Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding 2: On The Beach

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1706741645992.png

Nimi: Death Stranding 2: On The Beach
Kehittäjä: Kojima Productions
Julkaisija: Sony
Alustat: PS5
Lajityyppi: Postinjakaja, toiminta
Julkaisu: 2025
Kotisivut: https://www.kojimaproductions.jp/en/death-stranding-2
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/death-stranding-2-beach





SHOULD WE HAVE CONNECTED ?

Embark on an inspiring mission of human connection beyond the UCA. Sam—with companions by his side—sets out on a new journey to save humanity from extinction. Join them as they traverse a world beset by otherworldly enemies, obstacles and a haunting question: should we have connected? Step by step, legendary game creator Hideo Kojima changes the world once again.


Nyt kun pelin nimi on selvillä ja meillä on vähän enemmän tietoa niin tehdään tälle oma ketju. Itsellä tämä on yksi odotetuimmista peleistä koska ensimmäinen osa on yksi parhaista peleistä koskaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mieletön traileri! Ensimmäinen osa oli ainutlaatuinen kokemus, mutta jatko-osasta ei ollut oikein odotuksia etukäteen. Nyt on kaksi peliä mitä odottaa, GTA VI ja Death Stranding 2.

Näyttäisi olevan sopiva yhdistelmä DS1:stä ja myös paljon uutta sekä omituista. Ja kuitenkin jäi sellainen fiilis, että ei ole lähtenyt ollenkaan Hideo Kojiman käsistä.
 
Piti sanoa että vuoden yksi odotetuimpia pelejä itselle mutta hitto 2025.. DS1 meni pari kertaa läpi ja tämä näyttää ja vaikuttaa juuri niin hyvältä kuin toivoinkin
 
Näytä liitetiedosto 12984

Nimi: Death Stranding 2: On The Beach
Kehittäjä: Kojima Productions
Julkaisija: Kojima Productions
Alustat: PS5
Lajityyppi: Postinjakaja, toiminta
Julkaisu: 2025
Kotisivut: https://www.kojimaproductions.jp/en/death-stranding-2
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/death-stranding-2





SHOULD WE HAVE CONNECTED ?

Embark on an inspiring mission of human connection beyond the UCA. Sam—with companions by his side—sets out on a new journey to save humanity from extinction. Join them as they traverse a world beset by otherworldly enemies, obstacles and a haunting question: should we have connected? Step by step, legendary game creator Hideo Kojima changes the world once again.


Nyt kun pelin nimi on selvillä ja meillä on vähän enemmän tietoa niin tehdään tälle oma ketju. Itsellä tämä on yksi odotetuimmista peleistä koska ensimmäinen osa on yksi parhaista peleistä koskaan.


Näyttää Sony olevan julkaisija jos vähän halutaan tarkkoja olla. Muuten peli kyllä näyttää hyvältä vaikka ykkönen onkin kokematta.
 
Uuuh, näyttää kyllä niin hyvältä. Tuota asearsenaalia kun katselee niin vähän näyttäisi että mennään hieman aggressiivisempaan pelaamistyyliin tämän kanssa kuin aiemmassa pelissä.

Muuten traileri oli kyllä taas perus "mitä vittua Kojima" tasoa, joka on siis aivan mahtavaa :D Aina jotenkin vedonnut nämä Kojiman tekemät oudot tarinat.
 
Minun mielestäni ensimmäinen Death Stranding ei vakuuttanut minua ja mielestäni se oli Hideo Kojiman huonoin peli. Toivon, että jatko-osa tarjoaisi paremman kokemuksen. Odotan innolla kuitenkin.
 
Eka osa oli kaikkine vikoineenkin heittämällä PS4:n paras AAA-peli. Traileri näytti upealta ja oikeastaan siltä, että minun ei tarvitse katsoa tästä mitään ennen julkaisua. Edellinen ostettiin alelaarista, tämä lähtee poistoon julkaisussa jos ei jotain outoa käy.
 
