Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2-D shoot-'em-up ranking checklistit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackSunRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BlackSunRa

New Member
Aloittelevana shootter-keräilijänä ajattelin että tällainen ketju olisi kätevä puutteiden bongaamiseen ja hankintojen priorisoimiseen. PS2-räiskintäketjua olen selaillut mutta sen informaatio olisi kiva saada tähän koottuna statistiikkana ja konsolipohjan suhteen laajennettuna. Itse olen keskittynyt vielä viimevuosien mainstream-konsoleihin (PS, X-Box, GC, handheldit) mutta halukkaat voivat tehdä oman listauksen myös Dreamcastille (ja miksen retro-koneillekin), sille puolelle omakin keräily täytyy ennemmin tai myöhemmin laajentaa. Ilman PAL-julkaisua olevat pelit olisi hyvä merkitä tavalla tai toisella. Paremmuusjärjestykseen laittaminen on tietenkin hankalaa mutta tarkoitettukin lähinnä osviittaa antavaksi.

Oma lista:

Gradius V (PS2)
R-Type Final (PS2)
Ikaruga (GC)
R-Type Delta (PS)
Castle Shikigami II (PS2)
Strikers 1945 II (PS)
Silpheed: Lost Planet (PS2)
Psyvariar (PS2)
Rez (PS2)
Raiden III (PS2)
Strike Force Hydra (PS)

Kokoelmat:
Gradius 3&4 (PS2)
Capcom Generations (1942, Gunsmoke...) (PS)
R-Types (PS)

Handheldit:
Steel Empire (GBA)
Nanostray (DS)
Iridion II (GBA)

Tilauksessa Thunder Force V ja Steel Dragon Ex.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2-D shoot-'em-up ranking checklistit

Hieno triidi. Itsekin olen koittanut noita noita shmuppeja ohimennen keräillä. Ainakin loistava Gunbird sulta vielä puuttuu. Lisäksi Cittarista poimin tuossa pari kuukautta sitten pelit XII stag (kehnohko) ja 1945 1 & 2 the arcade games. Playlta saanee edelleen Homuraa suht halvalla. Nämä kaikki siis ps2:selle.

DC:lle noita laatupelejä olisikin ziljoona muttei ole oikein rahaa sijoittaa kun kaikki rahat menee 360 peleihin. (jolle muuten saapuu kesäkuussa erittäin kiinnostava G.rev:in Senko no ronde)

Omat suosikit lienevät Psyvariar ja Border down, Dreamcastilla tietty.

DoDonPachi Dai Ou Jou (PS2 Japani)
Espgaluda (PS2 Japani)
Psyvariar 2 (PS2/DC Japani)

Jos oikein kiinnostaa, kannattaa harkita Saturnin hankkimista ja modaamista. Sille oli Japanissa niin hemmetin monta loistavaa shmuppia, että nykykoneet eivät pääse lähellekään. Samoin ekalle Pleikkarille saa Japanista vaikka mitä.

mikaju sanoi:
saapuu kesäkuussa erittäin kiinnostava G.rev:in Senko no ronde
.
http://xbox360.ign.com/articles/777/777884p1.html

Tuolla ilmestymispäiväksi väitetään tän viikon torstaita(!!!), onko tähän tullut viivästys vai tuleeko toi Suomeen myöhemmin?

Muistaisin lukeneeni että 360:lle olisi tulossa jatkoa Silpheedille, onko tosta kuulunut mitään uutta?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onko muuten kokemusta mitkä PS2-shmupit pelittää PS3:lla? Gradius V ja Psyvariar eivät ainakaan.

Aegis Wing tarjolla Jenkkien Live Arcadesta ilmaiseksi. En itse ole koskaan mikään erityinen fani ole tällä saralla ollut, mutta tuo kannattaa varmasti tarkastaa, jos aihe kiinnostaa.

Ylös Bottom