Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Äänet rätisee?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GeeKuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

GeeKuus

New Member
Onko ne äänet todella niin huonolaatuiset, että kuuluu rätinää kovemmista äänistä.
Esim. Mariossa, kun pommi räjähtää kuuluu selvästi ylimääräistä rätinää taustalla. Wariowaressa samanlailla kovemmat äänet ja posahdukset hieman rätisevät / kuulostavat epätarkoilta.
Eipä nuo kuulokkeetkaan auta.

Onko tämä siis normaalia? Onko muilla huonot äänet, vai minun koneessani vikaa?
 
Vastaus: Äänet rätisee?

Entä onko DS:n volyymisäätimen tarkoitus olla on/off-mallia? Ainakin oman vehkeeni äänenvoimakkuutta on ihan mahdoton saada sopivan hiljaiselle, kun pikkuriikkinenkin nykäys säätimestä heittää äänet joko pois tai sitten liian kovalle.
 
Vastaus: Äänet rätisee?

NDS:n ja GBA SP:n ääniliukukytkin on todellakin hankala tapaus. Esim. jos tarvitsee hiljaista ääntä, ei sitä saa millään sopivaksi.

Itse olen huomannut, että NDS:llä äänet rätisevät mikäli volume on melko hiljaisella. Jos laittaa vähän lisää, rätinät katoavat. Outoa.

Onneksi Game Boy Microssa tuo volumen liukukytkin on vaihdettu näppäimiksi.
 
Vastaus: Äänet rätisee?

Outoa, itselläni äänet toimivat hyvin ja kuulokkeiden kanssa joka pelin äänet kuulostavat todella hyviltä. Äänikytkinkin toimii haluamallani tavalla. Sorminäppäryyttä se vain vaatii. ;)
 
Vastaus: Äänet rätisee?

Joo.. huomasin tuossa kun pelasin Another Codea että kylläpä kuulostaa pahalta. Aiemmin en ole kiinnittänyt huomiota paitsi muutaman kerran kun olen ajatellut että todella huono sample rate on vaikuttanut asiaan. Eli äänet kylläsäröytyy DS:ssä. Aika käsittämätön moka. Äänet on kuitenkin melko suuri osa peliä kuin peliä, hyvällä äänisuunnittelulla ja -toteutuksella voi saada paskankin pelin osittain toimimaan ja myös pilattua huonon pelin. Pitää kokeilla heti tämän postauksen jälkeen, että auttaako Tompan mainitsema volyymien korostaminen asiaan.. sen ei pitäisi kyllä olla ratkaisu, koska haluan kuitenkin suojella kuuloani työn takia ja muutenkin.. mitähän Nintendo osoisi vastata tähän? Onko tietoa..?
 
Ylös Bottom