Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 4

Saakeli kun on niin monta peliä kesken. :D

Tämän ongelman lisäksi myös The Outer Worlds 2 on itselleni henkilökohtainen haaste myös horisontissa, nimittäin se taitaa mennä ensin työn alle ja tämä jää sitten odottamaan mahdollisesti joulun pidempiä lomia.

Hienoa tosiaan kuitenkin, että näyttää varsinkin pelimekaanisesti maistuvan arvostelijoille. Ei näissä ennenkään ole tarina niin olennaista.
 
Digital Foundryä. Peli on loistava joka alustalla siinä mielessä että jokainen laite pyörii hyvin. Mutta Series S kärsii yhdestä kauheimmista tekstuurien tason laskusta tässä sukupolvessa. Pro sen sijaan on paras konsoli onneksi tällä kertaa ja tarjoaa ominaisuuksia mitä muut konsolit ei tarjoa.

Kyllähän tämä peli näyttää sen verta maukkaalta että alesta napattava jossain vaiheessa.

 
Viimeksi muokattu:
Tämä tuli latailtua tolle uudenkarheelle ROG: lle ihan vain kokeilumielessä että miten se toimii. Aikasemmat pelit oon skipannu vaikeusasteen takia joten tämänkin piti olla vain kokeilu. Yllätyin positiivisesti! Mukavaa on ollu ekat tunnit mitä nyt pelaillu. Normal oli itelle liian hankala, helpoin vaikeusaste taasen liian helppo mutta sillä se nyt varmaan tulee pätkyteltyä läpi. Ja toimii uskomattoman hienosti ja sulavasti tolla uudella käsivempeleellä joten ei kai tätä tarvi boxille ees asentaa.
 
Ei tarvii, mutta voi koska Xbox Play Anywhere. Senkun pelailee vaikka joka toinen kerta toisella laitteella ja niin edespäin. :)

Keeperiä on tullut pelattua Series S:llä, Cloudista Xbox Onella ja PC:lla, joten miksipä ei.

Toki itse laitoin Ninja Gaidenin nimenomaan Series S:lle tulemaan, kun Elite ohjaimella tämä tottelee todennäköisesti parhaiten.
 
Taidan laittaa ostoon täyteen hintaan. Rakastin Ninja Gaidenia (oisko ollu PS3:lla) ja oon puutunu Final 7:aan ja tää näyttää hauskemmalta mitä GoW: Ragnarokki.
 
Ensimmäiset maistiaiset nyt otettu ja fiilikset on ihan hyvät. Aluksi peli tökki tosi paljon, sillä se ensinnäkin pyöri ihan surkeasti PC:llä Game Passin kautta ja asiaa tutkittuani ainakin Game Passin versiota riivaa bugi asetuksiin liittyen. Esimerkiksi DLSS, ei käytännössä toiminut ollenkaan, vaan se piti itse muuttaa pelin tiedostoista kirjoittamalla uusi arvo, niin sen sai pelittämään.

Teknisten haasteiden jälkeen myös itse pelaaminen tuntui vaikealta ja vaikka pelissä on alkuun tutoriaalit, niin mielestäni ne oli aika huonot ja joitain asioita ei kyllä avattu tarpeeksi selkeästi. Esimerkiksi ensimmäisessä pomotaistelussa olin pitkään jumissa, kun en tajunnut, että vaarallisen hyökkäyksen, jota ilmaistaan huutomerkillä, voi ja kuuluukin estää omalla voimakkaammalla iskulla, joka saa pomon tasapainon horjumaan. Toinen asia mikä vaikutti pelaamiseen oli se, että laitoin asetuksista päälle automaattisen lock on -systeemin. Tätä en todellakaan suosittele kenellekkään, sillä se ei yksinkertaisesti toimi tässä pelissä. Pelisession lopussa taistelut ja pelaaminen alkoi kuitenkin pikkuhiljaa klikkaamaan, ja palo päästä jatkamaan kyllä syttyi. Todella vaikea peli tämä on, siitä ei pääse mihinkään.

Musiikit ja pelin tyylimaailma, sekä taisteluiden brutaalius olivat ehdottomasti positiivisia puolia. Kenttäsuunnittelusta peli oli saanut paljon kuraa ja alkuun kentät vaikuttaa kyllä suhteellisen putkimaisilta. Mukaan on myös ripoteltu siirtymisiä "grind rails" tyyliin (mikäköhän tämä olisi suomeksi), jossa siis hypit raiteilta toiselle samalla väistellen esteitä Subway Surferin tyyliin, aikamoinen tuulahdus menneisyydestä.

Peli myös tarjoaa helpotusta jos kuolet monta kertaa samassa kohdassa, niin pelin kauppias postittaa reppuusi lisää potioneita sun muuta, jotka auttavat pääsemään kohdasta eteenpäin.

Kokonaisuudessaan ihan positiiviset fiilikset ja mielenkiinnolla kyllä jatkan peliä. Kiinnostaa mihin suuntaan tarina lähtee, millaisia hahmoja pelissä on ja paraneeko kentät ollenkaan. Täyteen hintaan en kyllä tätä voi oikein suositella ostettavaksi, ellei sitten nauti todella paljon tämänlaisista hack 'n slash toimintapeleistä. Taistelusysteemi vaikuttaa hyvältä ja varmasti kantaa peliä, mutta muut osa-alueet eivät kyllä oikein oikeuta 70 euron hintalappua.
 
Mukaan on myös ripoteltu siirtymisiä "grind rails" tyyliin (mikäköhän tämä olisi suomeksi), jossa siis hypit raiteilta toiselle samalla väistellen esteitä Subway Surferin tyyliin, aikamoinen tuulahdus menneisyydestä.

Tätä hyvin samanlaistahan oli myös paljon Ghostrunnerissa. Eikä se hauskaa minusta ole ollut koskaan :D Samoin kuin neonkylteillä vedettävää seinäparkouria (tai mitä lie). Mulle tuli itse asiassa tämän kyberpunkahtavasta maailmasta GR aika vahvasti mieleen muutenkin.
 
Tätä hyvin samanlaistahan oli myös paljon Ghostrunnerissa. Eikä se hauskaa minusta ole ollut koskaan :D Samoin kuin neonkylteillä vedettävää seinäparkouria (tai mitä lie). Mulle tuli itse asiassa tämän kyberpunkahtavasta maailmasta GR aika vahvasti mieleen muutenkin.
Heheh, grindaaminen on just hauskaa omaan makuun. :) Sonic-fanina on näihin tottunut. :D
 
Ensimmäiset maistiaiset nyt otettu ja fiilikset on ihan hyvät. Aluksi peli tökki tosi paljon, sillä se ensinnäkin pyöri ihan surkeasti PC:llä Game Passin kautta ja asiaa tutkittuani ainakin Game Passin versiota riivaa bugi asetuksiin liittyen. Esimerkiksi DLSS, ei käytännössä toiminut ollenkaan, vaan se piti itse muuttaa pelin tiedostoista kirjoittamalla uusi arvo, niin sen sai pelittämään.
Nvidia sovelluksesta voi myös laittaa DLSS override asetuksia, niin alkaa silleen myös toimimaan.
 
Grafiikat PS4-tasoa
Kenttäsuunnittelu PS3-tasoa
Juoni surkea

Mutta silti tää maistuu pirun hyvin :D Pari tuntia alla ja hardilla aloitin. Sulava ruudunpäivitys toki auttaa paljon ja koskaan en ole aiemmin pelannut näin nopeatempoista peliä pron ja upouuden töllön kera, joka tukee vrr sun muita.

Ei kannata missään nimessä ostaa täyteen hintaan, ellet ole nopeatempoisen turpasaunan fani. Itelle tää tappelusysteemi vaan maistuu pirun hyvin ja paljon paremmin kuin mitä esim. DMC:n vastaava - tosin en ole uusinta pelannut.
 
Grafiikat PS4-tasoa
Kenttäsuunnittelu PS3-tasoa
Juoni surkea

Mutta silti tää maistuu pirun hyvin :D Pari tuntia alla ja hardilla aloitin. Sulava ruudunpäivitys toki auttaa paljon ja koskaan en ole aiemmin pelannut näin nopeatempoista peliä pron ja upouuden töllön kera, joka tukee vrr sun muita.

Ei kannata missään nimessä ostaa täyteen hintaan, ellet ole nopeatempoisen turpasaunan fani. Itelle tää tappelusysteemi vaan maistuu pirun hyvin ja paljon paremmin kuin mitä esim. DMC:n vastaava - tosin en ole uusinta pelannut.
En ole pelityypin isoin fani mutta Ninja Gaiden 2 koukutti aikanaan pahasti :D

Kyllä tämä PS5 Proolle jossain välissä sopivasta alesta tulee ostettua. Yötei on vieläkin kesken.
 
Läpi meni, pelasin hardilla ja läpipeluu kesti hieman yli 15 tuntia. Pelisarja ei minulle ole kovin tuttu entuudestaan, NG 2 Blackin pelailin tuossa aiemmin tänä vuonna, kun se ilmestyi, mutta ehkä vain puoleenväliin asti. Mielestäni tämä peli oli ihan hyvä, ei missään nimessä 70 euron arvoinen, eli joko alesta tai Game Passista.

Peliä ehdottomasti kannatteli taistelut, jotka olivat alusta loppuun hauskaa mäiskettä. Harkitsen jopa pelaamisen jatkamista lopputekstien jälkeen, sillä taisteleminen tässä pelissä on vain yksinkertaisesti niin hauskaa. Myös pelin brutaalius ja tyylisuunta miellytti suuresti omaa silmää. Vihollisissa on myös mukavasti vaihtelua, eikä tuntunut missään kohtaa siltä, että mätkin samoja örkkejä pataan liian pitään.

Siihen kuitenkin valitettavasti loppuu pelin positiiviset puolet. Kenttäsuunnittelusta on jo aiemminkin mainittu, se ei ole millään mittareilla hyvää. Kentät on todella putkimaisia ja hyvin mielikuvituksettomia. Uusi päähenkilö Yakumo ei varsinaisesti kannattele peliä, sillä hän on hyvin yksipuolinen edgelord, jonka ääninäyttely on hämmentävän huonoa. Toki jos ohjeistus on ollut näytellä "teini-ikäistä edgelordia", niin silloin suoritus oli kyllä napakymppi. Mietin pitkään, että olisin mieluummin pelannut Ryulla, mutta pelattavuuden puolesta Yakumo oli kuitenkin huomattavasti hauskempi.

Tarina tässä on ihan OK. Ei missään nimessä kannata tätä ostaa tarinan vuoksi, mutta se ajaa kyllä asiansa ja vie hommaa eteenpäin. Pelin lopetus oli mielestäni onnistunut ja pidin siitä yhteydestä mikä Ryun ja Yakumon välille rakennettiin.

Ikäväkseni voin todeta, että tässä kierrätettiin kenttiä ja pomotaisteluita jonkin verran, mikä on varsin harmillista pelin keston ollessa kuitenkin vain noin 15 tuntia. Tälle on "tarinallinen" syy, mutta kyllä se kieltämättä vähän halvalta kikalta tuntui. Checkpoint systeemi tässä on myös varmasti valunut jostain QA rakosista läpi, sillä jotkut checkpointit ovat aivan karseita. Saatat pelata 10 minuuttia non-stop taistelua ja kuollessasi huomaat, että edellinen tallennus oli tosiaan 10 minuuttia sitten.. Pelissä on myös valinnaisia taisteluareenoita, joita ennen voit ostaa repun täyteen potioneita ja päivitellä iskujasi. Peli ei kuitenkaan tallenna tässä kohtaa, eikä edes astuttuasi areenalle, vaan joka kerta kun haluat yrittää areenaa uudelleen, joudut tekemään kaikki ostot uudelleen.

Kuten sanottua peli oli ihan hyvä, mutta olen harmissani siitä, että tässä olisi ollut niin paljon enemmän potentiaalia. Pienellä hiomisella pelistä olisi voinut oikeasti tulla erinomainen. Hieman lisää sisältöä ja olemassa olevan sisällön hienosäätöä. Miksei pelissä ole edes mitään vaihtoehtoisia asuja, Deluxe-version maksullisia asuja lukuun ottamatta?

Ehkäpä peliin julkaistaan DLC:tä, kenties jo ensi yön State of Playssa. Jos jotain lisäsisältöä tulee, niin varmasti palaan pelin pariin ja toivon, että tämä pelisarja saisi vielä jatkoakin tulevaisuudessa. Toivon kuitenkin, että mahdolliseen jatko-osaan Team Ninja panostaisi enemmän resursseja, sillä tämä pelisarja kyllä ansaitsee sen.
 
Läpi meni, pelasin hardilla ja läpipeluu kesti hieman yli 15 tuntia. Pelisarja ei minulle ole kovin tuttu entuudestaan, NG 2 Blackin pelailin tuossa aiemmin tänä vuonna, kun se ilmestyi, mutta ehkä vain puoleenväliin asti. Mielestäni tämä peli oli ihan hyvä, ei missään nimessä 70 euron arvoinen, eli joko alesta tai Game Passista.

Peliä ehdottomasti kannatteli taistelut, jotka olivat alusta loppuun hauskaa mäiskettä. Harkitsen jopa pelaamisen jatkamista lopputekstien jälkeen, sillä taisteleminen tässä pelissä on vain yksinkertaisesti niin hauskaa. Myös pelin brutaalius ja tyylisuunta miellytti suuresti omaa silmää. Vihollisissa on myös mukavasti vaihtelua, eikä tuntunut missään kohtaa siltä, että mätkin samoja örkkejä pataan liian pitään.

Siihen kuitenkin valitettavasti loppuu pelin positiiviset puolet. Kenttäsuunnittelusta on jo aiemminkin mainittu, se ei ole millään mittareilla hyvää. Kentät on todella putkimaisia ja hyvin mielikuvituksettomia. Uusi päähenkilö Yakumo ei varsinaisesti kannattele peliä, sillä hän on hyvin yksipuolinen edgelord, jonka ääninäyttely on hämmentävän huonoa. Toki jos ohjeistus on ollut näytellä "teini-ikäistä edgelordia", niin silloin suoritus oli kyllä napakymppi. Mietin pitkään, että olisin mieluummin pelannut Ryulla, mutta pelattavuuden puolesta Yakumo oli kuitenkin huomattavasti hauskempi.

Tarina tässä on ihan OK. Ei missään nimessä kannata tätä ostaa tarinan vuoksi, mutta se ajaa kyllä asiansa ja vie hommaa eteenpäin. Pelin lopetus oli mielestäni onnistunut ja pidin siitä yhteydestä mikä Ryun ja Yakumon välille rakennettiin.

Ikäväkseni voin todeta, että tässä kierrätettiin kenttiä ja pomotaisteluita jonkin verran, mikä on varsin harmillista pelin keston ollessa kuitenkin vain noin 15 tuntia. Tälle on "tarinallinen" syy, mutta kyllä se kieltämättä vähän halvalta kikalta tuntui. Checkpoint systeemi tässä on myös varmasti valunut jostain QA rakosista läpi, sillä jotkut checkpointit ovat aivan karseita. Saatat pelata 10 minuuttia non-stop taistelua ja kuollessasi huomaat, että edellinen tallennus oli tosiaan 10 minuuttia sitten.. Pelissä on myös valinnaisia taisteluareenoita, joita ennen voit ostaa repun täyteen potioneita ja päivitellä iskujasi. Peli ei kuitenkaan tallenna tässä kohtaa, eikä edes astuttuasi areenalle, vaan joka kerta kun haluat yrittää areenaa uudelleen, joudut tekemään kaikki ostot uudelleen.

Kuten sanottua peli oli ihan hyvä, mutta olen harmissani siitä, että tässä olisi ollut niin paljon enemmän potentiaalia. Pienellä hiomisella pelistä olisi voinut oikeasti tulla erinomainen. Hieman lisää sisältöä ja olemassa olevan sisällön hienosäätöä. Miksei pelissä ole edes mitään vaihtoehtoisia asuja, Deluxe-version maksullisia asuja lukuun ottamatta?

Ehkäpä peliin julkaistaan DLC:tä, kenties jo ensi yön State of Playssa. Jos jotain lisäsisältöä tulee, niin varmasti palaan pelin pariin ja toivon, että tämä pelisarja saisi vielä jatkoakin tulevaisuudessa. Toivon kuitenkin, että mahdolliseen jatko-osaan Team Ninja panostaisi enemmän resursseja, sillä tämä pelisarja kyllä ansaitsee sen.
Hyvä tiivistelmä ja erinomaisia pointteja! Ihmiset ovat tuntuneet eniten inhoavan juuri kenttäsuunnittelua, mutta mielestäni kentät noudattavat aika samaa kaavaa kuin edeltäjissään, olemalla melko suoria putkia, joissa on sentään ajoittaisia haaraumia. Kentät voisivat olla myös vähän lyhyempiä, ja kieltämättä maisemat voisivat olla vaihtelevampiakin, kun miettii esimerkiksi NGII:n tapahtumapaikkakavalkadia. Se ei toki tarkoita, etteivätkö ne voisi mielellään seuraavassa osassa olla paremmin suunniteltu. Kyseessä oli kuitenkin omissa kirjoissani aspekti, joka ei pilannut peli-iloa.

Yakumon edgelordius menee kyllä tosiaan koomisen puolelle, mutta itse en osannut kauheasti tästäkään ärsyyntyä: enemmänkin vain hymyilytti tyypin murahtelu, ja koin että tämä tyyli sopii överille toimintapelille itse asiassa aika hyvin. :D Tarina on myös omaan makuun ok, mutta olisin toivonut ehkä vähän enemmän vielä juonenkuljetusta välivideoiden turvin. Toisaalta juoni ei tule toiminnan tielle laisinkaan, mikä on hyvä asia. Checkpointtien kanssa en huomannut mitään isompaa ongelmaa.

Mutta joo, kyllähän tässä ehkä huomaa jonkinlaista budjettirajoitetta juuri tapahtumapaikkojen vaihtelun puutteessa. Pääasia, eli itse toiminta, tyyli ja audiovisuaalinen toteutus oli kuitenkin mallillaan, ja ainakin itselläni oli sen verran hauskaa pelin parissa, että kolme tähteä olisi tuntunut omaan makuun liian ankaralta arvosanalta.
 
Ylös Bottom