Ehkä en tarpeeksi selkeästi osannut asiaa sanoa mutta siis sen verran tietyisti pitää katsella pelistä että ei tarvitse täysin sokkona ostaa, jolloin se sika säkissä jää ostamatta. Ja jos arvosanat 9/10, genre joku mistä tykkää ja gameplay näyttää sellaiselta että pitää, niin ei siihen kauheasti tarvitse trailereita katsella että tuohon pääsee. Jää se ylimääräinen hype pois ja ylläreitäkin pelaamisvaiheeseen.
Itse ostin Clair Obscurin käytännössä vain siksi että kehuttiin. En yhtään tiennyt mitä se on. Hell is Usia joku kehui ja katsoin ehkä 10 sekuntia gameplayta, jonka perusteella ostin. Nämä molemmat osui nappiin itselle. Kyllä sitä aika paljon osaa kertoa jos on kauan pelannut ja tietää mistä itse tykkää. Sitten on pelejä, jotka on ostanut kehujen vuoksi ja jotka on pikku hiljaa nousseet suosikeiksi, kuten Kingdom Come, jonka kanssa ensin taistelin mutta lopulta aika lailla rakastuin. Tai Witcher 2, joka jäi kerran jo kesken tutoriaalissa, kunnes tuli kehuja taas vastaan jossain ja päätin vielä kokeilla uusiksi, jonka jälkeen yksi parhaita pelaamiani pelejä koskaan.
Näissä parasta on se, että en ole katsonut juurikaan trailereita, joten tulee oikeasti yllätyttyä. Huvittavinta oli ehkä se kun en tiennyt että Forbidden Westin myöhemmän vaiheen ratsu paljastui ilmeisesti trailereissa mutta itse koin sen vasta pelissä. Oli aika paljon kovempi juttu kun ei tiennyt siitä mitään.
Vaikeaa se nykyään on yrittää saada pelistä tarpeeksi tietoa, ilman että saa liikaa, mutta siihen kannattaa oikeasti pyrkiä. Sama juttu oikeastaan leffojen kanssa, kun niistäkin trailereissa tulee tyyliin kaikki elokuvan parhaat pätkät jo nähtyä.