Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ärsyttävät asiat

Vastaus: Ärsyttävät asiat

Paolo sanoi:
Nuori tyttö tuli vasemmalta kolmion takaa eikä huomannut meikäläistä. Onneksi oli hitaat vauhdit
molemmilla. Itselleni tuli pientä naarmua ja jalka vähän kipiä, pyörä sai sitten enemmän damagea.
Vakuutusyhtiö ei pidä korjauspäätöksen kanssa sen suurempaa kiirettä ja varaosien tilaamisessa
saattaa mennä jopa kuukausia. Aikamoinen kiukku, pitkän talven tehnyt pirusti ylitöitä jotta saisi
piiiitkän kesäloman, vaan nyt meni kaikki matkasuunnitelmat metsään. Pahus.

No hyvä ettei käynyt sen enempää, tossakin tosin liikaa...
Vakuutusyhtiön pitäisi hoitaa joku pyörä korjauksen ajaksi, tänäänkin olisi ollut todella hyvä ajopäivä, aikamoiset henkiset kärsimykset tollaisesta tulee.
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Mephis sanoi:
Se, kun toinen kattoo ruoka-annostasi samalla kun syöt. Siihen menee hermot kun joku melkein odottaa jotain suupalaa kuin mikäkin koira. Yksi kaverini tekee juuri näin ja häiritsee muuten ERITTÄIN paljon
Ehkäpä kaverisi on oppinut koiraltaan pahoille tavoille ja kuolaa vieressä kun muut syövät. :D
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Nykyään minua on käynyt ärsyttämään täällä monien käyttäjien tapa kirjoittaa sanoja tyyliin "olekkin" ja "sillekkin", kahdella k:lla. Tällaisten sanojen oikeinkirjoitus on jokaiselle opetettu jo ala-asteen varhaisimmilla luokilla.
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Wile sanoi:
Nykyään minua on käynyt ärsyttämään täällä monien käyttäjien tapa kirjoittaa sanoja tyyliin "olekkin" ja "sillekkin", kahdella k:lla. Tällaisten sanojen oikeinkirjoitus on jokaiselle opetettu jo ala-asteen varhaisimmilla luokilla.
Itseäni ei ärsytä, mutta erittäin moni kirjoittaa niimpä. Sehän on väärin (tiedoksi heille).
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Killi sanoi:
Itseäni ei ärsytä, mutta erittäin moni kirjoittaa niimpä. Sehän on väärin (tiedoksi heille).

Olempa itse huomannut samaisia ongelmia, vaikka ei se niin älyttömästi ärsytäkään.
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Ärsyttää ihmiset, jotka yrittävät olla ärsyttäviä epäonnistuen siinä.
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Minua ärsyttää itse-sanan käyttäminen väärin joka yhteydessä. 'Minä' on olemassa syystä.
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

minua tai siis ITSEÄ ärsyttää kaikki äidinkieli nerot jotka joka paikassa huomauttaa yhdyssanoista ja muista.
eikös se ole se ja sama miten kirjoittaa kunhan viestin idean saa selville?
sen lisäksi minua ärsyttää:

teinipissisten dissaus (niitä o kiva kattella)
liian kallis viina (onneksi kilju on keksitty)
hermoja raastavat pelit
paskat 8 euron ohjaiment jotka ei kestä yhtä iskua lattiaan
tv lupa(onneksi ei ole pakko maksaa)
suomen laki aika monestakin kohtaa
työkkärin ämmät joille ei riitä se että hakee duuneihin ja kursseille jotka itseä kiinnostaa
hankalat naiset
kusipäät miehet jotka kohtelee naisia väärin
ihmiset jotka whinettää jos pitää puhelinta paripäivää kiinni,sitä vartenhan se nappi siinä on mistä sen voi sulkea.
kerrostalo asuminen, ei voi pelata singstaria, katu-uskottavuus menee jos hoilaa jotain ricky martinia täällä, ja naapureiden ikkunatkin vielä :D
liian pieni kämppä
paska sänky joka on pilalle nussittu
kalliit uudet sängyt

joo lopetan tähän lisää kyllä riittäs :D
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

pelle sanoi:
minua tai siis ITSEÄ ärsyttää kaikki äidinkieli nerot jotka joka paikassa huomauttaa yhdyssanoista ja muista.
eikös se ole se ja sama miten kirjoittaa kunhan viestin idean saa selville?

Huolimaton kirjoitusasu vaikuttaa (toisinaan) luettavuuteen ratkaisevasti. Tällöin viestin ideakin saattaa jäädä hämärän peittoon. Mm. välimerkit, isot alkukirjaimet ja se, ettei änkeä koko tekstiään yhteen virkkeeseen, auttavat todella paljon. Täälläkin osto- ja myynti-ilmoituksia lukiessa meinaa välillä poru tulla, kun ei saa selvää sitten millään. Yhdyssanat taas ovat sellaisia, jotka jokaisen tulisi osata ilman ongelmia. Mikäli osaa kirjoittaa oikein, mutta ei vain jaksa/välitä, niin voisi ajatella asiaa niiden kannalta jotka tekstiä joutuvat lukemaan. Eivät pikkuvirheet mikään maailmanloppu ole, mutta miksi tehdä sellaisia jos oikeinkin osaa?

Ja sullakin oli muuten aika monta yhdys sana virhettä. :D
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

tiedän että oli mutta kun ei osaa :D
minä taas olen aina saanut 99% viesteistä selvää,ehkä ne on täytynyt lukea 5 kertaa mutta kyllä ne sitten tajuaa.
ja mitään isoja alkukirjaimia ei jaksa tunkea joka väliin, turhaa shiftin painamista sellanen.

edit:täälläpäs tuntuu porilaisia taas vilistävän :D
ja wilellä näköjään sama harrastus ku mulla, dokaus :D
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Tytöt joiden stringit näkyy (esim. pyörällä ajaessa). Varsinkin kun asun Otaniemen puute- ei kun poikamieskylässä, ja jotkut vielä kehtaa liikkua täällä noin vajaassa asussa :rolleyes:

Lisäksi yleisurheilun MM-kisat ärsyttävät jonkin verran, koska joudun tilapäisesti muuttamaan pois urheilijoiden tieltä. Täältä joskus lopullisesti pois muuttaessa varmaan ärsyttää nopeasta nettiyhteydestä luopuminen :)
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Ehkä tuon kirjoitusasuongelman voi tiivistää kärjistetysti näin:
- jos välität muista, kirjoitat selkeästi ja ymmärrettävästi
- jos et välitä kuin omasta navasta, kirjoitat miten vain huvittaa

Foorumeilla on mielestäni järkevintä kirjoittaa huolitellusti ja hyvin. Irkissäkin kirjoitain kyllä aika asiatyyliin, mutta siellä sietää puhetyylistä kirjoittamista paljon paremmin. Onhan se sentään lähempänä normaalia puhekeskustelua kuin mitä keskustelualue.


Tällä hetkellä ärsyttää yliviisas postilaitos, joka on todennäköisesti lähettänyt tänne tarkoitetun ja osoitetun kirjeen Ouluun, jossa virallinen osoite on. Voisihan siellä postissa ajatella, että nyt on kesälomat menossa...
 
Vastaus: Ärsyttävät asiat

Kesä ja KUUMUUS!

Nytkin mittari näyttää ronskisti 35 astetta. Mitä hemmettiä, tämän pitäisi olla Suomi eikä mitään tropiikkia. Ei tämmöisellä ilmalla voi tehdä yhtään mitään- ei edes... edes pelata! Nukkuakaan ei voi kun koko sänky on nihkeä ja kuumuus aiheuttaa levottomia painajaisia.

Stringit muuten ehdottomasti ärsyttäviä. Älkää yrittäkö.
 
Ylös Bottom