Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Äänestys: Next-gen-konsolit

Mitkä tai minkä next-gen -konsolin olet ostanut ja saanut?

  • PlayStation 5

    Äänet: 234 53,8%
  • Xbox Series X/S

    Äänet: 91 20,9%
  • Molemmat hankittu

    Äänet: 75 17,2%
  • En osta toistaiseksi kumpaakaan, vanhat pelilaitteet kelpaavat edelleen

    Äänet: 35 8,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    435
Ei ole vielä kumpaakaan mutta Series X kiinnostaisi enemmän, myös emulointikykyjensä vuoksi.

Pleikkarin tulevista eksklusiivisista oikeastaan vain Deathloop kiinnostaisi. Samuraikama eli Tsushima ja Niohit 1/2 ovat kyllä kova juttu pleikkarilla - tosin niitä voi edelleen pelailla nelosella, jota en ajatellut heivaavani.
 
Ei ole vielä kumpaakaan mutta Series X kiinnostaisi enemmän, myös emulointikykyjensä vuoksi.

Pleikkarin tulevista eksklusiivisista oikeastaan vain Deathloop kiinnostaisi. Samuraikama eli Tsushima ja Niohit 1/2 ovat kyllä kova juttu pleikkarilla - tosin niitä voi edelleen pelailla nelosella, jota en ajatellut heivaavani.
Deathloop tulee boksille myös myöhemmin
 
Ei ole vielä kumpaakaan mutta Series X kiinnostaisi enemmän, myös emulointikykyjensä vuoksi.

Pleikkarin tulevista eksklusiivisista oikeastaan vain Deathloop kiinnostaisi. Samuraikama eli Tsushima ja Niohit 1/2 ovat kyllä kova juttu pleikkarilla - tosin niitä voi edelleen pelailla nelosella, jota en ajatellut heivaavani.

Tsushima on saanut myös PlayStation 4 versiolla PS5 patchin jolla se rullaa paremmin ja sulavammin. Mutta Nioh 1-2 päivittyvät ilmaiseksi PlayStation 5 versioon ja pyörivät jopa 120fps.
 
Tsushima on saanut myös PlayStation 4 versiolla PS5 patchin jolla se rullaa paremmin ja sulavammin. Mutta Nioh 1-2 päivittyvät ilmaiseksi PlayStation 5 versioon ja pyörivät jopa 120fps.
Nioh ykkönen ei kyllä jostain käsittämättömästä syystä päivity ilmaiseksi PS5-versioksi, vaikka näin toki onkin nimenomaan Nioh 2:n kohdalla, että PS5-päivitys on ilmainen. Nioh 1:n kohdalla siitä joutuu siis kuitenkin valitettavasti maksamaan.
 
Nioh ykkönen ei kyllä jostain käsittämättömästä syystä päivity ilmaiseksi PS5-versioksi, vaikka näin toki onkin nimenomaan Nioh 2:n kohdalla, että PS5-päivitys on ilmainen. Nioh 1:n kohdalla siitä joutuu siis kuitenkin valitettavasti maksamaan.

Niinkö? Kiitos korjauksesta! Minulla mennyt aivan ohi.
 
Hei, tuota äänestystä täytyisi muuttaa eli laittaa siihen myös PS5 tilattu, XSX tilattu ...
 
PS5 levyasemallisena ollut muutaman kuukauden. Lisäksi tuli hankittua Series S lähinnä vanhoja Xbox-pelejä varten.
 
Olen niitä onnekkaita joka sai XBOX Series X:n heti julkaisupäivänä.
Siirryin "pleikkaleiristä" XBOX:iin XBOX One julkaisun myötä, eikä ole ollut tarvetta palata pleikan puolelle. Käpy paloi PS4 PRo myötä kun 4K HDR peleissä tuntui että olisi suihkukone ollut samassa huoneessa :p. Lisäksi pidän todella paljon XBOX pelaaja-ekosysteemistä.
 
