Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil VII

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka Resident Evilit ei pahemmin tarinaltaan loista, niin Villagessa mentiin jo täysin överiksi. Varsinkin pomomatsit joissa ei ole mitään järkeä. Jos RE6:n T Rex aiheutti myöyähäpeää, niin kyllä Village pisti paremmaksi. Mutta pelinä pidin Villagesta paljon enemmän kuin seiskasta vaikka ei tämä sarjan suosikkeihin kuulukaan. Villagessa vaan oli enemmän kaikkea, ja kannusti pelaamaan useamman kerran läpi. Kaikkihan me varmasti kokeiltiin sitä kärpäslätkää "johonkin"

Saisi tulla jo jotain uutisia uudesta ressasta.

Varsinkin pomomatsit joissa ei ole mitään järkeä. Jos RE6:n T Rex aiheutti myöyähäpeää, niin kyllä Village pisti paremmaksi.
Mikään nyky ressoista ei päihitä tuota typeryydellään eikä toivottavasti mikään tulevakaan.

Spoilereita re6:sta.
Simmons kun muuttui muutaman kerran tuosta t-rex muodostaan vielä takaisin ihmiseksi ja vielä myöhemmin helvetin isoksi kärpäseksi ja tuota ennen se oli joku koira, härkä, centauri who the fuck knows what :D

Mikään nyky ressoista ei päihitä tuota typeryydellään eikä toivottavasti mikään tulevakaan.

Simmons kun muuttui muutaman kerran tuosta t-rex muodostaan vielä takaisin ihmiseksi ja vielä myöhemmin helvetin isoksi kärpäseksi ja tuota ennen se oli joku koira, härkä, centauri who the fuck knows what :D
Ai hemmetti. Kirjoitushetkellä olin ihan unohtanu nämä muut muodot. Jotenkin se T Rex tulee aina mieleen kun puhutaan RE6:sta. Siinä on kyllä veikeä peli, jonka olisi kyllä voinut jättää tekemättä.

Village on ihan hiton kova peli myös ja itse nostaisin sen jopa seiskan ohi. Toki se on ehkä vähän samaa kuin Dark Souls 3 on Dark Soulsille: eräänlainen pastissi aiemmasta osasta ja/tai muista pelisarjan klassisista jutuista. Tosin juuri sen takia varmaan myös DS3 on niin tykätty teos.
Itselleni Village on itse asiassa paras Resident Evil-peli. Pelissä on jollakin tapaa tunnelma hyvin ainutlaatuisella tavalla kohdillaan. En osaa edes kunnolla selittää. Ei se varmaankaan ihan pelottavin RE-peli ole, mutta itse en varsinaisen kauhuelämyksen takia ole noista peleistä tykännyt, vaan sellaisen omanlaisen tunnelman ansiosta. Varsinaisesti huonoihin RE-peleihin en ole tainnut törmätäkään. Itse kun pidän jopa kutosestakin. Mukavaa co-oppia RE-pelien maailmassa. Juoni ja tietyt kohtaukset toki myötähäpeää aiheuttavia. Mikään ei silti voita myöhäpeässä sitä RE5:n valtavan kivenlohkareen mäiskimiskohtausta. Ei hitto miten älyvapaata kertakaikkiaan!

Seiska olikin sitten itselleni jopa liian pelottava ja ahdistava, enkä ole sitä koskaan pelannut edes loppuun. Minä kun en peleiltä ahdistavuutta kaipaa ollenkaan. Kauhupelit voivat olla toki mieleeni, mutta liian ahdistavia ne eivät minulle saa olla. Samasta syystä on jäänyt Alien Isolation alkuvaiheisiin kesken. Ja ihan kamalaa Outlastia en pystynyt pelaamaan juuri ollenkaan. Pahinta on tuo, kun ei pysty kunnolla taistelemaan vastaan, ja pitää vaan juosta pakoon ja piileskellä kakkelit housuissa. Toki joku tuollainen kohta taisi olla Villagessakin, mutta ei itselleni mahdottomalla tavalla. Ai niin, olihan se epäkuolleelta jättivauvalta pakeneminen aika hirveän kamala kohta Villagessa! Siinä syke meni kyllä tolkuttoman korkealle. Hyi hitto miten ällö kohta olikaan!

Viimeksi muokattu:
Mielestäni paras näistä on RE4R. Alkuperäistä kun en ikinä pelannut aikoinaan, niin en osaa siihen verrata. Mutta se peli kyllä iski täysillä ja oli vuoden 2023 peli omalla listalla. Siinä oli sopivassa suhteessa sitä tunnelmaa ja räiskettä.

Tämä seiska on myös korkealla listallani, mutta ihan muista syistä. Kauhu tässä on vain tehty hyvin, vaikka loppua kohden tämäkin menee räiskinnäksi. Mutta ei tämä mene yli RE2R tai Villagen. Uudelleenpeluusarvo on melkeinpä nolla. Tämä on sellainen kerran koettava peli.

Viimeksi muokattu:
Kaikkihan me varmasti kokeiltiin sitä kärpäslätkää "johonkin"
Anteeksi mitä ja mihin? Ei tuollaista ole peruspelissä (ilman modeja). Googlasin.

W.T.F. Tämän takia tekisi mieli jo pelata se peli. Silloin joskus ostin ekasta alesta varmaan 20 eurolla ja pelattiin kaverin kanssa joitain tunteja, kunnes todettiin että hirveää paskaa. Eikä se vielä edes ollut mitään tuollaista.

Juoni ja tietyt kohtaukset toki myötähäpeää aiheuttavia. Mikään ei silti voita myöhäpeässä sitä RE5:n valtavan kivenlohkareen mäiskimiskohtausta. Ei hitto miten älyvapaata kertakaikkiaan!
Itse en koskaan ole tuota pitänyt mitenkään outona Resident Evilien kontekstissa. Niissä kun on niin paljon kaikkea muutakin ylilyötyä ja/tai typerää. Suurin osa niistä on vieläpä sitä, joka näissä juuri viehättää.

Kauhupelit voivat olla toki mieleeni, mutta liian ahdistavia ne eivät minulle saa olla. Samasta syystä on jäänyt Alien Isolation alkuvaiheisiin kesken. Ja ihan kamalaa Outlastia en pystynyt pelaamaan juuri ollenkaan. Pahinta on tuo, kun ei pysty kunnolla taistelemaan vastaan, ja pitää vaan juosta pakoon ja piileskellä kakkelit housuissa.
En itsekään ole isompi fani pakoilupeleille mutta on siellä muutamia loistavia poikkeuksia. Soma on esimerkiksi sellainen, jonka soisi mahdollisimman monen kokevan eikä ole edes yhtä paha kuin vaikkapa Alien: Isolation. Mitä Isolationiin tulee, oli se pakollista koettavaa audiovisuaalisen toteutuksensa vuoksi. Se fiilis vain oli jotain sellaista ettei varmaan mitään lisenssiä ole saatu yhtä hyvin toteutettua peleissä kuin mitä siinä. No ehkä Battlefrontissa on ollut Star Wars aika hyvin vangittu? Ja Arkhameissa Batman, eli onhan niitä varmaan melko reilusti mutta silti jotenkin se Isolation Alienin retroscifi lämmittää sydäntä ihan eri tavalla.

Jos toteutus olisi ollut huonompi/erilainen, tuskin olisin jaksanut Alienia pakoilla pelin pitkän keston verran.

Ylös Bottom