria on uskominen pelin Krypt on tällä kertaa kolmannen persoonan seikkailu, sitä ei vielä selviä onko siinä taisteluita, tai hämähäkkejä.

 
Uusi hahmo Cetrion. Vaikka en mikään kaikista kovin sarjan fani olekkaan, niin näyttää hiukan eriskummalliselle. Tuntuu että olisi enemmän hahmo vaikka siihen Injusticee.



E: Nyt pitäisi olla toimiva video taas kehissä
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava täysin uusi hahmo Kollector, 6 kätinen outo tyyppi. Mutta jos edellinen hahmo oli vähän kumma valinta MK sarjaan, Kollector sopii siihen täydellisesti. Itse tykkään.

 
Viimeksi muokattu:
Uudet hahmot ovat ihan mielenkiintoisen näköisiä. Cetrionista tulee mieleen Injusticen Poison Ivy ja tuo mielestäni ainakin trailerin perusteella ihan kivaa vaihtelua hahmokaartiin. Tuollainen etäämmältä taisteleva hahmo on ihan hyvää variaatiota. Kollectorista päällimmäinen fiilis myös positiivinen ja tuo mieleen vanhemmasta kaartista Sheevan.

Ennakkovaraus on sisällä, mutta Betan jätin lataamatta, kun haluan sitten aloitella ja makustella ihan täydellä hahmokaartilla, kun aloitan. Reilu kaksi viikkoahan tässä on enää aikaa odotella.
 
Onko aikomuksia ostaa tai onko jo ennakkotilattu? Ja mille alustalle?

Ennakkotilattu on PS4:lle. En ole koskaan näissä mätkintäpeleissä ollut mikään kovin hyvä, mutta MK-sarja oli osa lapsuutta 90-luvulla, joten nostalgiamielessä tulee ostettua. Tarina kiinnostaa jonkin verran, Kryptan haluan päästä kokemaan myös ja nuo erilaiset haastetowerit myös kiinnostavat. Ne olivat MK X:ssä ihan kivoja.
 
TV-mainos, jossa nähdään vihdoin ja viimein Kitana myös mukana! Sinisiin pukeutuva prinsessa on aina ollut oma suosikkini.

 
Onko aikomuksia ostaa tai onko jo ennakkotilattu? Ja mille alustalle?

PC Premium Edition ennakkovarattu, kova hype on päällä ja peli vaikuttaa hävyttömän hyvältä. En ole mikään kovin hyvä tappelupeleissä mutta MK sarjassa on jotain sellaista mitä muissa sarjoissa ei ole. Ehkä se on se raakuus ja verisyys tai muuten vaan yleinen synkkä tunnelma. Ehkä se on se keräämisen koukku joka tässä sarjassa on tehty loistavasti varsinkin nyt kun Kryptasta on tehty tuollainen oma seikkailunsa, oli jo 10 erinomainen.
 
Tässä se prinsessa nyt olisi, täytyy sanoa että varmaan paras Kitana jonka olen nähnyt tässä sarjassa.

 
Ylös Bottom