Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuvat omista pelinurkkauksista ja -kokoelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Legoista vielä. Mieli on heikko. Kasailin jotain lego-orkideaa tuossa takapihalla ja mietin kuinka rentouttavaa se on. Menee pihan pojille tuokin ko on valmis ko oikein ole tilaa moiselle. Jos ne noista kukkasista mitään välittää. Anyway, en vaan voinut yhtään mitään siinä, katsoin oikealle, vasemmalle, vaimoa ei näkyvissä missään. Kuuntelin tarkasti. Hän on suihkussa - excellent. Riensin koneelle ja verkkokauppa.com tunnin toimituksella tein ja sain syntiä kerrakseen:

IMG_8900.jpeg

Olin tuota scouttaillut kiinamarketeissa missä tuon, tai no sen kiinaversion, mitkä on kyllä hyviä nekin, saisi 1/3 osahintaan. Mutta. Toi on mun pitkän ajan unelma. Niin en halua tinkiä milliäkään laadusta. (pun intended).

Eihän mulla ole mitään paikka tuolle. Tietenkään. Mutta ajattelin että nämä tämmöiset nyanssit ratkeaa vähän niinkuin itsestään. Pihan pojille tuota en anna.

Pitää raportoida omastakin kokemuksesta kunhan "DeLorean" karauttaa tontille. Varmaan joskus ensi viikolla tuo saapuu.
Tämä raportointihan tosiaan unohtui aika lahjakkaasti. Kiitos muistutuksesta @Strooper12.

Sain tekeleen kasaan jo huhtikuussa yhden viikon aikana työpäivien jälkeen. Ohjeet olivat paikoin ns. suuntaa-antavat. Välillä eri pussien välillä piti vuorotella ilman sen suurempaa logiikkaa. Kyllähän tuon kokoon kuitenkin sai. Ihan hienokin on!

Oli vielä mahdollisuus kasata erilaisilla kokoonpanoilla, valitsin tuon kaikista vähiten modatun version. Osien sovituksessakin oli paikoin väljyyttä, mutta enemmän näyttelyesine tämä itselleni on. Ei tällä varsinkaan lapset saa leikkiä!

Tuossapa vielä kuvatodiste:
1000018233.jpg

Legoista vielä. Mieli on heikko. Kasailin jotain lego-orkideaa tuossa takapihalla ja mietin kuinka rentouttavaa se on. Menee pihan pojille tuokin ko on valmis ko oikein ole tilaa moiselle. Jos ne noista kukkasista mitään välittää. Anyway, en vaan voinut yhtään mitään siinä, katsoin oikealle, vasemmalle, vaimoa ei näkyvissä missään. Kuuntelin tarkasti. Hän on suihkussa - excellent. Riensin koneelle ja verkkokauppa.com tunnin toimituksella tein ja sain syntiä kerrakseen:

Näytä liitetiedosto 21518

Olin tuota scouttaillut kiinamarketeissa missä tuon, tai no sen kiinaversion, mitkä on kyllä hyviä nekin, saisi 1/3 osahintaan. Mutta. Toi on mun pitkän ajan unelma. Niin en halua tinkiä milliäkään laadusta. (pun intended).

Eihän mulla ole mitään paikka tuolle. Tietenkään. Mutta ajattelin että nämä tämmöiset nyanssit ratkeaa vähän niinkuin itsestään. Pihan pojille tuota en anna.
Pieni Lego päivitys: eilen vasta pääsin aloittamaan tuon kun kaikenlaista kiirettä. Tänään onkin mennyt jo sen 14 tuntia tuon kanssa.
Täytyy todeta että on ollut kyllä kiva kasata, ja todella mielenkiintoisia tekniikoita :) Pari kertaa joutunut vielä näinkin myöhäisessä vaiheessa menemään tuonne alle asentamaan jonkun osakokonaisuuden, se ei ollut kovin kivaa, ei tuota mielellään nostele vaikka tuo keskusrunko kyllä kantaakin / kestää. Varmaan olisi helpompaa ihan autoasentajanaan jotenkin mennä sen alle sen sijaan että nostelee sitä yhdellä kädellä ja toisella yrittää asentaa jotain.

Ja vaikka muutamia kohteita on samankaltaisia niin ne on tehty vähän erilailla niin ole sitä ikävää toistoakaan ollut liiaksi. Yllätyin kuinka jämäkäksi ne on tuota rakentanut - ainakin tähän saakka. On monenlaista turvan turvaa ettei vaan joku isompi kokonaisuus romahda / hajoa.

Pussisarjaa 9 pitäisi rapistella auki huomenissa. (kyllä, sarjaa. Esim. ohjeen pussi #1 on oikeastaan nippu pusseja [4-6 kpl] missä label 1).

Kohta jo puolessa välissä, ehkä mä ehdinkin väsätä tuon loppuun ennen etelänreissua
Untitled 2.jpg

Paikkakin alkaa olemaan mietittynä. Poraan ton perkele seinään vertikaaliasentoon. TLOU Firefly lippu saa tehdä tilaa tuolle.

Viimeksi muokattu:
Pakko sen verran alustaa miksi tämä on niin kova homma itselleni. Etänä tehnyt töitä sen reilusti yli kymmenen vuotta, enimmäkseen melko.. Hmm, no, ei niin kovin ergonomisissa oloissa ja tilanpuutteen takia vain yhdellä näytöllä. Tämä on itselleni ihan jäätävä upgrade sekä omien puuhasteluiden että työnteon kautta :)

Siksi liekehdin tämmöisestä niin kovasti.

Näytä liitetiedosto 19928Näytä liitetiedosto 19929Näytä liitetiedosto 19930Näytä liitetiedosto 19931
Näytä liitetiedosto 19932Näytä liitetiedosto 19933

Ei kaikki ole vielä löytänyt paikkaansa, kuten noi lippikset (ja noi hassut tarrat ja korut yllä) ja vaikka nää skeitit mitkä lupasin pitää 'elossa'.
Näytä liitetiedosto 19934Näytä liitetiedosto 19935

Mutta joo, mie tykkään, vaimosta fengshuit on ihan perseellään :D Eipä se mitään jos itse viihtyy

p.s. semmoinen hassutus kävi tuon telkkarin kanssa että Samsung S90D vaihtui lennossa saman valmistajan minilediin. Möivät mulle sen Powerilla tiistaina ja keskiviikkona kun menin hakemaan ni olivat ettei ole tarjolla, ei varastossa, ei missään :D Ihan kelpo peli on tuo miniled mutta kyllähän sen eron näkee OLEDiin jossain tilanteissa. Sain sentään yli 10% alennuksen kun niin mieleni pahoitin asiasta ;D

P.s.s. ton oven Area 51 julisteellakin on sen verran historiaa takanaan että varmaan lyön sen kehyksiin jossain välissä. Ei ole ihan se mun juttu mutta.. Yksi noista reliikeistä mitkä on vaan pidettävä elossa.
Oletko itse tehnyt Bodom-levyjutut seinälle? Hienot!
Paikkakin alkaa olemaan mietittynä. Poraan ton perkele seinään vertikaaliasentoon. TLOU Firefly lippu saa tehdä tilaa tuolle.
Saisiko Falconin roikkumaan katosta jotenkin nätisti vinoon ikään kuin lentämään, jos hyllytilat loppuu ja seinällekään ei mahdu? Vaan taitaa romahtaa katto alas. On se verran Falconilla painoa.

Oletko itse tehnyt Bodom-levyjutut seinälle? Hienot!

Saisiko Falconin roikkumaan katosta jotenkin nätisti vinoon ikään kuin lentämään, jos hyllytilat loppuu ja seinällekään ei mahdu? Vaan taitaa romahtaa katto alas. On se verran Falconilla painoa.
Olen alkanut onnekseni jo unohtamaan jo mistä nuo kiekot on tullut

Untitled 2.jpg

Sain valmiiksi eilen illalla :)
Falcon olisi kova ylösalaisin katossa mutta toi on rakennettu niin että puolet koko hässäkästä (noi katto-osat) tippuisi alas, ainakin ilman että liimaa joutuisi käyttämään.

Työhuoneen/komentokeskuksen/Miäsluolan seinällä on mietitty paikka pystysuoraan vertikaaliasentoon, tuossakin tapauksessa pitää miettiä:
1. Rakennelman tukiranka ja mihin seinään menevät kulmaraudat tulisi asettaa (tämän huomioiden jätinkin liittämättä pohjaan yhden moduulin että on sitten suora pääsy tuohon technics tukirankaan mikä kyllä kestää tuon 12kg mitä tuo painaa)
2. Noi katto-osat - osa niistä kun on täysin irrallaan että on helppo nostaa irti ja kurkata sisään :D Ne ei tule pysymään tuossa ilman jotain kevyttä avustusta edes vertikaaliasennossa. Ylimääräiset legot tukemaan olisi varmaan fiksuinta mutta noi kattolevyt on niin vinossa toisiinsa ettei oikein ainakaan ulkoapäin taida saada mitään palikkaa sopimaan sitomaan niitä yhteen. Sisäpuolella kattelin että technics palikoilla voisi jotain viritellä. Liimat ja teipit sitten viimeinen vaihtoehto
3. Ainiin, ja noi sinällään upeat 6 kpl kantavia jalkoja kyllä lähtee, että saa tuon härpäkkeen mahd lähelle seinää. Ei niitä jalkoja kukaan katsele kuitenkaan. Sinällään harmi nimittäin ne on Lego taidonnäyte itsessään.

Rakennus on yksi projekti, näköjään toi seinälle tyrkkääminen tulee olemaan toinen :D

Viimeksi muokattu:

Näytä liitetiedosto 21711

Falcon olisi kova ylösalaisin katossa mutta toi on rakennettu niin että puolet koko hässäkästä (noi katto-osat) tippuisi alas, ainakin ilman että liimaa joutuisi käyttämään.

Työhuoneen/komentokeskuksen/Miäsluolan seinällä on mietitty paikka pystysuoraan vertikaaliasentoon, tuossakin tapauksessa pitää miettiä:
1. Rakennelman tukiranka ja mihin seinään menevät kulmaraudat tulisi asettaa (tämän huomioiden jätinkin liittämättä pohjaan yhden moduulin että on sitten suora pääsy tuohon technics tukirankaan mikä kyllä kestää tuon 12kg mitä tuo painaa)
2. Noi katto-osat - osa niistä kun on täysin irrallaan että on helppo nostaa irti ja kurkata sisään :D Ne ei tule pysymään tuossa ilman jotain kevyttä avustusta edes vertikaaliasennossa. Ylimääräiset legot tukemaan olisi varmaan fiksuinta mutta noi kattolevyt on niin vinossa toisiinsa ettei oikein ainakaan ulkoapäin taida saada mitään palikkaa sopimaan sitomaan niitä yhteen.

Rakennus on yksi projekti, näköjään toi seinälle tyrkkääminen tulee olemaan toinen :D
On hieno!

Asennusvichyä on näköjään kulunut rakentelun aikana. Ovatko ne tyhjät asennuskaljat jossain kuvan ulkopuolella?

On hieno!

Asennusvichyä on näköjään kulunut rakentelun aikana. Ovatko ne tyhjät asennuskaljat jossain kuvan ulkopuolella?
Joo, yritän olla sivistynyt Homo Sapiens lajin edustaja ja tykkään kliinisesti kammeta ne pöydältä lattialle ennen kuvaamista ;D haha, eli, juu, pieni tunnustus että noi 12+ tunnin sessiot varsinkin la ja su ei mennyt pelkällä vissyllä ;D

Mutta kyllä sekin täytyy sanoa että la ja su meni vielä ihan vaan parilla virheellä mitkä oli nopea korjata. Eilen, töiden jälkeen se jotain 6 tuntia niin niitä virheitä alkoi tulla vähän joka välissä. Onneksi ei mitään isompaa, mutta hyvää tällaista itsetuntemusta että se semmoinen tarkkaavaisuus noin pitkissä sessioissa ja varsinkin töiden jälkeen, niin mukavaa kun se onkin, alkaa herpaantua jossain kohtaa.

Jotain 40h yhteensä - mikä pitää aika kutinsa mitä neteistä lueskellut että muillakin on mennyt.

Viimeksi muokattu:
Olen ihan super pahoillani että spammaan tänne näitä mun jorinoita tästä Falcon legosta. Olen vaan niin naiivin innoissani tästä.
Eli ne jalat mistä mainitsin, upean yksityiskohtaisesti rakennettu - ja joustavat ja kestävät :)
04D6F713-4AB8-42A3-A43F-F6604F4AA471_1_105_c.jpeg
Noi onneksi irtoaa ihan vetämällä.

Noi kansilevyt ja niiden irtoamisen tuska onnistui lopulta melkoisen helposti ihan legoja käyttäen, vähän poistin/lisäsin sisältä tavaraa että levy kiinnittyy heppoisasti mutta kuitenkin sinne sisuskaluihin. Nämä levyt ei ole tehty kantamaan rakenteita kuitenkaan. Päälle vielä lisäksi kaikenlaista tilpehööriä tukemaan alapuolista kiinnitystä kuten vaikka tommonen tikku antamaan tukea kahdelle erilliselle levylle toisistaan. Samalla metodilla levyjä kiinni kansirakenteisiin mitkä ei ole irtoavia.

Tuosta setistä jäi ylimääräistä palikkaa ihan riittävästi em. hommaan. Ja vaikkei olisikaan jäänyt niin kaksi versiota antenneista, 6 jalkaa (seinäkiinnityksessä turhia, kuten myös pyöreä pohjatykkimoduuli itseasiassa) - niin varmasti riittäisi palikkaa tommossiin hommiin jos ei muuten.
3B8D9C7F-5EAA-44E5-B637-7661DEBE11F7_1_105_c.jpeg

Ja toi mistä mainitsin, tukirunko ja se, etten sitä pohjamoduulia asentanut. Tässä kuvassa näkyy hyvin mitä etuja siitä on ollut jättää se väliin. Se nimittäin asentuu aikas saatanan tehokkaasti kiinni sinne (6x technic joku semmoinen vähän pidempi sininen pinni mikä lävistää 3 technic reikäistä palikkaa) ja sitä oikein poiskaan kovin helposti saa:
6598002E-BF23-45DA-980B-6053B1F104AB_1_105_c.jpeg
Nyt kun on tuo vaaka-akselilla kulkevat tukipalikat (2 kpl) näkyvissä niin on helpohko alkaa mittailemaan kulmarautoja (4 kpl, 2+2) niille jotta saa härpättimen seinälle. tuohon päälle tuleva pyöreä tykkitorni on kanssa täysin irti mutta nyt alkaa tässä kohtaa se alkaa olemaan jo niin pieni yksityiskohta että sillä edes jaksa vaivata päätä :) Pitää jotain kehittää että sen saa irti helposti niin on ns. huoltoikkuna seinäkiinnitykselle auki tarvittaessa :)

Eikös se ollut Han Solo kun sanoi: "I’ve made a lot of special modifications myself." :D

p.s. kannibalisoin DeLorean legoa yhdessä vaiheessa kun olin varma että Falcon setistä se palikka vaan puuttui. Löyty myöhemmin pöydän alta. Palautin sen DeLoreanille.

p.s.s. tuosta pohjapuolen tykkimoduulista irtoaisi aika paljon detaili tavaraa tuohon päälle. taidan ne vielä puuhata jossain välissä. tuo itse seinäkiinnityshomma tulee kuitenkin aikaisintaan vasta viikonloppuna

Viimeksi muokattu:

...
Jos haluat vielä lisäprojektia, niin noihin on saatavilla hienoja LED-valosarjoja. Tuohon (aiempien kuvien perusteella) 75192-sarjaan näytti olevan jopa äänillä varustettu malli saatavilla:

Jos haluat vielä lisäprojektia, niin noihin on saatavilla hienoja LED-valosarjoja. Tuohon (aiempien kuvien perusteella) 75192-sarjaan näytti olevan jopa äänillä varustettu malli saatavilla:

No toi on käynyt mielessä pariinkin otteeseen mutta taitaa lopulta olla vähän liian disko omaan makuun. Kelasin että toi tulee olemaan vaan semmoinen seinärelief ilman sen kummempaa. :)

Hienoa projektiraportointia ja komea lopputulos!

Minä sain kavereiltani 50-v. lahjaksi Lego-paketin just siitä toisesta Tähti-sarjasta. USS Enterprise NCC 1701-D on ollut työn alla pitkin kesää. Vähän jopa pihtaillen teen paketteja, jotta terapeuttinen rakentelu ei lopu liian aikaisin. Ohjeissa on aika ajoin myös kivaa pikkutriviaa mm. warppi-moottoreiden plasmakäämien toiminnasta. Valot siihenkin olisi ollut saatavissa, mutta jätin tietoisesti väliin. Loppusijoituspaikka on vielä hakusassa, mutta kai sille aina jostain paikka löytyy.

Hienoa projektiraportointia ja komea lopputulos!

Minä sain kavereiltani 50-v. lahjaksi Lego-paketin just siitä toisesta Tähti-sarjasta. USS Enterprise NCC 1701-D on ollut työn alla pitkin kesää. Vähän jopa pihtaillen teen paketteja, jotta terapeuttinen rakentelu ei lopu liian aikaisin. Ohjeissa on aika ajoin myös kivaa pikkutriviaa mm. warppi-moottoreiden plasmakäämien toiminnasta. Valot siihenkin olisi ollut saatavissa, mutta jätin tietoisesti väliin. Loppusijoituspaikka on vielä hakusassa, mutta kai sille aina jostain paikka löytyy.
Jos virtaa riittää ota pari räpsyä tänne meillekin ihmeteltäväksi edistyksestä :) Näyttää meinaan komealta tuo :)
Toi on jännä toi mitä mainitsit, terapeuttinen rakentelu. Sitä se nimenomaan itselläkin on. Pieniä asioita räpeltämällä tulee jotain konkreettista. Ja noi ohjeet aina kuitenkin niin yksityiskohtaisia ettei liikaa tarvitse päätä vaivata. Sitä välillä kuitenkin elämässä on kaikenlaista aivojen ylikäyttöä (star trek termein warpdrive, star wars termein hyperdrive :D) ihan tarpeeksi.

Ja loppusijoituspaikka, tuommoiset nyanssit kyllä ratkeaa itsestään jossain vaiheessa ;)

2. Noi katto-osat - osa niistä kun on täysin irrallaan että on helppo nostaa irti ja kurkata sisään :D Ne ei tule pysymään tuossa ilman jotain kevyttä avustusta edes vertikaaliasennossa. Ylimääräiset legot tukemaan olisi varmaan fiksuinta mutta noi kattolevyt on niin vinossa toisiinsa ettei oikein ainakaan ulkoapäin taida saada mitään palikkaa sopimaan sitomaan niitä yhteen. Sisäpuolella kattelin että technics palikoilla voisi jotain viritellä. Liimat ja teipit sitten viimeinen vaihtoehto
3. Ainiin, ja noi sinällään upeat 6 kpl kantavia jalkoja kyllä lähtee, että saa tuon härpäkkeen mahd lähelle seinää. Ei niitä jalkoja kukaan katsele kuitenkaan. Sinällään harmi nimittäin ne on Lego taidonnäyte itsessään.

Ebaysta vaan seinästandia, tai jos osaa niin tuosta mallia.

Ebaysta vaan seinästandia, tai jos osaa niin tuosta mallia.

Horisontaali, ei käy. Vertikaali pitää olla.

+ vielä se että tuokin on monia senttejä irti seinästä. Minulla visiona saada se seinäreliefiksi ihan kiinni seinään. (kaikki ylimääräinen pohjasta irti ja niin kiinni seinään kuin mahdollista)

Olen googlaillut tuota ja kyllä se on mentävä DYI. Vertikaalihässäköitä ei vaan ole markkinoilla.

p.s. tuosta tulikin mieleen etten ole vielä kovasti katsonut noita alakerran levyjä. jos niistä osan poistaisi niin saisi tuosta vieläkin flatimmän ilman että ulkonäkö kärsii?

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom