Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Juu, tosin noiden settlementtien kanssa se on usein se sama paikka, samat vihut ...
Ai no sitten. Tässä alkuun löytänyt ainakin uusia paikkoja Minuteman tehtävien kautta.

Yllättävän vähän tiedän pelistä. Hyvin olen onnistunut olemaan spoilaamatta itseäni tässä vuosien varrella :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos on FO4 kokematta niin vahva suositus täältä. Minulla on satoja tunteja takana Xboxilla, nyt TV sarjan innoittamana aloitin jälleen uudestaan PS5 versiolla.
En tiedä mikä tuossa pelissä viehättää - varmaan se miljöö ja tunnelma yleisesti. Radion biiseihinkään en mitenkän vaan jaksa kyllästyä. Puhumattakaan Traviksen tarinoihin siinä biisien välissä :D
On kyllä sellaisella mustan huumorin kyllästämällä tavalla huvittavan neuroottinen ja ahdistunut tapaus muuten tuo Travis. Tosin tuollaisia vaikutuksia varmaankin olisi moneenkin ihmiseen tuollaisessa maailmassa elämisellä. Silti jaksavat nuo Travisin neuroottiset ja ahdistuneet sutkautukset edelleenkin vaan naurattaa. Peliähän se vaan on, ja sinänsä varsin näppärästi tehtyä mustaa huumoria. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ite oon pelannut kokoajan ilman power armoria. Kun oli niin riekaleina. Missäs ne osat pystyy korjaamaan?

On uskomattoman hieno pelata sillä Daimond city radiolla.
 
Ite oon pelannut kokoajan ilman power armoria. Kun oli niin riekaleina. Missäs ne osat pystyy korjaamaan?

On uskomattoman hieno pelata sillä Daimond city radiolla.
Pelimaailmassa on moniakin paikkoja missä niitä voi korjata. Ne ovat sellaisia keltaisia telineitä, joihin pitää se power armor jättää. Sitten menee telineen viereen ja osoittaa kursorilla nimenomaan sitä telinettä ja sieltä pitäisi jollain napilla päästä tekemään noita armorin korjauksia. Muistaakseni terästä (steel) ainakin tarvitaan korjaamiseen. Mahdollisesti jotain muutakin. Itsekin pelaan tosi paljon ilman power armoria, kun tuo korjaaminen on jotenkin hankalaa, ja hyvin olen pärjännyt ilmankin sitä. Ärsyttää myöskin sen fusion coren kulumisen vahtaaminen power armoria käyttäessä. Jos tulee joku liian paha vihu vastaan, niin sitten pitää hakea joku noista useista jo varastoimistani power armoreista käyttöön. Tarvetta ei ole kuitenkaan juurikaan siihen tullut kymmenien tuntienkaan pelaamisella,
 
Viimeksi muokattu:
Boxille tipahti jo patchi.. asetukset on siirtyneet vain päävalikossa vaihdettaviksi tuon reso/fps osalta. Siellä on nyt 60/30 ja ainakin 60fps:llä oli priorisoi fps tai visuals.. en tiedä onko eroa, kuvakaappaukset lagaa niin en puhelimella saanut vertailtua..
 

Hieman mietityttää tuossa tuo maininta että visual moodi pyörii hyvin.. minua ei siis haittaa hetkelliset notkahdukset ja tuossa videossa fps oli ihan hyvä mutta itse kun kokeilin visu + 60fps ps5:lla niin sisätiloissa taistelussa vats käytön aikana fps oli ihan luokaton.. :(
Noh, itselle kelpaa toki perf +60fps tila.
 
On kyllä sellaisella mustan huumorin kyllästyttämällä tavalla huvittavan neuroottinen ja ahdistunut tapaus muuten tuo Travis. Tosin tuollaisia vaikutuksia varmaankin olisi moneenkin ihmiseen tuollaisessa maailmassa elämisellä. Silti jaksavat nuo Travisin neuroottisen ja ahdistuneet sutkautukset edelleenkin vaan naurattaa. Peliähän se vaan on, ja sinänsä varsin näppärästi tehtyä mustaa huumoria. :D
Travikseenkin saa vähän ryhtiä kun suorittaa 'Confidence Man' tehtävän :)
 
