Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, samaa mieltä tästä. MS ohjaimen etuna on noi patterit / akut mitä voi sitten kukin vaihdella ko loppuu. Ja kyllä, kestäähän ne pitkään vrt Sonyn vimpaimet. Niissä toisaalta kaikenlaista hörstettä kuten vaikka noi liipaisimet syömässä akkua mutta silti.
Ja plus puolena on se, että jos ohjain on pidempään käyttämättä niin ei tartte murehtia siiä, että muistaako ladata sen akun välillä ettei se mene täysin kuivaksi.
Mulla on pleikkarille perus dualsense, edge, 2 ds4:sta ja neljä move kapulaa ja kaikki kannattaa laittaa piuhan päähän ainakin 6kk välein ja sitten on vielä psvr2 ohjaimet.
Jos ladattavat AA akut menee pilalle niin sitten ostaa prismasta uudet kun käy ostamassa ruokaa ja mä kuitenkin käytän noita boxin ohjaimissa, questin ohjaimissa ja retroillessa myös wiimotessa joten aina on joku syy pitää niissä virtaa ja 4kpl uusia taitaa maksaa 10e tai jtn sen tyylistä.

No jos tuo pitäisi paikkansa niin sitten ohjaimeen aivan varmasti sopisi vain sonyn oma akku eli ihan sama idea mitä vitan muistikorttien kanssa.
Mä olen ihan varma, että jos voisin laittaa vaikka omat halpis vartan AA akut edgeen niin sen toiminta aika olis pidempi mitä nyt.
Series x:n ohjain toimii niillä likemmäs 30 tuntia ja quest 3s:n ohjain n.40 tuntia yhdellä akulla. Edge 5-6 tuntia.
Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin normi Dualsensessa on 1560 milliampeerin akku ja Edgessä vain 1050 milliampeerin, kun taas esim. Ikean Ladda akkuparistot ovat 2450 milliampeeria per paristo ja niitä tietysti menee Xboxin kapulaan kaksi. Ihmekös jos Xboxin ohjaimella pelaa kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja, kun akkukapasiteetti on moninkertainen ja kaiken lisäksi taitaa ohjain tietysti olla virtapihimpikin.

Muun muassa tästä syystä olen aikaisemmin täällä puhunut kuinka olisin toivonut että Xbox Elite Controllerissa olisi myös pitäydytty akkuparistoissa, eikä sisäisessä akussa. Vaikka siinä kyllä sisäinen akku onkin varsin muhkea. Toinen syy on tietysti se, että akkuparistot on niin helppo vaihtaa, jos niistä sattuu varaus hupenemaan. Sisäisen akun vaihto on selvästi hankalampi toimenpide.

Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin normi Dualsensessa on 1560 milliampeerin akku ja Edgessä vain 1050 milliampeerin, kun taas esim. Ikean Ladda akkuparistot ovat 2450 milliampeeria per paristo ja niitä tietysti menee Xboxin kapulaan kaksi. Ihmekös jos Xboxin ohjaimella pelaa kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja, kun akkukapasiteetti on moninkertainen ja kaiken lisäksi taitaa ohjain tietysti olla virtapihimpikin.
Itse luulin vuosia että tuo luku tuplaantuisi kahdella paristolla mutta sehän riippuu miten ne siellä on. Ja koska ovat sarjassa niin se on "vain" tuo ilmoitettu 2450 mAh eikä 4900 mAh. Silti tuokin 2450 on merkittävä lisä oletukseen. Sarjassa sitten se volttimäärä tuplaantuu. Jos olisivat rinnakkain niin sitten tuplaantuisi kapasiteetti ja voltit pysyisi ilmoitettuna. Ja ohjain siis kai tarvitsee sen 3V että toimii, joten siksi näin.

Ylös Bottom