Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Omenanraato

Well-Known Member
Yleinen keskustelu pelistä, ei siis hankinta/hype juttuja tähän

Julkaisupäivä: 25.10.18
Alustat: PS4, Xbox One.
Kehittäjä: Rockstar
Julkaisija: Rockstar
Genre: Yksin- ja moninpeli hiekkalaatikko
Pelimoottori: RAGE

Amerikka, 1899. Villin lännen aikakausi on saapumassa päätökseensä viranomaisten metsästäessä viimeisiä lainsuojattomia jengejä. Antautumattomat ja taipumattomat tapetaan.

Kun Blackwaterin kaupungissa suoritettu ryöstö menee pahasti pieleen, Arthur Morgan ja Van der Linden jengi ovat pakotettuja pakenemaan. Liittovaltion agentit ja maan parhaimmat palkkionmetsästäjät ovat heidän kannoillaan, joten jengin täytyy selviytyä ryöstämällä, varastamalla ja taistelemalla läpi Amerikan karun sydänmaan.

Pelien Grand Theft Auto V ja Red Dead Redemption luojilta, Red Dead Redemption 2 on eeppinen tarina elämästä Amerikassa nykyajan kynnyksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko joku kertoa tuon kylän ylläpidosta?
Rahaa viedään liha äijälle ja lopulta saa ruoan valkoiseksi, mutta muutaman minuutin jälkeen on taas punaisena.

- Mutta, miten lääkkeitä toimitan? Tai kenelle? Tyhjensin lompakkoni apteekkiin ja en saa niitä minnekään.

- Missä muodossa lihat viedään sille äijälle? Olen koittanut viedä kokonaisena. Mutta myös nylkenyt ja ottanut nahan/lihat ja vienyt sille. Mutta olen myös sen jälkeen loppu ruhon hakenut. Mitä eroa, mikä hyöty?

- Miten kannattaa siis metsästää esim 2-3 eläintä, kun hevosen kyytiin menee yksi?

- Miten satulalaukkuihin siirretään tavaraa?

- minne arvoesineet myydään? Toki kannattaa lahjoittaa omaan leiriin, mut minne muualle?

- Parturi on aina suljettu??

- Jos missaan ohjetekstin tms, mistä näen sen uusiksi?

- Millä logiikalla hevonen juoksee cinematic camerassa tietä pitkin kun on waypoint. Välillä menee suoraan vaan ja joutuu ottamaan uusiksi.
 
Lisään tähän jatkoon nyt ensimmäisen 7h kokemuksia. Ja siis en ole vielä koko ”tutoriaalia” eli chapter 2:sta edes pelannut läpi.

On kyllä tehty todella yksityiskohtaisesti. Ja tarkoitan sillä siis ihan pelillisesti. Hevosta voi ruokkia, silittää, harjata. Tai jos tulee villipetoja/kova ammuskelu ja hevonen meinaa villiintyä niin sitä rauhoitellan.

Samassa hevosen luottamus kasvaa ja pikkuhiljaa kyvyt jne. Voit myös käskeä hevosta seuraamaan, juosta karkuun, odottaa. Hevonen myös tuntuu ottavan damagea helposti ja uutta heppaa ei tilalle tule. Jos olet myöskin liian kaukana, se ei kuule sun vihellystä ja joutuu hakemaan. Hevosen luottamussuhde parantaa kantomatkaa.
Hyvin lyhyessä ajassa tullut side hevoseen.

Yksityiskohdista kertoo myös se, että esim revolveri on aseena sellainen, että oikeastikin iskuri vedetään laukauksen välissä taakse. Käytännössä tämä menee niin, että kun ammut, painat uusiksi R2:sta ja se lataa seuraavaa laukausta varten. Eli hidastaa mukavasti räiskintää.

Jos hattu lentää maahan (todella usein), tai ase tippuu kädestä, se on nostettava itse mukaansa. Jos hevoskärryjen rengas hajoaa, se nostetaan itse takaisin paikalleen. Aseet myös likaantuu ja voivat alkaa toimimaan huonosti, joten täytyy välillä puhdistaa.

Tai jos metsästät. Voit nylkeä eläimen ja saada lihat itsellesi ja nahan/turkin, mutta kun sulla on se lampaan villa vaikkapa käärittynä kainaloon, niin et voi oikein muuta tehdä. Se täytyy viedä hevoselle. Ja silloin se lampaan ruho jää muutoin sinne hyödyntämättä.
Lihaa jaksat kantaa x määrän ja niitä taljoja voi asetella hevosen selkään jokusen kappaleen.
Toinen vaihtoehto on heittää koko ruho nylkemättä hevosen selkään ja viedä se lihakauppiaalle tai kokkailla itse, jolloin ei menee osia hukkaan, mutta kyytiin mahtuu vain yksi eläin.
Jokainen ase mitä sulla on, ne myös näkyy ja ylimääräisiä otetaan satulasta.

Ihmisiä ja eläimiä on aivan älyttömästi enemmän kuin ykkösessä ja maailma tuntuu todella elävältä. Ehkäpä liiankin, kun en pääse ollenkaan etenemään tehtävissä. Jään aina metsästämään, tai auttamaan muita tms.

Sivutehtävät on myös kartalla piilossa ja ne äijät täytyy etsiä, jotta ne voi kertoa sulle sen sivutehtävän. Ja näiden normi ryöstelyiden jne gta/RDR tuttuja sivujuttuja riittää, mutta niiden lisäksi vastaavalla idealla tapahtuu todella paljon asioita mille et voi tehdä kuin seurata sivusta. Mulla esim joku ohikulkija oli ongelmissa hevosen kanssa. En ehtinyt oikeastaan edes lähestymään kun heppa potkaisi äijän hengiltä.

Ja eräs huikeimmista asioista on se, ettei tässä mennä paikkaan x ja vahvisteta tehtävän alkamista, josta siirtyisi esim cutsceneen.

Vaan menet vaikkapa lähelle kohdetta, niin kuvaan ilmestyy ylös ja alas mustat palkit. Eli se cutscene alkaa saumattomasti siitä kuvakulmasta missä sinä olet ja loppuu samoin. Eli se on täysin sulavaa alusta loppuun.

Pitkiä matkoja ratsastettaessa voi laittaa cinematic cameran päälle ja pitää x pohjassa. Heppa ratsastaa teitä pitkin waypointtiin itsestään ja kamerakulmat on kuin elokuvista ja näkee maisemia jne paremmin/rennommin.

Tässä on aivan älyttömästi tuollaisia vaihtoehtoisia tapoja toteuttaa asioita ihan tehtävän sisälläkin ja todella paljon roolipelimäisiä juttuja. Peli myös soljuu todella hitaasti eteenpäin ja meno on westerniä parhaimmillaan. Toisille tämä on kaikkea sitä mitä Rockstarin pelit ei saa edustaa ja mulle kaikkea sitä mitä olen aina unelmoinut.

Peli hämmästyttää kokoajan ja tulee uusia asioita et realismi on vedetty tälle tasolle, olemalla silti todella hauskaa.

Edit: Unohtui muuten sanoa, että pelistä minimappi pois ja iPadille kartta. Todella paljon mukavampaa touhuilla sen kanssa. Pädiltä saa laitettua waypointit, myös markereita minne haluaa ja voi koska vain zoomailla miten haluaa. Liikkeen seuranta myös realiajassa ruudulla, samoin kuin healt/Stamina jne.
 
Viimeksi muokattu:
- Missä muodossa lihat viedään sille äijälle? Olen koittanut viedä kokonaisena. Mutta myös nylkenyt ja ottanut nahan/lihat ja vienyt sille. Mutta olen myös sen jälkeen loppu ruhon hakenut. Mitä eroa, mikä hyöty?

- Minne arvoesineet myydään? Toki kannattaa lahjoittaa omaan leiriin, mut minne muualle?

Itse tapan elukan ja menen leiriin, siellä jätän ruhon hevosen selkään ja menen juttelemaan sen kokin kanssa, sieltä voi lahjoittaa sen sille.

Kaupungissa oleviin kauppoihin voi myydä tavaraa.
 
Itse tapan elukan ja menen leiriin, siellä jätän ruhon hevosen selkään ja menen juttelemaan sen kokin kanssa, sieltä voi lahjoittaa sen sille.

Kaupungissa oleviin kauppoihin voi myydä tavaraa.
Mut mikä ero noilla on? Jos en ota koko ruhoa metsästä, vaan otan vain lihan/taljan. Verrattuna et vien myös ruhon. Tai et vien ruhon ilman, että edes nyljen sitä.

Ja kaupat ei osta noita mitä yritin tyrkyttää, mutta lisää pelaamalla aukesi
paikka mikä ostaa varastettua/lootittua kamaa
 
Eiköhän kokonaisesta ruhosta saa enemmän lihaa, kun itse vein muutaman sille kokille ja sen jälkeen ei olekkaan tarvinnut hakea lisää :)
 
Itse tapan elukan ja menen leiriin, siellä jätän ruhon hevosen selkään ja menen juttelemaan sen kokin kanssa, sieltä voi lahjoittaa sen sille.

Kaupungissa oleviin kauppoihin voi myydä tavaraa.

Thanks! Itse olen aina kantanut niitä sille kokille, mikä on helkkarin hidasta varsinkin jos tuo vaikka kaksi kalkkunaa kerralla ja joutuu aina kävelemään takaisin, koska leirissä pätee ilmeisesti samat säännöt kuin päiväkodissa. Ei juoksemista!
 