Mitä ihmettä alkoi sattumaan.. olen nyt 15 levelillä ja menin jotain karavaania etsimään.. nippu roboja, myös pääkallo versio ja kuolo korjasi.. yritin pari kertaa ja sitten yhden kerran robotit oli kuolleet paitsi yksi joka tuli kiittämään ja ilmeisesti Automatron eka tehtävä kuittautu. Otin robon kaveriksi vaikka ei ollut tarkoitus dlc osaa jatkaa.. kävin lähellä niittaamassa jonkun pyron ja sitten matkalle jollekin perus random pikkutehtävälle. Noh, nippu enclave porukkaa ja jollain kerralla joku salamurhaaja robokin samaan aikaan alkaa yhdenäkin tunkea päälle ja ei niille mitään mahda tuon kaveri robon kanssakaan.. pikamatkustin seuraavalla latauksella pois tuolta mutta tulivat heti sinne ja kuolo taas.. mitä tässä nyt käynyt??? Heivasin sen robokaverin jonnekin jos nuo siitä johtui.. mutta joo, ei mitään järkeä, miksi ne spavnaa ylivoimaisina kimppuun?
 
Mitä ihmettä alkoi sattumaan.. olen nyt 15 levelillä ja menin jotain karavaania etsimään.. nippu roboja, myös pääkallo versio ja kuolo korjasi.. yritin pari kertaa ja sitten yhden kerran robotit oli kuolleet paitsi yksi joka tuli kiittämään ja ilmeisesti Automatron eka tehtävä kuittautu. Otin robon kaveriksi vaikka ei ollut tarkoitus dlc osaa jatkaa.. kävin lähellä niittaamassa jonkun pyron ja sitten matkalle jollekin perus random pikkutehtävälle. Noh, nippu enclave porukkaa ja jollain kerralla joku salamurhaaja robokin samaan aikaan alkaa yhdenäkin tunkea päälle ja ei niille mitään mahda tuon kaveri robon kanssakaan.. pikamatkustin seuraavalla latauksella pois tuolta mutta tulivat heti sinne ja kuolo taas.. mitä tässä nyt käynyt??? Heivasin sen robokaverin jonnekin jos nuo siitä johtui.. mutta joo, ei mitään järkeä, miksi ne spavnaa ylivoimaisina kimppuun?
Joo, levelillä 15 tulee se hätäviesti siltä karavaanilta ja se Automatron alkaa kun meet auttamaan sitä yhtä robottia(Ada). Sen jälkeen niitä robotteja alkaa hyökkäilemään milloin mistäkin. Jos tappelu niitä vastaan tuntuu ylivoimaiselta niin ne on aika helppo kiertää. Niillä on aina mukana 1-2 sellaista radiobottia joiden hölötys kuuluu jo kaukaa. Eli kun alkaa kuulumaan molotusta niin vaihdat suuntaa.

Jos taas et halua ollenkaan niitä hyökkäyksiä niin älä mee auttamaan sitä Ada:aa. Kierrä se karavaani kaukaa. Ada ei kuole sinne joten kerkeet mennä sitten kun huvittaa.
Travikseenkin saa vähän ryhtiä kun suorittaa 'Confidence Man' tehtävän :)

Joo, ja jos antaa Travisin kuolla siinä tehtävässä niin se yksi pikkupoika sieltä Diamond Citystä alkaa hoitaa DJ:n hommia. :)
 
Joo, ja jos antaa Travisin kuolla siinä tehtävässä niin se yksi pikkupoika sieltä Diamond Citystä alkaa hoitaa DJ:n hommia. :)
Mitähän Radiolle tapahtuisi jos tappaisi sen pojankin? Kukaan kokeillut? Vai onko hän sellainen NPC mitä ei voi tappaa?
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko näistä juonikuvioista keskustella spoilereiden alla? Olen varmasti vähemmistöä, kun en ole Fallout 4:sta vielä läpi pelaillut, mutta vähän kurjaa oli spoilaantua näistä.
 
Voisiko näistä juonikuvioista keskustella spoilereiden alla? Olen varmasti vähemmistöä, kun en ole Fallout 4:sta vielä läpi pelaillut, mutta vähän kurjaa oli spoilaantua näistä.
Toki. Pääsi unohtumaan.
Mitähän Radiolle tapahtuisi jos tappaisi sen pojankin? Kukaan kokeillut? Vai onko hän sellainen NPC mitä ei voi tappaa?
En ole kokeillut mutta olen varma ettei voi tappaa.
 
Joo, levelillä 15 tulee se hätäviesti siltä karavaanilta ja se Automatron alkaa kun meet auttamaan sitä yhtä robottia(Ada). Sen jälkeen niitä robotteja alkaa hyökkäilemään milloin mistäkin. Jos tappelu niitä vastaan tuntuu ylivoimaiselta niin ne on aika helppo kiertää. Niillä on aina mukana 1-2 sellaista radiobottia joiden hölötys kuuluu jo kaukaa. Eli kun alkaa kuulumaan molotusta niin vaihdat suuntaa.

Jos taas et halua ollenkaan niitä hyökkäyksiä niin älä mee auttamaan sitä Ada:aa. Kierrä se karavaani kaukaa. Ada ei kuole sinne joten kerkeet mennä sitten kun huvittaa.
Niin mulle tuli siis samaan aikaan Enclaven tyypit ja tuo hyökkäys robo.. nurkalla oli myös jokunen supermutantti.. ei auttanut Ada lähetys johonkin kylään.. ei ollut enää tallennuksia niin kaukana että olis voinut tilannetta palauttaa.
Todella typerää tehtäväsuunnittelua :mad:
Ihme säkällä sain Enclaven tyypit tuhottua kun sattui olemaan varastossa joku granaatnheitin ja muutama granu... ihan hyvin olis voinut olla olematta.. sama haarniskassa, tässä pelikerrassa semmoinen tuli kerättyä mutta ilman sitä mahdoton tehtävä ..
Ja spavnautui se murharobokin.. sai kyllä stimpäkkejä mättää ja just just selvisin.. tätä sitten tulee kai jatkuvasti.. (ei jaksaisi automatronia vielä jatkaa :( )
 
Niin mulle tuli siis samaan aikaan Enclaven tyypit ja tuo hyökkäys robo.. nurkalla oli myös jokunen supermutantti.. ei auttanut Ada lähetys johonkin kylään.. ei ollut enää tallennuksia niin kaukana että olis voinut tilannetta palauttaa.
Todella typerää tehtäväsuunnittelua :mad:
Ihme säkällä sain Enclaven tyypit tuhottua kun sattui olemaan varastossa joku granaatnheitin ja muutama granu... ihan hyvin olis voinut olla olematta.. sama haarniskassa, tässä pelikerrassa semmoinen tuli kerättyä mutta ilman sitä mahdoton tehtävä ..
Ja spavnautui se murharobokin.. sai kyllä stimpäkkejä mättää ja just just selvisin.. tätä sitten tulee kai jatkuvasti.. (ei jaksaisi automatronia vielä jatkaa :( )
Mistä sä oot Enclaven tyyppejä löytänyt? Mä en ole törmännyt niihin koskaan F4 pelatessa. Sekoitatkohan sä ne johonkin toiseen vai onko mulla menyt jotain perustavanlaatuista ohi?

Mutta joo, niitä eri ryhmittymiä saattaa kerralla pamahtaa useampi samaan paikkaan. Se on vaan huonoa säkää jos joudut keskelle niitä. Kannattaa siis edetä varoen+tiedustellen jos taistelut tekee tiukkaa. Joskus ne tosin pääsee yllättämään. Hyvä puoli siinä on että eri ryhmittymät alkaa yleensä tappelemaan keskenään. Ne robottijengit ainakin hyökkää kaikkien kimppuun.

Adan lähettäminen tukikohtaan ei vaikuta siihen tuleeko niitä vihollisrobotteja vai ei. Kun meet auttamaan sitä karavaania niin sitten on enää myöhäistä perua. Ne robotit on kuitenkin aika heikkoja ja helppo tappaa kun löydät niiden heikot kohdat. Tärkeintä ettet päästä lähelle koska ne räjähtää kuollessaan. Niiltä assaultroneilta(ne jotka juoksee nopeesti) on aika helppo ampua jalat poikki jne.

Saitko sä muuten Adalta sen blueprintin että voit alkaa valmistaa itse robotteja? Jos et niin käy juttelemassa sen kanssa. Roboteista saa hyviä vartijoita tukikohtaan ja siitä Adastakin saa aikamoisen tappokoneen päivittämällä sitä.

Onkos foorumin PC-pelaajat kokeilleet Horizon-nimistä modia? Iso overhaul joka pistää ekonomian, survival-elementit ja tukikohtien rakentamisen kokonaan uusiksi. Viholliset on myös paljon kovempia ja tekee taisteluista paljon taktisempia. Tuo modi on mulle ainut syy pelata F4:sta ja suosittelen kokeilemaan jos kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom