Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistan aikanaan kun eka Fable tuli. Olin innoissani miten voit tehdä omia päätöksiä ja kasvaa lapsesta aikuiseksi pelin aikana. Myöhemmin pelattuna ei enää vakuuttanut.

Niinkuin sanoit, hyvä idea mutta toteutus etenkin nykyajan standardeilla on vähän mitä on eikä peli ole enää kummoinen. Johtuu myös siitä, että pelit on kehittyneet ja valintojen tekeminen peleissä on nykyään arkipäivää. Katsotaan mitä tuosta uudesta tulee.
Täysin samat mietteet. Sääli, etteivät pelit lunastaneet oikein odotuksia.

Mutta pidetään peukut pystyssä tämän uuden suhteen.

No ei kyllä varmasti lopulta tuokaan lunasta mitään odotuksia, eli ihan oikeasti koska viimeksi mikään uusi peli on teillä lunastanut oikeasti odotukset sekä pelimekaniikaltaan ja tarinan kerronnassa niin, että tulisi se oikeasti hyvä fiilis siihen mitä pelissä kaikkineen tapahtuu ilman kaikkea typerää halpaa höttöä?

Mulle todella moni peli. Johtuu tietysti siitä, että laitan odotukset tarpeeksi realistiselle tasolle.

Esim. DK: Bananza oli juuri sitä mitä odotinkin. Hauska 3D-tasoloikka, joka ei kuitenkaan päihitä Mario Odysseytä.

Myös GTA VI:kin olen laittanut varsin maltilliset odotukset. Hyvä peli sieltä varmasti on tulossa, mutta tuskin mitään tajunnan räjäyttävää, joka tekisi muut pelit tarpeettomiksi.

No ei kyllä varmasti lopulta tuokaan lunasta mitään odotuksia, eli ihan oikeasti koska viimeksi mikään uusi peli on teillä lunastanut oikeasti odotukset sekä pelimekaniikaltaan ja tarinan kerronnassa niin, että tulisi se oikeasti hyvä fiilis siihen mitä pelissä kaikkineen tapahtuu ilman kaikkea typerää halpaa höttöä? Itsellä se oli Tears of the Kingdom mutta siitäkin on jo aika pitkä aika oikeasti kaikkineen hyvälle pelille
Tämähän on paljon siitä kiinni minkälaiset odotukset kukakin millekin pelille laittaa. Kyllä minulla on montakin peliä lunastanut odotukset. Äkkiseltään mietittynä lähiaikojen peleistä ainakin Alan Wake 2, Indiana Jones and the Great Circle, käytännössä kaikki Forza Horizonit, Avowed ja jopa Starfield. Sitten on odotukset ylittäneitä pelejä kuten Clair Obscur Expedition 33.

Tämähän on paljon siitä kiinni minkälaiset odotukset kukakin millekin pelille laittaa. Kyllä minulla on montakin peliä lunastanut odotukset. Äkkiseltään mietittynä lähiaikojen peleistä ainakin Alan Wake 2, Indiana Jones and the Great Circle, käytännössä kaikki Forza Horizonit, Avowed ja jopa Starfield. Sitten on odotukset ylittäneitä pelejä kuten Clair Obscur Expedition 33.
"Starfield lunastanut odotukset"...herra varjele! Nyt on ollut odotukset aika alhaalla! :D

Mulle todella moni peli. Johtuu tietysti siitä, että laitan odotukset tarpeeksi realistiselle tasolle.

Niin tämä mielestäni juuri ongelma, eli ihmiset laittavat omat "odotuksensa "realistiselle" tasolle" eli eivät enää vaadi minkäänlaista oikeaa hyvää laatua vaan tyytyvät semipaskaan aina lopulta nykyään kun kaikki viihde ja pelituotanto vaan maksimoidaan kaikille mahdollisimman näköalattoman halvalla lipoen joka suuntaan ja itse näen sen kyllä todella paskalta ajatusmallilta..
On se tapa tämäkin ajatella. Kai se on turha muita haukkua jos nauttivat pelistä mistä et itse välitä tai pidä. Jos alkuperäisissä Fableissa olisi kirkkain silmin uskonut siihen hypeen mitä Molyneux suolsi ulos niin olisi varmasti pettynyt ja pahasti. Ja vaikka nyt ei saatu ihan sitä mitä luvattiin niin omasta mielestä Fablet ovat oikein hyvää viihdettä ja niitä on tullut ahkeraan pelattua.

En kyllä ketään haukkunut asian tiimoilta vaan yleisesti ärsyynnyin ja tuli oma ajatusmaailma tästä asiasta laitettua
Niin ensin toteat että omat odotukset eivät ole vuosiin täyttyneet ja että ihniset tyytyvät semipaskaan laatuun niin omaan korvaan kuulostaa rivien välistä siltä että muut tykkää pelata keskinkertaisia tai paskojakin pelejä mutta toki itse olet hieman paremman maun omaava.

Onhan taas katkeraa settiä. Omalla kohdalla Clair Obscurn kaikesta hypestä huolimatta ylitti odotukset. Sitten esim. tuo Tears of Kingdom helposti *ittu mitä paskaa osastoa.
No valot päälle jos TOTK on ”*ttu mitä paskaa osastoa”. Aivan uskomaton merkkiteos millaisia ei tule kovin montaa meidän elämän aikana vastaan. Mutta makunsa kullakin.

No valot päälle jos TOTK on ”*ttu mitä paskaa osastoa”. Aivan uskomaton merkkiteos millaisia ei tule kovin montaa meidän elämän aikana vastaan. Mutta makunsa kullakin.
Ei vaan ole uponnut modernit Zeldat. NES aikaan oli vielä parasta mitä oli mutta jotenkin ei ole kolahtanut enää sen jälkeen. Juurikin tuota koitin tuoda esille, jokaisella oma makunsa ja mun mielestä aika naurettavaa tulla latelemaan totuutena omaa makua (mikä tosin on tänä päivänä ihan missä tahansa keskustelussa läsnä).

Viimeksi muokattu:
Ehkä meinasin lähinnä odotusten lunastamisella Fable-pelien suhteen nimenomaan sitä että, valinnat olisivat olleet merkittäviä, pelimaailma olisi ollut isompi ja gameplay olisi ollut vaihtelevampaa.

Ei vaan ole uponnut modernit Zeldat. NES aikaan oli vielä parasta mitä oli mutta jotenkin ei ole kolahtanut enää sen jälkeen. Juurikin tuota koitin tuoda esille, jokaisella oma makunsa ja mun mielestä aika naurettavaa tulla latelemaan totuutena omaa makua (mikä tosin on tänä päivänä ihan missä tahansa keskustelussa läsnä).
A Link to the past on edelleen kyllä ehdottomasti paras Zelda.

Viime vuonna julkaistuista peleistä Clair Obscur ja Silent Hill f yllättivät ja ylittivät odotukset. Toissa vuoden julkaisuista SH2 ylitti reippaasti odotukset. Sitä edeltävänä vuonna AW2. Mikään näistä ei tietysti ole "absoluuttisesti täydellinen", mutta missään ei ollut siinä määrin "turhaa höttöä", että olisi tullut paha mieli. FF7 Rebirth taas meni tähän kategoriaan, että odotukset olivat liian kovat ja pelissä oli turhaa höttöä yms, kun taas Remake ylitti olemattomat odotukset ja maistui todella paljon. Höttöäkin oli hyvin minimaalisesti, niin se ei vielä ehtinyt enempää vaivata.

Eternal Strands ylitti odotukset. Clair Obscur myös, koska ei ollut mitään odotuksia, ja tuli ihan hyvä peli. Doom: The Dark Ages 10/10, vaikka ootin keskinkertaista räiskintää. The Talos Principle: Reawakened, Remaster johon laitettiin lisäksi vaikeita tajunnan räjäyttäviä puzzleja erinomaisella HDR:llä. PowerWash Simulator 2, koska kissat. Blue Prince koska valtavat aivot kehittäjillä. Forever Skies, selviytymispeli jossa ilmalaivaa pääsee rakentamaan, huhhuh. Hell Is Us. Ja Grounded, ei mitään odotuksia ja onkin paras selviytymispeli koskaan, ehkä paras pelikin ikinä.

Että kyllä niitä loistaviakin pelejä edelleen tehään, jotka eivät ole "semipaskaa" nähnytkään.

bafkreicffrxoqtfsjprknrswglrrx3guppjuz277kbkdj4aacw5vbc4t6i@jpeg
Viikolla 4 kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky

Minulla on ratkaisu. Älkää katsoko ja mehustelko niitä pelejä monien trailerien ja muiden parissa vaan katsokaan sen verran että pystytte sanomaan että peli/aihe/genre kiinnostaa. Sen jälkeen katsotte arvosanan ja vastaanoton ja ostatte jos yhtään tuntuu että on riittävä. Tällä tapaa niitä (epärealistisia) odotuksia tulee paljon vähemmän ja yllättyy muutenkin paljon enemmän kun ei ole kaikki gameplay ja juoni tullut kymmenillä trailereilla selväksi.

Niin tämä mielestäni juuri ongelma, eli ihmiset laittavat omat "odotuksensa "realistiselle" tasolle" eli eivät enää vaadi minkäänlaista oikeaa hyvää laatua vaan tyytyvät semipaskaan aina lopulta nykyään kun kaikki viihde ja pelituotanto vaan maksimoidaan kaikille mahdollisimman näköalattoman halvalla lipoen joka suuntaan ja itse näen sen kyllä todella paskalta ajatusmallilta..
Sinun ongelmasi tämän asian käsittelyssä on se, että käytät lainausmerkkejä tuon "realistisen" kanssa. Ihminen voi laittaa odotukset oikeastikin realistiselle tasolle eikä se tarkoita että odottaa paskaa peliä. En pääse yhtään tuohon logiikkaasi kiinni että jos pitää odotukset järkevinä eikä odota kuuta taivaalta, niin sitten sen takia muka kelpaa kaikki paska. Ihan paska logiikka tai ainakaan et osaa asiaasi ilmaista, jos siinä joku järkikin on taustalla.

Minulla on ratkaisu. Älkää katsoko ja mehustelko niitä pelejä monien trailerien ja muiden parissa vaan katsokaan sen verran että pystytte sanomaan että peli/aihe/genre kiinnostaa. Sen jälkeen katsotte arvosanan ja vastaanoton ja ostatte jos yhtään tuntuu että on riittävä. Tällä tapaa niitä (epärealistisia) odotuksia tulee paljon vähemmän ja yllättyy muutenkin paljon enemmän kun ei ole kaikki gameplay ja juoni tullut kymmenillä trailereilla selväksi.

Sinun ongelmasi tämän asian käsittelyssä on se, että käytät lainausmerkkejä tuon "realistisen" kanssa. Ihminen voi laittaa odotukset oikeastikin realistiselle tasolle eikä se tarkoita että odottaa paskaa peliä. En pääse yhtään tuohon logiikkaasi kiinni että jos pitää odotukset järkevinä eikä odota kuuta taivaalta, niin sitten sen takia muka kelpaa kaikki paska. Ihan paska logiikka tai ainakaan et osaa asiaasi ilmaista, jos siinä joku järkikin on taustalla.
Hyvä logiikka ja tätä pyrin itsekin noudattamaan, mutta samana aikaan todettava että nykypäivänä pelit on niin saatanan kalliita että ei tahdo ostaa sikaa säkissä

Hyvä logiikka ja tätä pyrin itsekin noudattamaan, mutta samana aikaan todettava että nykypäivänä pelit on niin saatanan kalliita että ei tahdo ostaa sikaa säkissä
Sen takia odotellaan alennuksia. Itsellä ainakin backlogia sen verran, että aika harva peli tulee ostettua heti kun tulee ulos. Tämän vuoden peleistä Fire emblem on todennäköisesti ainut.

Ehkä en tarpeeksi selkeästi osannut asiaa sanoa mutta siis sen verran tietyisti pitää katsella pelistä että ei tarvitse täysin sokkona ostaa, jolloin se sika säkissä jää ostamatta. Ja jos arvosanat 9/10, genre joku mistä tykkää ja gameplay näyttää sellaiselta että pitää, niin ei siihen kauheasti tarvitse trailereita katsella että tuohon pääsee. Jää se ylimääräinen hype pois ja ylläreitäkin pelaamisvaiheeseen.

Itse ostin Clair Obscurin käytännössä vain siksi että kehuttiin. En yhtään tiennyt mitä se on. Hell is Usia joku kehui ja katsoin ehkä 10 sekuntia gameplayta, jonka perusteella ostin. Nämä molemmat osui nappiin itselle. Kyllä sitä aika paljon osaa kertoa jos on kauan pelannut ja tietää mistä itse tykkää. Sitten on pelejä, jotka on ostanut kehujen vuoksi ja jotka on pikku hiljaa nousseet suosikeiksi, kuten Kingdom Come, jonka kanssa ensin taistelin mutta lopulta aika lailla rakastuin. Tai Witcher 2, joka jäi kerran jo kesken tutoriaalissa, kunnes tuli kehuja taas vastaan jossain ja päätin vielä kokeilla uusiksi, jonka jälkeen yksi parhaita pelaamiani pelejä koskaan.

Näissä parasta on se, että en ole katsonut juurikaan trailereita, joten tulee oikeasti yllätyttyä. Huvittavinta oli ehkä se kun en tiennyt että Forbidden Westin myöhemmän vaiheen ratsu paljastui ilmeisesti trailereissa mutta itse koin sen vasta pelissä. Oli aika paljon kovempi juttu kun ei tiennyt siitä mitään.

Vaikeaa se nykyään on yrittää saada pelistä tarpeeksi tietoa, ilman että saa liikaa, mutta siihen kannattaa oikeasti pyrkiä. Sama juttu oikeastaan leffojen kanssa, kun niistäkin trailereissa tulee tyyliin kaikki elokuvan parhaat pätkät jo nähtyä.

Ehkä en tarpeeksi selkeästi osannut asiaa sanoa mutta siis sen verran tietyisti pitää katsella pelistä että ei tarvitse täysin sokkona ostaa, jolloin se sika säkissä jää ostamatta. Ja jos arvosanat 9/10, genre joku mistä tykkää ja gameplay näyttää sellaiselta että pitää, niin ei siihen kauheasti tarvitse trailereita katsella että tuohon pääsee. Jää se ylimääräinen hype pois ja ylläreitäkin pelaamisvaiheeseen.

Itse ostin Clair Obscurin käytännössä vain siksi että kehuttiin. En yhtään tiennyt mitä se on. Hell is Usia joku kehui ja katsoin ehkä 10 sekuntia gameplayta, jonka perusteella ostin. Nämä molemmat osui nappiin itselle. Kyllä sitä aika paljon osaa kertoa jos on kauan pelannut ja tietää mistä itse tykkää. Sitten on pelejä, jotka on ostanut kehujen vuoksi ja jotka on pikku hiljaa nousseet suosikeiksi, kuten Kingdom Come, jonka kanssa ensin taistelin mutta lopulta aika lailla rakastuin. Tai Witcher 2, joka jäi kerran jo kesken tutoriaalissa, kunnes tuli kehuja taas vastaan jossain ja päätin vielä kokeilla uusiksi, jonka jälkeen yksi parhaita pelaamiani pelejä koskaan.

Näissä parasta on se, että en ole katsonut juurikaan trailereita, joten tulee oikeasti yllätyttyä. Huvittavinta oli ehkä se kun en tiennyt että Forbidden Westin myöhemmän vaiheen ratsu paljastui ilmeisesti trailereissa mutta itse koin sen vasta pelissä. Oli aika paljon kovempi juttu kun ei tiennyt siitä mitään.

Vaikeaa se nykyään on yrittää saada pelistä tarpeeksi tietoa, ilman että saa liikaa, mutta siihen kannattaa oikeasti pyrkiä. Sama juttu oikeastaan leffojen kanssa, kun niistäkin trailereissa tulee tyyliin kaikki elokuvan parhaat pätkät jo nähtyä.
Elokuvissa trailerit paljastaa vielä enemmän. En ikinä katso trailereita.

Peleissä pitäisi myös tehdä saman. Tähän asti olen trailerit katsellut ja ihan vähän gameplayta ja välillä spoilaantunut liikaa. Pitäisi jättää ne trailerit vain katsomatta.

Ylös Bottom