Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

100 Hrz tv + PS2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pekka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Pekka

Guest
Olen hankkimassa 100-hertsistä 32" laajakuva-Sonyä (32FX65-malli). Onko kellään kokemusta tästä töllöstä pelikäytössä?

Eli esiintyykö satahertsisiä riivaavaa "palikoitumista" tai jotain muuta ikävää kun pelailee?

Pelien 60 hrz -vaihtoehto ei vissiin toimi 100 hrz -töllöissä. Haittaako? Entä laajakuvana esitettävät välianimaatiot, miten ne näkyvät laaja-tv:ssä?

Itselläni on tuon vanhempi malli 32x60FX

- Ei palikoitumista (?)
- 60Hz toimii ongelmitta
- Laajakuvana esitettävät animaatiot näkyvät tietenkin siinä tilassa mihin tv on säädetty :)

Ainut ongelma on se, että valopistoolit eivät toimi 100hz töllöjen kanssa.

Kiitoksia. Entäs leffakäytössä, oletko huomannut mitään outoa? Katseletko pleikkarilla vai soittimella?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pekka
Kiitoksia. Entäs leffakäytössä, oletko huomannut mitään outoa? Katseletko pleikkarilla vai soittimella?

FX65 toimii hyvin sekä peleissä että leffoissa.

Muistaakseni PAL 60Hz-moodi ei kuitenkaan toimi kuten esim. DOA2:ssa.

Huonon DVD-koodauksen erottaa "helpommin" 100Hz:n tv:ssä kuin vanhassa 50Hz:n tv:ssä. Parissa leffassa olen itse selvästi huomannut koodauksen huonouden, ja se on sitten näkynyt selvästi sekä vanhassa että uudessa töllössä. Nykyään DVD-koodaukset on pääsääntöisesti toteutettu laadukkaasti ja vaihtelevalla bittivirralla, jolloin nopeaa liikettä sisältävät kohtaukset saadaan sulaviksi.

Puhuin tänään pelimaajantuoja Egmontin jonkun teknisen tuon tyypin kanssa ja se otti asiakseen suositella 50 -hertsistä töllöä PS2-käyttöön. Yksi argumentti oli juuri tämä 60 Hrz-juttu ja esimerkkinä DOA2.

Suositteli myös parhaaksi kytkentäkaapeliksi s-videopiuhaa, joka mulla onkin vanhassa 50-hertsisessäni. Miten se pleikkarin oma rgb-johto toimii, sehän maksaakin melkein 200 mk?

Spooky... Mulla on pelikäytössä 50 Hz telkku S-videolla. Tarkkuus ja kirkkaus jopa RGB:tä parempaa, väreissä voipi hävitä. Plus vedän S-Videon Sonyn virtinvahvistimen kautta telkkuun, eli ei tarvitse säätää kamoja sadasta ohjaimesta kun alkaa pelaamaan. Liike-epäterävyyttä ja sumuisuutta ei havaittavissa vs. huonot 100 Hz telkut. Esim. tennis tai lätkä on aika tuskaista seurattavaa huonosta 100 Hz telkusta :D

Huono puoli 50 Hz telkussa on se, että silmät väsyy pidempään pelatessa enemmän kuin 100 Hz töllössä. Mutta kun ei ollut varaa kunnolliseen 100 Hz telkkuun, niin päädyin sitten hyvällä tekniikalla varustettuun Philips 6305 32" töllöön.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon

FX65 toimii hyvin sekä peleissä että leffoissa.

Muistaakseni PAL 60Hz-moodi ei kuitenkaan toimi kuten esim. DOA2:ssa.

Vaikea uskoa, että 60 Hz:n tila ei toimisi 32FX65-töllössä. Itselläni on 32FC60, jossa on kai sama kuvaputki. Kokemus 60 Hz:n peleistä on kyllä Dreamcastilta ja sillä ovat kaikki pelit toimineet mainiosti. Ei kai noissa 60 Hz:n toimivuuksissa voi olla eroa pelikoneiden tai yksittäisten pelien välillä?

Kiitoksia kommenteista.

Kysyisin vielä että mistä saa em. hyvän rgb-johdon parilla kympillä, siis Helsingin keskustan tienoilta? Onko se ns. standardikamaa radiokaupoissa tms?

Soittelin tänään Anttiloihin ja Fun Stationiin Pelit-lehdessä 1/2002 kehutun RGB Cable Pro -johdon perään (ovh. 100 mk), mutta loppu kaikkialta.

Ylös Bottom