Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Tajusin just että Wii lan adapter, joka on ollut 18 vuotta käytössä putkeen on vihdoin muuttunut vanhanaikaiseksi. Switch 2:n telakassa on reikä johon sopii verkkokaapeli suoraan.

Meinaakos kukaan muuten tuota Hitmania hommata Switch 2:lle? Olisi kiva kuulla miten pyörii ja millainen versio kyseessä. Kiinnostaisi hankkia se jossain kohtaa.
Käsi on pystyssä. Jos ei arvosteluhommina, niin muuten on vakaa aikomus ottaa testattavaksi. Itse pelihän on toki 5/5, ellei jotain mahdottomia ole tapahtunut, mutta itseäkin kiinnostaa tietää miten pyörii. Ja kuinka "Mario- ja Luigi-varusteet" sopivat peliin!

Käsi on pystyssä. Jos ei arvosteluhommina, niin muuten on vakaa aikomus ottaa testattavaksi. Itse pelihän on toki 5/5, ellei jotain mahdottomia ole tapahtunut, mutta itseäkin kiinnostaa tietää miten pyörii. Ja kuinka "Mario- ja Luigi-varusteet" sopivat peliin!
Hienoa! Laitahan sitte kommenttia jossain muodossa, kun pääset peliä kokeilemaan. :)

Jerry testailee paljon puhelinten kestävyyttä pistämällä ne normaalia käyttöä rankempaan koetukseen on myös testannut Switch 2 kestävyyden. Näyttö on halpaa muovia joka naarmuttuu helposti jos se joutuu tekemisiin metallin kanssa. Mutta itse konsoli muuten on todella kestävän oloinen ja ei pitäisi hajota normaali käsittelyssä. Antaa myös vinkkejä kuinka suojata näyttöä ja konsolia.

Jerry testailee paljon puhelinten kestävyyttä pistämällä ne normaalia käyttöä rankempaan koetukseen on myös testannut Switch 2 kestävyyden. Näyttö on halpaa muovia joka naarmuttuu helposti jos se joutuu tekemisiin metallin kanssa. Mutta itse konsoli muuten on todella kestävän oloinen ja ei pitäisi hajota normaali käsittelyssä. Antaa myös vinkkejä kuinka suojata näyttöä ja konsolia.

Eikö tuossa näytössä ollut joku muovikalvo valmiina estämässä sirpaloitumista tms. Jostain luin että Nintendo on varoitellut ettei tuota kalvoa saa missään tapauksessa poistaa.
Mutta jos tuollainen kalvo on siinä niin ei ihme jos naarmuuntuu helposti…

Eilen illalla ehti muutaman tunnin testata uutta Switch 2:sta ja käytin sen ajan pelaten Zelda Breath of the Wildia.
Sen muutaman tunnin mitä olen Wii U:lla ja ensimmäisellä Switchillä peliä testannut, niin nyt se tuntuu siltä, että laitteen tehot riittää kunnolla pyörittämään peliä. BOTW on nyt sulava ja selvästi terävämmän näköinen, joskin kyllähän pelistä näkee edelleen mille laitteelle se on alunperin suunniteltu. Varsinkin tekstuurit ovat paikkapaikoin aika heikkolaatuisia.

Tiesin ennalta millaisen pelin pariin hyppään, mutta suorituskyky sai hyvälle mielelle. Ehkä tällä kertaa peli imaisee kunnolla mukaansa ja pelaan tämän merkkipaalun läpi asti.

Mitä tulee itse laitteeseen, niin näytön iso koko jopa vähän yllätti. Hyppy ensimmäisestä Switchistä tuntuu massiiviselta ja jopa Steam Deckiin verrattuna näyttö paisuu hieman. Näyttö tuntuu myös siksi niin isolta, kun laite on edelleen muulla tavoin siro, kuten ensimmäinen Switch. Ajattelin ja toivon että uudet joy-conit olisivat vähän tällaisille isommillekin käsille nyt vihdoin suoraan paketista hyvät kannettavaan pelailuun, mutta jo muutaman tunnin kokeilu toi esiin ihan samat ongelmat kuin ensimmäisen Switchin kanssa. Ohjaimissa ei ole minkäänlaista muotoilua missä käsi lepäisi luonnollisesti, joten laitetta joutuu kannattelemaan niin että se ei sujahda kämmenten väliin mitenkään kivasti. Ei niinkuin vaikkapa Steam Deck tekee. Switch 2 haluttiin pitää ohuena laitteena ja kaipa tämä ohjainten käsiin sopimattomuus on sen hinta. Ensimmäisen Switchin kanssa korjasin asian Satisfyen gripillä kuin myös kolmannen osapuolen isommilla muotoiluilla joy-coneilla. Tämän kanssa täytynee tehdä samoin. En vielä yrittänyt yhdistää ensimmäisen Switchin Pro Controlleria Switch 2:een, mutta tämä pitäisi olla helppo homma ja sillä erinomaisella ohjaimella jatketaan pelailua silloin kun Switch 2 on telakassa.

Ensimmäisen muutaman tunnin testi näytti että Switch 2 on selvästi tehokkaampi laite kuin ensimmäinen Switch, mikä on tietysti selvää, mutta silti Breath of the Wildia oli nyt ihan eri fiilis pelata. Iso näyttö ja sen kirkas kuva ilahdutti, kun taas joy-conien muotoilumattomuus harmitti.

Miten muuten noiden Switch 1 aikaisten pelien kanssa niin jos ei esim. osta sitä päivitystä niin pyöriikö se normaalisti kuitenkin ilman parempaa suorituskykyä siinä Switch 2 vai pitääkö se päivitys jotain kautta hankkia jotta peli ylipäätään toimii?

