Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Knights of the Old Republic Remake

jaa tämä ryhmän keskustelut menevät nyt ihan eri suuntaa voisko ylläpitäjä puutua tähän ja palautaa keskustelun itse peliin
 
Toivottavasti tässä ei nyt jotain ihan kauheata kuonaa työnnetä ulos, mutta entistä enemmän se siltä vaikuttaa. Ei tämä ainakaan hirveän korkealla ole odotuslistalla, vaikka alkuperäinen on yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä.

Obsidian voisi työstää KOTOR III:n ja sitä kyllä odottaisi erittäin innolla...
Näissä remakeissa on vähän aina se ongelma, että alkuperäisiä pelejä muistellaan niin vahvalla lämmöllä. Varsinkin KOTORin kaltaista klassikkoa.

Näin ollen heikkolaatuinen remake on pahempi juttu kuin yleisesti heikkolaatuinen peli. Tämän pelin kanssa on tietysti toivoa niin kauan ennenkuin jotain oikeasti julkaistaan, mutta kieltämättä kaikki tämä mitä nyt on nähty ja kuultu ei vala luottamusta.

Mielellään sitä modernisoitua KOTORia pelaisi, mutta jos laatu on täyttä sekundaa, niin onneksi aina voi palata alkuperäisen pariin.
 
Näissä remakeissa on vähän aina se ongelma, että alkuperäisiä pelejä muistellaan niin vahvalla lämmöllä. Varsinkin KOTORin kaltaista klassikkoa.

Näin ollen heikkolaatuinen remake on pahempi juttu kuin yleisesti heikkolaatuinen peli. Tämän pelin kanssa on tietysti toivoa niin kauan ennenkuin jotain oikeasti julkaistaan, mutta kieltämättä kaikki tämä mitä nyt on nähty ja kuultu ei vala luottamusta.

Mielellään sitä modernisoitua KOTORia pelaisi, mutta jos laatu on täyttä sekundaa, niin onneksi aina voi palata alkuperäisen pariin.
Riittäisi, että grafiikat tuotaisiin nykypäivän tasolle. Jos peliä lähdetään muuten muokkaamaan niin voipi olla, että epäonnistuu tai sitten ei.
 
jaa tämä ryhmän keskustelut menevät nyt ihan eri suuntaa voisko ylläpitäjä puutua tähän ja palautaa keskustelun itse peliin
Pelistähän täällä puhutaan, niin miksi pitäisi puuttua :confused:

Itsellä ei mitään odotuksia ole tätä remakea kohtaan enää, niin mielummin pelaan sitä alkuperäistä jos haluan tämän pariin palata, eikä kauhean kovaa luottoa ole Saberiin muutenkaan.
 
jaa tämä ryhmän keskustelut menevät nyt ihan eri suuntaa voisko ylläpitäjä puutua tähän ja palautaa keskustelun itse peliin
Käytä raportointipainiketta, jos haluat modeille jostain valittaa. Omasta mielestäni on kuitenkin aivan aiheellista kertoa pelin omassa ketjussa siitä, mikäli peliä tehdään venäläisvoimin. Ja on myös täysin vastuullista todeta ja myös antaa todeta, että venäläistekoisia pelejä olisi syytä boikotoida. Ainakin itse olen näin tehnytkin, jos olen saanut tietooni jonkun pelin venäläisyyden. Ei täällä foorumillakaan vastuullisen ajattelun ulkopuolella olla, joten ihan ok on tällaisistakin asioista puhua, kunhan koko ketju ei pelkästään sellaista asiaa ole. Eikä kyllä ole ollutkaan.
 
Riittäisi, että grafiikat tuotaisiin nykypäivän tasolle. Jos peliä lähdetään muuten muokkaamaan niin voipi olla, että epäonnistuu tai sitten ei.
Jos pelkkää grafiikkaa päivitetään, niin joku sanoisi ettei se ole remake vaan pelkkä remaster. Sellaisenaan ok, mutta jää silti vähän negatiivinen maku.

Sanoisin että onnistunut remake vaatii vähintään sen mitä Dead Spacen kanssa tehtiin. Eli grafiikat tähän päivään, mutta myös uutta sisältöä peliin. Ei niin radikaalisti, että koko peli muuttuu, mutta kuitenkin niin että selvästi on tehty jotain lisää.

FF7 on sitten taas ääripään esimerkki, jossa vanha peli on pistetty täysin uusiksi, että voidaan melkein puhua kokonaan uudesta pelistä samalla nimellä. Osittain tämä on toki ollut pakkokin tehdä näin, kun vanha oli jo niin vanha.
 
Käytä raportointipainiketta, jos haluat modeille jostain valittaa. Omasta mielestäni on kuitenkin aivan aiheellista kertoa pelin omassa ketjussa siitä, mikäli peliä tehdään venäläisvoimin. Ja on myös täysin vastuullista todeta ja myös antaa todeta, että venäläistekoisia pelejä olisi syytä boikotoida. Ainakin itse olen näin tehnytkin, jos olen saanut tietooni jonkun pelin venäläisyyden. Ei täällä foorumillakaan vastuullisen ajattelun ulkopuolella olla, joten ihan ok on tällaisistakin asioista puhua, kunhan koko ketju ei pelkästään sellaista asiaa ole. Eikä kyllä ole ollutkaan.
Näinpä, kyllähän se pelistä keskustelua on muutenkin, että ketkä peliä tekee. Puhutaan Alan Waken suomalaisuudesta myös. Mutta ilmeisesti siitäkään ei saa puhua jos pelin tekijöiden kansallisuudesta ei saa puhua.
 
Nyt kun on tullut Baldur's Gate 3:sta pelattua niin itsellä on kyllä taas heräillyt se toive eloon että tämä remake ei muuta taistelusysteemiä liikaa. Kaikenlaisia action RPG pelejä on jo todella paljon, mutta näitä tämänlaisia on kohtuu vähän.

Muistan edelleen kun pienenä yritin piestä Rancoria Tarisin viemäreissä ja lopulta ratkaisuksi keksin hiippailla Missionilla sen ohi turvaan ja sieltä käytin aivan kaikki kranaattini sen tappamiseen. Rancorin takana oli siis pieni käytävä johon se ei isona otuksena mahtunut.

Tällainen pulmanratkaisu ja luovat ideat katoavat jos tästä tehdään vaan perus actionpläjäys.
 
Ylös Bottom