Yksi asia josta on hyvä ehkä mainita on pelin manuaali tallennus, sitä piti ihan googlesta kattoa kun ei meinannut löytyä.

Eli paina pause -> Story -> save game, toki kesken tehtävän ei voi tallentaa. Pitää kokeilla tuota companion appia jahka joskus kotia pääsee.
 
Eikö tässä pelissä ole gta:lle ja rdr:lle tuttua ominaisuutta että hahmojen dialogin pystyy lukemaan jälkeenpäin? Välillä menee jutut ohi varsinkin pelin alussa kun pitää oppia miten peliä pelataan yms.
 
Noin 4h takana ja sanattomaksi vetää, tämä voi ehkä olla kaikkien aikojen paras peli.
Näyttää jo perus PS4:sella upealta.
Nyt on kyllä rima vedetty korkealle open world pelejen saralla.
 
Eskaloituu tosi nopeasti kaikki aina tosi nopeasti...
Olen juuri selvinnyt palkkionmetsästäjistä ja matkalla saanut komean peuran kyytiin. Ensin pysähdyin ryöstämään kullanhuuhtojaa. Tapoin sen hiljaa ja olin rauhoittelemassa sen hevosta, jotta saisin tutkittua satulalaukun. Samassa menee kärryillä joku äijä ohi, huudan sen pysähtymään ja ammun sen. Hevoset pillastuu ja juoksee karkuun kuollu äijä ohjaksissa. No eikö sen perässä tule toinen äijä hevosella johon törmään omalla hevosella siten et kaikki kaatuu ja tää äijä suuttuu ja alkaa mätkimään mua.
Kun niistä selviän ni yritän viimeisen äijän hevosen satulalaukkua tutkia mut se potkasee mut henkihieveriin ja menee karkuun.

No lootit jäi köyhäksi ja lähdin vetämään aivan täysillä kohti leiriä ku peura alko mädäntymään. Leirin ”portilla” puuta päin ja kuolen siihen, menetän peurat jne.
 
On muuten pelottavia noi karhut :eek:

Kävin vuorilla tutkimassa ja laitoin nuotion pystyyn, niin eiköhän pusikosta hyökkää karhu kimppuun ja tappaa mut heti.
 
Gigantista kävin pitkän pohdinnan jälkeen hakemassa tämän. Sen verran hyvälle pelille vaikutti. Täytynee kuitenikin tähän todeta, että Rockstarsin pelejä ei oo juurikaa tullu pelailtua. Ehkä jotain GTA 1 ja 2 PC:llä joskus ja jotain kaverilla tullu kokeiltua näitä uudempia GTA-pelejä.

Netistä ole tästä vähän lueskellut, että pääsee vähän kärryille missä mennään. Onneksi tää on prequel, niin ei oo ehkä niin tärkeetä, että on pelannu aikaisemman osan.

Mutta pitää ruvetan testaan peliä! —>
 
Minä en ole toistaiseksi huomannut mitään erityistä kankeutta tuossa Morganin ohjaamisessa, minusta se on ihan hyvä, että ukossa tuntuu olevan painoa, eikä taitu noissa länkkärikamoissa puolelta toiselle. Varsinkin noissa tappelutilanteissa tulee tuosta ohjauksesta mukava aitouden tunne, kuin olisi itse painimassa saluunan pihalla. :D

Metsästäminen on kyllä hauskaa, alkuun ei meinannut osua mihinkään, kiväärin laukaukset kajahteli metsässä, mutta luodit viuhuivat minne sattuu. Mutta olihan se lopulta palkitsevaa saada ammuttua karhu järven rannalle. Vein lihat leiriin ja taljan kaupunkiin teurastajalle, yllättävän arvoton sekin talja tosin oli.

Täytyy kompata myös muita ja sanoa, että se yksityiskohtien määrä tässä pelissä on kyllä aivan käsittämätön. Ilman noita ohjeita ei muistaisikaan kaikkea. Jotenkin hullua, kun on mahdollista melkein tehdä mitä tahansa ja ainakin näin muutamien tuntien peluulla yllätyksiä tulee vastaan ihan solkenaan. Ihan mielettömän siistiä ratsastaa kaupungista leiriin päin ja kuin yhtäkkiä alkaa revolverit paukkumaan, kun olet sattunut keskelle ryöstöyritystä tai "murhapaikkaa" yms.

Kyllä tämän mun puolesta voi julistaa jo kaikkien aikojen peliksi. Odotukset olivat erittäin korkealla, mutta ne ovat tähän mennessä jo ylittyneet kirkkaasti.
 
Minä en ole toistaiseksi huomannut mitään erityistä kankeutta tuossa Morganin ohjaamisessa, minusta se on ihan hyvä, että ukossa tuntuu olevan painoa, eikä taitu noissa länkkärikamoissa puolelta toiselle. Varsinkin noissa tappelutilanteissa tulee tuosta ohjauksesta mukava aitouden tunne, kuin olisi itse painimassa saluunan pihalla. :D

Metsästäminen on kyllä hauskaa, alkuun ei meinannut osua mihinkään, kiväärin laukaukset kajahteli metsässä, mutta luodit viuhuivat minne sattuu. Mutta olihan se lopulta palkitsevaa saada ammuttua karhu järven rannalle. Vein lihat leiriin ja taljan kaupunkiin teurastajalle, yllättävän arvoton sekin talja tosin oli.

Täytyy kompata myös muita ja sanoa, että se yksityiskohtien määrä tässä pelissä on kyllä aivan käsittämätön. Ilman noita ohjeita ei muistaisikaan kaikkea. Jotenkin hullua, kun on mahdollista melkein tehdä mitä tahansa ja ainakin näin muutamien tuntien peluulla yllätyksiä tulee vastaan ihan solkenaan. Ihan mielettömän siistiä ratsastaa kaupungista leiriin päin ja kuin yhtäkkiä alkaa revolverit paukkumaan, kun olet sattunut keskelle ryöstöyritystä tai "murhapaikkaa" yms.

Kyllä tämän mun puolesta voi julistaa jo kaikkien aikojen peliksi. Odotukset olivat erittäin korkealla, mutta ne ovat tähän mennessä jo ylittyneet kirkkaasti.

Muuten olisin itekki samaa mieltä mutta tuo erillinen nappi juoksulle/hölkälle syö kyllä miestä. BOTW ja AC on myös totuttanut siihen, että on kiva saada hevonen seuraamaan teitä automaattisesti pitäen vauhtinsa ilman, että tarvii painaa yhtään nappia. Nyt ei voi käännellä kameraa samalla ja katsella maisemia. Tuo cinematic kamera ei oikein itselle ainakaan aja samaa asiaa.

Tuosta metsästyksestä niin nuo lihat ja taljat on pilalla jos ammut kiväärillä ja varsinkin jos ammut useamman kerran. Jouskarilla saa parempi kuntoisia kaatoja tehtyä. :)

Onhan tämä kyllä ollut huikea peli ja kokoajan vain maistuu enemmän ja enemmän! Tuo yksityiskohtien määrä on kyllä oikein hämmentävä ja pidän tuosta realismista mitä peli tarjoaa. Esim kaikki tavarat on fyysisesti pelimaailmassa ja ne nostetaan yksi kerrallaan jne. Ruhot sun muut näkyy hevoseen ripustettuna ja niitä voi olla sen verran, kun siihen luonnollisesti mahtuu.
 
Kyllähän tuo "raskas" ohjaus toimii myöskin, mutta hyvin vaikea se alkuun oli kun on lähiaikoina pelannut mm. spider-mania missä sankari pomppii todella kevyesti sinne tänne.

Chapter 3 alkoi äskön ja edelleen tuntuu että peli on aluilllaan ja uusia juttuja tulee vain lisää. On kyllä loistava peli, Arthurin vaatteiden ja aseiden customoinnista maailman tutkimiseen, tulitaisteluihin ja koko western tunnelmaan.

Muutama ärsytyksenkin aihe on tapahtunut: Oma hevonen vaihtui johonkin random polleen cutscenen jälkeen, ei mitään hajua mitä siinä tapahtui. Välillä tietyt aseet katoavat, ei löydy hevosen satulasta eikä omasta selästä, mutta vähän ajan päästä ne on taas palautunut takaisin.
 
Muuten olisin itekki samaa mieltä mutta tuo erillinen nappi juoksulle/hölkälle syö kyllä miestä. BOTW ja AC on myös totuttanut siihen, että on kiva saada hevonen seuraamaan teitä automaattisesti pitäen vauhtinsa ilman, että tarvii painaa yhtään nappia. Nyt ei voi käännellä kameraa samalla ja katsella maisemia. Tuo cinematic kamera ei oikein itselle ainakaan aja samaa asiaa.

Tuosta metsästyksestä niin nuo lihat ja taljat on pilalla jos ammut kiväärillä ja varsinkin jos ammut useamman kerran. Jouskarilla saa parempi kuntoisia kaatoja tehtyä. :)
Jouskarilla olen noita pienempiä elukoita metsästänyt. Karhua ei taida saada sillä kovin helpolla hengiltä? Pitää testailla. Ilmeisesti jos ylipäätään metsästää aseella, niin päähän tai kaulaan kannattaisi tähdätä? Pitää huomenna jatkaa metsästyksen testailua vielä.
 
Ylös Bottom