Tilastot jämähtäneet paikoilleen, tai sitten ihmisiä ei huvita äänestää alkuinnostuksen jälkeen. Missä mennään nyt? Jossakin väitetään, että PS5 olisi myynyt vain reilut puoli miljoonaa konsolia Series X:ää enemmän. Vuoden 2021 loppuun mennessä kerrottiin muutamassa lähteessä PS5-konsolien myyneen 1,7-kertaisesti enemmän.

Saatavuuden ollessa parempi olisi mielenkiintoista nähdä, miten laitteet käyvät puolin ja toisin kaupaksi. Yksi ennustus väittää, että PS5 myisi tänä vuonna tuplasti enemmän saatavuuden parantuessa. Itse olen huvikseni seurannut PS5suomessa-sivustoa tekstari-ilmoituksineen, sisältäen myynti-ilmoituksia PS5:n saatavuudesta silloin tällöin. Nopeasti ovat menneet ilmoituksen saavuttua.
 
Olen niitä onnekkaita joka sai XBOX Series X:n heti julkaisupäivänä.
Siirryin "pleikkaleiristä" XBOX:iin XBOX One julkaisun myötä, eikä ole ollut tarvetta palata pleikan puolelle. Käpy paloi PS4 PRo myötä kun 4K HDR peleissä tuntui että olisi suihkukone ollut samassa huoneessa :p. Lisäksi pidän todella paljon XBOX pelaaja-ekosysteemistä.
Minäkin sain Xbox Series X:n julkaisupäivänä, mutta sain myös PS5:n muutaman kuukauden päästä julkaisusta. PS5 ei huuda kuin suihkukone vaan on yhtä hiljainen kuin Xbox. Nyt on omalla kohdallani Xbox jäänyt aika vähälle käytölle, kun Pleikalle löytyy niin paljon parempia yksinoikeuspelejä. Ehkä Xboxillekin löytyy vielä käyttöa, kun sen ostamat studiot saa uusia pelejä markkinoille. Ja selvennyksenä vielä, että en kuulu kumpaankaan leiriin, enkä ymmärrä miksi pitäisikään?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän jäänyt peliaika vähemmälle viimeisten kuukausien/vuoden aikana kun aloitin viulunsoiton.

Mutta aika ajoin vielä tulee pelattua ja itselle kelpaa vielä erittäin hyvin Ps4. Ei ole muutenkaan tulossa tai julkaistu mitään mielenkiintoista peliä uudelle sukupolvelle joka säväyttäisi.

Ehkä joskus parin vuoden päästä tulee hommattua Ps5.. Jos niitä silloin jo olis saatavilla kunnolla =)
 
En tiedä mihin tuo yllä mainittu PS5:n parempi fps perustuu kun itse olen joutunut valkkaamaan muutamassa pelissä XSX version kun fps boost ominaisuus tuo 60fps ruutuun siinä missä pleikan versio junnaa 30fps.

Vaikee eritellä molempien konsoloeiden omistajana kumpi on parempi, mutta sen tiedän vanhana pleikkamiehenä että vuonna 1988 aloitetun peliuran ehdottomasti parhain ratkaisu oli vihdoin heittää ps lasit syrjään ja hommaa myös kilpailija konsoli. Pelimaailma rikastu älyttömällä tavalla ja pelattavaa on kokoajan kun voi vaihtaa konsolia.
 
En tiedä mihin tuo yllä mainittu PS5:n parempi fps perustuu kun itse olen joutunut valkkaamaan muutamassa pelissä XSX version kun fps boost ominaisuus tuo 60fps ruutuun siinä missä pleikan versio junnaa 30fps.
Tarkoittanee nimenomaan ihan pelien varsinaisten PS5- ja Series X -versioiden keskimääräistä ruudunpäivitystä, jossa PS5:llä on joissain peleissä jokin yhden tai kahden freimin ero. FPS Boostiahan voi käyttää vain Xbox Onen ja Xbox 360:n pelien kanssa, ja vastaava ominaisuutta PS5:llä ei ole, vaan se vaatii pelikohtaisen tuen, jotta PS4-peli pyörii PS5:llä 60 freimillä sekunnissa perinteisen 30 freimin sijaan.

Joten ihan määrällisesti Series X:llä 60/120 fps -pelejä on FPS Boostin ansiosta enemmän.
 
Ylös Bottom