Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvien ja oheistuotteiden hankintaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olisi kyllä mielenkiintoinen testata. Samoin olisi hauska kokeilla tämän hetken edistyneimpiä laseja. Tosin vähän tapauskohtaista mikä on edistyksellisin: onko se kevyimmät tietyn tason saavuttavat lasit vaiko parhaan kuvanlaadun tarjoava kapistus riippumatta miten painava tai iso se on?

En tiedä olisiko itsellä välttämättä kauheasti käyttöä mutta hinta ei edes VR-lasien verran, joten jos käyttökohteita keksisi niin mikseipä joskus voisi tuollaiset ajoittain päästä löytyäkin. Itselle ehkä tärkeintä olisi se etteivät paina tai hiosta sekä kuitenkin kestäisi akku sen verran ettei tarvitse puolen tunnin välein olla latauksessa tms.

Olisi kyllä mielenkiintoinen testata. Samoin olisi hauska kokeilla tämän hetken edistyneimpiä laseja. Tosin vähän tapauskohtaista mikä on edistyksellisin: onko se kevyimmät tietyn tason saavuttavat lasit vaiko parhaan kuvanlaadun tarjoava kapistus riippumatta miten painava tai iso se on?

En tiedä olisiko itsellä välttämättä kauheasti käyttöä mutta hinta ei edes VR-lasien verran, joten jos käyttökohteita keksisi niin mikseipä joskus voisi tuollaiset ajoittain päästä löytyäkin. Itselle ehkä tärkeintä olisi se etteivät paina tai hiosta sekä kuitenkin kestäisi akku sen verran ettei tarvitse puolen tunnin välein olla latauksessa tms.
Tuossa vehkeessä ole akkua lainkaan. Ottaa puhelimesta, pädistä tai pelikonsolista sen virran mitä tarvitsee USB-Cn läpitte. Googlailin sen verran että esim iPhoneen liitettynä puhelimen akunkulutus kasvaa noin 15% videotoistossa tuon rillipirun kanssa käytettynä.

Eli tuommoinen euroopan sisäinen lento menee helposti ilman että tarttee edes puhelinta välillä latailla. No ei ehkä ihan Madeiralle saakka :D Mutta sillain normaalisti u know :D

Viimeksi muokattu:
Viimeaikojen bluray hankintoja. Gladiator II ostettu uutena, loput käytettynä. Sitten on tullut vielä hankittua 10+ käytettyä DVD-elokuvaa koska sain "halvalla". Niistä en kehtaa ottaa kuvia

Liitetiedostot

• 20260111_220025.jpg
    20260111_220025.jpg
    778,8 KB · Lukukerrat: 20
Aloitin pelikokoelman jatkoksi keräämään pelielokuvia. Ensin ajattelin jäjestyksessä kerätä vanhimmasta uudempaan mutta futuremovieshopissa oli nämä saatavilla samaan pakettiin niin aloitellaan näillä.

Olen katsonut näistä vasta In The Name of the King, (2007, bluray 2019) Perustuu toimintarooli peliin Dungeon Siege, joka itselle aivan tuntematon. Halpa taru sormusten herrasta kopio. Greenscreen paistaa selvästi muutamassa kohdassa. Oli tämä aika surkea. 5/10 (imdb 3.8)

-super mario bros (1993) 10€
-Lara Croft Tomb Raider 1-2 (2001, 2003) 14€
-Resident Evil Afterlife Steelbook (2010) 9€
-In the Name of the King (2007) 10€
-Rampage (2018) 17€

Aloitin pelikokoelman jatkoksi keräämään pelielokuvia. Ensin ajattelin jäjestyksessä kerätä vanhimmasta uudempaan mutta futuremovieshopissa oli nämä saatavilla samaan pakettiin niin aloitellaan näillä.

Olen katsonut näistä vasta In The Name of the King, (2007, bluray 2019) Perustuu toimintarooli peliin Dungeon Siege, joka itselle aivan tuntematon. Halpa taru sormusten herrasta kopio. Greenscreen paistaa selvästi muutamassa kohdassa. Oli tämä aika surkea. 5/10 (imdb 3.8)

-super mario bros (1993) 10€
-Lara Croft Tomb Raider 1-2 (2001, 2003) 14€
-Resident Evil Afterlife Steelbook (2010) 9€
-In the Name of the King (2007) 10€
-Rampage (2018) 17€
Onko sulla jo lista montako noita peli elokuvia kaiken kaikkiaan on? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Tuli nyt vihdoin hommattua tämäkin elokuvataiteen merkkiteos hyllyyn

Liitetiedostot

• Screenshot_2026-01-12-20-17-36-89_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
    Screenshot_2026-01-12-20-17-36-89_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
    217,8 KB · Lukukerrat: 17
Olisikohan tämä oikea ketju tälle? Elokuviin liittyy käyttötarkoituksen mukaan. Ja on oheislaite/tuote.
Ostin melkoisesta tarjouksesta tuollaiset älyrillit. Idea on kun vihaan yli kaiken lentämistä ja lentokenttiä ja joutuu kuitenkin jonkun verran sitä tekemään niin jos saisi siitä vähän siedettävämpää.

Olen tottunut kurjistumaan kattelemaan koneessa jostain pädiltä tai jopa kännykästä jotain Netflixejä yms mitkä nyt yleensä antaa tallentaa suoraan laitteelle leffoja ja sarjoja. Ihan saatanan vammasta ja hankalaa.

Kiinnostaa nähdä miten ne pelaa. Ikinä edes kokeillut moisia vitkuttimia. En tietenkään odota mitään VR kokemusta näiltä muttei se olekaan noiden tarkoitus. Eikä noiden kuvanlaatukaan varmaan päätä huikaise kun on vain 1080p per silmämuna. Sentään OLED ja 120Hz. 800nits mutta näitä käyttäisikään missään auringonvalossa. Jos sitä kattelee noita simpsoneita yms koneessa ilman että päähän sattuu niin riittää mulle mainiosti.

Ja bonuksena kuitenkin vielä että mun ihan perus aurinkolasit on samanlaista aviator mallia niin menee ihan täydestä. :)
No nyt tuli kakkulat.
On mitä on myyty - todella kelpo lasit. Minulla on vähän isohko nenä niin jos olisi ihan skidisti kapeampi ja vähemmän kyhmyinen niin kuvan alareunat kuvassa ei olisi ihan siellä äärirajoilla. On kevyet ja vaikka nenä onkin iso niin hyvin pystyi säätämään noita nose pads.
Mutta siis tommonen elokuvateatterikokoinen screen. Tuikkaa puhelimeen kiinni ni se vaan toimii. Ilman mitään softia tms

Mutta sitten aina on mutta. Ja tämä on ehkäpä se isoin 'mutta' omaan käyttöön.
iPhonen netflix/Disney etc. DRM suojattua sisältöä (vaikka offline ladattu) on jotain mitä ei suostu iPhone toistamaan noihin rilleihin. Voi vittu! Eli että joutuu menemään takasin 15 vuotta ajassa taaksepäin ja latailla jotain shittiä torrentteina että voipi sitten puhelimen VLC sovelluksella kattella?! Huhhuh. Mun ainoa DRM suojaamaton videokokoelma on jotain sellaista mitä ei todellakaan huvita katsella 5 tuntia putkeen jossain lentokoneessa.

Mutten mä noita palauta. Ehkä mä keksin jotain.

P.s. olin liian hätäinen, kyllä toimii ladattu Netflix sisältö ainakin osittain

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom