Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Advance Wars: Dual Strike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Prisoner

Active Member
Miksiköhän ihmeessä täällä ei ole ollenkaan omaa threadia tälle pelille? Tää on ensimmäinen peli, jonka takia saattaisin ostaa DS:n. Sen verran pahasti olin koukussa tän kakkososaan joskus.

Pisteetkin näyttäis tukevan hankintapäätöstä, mutta PSP:n julkaisu on nyt ikävästi samaan aikaan eikä sitä voi missata...

Vastaus: Advance Wars: Dual Strike

Nyt viimestään (joo joo, niin sanoin DSän nettiominaisuudet (tjsp.) ketjua katsottuanikin) DS on pakko hankkia. Kyllä tuosta pelistä olen tiennyt jo kauan sitten, mutta nyt syntärirahojen sijoitus on päätetty. Vielä reilu kuukausi...

Pakko ostoshan tuo on :rolleyes:
Ostan varmaan kun ilmestyy.

Löytyy nyt omastakin pelihyllystä, ei kyllä peli petä, jatkaa samaa laadukkaa linjaansa.

Jos Advance Warsin pelaaminen netissä kiinnostaa, kannattaa tsekata peli nimeltään Urbansquall. Kyseessä on epävirallinen online-käännös Advance Warsista, jota pelataan nettiselaimella. Mitään tiedostojen latausta ei tarvita, sillä peli toimii Macromedian Flashillä. http://www.urbansquall.com/

Muutaman ensimmäisen tehtävän perusteella tiedossa on just niin suurta hupia kuin aiempien versioiden kanssa. Tosin tähän asti nähdyn perusteella peli olisi voinut ilmestyä saman tien GBA:lle: Kosketusnäyttö - turha, toinen näyttö - turha. Ja sitä rataa. Ja näköjään moninpelikään ei toimi yhdellä kasetilla. Perkele.

Itselläni on ollut viikko kyseinen peli ja aikaisemmat osat ovat tuttuja myös, silti mielestäni Dual Strike on paras AW tähänmennessä.

Kyllä single Cardin pitäisi toimia, peli ainakin tukee sitä...

Pegi sanoi:
Kyllä single Cardin pitäisi toimia, peli ainakin tukee sitä...

Joo, voihan sitä totaalisen paskaa realtime-shittiä pelata single-cardina, mutta varsinaista peliä ei.

kaba sanoi:
Joo, voihan sitä totaalisen paskaa realtime-shittiä pelata single-cardina, mutta varsinaista peliä ei.

Aa, katos perkele, tuo on kyllä huono juttu...

Eilen sain pelin ja aivan huippuhan tämäkin advance wars on.

kaba sanoi:
Tosin tähän asti nähdyn perusteella peli olisi voinut ilmestyä saman tien GBA:lle: Kosketusnäyttö - turha, toinen näyttö - turha. Ja sitä rataa. Ja näköjään moninpelikään ei toimi yhdellä kasetilla. Perkele.
?, kosketusnäyttö turha? Unittien siirtely, komentelu ja oikeestaan kaikki saa tehtyä nyt kosketusnäytöllä jonka ainakin itse koen todella paljon mukavammaksi, kuin perinteisen ristiohjaimen naputtelun. Eikä se toinen näyttökään nyt ihan turha ole, näkee detailit ilman mitään nappien painelua joka niin ikään parantaa pelattavuutta.

Ihan pakko-ostos kamaahan tämä on jokaiselle DS:n omistajalle, jos vuoropohjanen strategia kiehtoo. Sääli, että nettipeli ei ole mahdollista edes millään internet tunnelointi softalla :( Tätä olisi todella kiva jauhaa netin kautta.

Gimble sanoi:
Eilen sain pelin ja aivan huippuhan tämäkin advance wars on.

?, kosketusnäyttö turha? Unittien siirtely, komentelu ja oikeestaan kaikki saa tehtyä nyt kosketusnäytöllä jonka ainakin itse koen todella paljon mukavammaksi, kuin perinteisen ristiohjaimen naputtelun. Eikä se toinen näyttökään nyt ihan turha ole, näkee detailit ilman mitään nappien painelua joka niin ikään parantaa pelattavuutta.

Ainakin mä koin kosketteluohjauksen niin kankeaksi, että siirryin suosiolla testauksen jälkeen takaisin näppäimiin. Kai sitä voisi tässä vielä kokeilla, jos vaikka alkaisi sujua jopa luontevammin. Ja onhan tuo statsien näkyminen sittenkin vallan hyödykäs juttu. Ei vain tuntunut siltä tuon pikatestin jälkeen, mutta oppipahan tuotakin arvostamaan kun pelitunteja on jo takana kuutisen kappaletta.

Anyway, pelihän on itsessään aivan mahtava, mutta joka tapauksessa se olisi ollut täysin mahdollinen toteuttaa myös GBA:lla miltei tällaisenaan. Eli noita DS:n ominaisuuksia ei hyödynnetä läheskään maksimiin. Varsinkin kun single-cart-moninpeli puuttuu. Ja nettipelin puute on todellakin aika helvetin ikävä juttu.

Luulisi kosketusnäytön sopivan peliin, kuin nenä keskelle naamaa :rolleyes:

Kynä toimii hyvin, mutta myös ristiohjauksella tarpeeksi hyvin, sillä käskyt ovat varsin simppeleitä, itse käytän ristiohjainta...

... niin ja kerroinko että on muuten varsin mainio peli kyseessä ;)

Jatko-osaan sitten nettipeli, sillä tämä se vasta on parhaimmillaan kavereita vastaan, kenttäeditori taas mukana ja vähän liikaakin ratoja ja tekemistä, paras AW mielestäni.

Pegi sanoi:
Kynä toimii hyvin, mutta myös ristiohjauksella tarpeeksi hyvin, sillä käskyt ovat varsin simppeleitä, itse käytän ristiohjainta...

... niin ja kerroinko että on muuten varsin mainio peli kyseessä ;)

Jatko-osaan sitten nettipeli, sillä tämä se vasta on parhaimmillaan kavereita vastaan, kenttäeditori taas mukana ja vähän liikaakin ratoja ja tekemistä, paras AW mielestäni.

Kerroithan sinä :)
Mutta onko paljon uusia hahmoja

Kyllähän siinä on, en ole vielä saanut vedettyä läpi, paljon pelattavaa. 11 tuntia olen pelannut ja yhä kampanja kesken, vanhoja tyyppejä on messissä luonnollisesti, uusia keksintöjä on ja kahden rintaman taistelut, ynnä tag CO matsit, eli voit pelata kahdella komentajalla, siis per väri, näitä voi sitten vaihdella koska haluaa, ja jos molempien CO voima tulee täyteen, niin voi laukaista tag voiman, joka onkin jo sitten suhteellisen tehokais...

...öh, olen kyllä huono selittämään, mutta mitä sitä jaarittelemaan, osta peli ;)

Ei jaksa odottaa tämän kuun loppuun :o
Peli on ainut ds peli jota odotan eniten ja selityksesi sai minut vieläkin vakuuttuneemmaksi.
Ja pelin ostan heti kun tulee kauppoihin tai tilaan netistä :)

Ylös Bottom