Meinasin aluksi tehdä "vastenmielisin peleissä nähty kohtaus" aiheen, mutta tuo tuskin ottaa tuulta alleen joten nostin tämän haudasta
Mulle tuli aihe mieleen kun mietein sitä tulevan hellraiserin demoa ja siinä näytetään varsin hyvin kun revitään ihoa irti joka on kyllä tuttua jokaiselle joka on hellraiser leffoja katsellut.
Vaikka siinä kaikki brutaalius oli mulle vain plussaa niin on olemassa peli jossa on yksi kohtaus jota jopa minä pidän vastenmielisenä katsoa ja se on phantasmagorian "pakko syöttö" kohtaus.
Nuoremmille pelin nimi ei varmaan kerro mitään. Tämä oli sitä aikaa kun cd-rom oli uusin juttu ja pc:lle tehtiin point & click seikkailu / kauhu pelejä joissa oli oikeat näyttelijät ja phantasmagoria on yks tunnetuimpia tuolta ajalta.
Tuo kohtaus löytyy tämän videon kohdasta 39:40.
Naiselle on laitettu iso suppilo suuhun johon sitten laitetaan erinäisiä sisäelimiä (no ei oikeasti tietenkään) ja väkisin painetaan ne alas kunnes se tukehtuu niihin.
Olin itsekin yllättynyt, että tuollainen 90 luvun fmv peli tekee yleensäkin jonkinlaisen vaikutuksen kun tässä elämän aikana on tullut katsottua vaikka mitä slasher leffoja ja peleissä tehty vaikka mitä.
Mä en ole koskaan peliä pelannut vaan eka kerta kun näin tuon kohtauksen oli viime vuonna kun katsoin tuon videon vaikka pelistä kyllä olen ollut tietoinen jo ysäriltä asti. Mä olin silloin amiga pelaaja joten phantasmagoria oli tuttu vaan pelit lehden sivuilta.
Samalla myös iso suositus tuolle early bird kanavalle. Mimmi pelaa enemmän ja vähemmän tunnettuja seikkailupelejä ja kertoo hyvin mitä niissä tapahtuu ja tekee hauskalla tavalla hyvin selväksi kun niissä on jotain täysin epäloogisia pulmia.