Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

skate.

Smusseli

Active Member
1f38b925aa4e1cf9a810b984f9769539e83d86680d735c5d.png

Onkos porukka skeittaillut tämän pelin parissa? Äkkiseltään en löytänyt tästä aloitusta, ja olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.

Kyseessä siis EA:n kehittämä, tänä syksynä early accessina julkaistu avoimen maailman onlinepeli, joka on jatkoa Skate-sarjalle. Neljäs osa siis, mutta kulkee nimellä skate. Saatavilla kaikille alustoille.

Ilmeisesti ihmisillä ollut hankaluutta päästä peliin kun servut tukossa, itse olen aika mutkitta päässyt peliin, eilen tosin teetti työtä ja tuskaa, ja peli kaatui muutamaan kertaan ennenkuin pääsin pelailemaan puoleksi tunniksi, kunnes peli kaatui taas. Alustana itsellä siis PS5 Pro.

Omia mietteitä sen verran, että en ole paljoa skeittipelejä pelaillut, mutta tämä on maistunut ihan mukavasti, voisi sanoa että yllättävänkin hyvin. Graafinen ilme ei ehkä ole ihan oman maun mukainen, enkä vissiin ole yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta ei tuo suuresti ole haitannut. Peli tuntuu joltain skeittauksen ja parkourin lehtolapselta, sillä siinä voi laudalla liikkumisen lisäksi myös kiipeillä, juosta, hyppiä jnejne. Parit naurutkin on irronnut pelihahmon kompuroinnista. Jos ei lautailu tai kävely innosta, niin voi vedellä vaikka kuperkeikoilla menemään :D
Temppujen tekeminen on hauskaa ja jopa tyydyttävääkin kun saa hienon kombon onnistumaan. Maailma on hienosti toteutettu, ja vaihteleva. Jopa isonkin tuntuinen.

Miinusta antaisin loputtomasti höpöttävästä ai-äänestä, joka ohjailee menemään tehtäviin, kommentoi hahmon tekemisiä ym. Myös ruudulla tuntuu välillä olevan liikaa tavaraa, ja kun ilmaispeli kyseessä, niin toki peli aina välillä muistuttelee että mitä hienoa hilpettä olisi saatavilla ihan oikeaa rahaa vastaan.

Viimeksi muokattu:
Meidän sivustollamme tuosta kun julkaistiin juttu, niin useammasta asiasta pidettiin ja useammasta ei pidetty. Mainitsenpa sen tähän ohimennen.

Samoilla linjoilla minäkin. On hyvää ja on huonoa. Väärä kamerakulma, ja väite että pelin tarkoitus on tricklinettää, hiertää hierman. Väärin pelattu, jommalta kummalta meistä, heh heh.

Minä silloin aikoinaan pelasin Skate 2 kymmeniä tunteja vielä senkin jälkeen, kun kaikki ns. ohjattu tekeminen (stoori, spotit, yms.) oli tehty. Se sama imu tässä on minulle edelleen. Omaa kivaa ja "realismia".

Temppu-arsenaalista puuttuu vielä osa Skate 2 ja Skate 3 tempuista. Fingerflipit, underflipit ja darkslide, osa footplanteistä ja melkein kaikki handplantit. Osa on jo lupailtu palaavan, enkä näe syytä miksi ei loputkin tulisi.

Vert- ja bowl-skeittus on muuttunut paljon ja vaatii totuttelua. En vielä ole ihan täysin uuden tavan puolella.

Grindit ja slidet ovat muuttuneet paljon, mutta ei siten etteikö vanha ja totuttu meno sujuisi. Uusi on "oikeasti" pelin fysiikkamoottoriin perustuva. Minulle henkilökohtaisesti tämä on isoin positiivinen muutos, ja sarjan vanhoihin peleihin tuskin enää pystyn taipumaan, kun uuteen ja parempaan olen tottunut. Ei täydellinen, ei virheetön, mutta paljon parempi.

Asetuksissa on paljon säädettävää, jos haluaaa. Ei ole enää vain easy, normal ja hardcore, ja hieman yli Skate 3:n hardcorestakin pääsee. Vastapainoksi fysiikkamoottori antaa paljon anteeksi vinoon menneistä laskeutumisista, ja kaatumisen jälkeen ylös pomppaa silmänräpäyksessä. Kaikkeen tottuu, mutta vanhat sketchyt ja kaatumiset olivat parempia. Toisaalta, eipähän enää tarvii kiertää pohjanmaan kautta juoksemalla, jos eteen osuu polvea korkeampi este. Siinä on sitä jotain, että kaatumisen jälkeen voi nousta ylös, ja kipittää takaisin yrittämään uudestaan, ilman warppianimaatioita. Henk. koht. isoja fiilisjuttuja.

Ja kamerakulmiakin saa säätää aika paljon, jos uskaltaa. Ja low ja high kameraa, ja vasen/oikea kameraa voi vaihtaa lennosta nappia/tattia klikkaamalla.

Niitä negatiivisia on minun aika turha minun listailla. Sarjan veteraanit kaipaavat kaikkea sitä mitä vanhoissa peleissä oli, ja nyt tästä puuttuu. Uusi yleisö ei tiedä niistä mitään. Teknisiä vikoja ja bugeja on ollut, joillakin enemmän, toisilla vähemmän. Niin, ja Fortnite, EA, 15 vuotta, "skate culture", unohtuiko listalta vielä jotain ?

Ylös Bottom