Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 4

Saakeli kun on niin monta peliä kesken. :D

Tämän ongelman lisäksi myös The Outer Worlds 2 on itselleni henkilökohtainen haaste myös horisontissa, nimittäin se taitaa mennä ensin työn alle ja tämä jää sitten odottamaan mahdollisesti joulun pidempiä lomia.

Hienoa tosiaan kuitenkin, että näyttää varsinkin pelimekaanisesti maistuvan arvostelijoille. Ei näissä ennenkään ole tarina niin olennaista.
 
Digital Foundryä. Peli on loistava joka alustalla siinä mielessä että jokainen laite pyörii hyvin. Mutta Series S kärsii yhdestä kauheimmista tekstuurien tason laskusta tässä sukupolvessa. Pro sen sijaan on paras konsoli onneksi tällä kertaa ja tarjoaa ominaisuuksia mitä muut konsolit ei tarjoa.

Kyllähän tämä peli näyttää sen verta maukkaalta että alesta napattava jossain vaiheessa.

 
Viimeksi muokattu:
Tämä tuli latailtua tolle uudenkarheelle ROG: lle ihan vain kokeilumielessä että miten se toimii. Aikasemmat pelit oon skipannu vaikeusasteen takia joten tämänkin piti olla vain kokeilu. Yllätyin positiivisesti! Mukavaa on ollu ekat tunnit mitä nyt pelaillu. Normal oli itelle liian hankala, helpoin vaikeusaste taasen liian helppo mutta sillä se nyt varmaan tulee pätkyteltyä läpi. Ja toimii uskomattoman hienosti ja sulavasti tolla uudella käsivempeleellä joten ei kai tätä tarvi boxille ees asentaa.
 
Ensimmäiset maistiaiset nyt otettu ja fiilikset on ihan hyvät. Aluksi peli tökki tosi paljon, sillä se ensinnäkin pyöri ihan surkeasti PC:llä Game Passin kautta ja asiaa tutkittuani ainakin Game Passin versiota riivaa bugi asetuksiin liittyen. Esimerkiksi DLSS, ei käytännössä toiminut ollenkaan, vaan se piti itse muuttaa pelin tiedostoista kirjoittamalla uusi arvo, niin sen sai pelittämään.

Teknisten haasteiden jälkeen myös itse pelaaminen tuntui vaikealta ja vaikka pelissä on alkuun tutoriaalit, niin mielestäni ne oli aika huonot ja joitain asioita ei kyllä avattu tarpeeksi selkeästi. Esimerkiksi ensimmäisessä pomotaistelussa olin pitkään jumissa, kun en tajunnut, että vaarallisen hyökkäyksen, jota ilmaistaan huutomerkillä, voi ja kuuluukin estää omalla voimakkaammalla iskulla, joka saa pomon tasapainon horjumaan. Toinen asia mikä vaikutti pelaamiseen oli se, että laitoin asetuksista päälle automaattisen lock on -systeemin. Tätä en todellakaan suosittele kenellekkään, sillä se ei yksinkertaisesti toimi tässä pelissä. Pelisession lopussa taistelut ja pelaaminen alkoi kuitenkin pikkuhiljaa klikkaamaan, ja palo päästä jatkamaan kyllä syttyi. Todella vaikea peli tämä on, siitä ei pääse mihinkään.

Musiikit ja pelin tyylimaailma, sekä taisteluiden brutaalius olivat ehdottomasti positiivisia puolia. Kenttäsuunnittelusta peli oli saanut paljon kuraa ja alkuun kentät vaikuttaa kyllä suhteellisen putkimaisilta. Mukaan on myös ripoteltu siirtymisiä "grind rails" tyyliin (mikäköhän tämä olisi suomeksi), jossa siis hypit raiteilta toiselle samalla väistellen esteitä Subway Surferin tyyliin, aikamoinen tuulahdus menneisyydestä.

Peli myös tarjoaa helpotusta jos kuolet monta kertaa samassa kohdassa, niin pelin kauppias postittaa reppuusi lisää potioneita sun muuta, jotka auttavat pääsemään kohdasta eteenpäin.

Kokonaisuudessaan ihan positiiviset fiilikset ja mielenkiinnolla kyllä jatkan peliä. Kiinnostaa mihin suuntaan tarina lähtee, millaisia hahmoja pelissä on ja paraneeko kentät ollenkaan. Täyteen hintaan en kyllä tätä voi oikein suositella ostettavaksi, ellei sitten nauti todella paljon tämänlaisista hack 'n slash toimintapeleistä. Taistelusysteemi vaikuttaa hyvältä ja varmasti kantaa peliä, mutta muut osa-alueet eivät kyllä oikein oikeuta 70 euron hintalappua.
 
Mukaan on myös ripoteltu siirtymisiä "grind rails" tyyliin (mikäköhän tämä olisi suomeksi), jossa siis hypit raiteilta toiselle samalla väistellen esteitä Subway Surferin tyyliin, aikamoinen tuulahdus menneisyydestä.

Tätä hyvin samanlaistahan oli myös paljon Ghostrunnerissa. Eikä se hauskaa minusta ole ollut koskaan :D Samoin kuin neonkylteillä vedettävää seinäparkouria (tai mitä lie). Mulle tuli itse asiassa tämän kyberpunkahtavasta maailmasta GR aika vahvasti mieleen muutenkin.
 
Tätä hyvin samanlaistahan oli myös paljon Ghostrunnerissa. Eikä se hauskaa minusta ole ollut koskaan :D Samoin kuin neonkylteillä vedettävää seinäparkouria (tai mitä lie). Mulle tuli itse asiassa tämän kyberpunkahtavasta maailmasta GR aika vahvasti mieleen muutenkin.
Heheh, grindaaminen on just hauskaa omaan makuun. :) Sonic-fanina on näihin tottunut. :D
 
Ensimmäiset maistiaiset nyt otettu ja fiilikset on ihan hyvät. Aluksi peli tökki tosi paljon, sillä se ensinnäkin pyöri ihan surkeasti PC:llä Game Passin kautta ja asiaa tutkittuani ainakin Game Passin versiota riivaa bugi asetuksiin liittyen. Esimerkiksi DLSS, ei käytännössä toiminut ollenkaan, vaan se piti itse muuttaa pelin tiedostoista kirjoittamalla uusi arvo, niin sen sai pelittämään.
Nvidia sovelluksesta voi myös laittaa DLSS override asetuksia, niin alkaa silleen myös toimimaan.
 
Ylös Bottom