Tarinan puolesta kiinnostaisi mutta kun ei lähtenyt pelillisesti (todella puuduttava kävelysimulaattori) eka osakaan liitoon omalla kohdalla parin eri yrityksen kauttakaan niin eipä tule nyt edes haaveiltua tästä tulevasta. Voisivat tehdä 2h elokuvan näistä..
 
Kirjoitin jo ykkösen osalta tästä iänikuisesta "miksei Kojima voi vaan tehdä elokuvia"-kommentoinnista:

Death Stranding on toki siinä mielessä "postimiespeli", että se on kolmannen persoonan toimintapeli, jossa merkittävä osa toiminnasta ja pelimekaniikkasta koostuu reitin suunnittelusta (sekä etukäteen kartasta että käytännössä tien päällä) sekä inventaarioiden selaamisesta ja optimaalisten kantaumuksien kasaamisesta. Ja toki siinä on myös perinteisempää kolmannen persoonan peleistä tuttua toimintaa kuten vihollisten välttelyä, tappelua, räiskintää, kulkuneuvoilla ajamista.

Pelkästään tämä kuvaus kuitenkin vähättelee peliä valtavasti.
Death Stranding on tosiaan yritys tehdä täysin uudenlaista pelimekaniikkaa. Ihan jo tämän ansiosta Death Stranding on nimenomaan videopeli eikä elokuva, jossa nyt vain sattuu olemaan peliosioitakin mukana (toisin kuin osa ison budjetin peleistä, jotka toimisivat ihan yhtä hyvin tv-sarjoina).
Death Stranding ei kerro oikeastaan pakettien, vaan yhteyden ja sitä kautta toivon viemisestä.

Se on sitten pelaajan omasta mausta kiinni miten hyvin Death Stranding onnistuu tavoitteissaan.

Aina jotenkin huvittaa, että tällaisista peleistä jotka nimenomaan yrittävät tehdä pelillisesti jotain uutta toivotaan leffa- tai tv-sarjaversioita, eikä niistä muista jo tuhanteen kertaan nähdyistä, jo lähtökohtaisesti elokuvia/tv-sarjoja muistuttavista AAA-tuotoksista. Mutta samaan aikaan ymmärrän, koska jos se erilainen pelattavuus ei omaan makuun iske niin ei kai sille mitään voi.

Ykkösen maailma oli kiehtova, juoni taas kojimamaisesti aivan uskomattoman turhilla kierroksilla kuorrutettu, joten itse en todellakaan olisi/ole kiinnostunut Death Stranding -elokuvasta. Noh, mielipiteeni pelielokuvista tiedetään, joten hittoako siinä.
 
todella puuduttava kävelysimulaattori
Tämä on ehkä pelaajan omasta mielikuvituksesta kiinni. Triken saa aika alkuvaiheessa peliä ja sillä pääsee menemään ainakin 95% koko pelin kartasta. Myöhemmin pelissä aukeaa myös mahdollisuus rakentaa oma zipline verkosto, jolla pystyy nopeasti kulkemaan kartan laidasta toiseen.

Ekan pelin nettikeskusteluissa itseä ainakin huvitti kovasti kun esim. First Prepperin luokse pääsemisestä ihmiset raivosivat huolella. Sinne vuoren päälle oli kuulemma niin vaikeaa päästä, mutta itsehän ajelin sinnekin Trikellä suoraan ovelle asti.
 
Tämä peli jos mikä on kaukana sellaisesta joka kaipaa elokuvaa. Parasta ekassa osassa oli juuri sen gameplay joka on virkistävän uuden tuntuinen ja teki pelaamisesta todella hauskaa, rentouttavaa ja palkitsevaa.
Tästä rohkenen olla eri mieltä. Tämä kokemus elokuvaformaattiin ängettynä toimisi varmasti hyvin. Tottakai jolkottelut pitäisi kutistaa muutamiin leikkauksiin missä lähinnä näytettäisi jotain kikkailua ja ähkimistä vaikeassa maastossa ja jotain ilmaisemaan matkan pituutta, tyyliin parin sekunnin leikkaus missä mennään aamusta yöhön (vuorokauden vaihtelut). Tai ihan vaan tylsästi kelloa vilauttelee että on ähisty nyt jo 12 tuntia :D Mutta juonellisesti, mitä parasta elokuvakamaa! :) Ihan jo peli omat cutscenet melkein semmoisenaan siirtää kankaalle :)
 
Uskon Death Stranding -elokuvaan sitten, kun se onnistuu taltioimaan seuraavat fiilikset:

- Valtava määrä käyttäjiä on tykännyt ja osa jatkanut edellisenä iltana aloittamani tien rakentamista. Kaikki mitä teen hyödyttää paitsi itseäni myös muita
- Joudun pulaan, mutta tuntemattoman toisen matkaajan rakentama silta pelastaa minut juuri ennen kuin hirviö saavuttaa minut
- Pelaan muiden perheenjäsenten jo mentyä nukkumaan kuulokkeet päässä. Kävelen autiomaassa, huudan ja huomaan että vierelläni matkaa joku muu. Hymähdän
- Suunnittelen pakkaukset ja reitit todella huolellisesti ja saan tyydytystä siitä, kun tulen jatkuvasti paremmaksi tässä

Ei siinä, voihan noita yrittää tavoitella elokuvassakin, mutta ei se yhtä hyvin toimi. Rakastan elokuvia ja rakastan videopelejä, koska ne tarjoavat usein hyvin erilaisia kokemuksia.
 
Tämä on ehkä pelaajan omasta mielikuvituksesta kiinni. Triken saa aika alkuvaiheessa peliä ja sillä pääsee menemään ainakin 95% koko pelin kartasta. Myöhemmin pelissä aukeaa myös mahdollisuus rakentaa oma zipline verkosto, jolla pystyy nopeasti kulkemaan kartan laidasta toiseen.

Ekan pelin nettikeskusteluissa itseä ainakin huvitti kovasti kun esim. First Prepperin luokse pääsemisestä ihmiset raivosivat huolella. Sinne vuoren päälle oli kuulemma niin vaikeaa päästä, mutta itsehän ajelin sinnekin Trikellä suoraan ovelle asti.
Ehkä väärä sanavalinta, postimies simulaatio lähempänä.. mutta se ei muuta mitään.. kaikki oli niin työlästä tuossa, veivät aikaa ja resursseja että pystyi nopeammin sitä samaa jakelua jakelun takia tekemään.. minä en vaan löytänyt sille työlle merkitystä suhteessa pelin etenemiseen tai palkitsevuuteen.
Käsittääkseni nuo tiet, sillat ja ziplinet jne vielä happanee itsestään että kun palaat peliin niin mitä on jäljellä.
 
Tästä rohkenen olla eri mieltä. Tämä kokemus elokuvaformaattiin ängettynä toimisi varmasti hyvin. Tottakai jolkottelut pitäisi kutistaa muutamiin leikkauksiin missä lähinnä näytettäisi jotain kikkailua ja ähkimistä vaikeassa maastossa ja jotain ilmaisemaan matkan pituutta, tyyliin parin sekunnin leikkaus missä mennään aamusta yöhön (vuorokauden vaihtelut). Tai ihan vaan tylsästi kelloa vilauttelee että on ähisty nyt jo 12 tuntia :D Mutta juonellisesti, mitä parasta elokuvakamaa! :) Ihan jo peli omat cutscenet melkein semmoisenaan siirtää kankaalle :)
Sitten tietysti 12 tuntinen Director's Cut, jossa muu matsku vie 2 tuntia ja kävelyä on 10 tuntia. Uskollisempi kokemus. Ja sen voisi katsoa jumppasalissa juoksumatoilla juosten, vähän kuin vastakohtana niille elokuvateattereiden ruokasaleille.

Uskon Death Stranding -elokuvaan sitten, kun se onnistuu taltioimaan seuraavat fiilikset:

- Valtava määrä käyttäjiä on tykännyt ja osa jatkanut edellisenä iltana aloittamani tien rakentamista. Kaikki mitä teen hyödyttää paitsi itseäni myös muita
- Joudun pulaan, mutta tuntemattoman toisen matkaajan rakentama silta pelastaa minut juuri ennen kuin hirviö saavuttaa minut
- Pelaan muiden perheenjäsenten jo mentyä nukkumaan kuulokkeet päässä. Kävelen autiomaassa, huudan ja huomaan että vierelläni matkaa joku muu. Hymähdän
- Suunnittelen pakkaukset ja reitit todella huolellisesti ja saan tyydytystä siitä, kun tulen jatkuvasti paremmaksi tässä
Lainaan tätä röyhkeästi puhuen asioista eri näkökulmasta. En nimittäin saanut samanlaista yhteisöllisyyden kokemusta. Joo, siellä luki mitä on tapahtunut ja oli ilmestynyt asioita jne. mutta en kokenut sitä sen ihmeempänä kuin jos NPC:t olisi tarinan tai ohjelmoinnin mukaisesti rakentaneet vaikka tien tai talojaan pelissä olevaan kylään. Se yhteys jää siis kohdallani kylmäksi ja yhdentekeväksi. Selkeämpi coop on sitten taas eri asia ja esimerkiksi Journey täysin tuntemattomien kanssa oli huikean haikea kokemus.

Death Strandingin jostain ilmestynyt silta tai muu, oli se kätevässä paikassa tai ei, ei aiheuttanut oikein mitään fiiliksiä. En tainnut usein edes noteerata jos joku palikka oli ilmestynyt tai jotain. Ja ehkä parissa kohtaa plussasin jotain tikasta, joka nopeutti etenemistä, mutta siinä se. Yhteyksistä ei nähnyt kuin kamaa, joten se jäi kylmäksi ja ontoksi. Vuorovaikutus tuntui puuttuvan ja sitä oli vain tavaroiden eli välikäden kautta.

Arvostan silti mitä peli teki, kuten yleensäkin uutta tai erilaista tekeviä tahoja, mutta näin siis omat mietteet tuon suhteen.

Tosin soulsien haamut ja kirjoitukset on parasta ikinä :D Ovat Journeyn kaveruuspelaamisen osalta parasta yhteisöllisyyden tunnetta tuova ominaisuus minkä peleissä äkkiä keksin. Ehkä siitä Death Strandingin kamojen sijoittelusta puuttui se tietty anarkia ja hulluttelu, jota soulsien haamut ja tekstit on pullollaan. Tikkaat ja sillat kun olivat aina siellä, missä kuvittelisikin niiden olevan. Koin sen siis myös tylsänä, koska samaan olisi päästy NPC-hahmojenkin avulla. Samaa ei voine sanoa soulsien meiningeistä :D

Rakastan elokuvia ja rakastan videopelejä, koska ne tarjoavat usein hyvin erilaisia kokemuksia.
Hyvin sanottu.

Usein pelistä saatua kokemusta on yrittänyt jakaa pelejä vähemmän pelaamattoman kanssa pelistä tehdyn sarjan tai leffan avulla mutta eihän se yksinkertaisesti voi onnistua tai päästä edes lähelle. Ne on ihan eri asioita, eikä sitä samaa, yhtä vahvaa, tunnesidettä voi syntyä hahmoihin passiivisesti niiden touhuja katsoessa kuin jos on itse ollut näiden mukana ja/tai saappaissa asioita tekemässä.
 
Ylös Bottom