Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelimaailman oheistuotteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarzaman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Batman Arkaham Asylum – Collector’s Edition
Olis ollut siistiä kun ois ollut jokin oikeasti viskottava esine toi batrang :D mut hyllykoriste siis.
Toi Arkham Doctor’s Jornal nyt on ihan kiva lisä ja siinä vähän noita pahiksia esitellään.

Suht pienimutoinen kokaisuus kuitenkin tuollaiseksi erikoisversioksi.
20240703_154952.jpg
20240703_155004.jpg
20240703_155012.jpg

Tulipa mieleen omasta kirjahyllystä pari vuotta sitten joulupukin tuoneen Super Mario Encyclopedia -kirjan. Tästä on olemassa myös "Limited Edition" -versio, joka ei taida kuitenkaan erota tästä tavallisesta kirjasta muuten kuin sillä, että kirja tulee kovapintaisessa kotelossa ja kansi on erilainen.

IMG_20240810_115113.jpg

IMG_20240810_115240.jpg

IMG_20240810_115325.jpg

IMG_20240810_115424.jpg

IMG_20240810_115649.jpg

EMP: Big the cat funko pop 27e
Oletin tuon olevan samaa kokoluokkaa Amyn kanssa, mutta kuten kuvasta näkyy niin se on "hieman" isompi.

big.jpg

Vaihdoin viime viikolla Switch 2 -ennakkotilauksen halvemman hinnan perässä Irlannin My Nintendo Storeen. Siellä oli paljon muutakin mielenkiintoista, kuten tuotteita Nintendon omista myymälöistä Japanissa.

Tilasin tämän kirjaillun Pikmin-paidan (osittain jotta tietää mitä odottaa ensi kuussa Switchin toimituksen kanssa), todella hyvälaatuisen tuntuinen. Hintaa oli erittäin kohtuullinen 29,99 € ilmaisilla posteilla.
IMG_1886 Large.jpgIMG_1887 Large.jpgIMG_1888 Large.jpg

Paketti tuli Saksasta, kuten todennäköisesti kaikki EU-alueen tilaukset. Torstaina aamulla tehty tilaus lähti muutaman tunnin sisällä matkaan, ja Posti yritti toimittaa pakettia tänään (tiistaina, 3 arkipäivää myöhemmin) ovelle. Missään vaiheessa ei ollut mahdollista lisätä Postille ohjeisiin ovikoodia, mutta jos rappu olisi ollut auki, olisi paketti jätetty oven taakse työpäivän ajaksi. Toimitusyrityksen jälkeen paketti oli viety suoraan lähimpään noutopisteeseen ilman erillistä lajittelua.

jos rappu olisi ollut auki, olisi paketti jätetty oven taakse työpäivän ajaksi.
Tätä mä en voi ymmärtää ja hyväksyä nykypäivänä. Ihan sama kun kerrostalossa jättäis lapun siihen paketin päälle, että hei varas, varasta tästä vartioimaton paketti ja avaa se kotona, yllätyt mitä sisältä löytyy. Posti ei tietenkään ota mitään vastuuta jos varastetaan, se on sitten voi voi. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Luulis olevan selvää että paketti postiin josta se haetaan, pysyy paketti ainakin turvassa varkailta.

Tätä mä en voi ymmärtää ja hyväksyä nykypäivänä. Ihan sama kun kerrostalossa jättäis lapun siihen paketin päälle, että hei varas, varasta tästä vartioimaton paketti ja avaa se kotona, yllätyt mitä sisältä löytyy. Posti ei tietenkään ota mitään vastuuta jos varastetaan, se on sitten voi voi. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Luulis olevan selvää että paketti postiin josta se haetaan, pysyy paketti ainakin turvassa varkailta.
Pahinta tuossa on se että LÄHETTÄJÄ määrittää tämän lähetystavan eli et itse sitä osaa välttämättä edes odottaa.

Tutulla jätettiin tonnin puhelimen paketti oven taakse. Onneksi asui sen verran arvoalueella että paketti odotti vielä töiden jälkeenkin.

Käsittämättömän paska systeemi

• Wow
Reactions: rap
Mä kyllä mieluummin melkein poikkeuksetta otan paketin ovelle odottamaan. Varsinkin jos on painavampi paketti kyseessä (esim. Kissanhiekat tms), niin näin autottomalle postista nouto on tosi vaikeaa jos ei jopa mahdotonta. Jotain tosi kallista ja pienehköä pakettia en näin tilaisi, mutta valtaosan joo. Vielä pari vuotta oli ihan kamala, kun piti juosta paketteja ympäri kaupunkia, kun niitä ei edes aina viety tuohon lähimpään toimipisteeseen. Oma kerrostalo on melko rauhallinen ja omassa kerroksessa vaan 4 asuntoa, niin näen riskin melko pieneksi sille, että paketti lähtisi muutamassa tunnissa varkaan mukaan.

Mutta joo ois kyllä hyvä jos vastaanottaja saisi aina itse määrittää haluaako paketin oven taakse vai postiin. Hölmöä että joku muu päättää tämän suuntaan tai toiseen koska riippuu niin sen vastaanottajan tilanteesta kumpi näistä toimii.

Ylös Bottom