Nintendolla vissiin ollu tarve saada enemmän Mario Kart bundleja kauppoihin mutta boxit loppunut kesken kun isketty vaan tarra kylkeen ja koodi ujutettu sisään kun ainakin osa paketeista ollu avattuja. Onko täällä kukaan saanut tarra versiota ?

Miten muuten noiden Switch 1 aikaisten pelien kanssa niin jos ei esim. osta sitä päivitystä niin pyöriikö se normaalisti kuitenkin ilman parempaa suorituskykyä siinä Switch 2 vai pitääkö se päivitys jotain kautta hankkia jotta peli ylipäätään toimii?
Ei tarvitse hankkia päivitystä. Esimerkiksi tuo pelaamani Zelda BOTW käynnistyi vallan mainiosti ensimmäisen Switchin pelinä kun sitä ensin testasin. Sen jälkeen latasin Switch 2 Edition päivityksen ja käynnistin pelin Switch 2 -pelinä.

Jotkut pelit on saanut ilmaisia päivityksiä, jotkut maksaa 10€ (esim BOTW ja TOTK). Jos taas peli on vaikka 60fps ollut alunperin ja Switch 1 ruudunpäivitys on heitellyt 40-60fps välillä niin Switch 2:lla tuo peli voi pyöriä tasaisella 60fps ilman päivitystäkin mutta tuo on ihan pelistä kiinni miten menee.
Ei tarvitse hankkia päivitystä. Esimerkiksi tuo pelaamani Zelda BOTW käynnistyi vallan mainiosti ensimmäisen Switchin pelinä kun sitä ensin testasin. Sen jälkeen latasin Switch 2 Edition päivityksen ja käynnistin pelin Switch 2 -pelinä.
Kaikki pelit ei kuitenkaan toimi noin nätisti mutta käsittääkseni ainakin isoimmat pelit toimii suoraan Switch 1 versioina.

Kaikki pelit ei kuitenkaan toimi noin nätisti mutta käsittääkseni ainakin isoimmat pelit toimii suoraan Switch 1 versioina.
Olen ymmärtänyt että suurin osa toimii ihan Switch 1 versioina. Huom. voi olla että peleihin on tullut jotain yhteensopivuutta parantavia päivityksiä (kuten Xenoblade Chronicles 3), mutta nämähän tulee siihen Switch 1 versioon joka tapauksessa.

Nintendon omien sivujen mukaan yli 15000 pelistä hyvin pieni prosentti ei toimi. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärrän tämän juurikin niin että nimenomaan se Switch 1 versio toimii sellaisenaan Switch 2:ssa.
1749193432141.png

Olen ymmärtänyt että suurin osa toimii ihan Switch 1 versioina. Huom. voi olla että peleihin on tullut jotain yhteensopivuutta parantavia päivityksiä (kuten Xenoblade Chronicles 3), mutta nämähän tulee siihen Switch 1 versioon joka tapauksessa.

Nintendon omien sivujen mukaan yli 15000 pelistä hyvin pieni prosentti ei toimi. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärrän tämän juurikin niin että nimenomaan se Switch 1 versio toimii sellaisenaan Switch 2:ssa.
Näytä liitetiedosto 19221
Joo ehkä ilmaisin itseni huonosti mutta Switch 1 pelit tosiaan pitäisi lähtökohtaisesti toimia. DF streamissä tuli kyllä joitain pelejä vastaan, jotka ei toiminut mutta taisivat juurikin olla noita pelejä mitä Nintendo on jo vahvistanut etteivät toimi. Taitavat muutenkin olla nuo sellaista shovelware osastoa. :)

Oli jossain Gamestopissa niitattu kuitit konsolipaketin päälle ja koska konsoli on heti siinä kannen alla oli näyttöihin jäänyt niitistä jälkiä. Miten meni niinku noin omasta mielestä :D

Ei helvetti. Ensinnä ärsyttää että yleensä liimataan tai niitataan jotain suoraan pakettiin ja toiseksi se, että miksi näyttö on niin lähellä paketin reunaa että tuollainen aiheuttaa vahinkoa. Myyjäliikkeen virhe toki mutta olettaisin itsekin että paketoinnin idea on suojata laitetta, jolloin siinä reunalla on pehmustetta eikä esim. laitteen näyttö.

Nintendolla vissiin ollu tarve saada enemmän Mario Kart bundleja kauppoihin mutta boxit loppunut kesken kun isketty vaan tarra kylkeen ja koodi ujutettu sisään kun ainakin osa paketeista ollu avattuja. Onko täällä kukaan saanut tarra versiota ?

No onpa taas ihme meininkiä tämäkin. Toisaalta aika luovaa myös ja kätevä keino saada bundletettua melkein mikä tahansa peli konsolin kanssa. Itse en tosin välitä yhtään mistään digibundleista. Nykyään mitään oikeita bundleja taida edes olla että olisi fyysinen peli mukana.

Nyt on näköjään telakatkin tulleet myyntiin Nintendo Storeen Euroopassakin. 110€ maksaa niin on kyllä vähän suolainen hinta.

Saako taas ihmetellä että mikä ihme tuossa maksaa? Ei siinä tosin mitään, sillä...

100e on vanhan Switchin telakka Verkkokaupassa että ihan linjassaan sinänsä menee kun uudessa on ethernet-paikka lisänä.
...maksoihan se ensimmäisenkin Switchin telakka tosiaan melko reilusti. Olkoonkin ettei se mielestäni ole kummoinen perustelu että nytkin maksaa.

Itse ostin käytettynä toisen telakan ja laturin (Switchille, en tälle uudelle). Hintaa 50 euroa. Pelkkä laturi taitaa olla tuon hintainen uutena ellei enemmänkin.

Ylös Bottom