Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

"Aikuiset" pelit ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
O

Orca

Guest
Hmm, siis älkää antako otsikon harhauttaa. Kyseessä ei siis ole aikuisviihdekysely, vaan tiedustelisin lähinnä pelejä, jotka ovat mielestänne "aikuiseen" makuun. Siis "aikuisella" tarkoitan lähinnä hyvällä juonella ja realistisella maailmalla varustettuja pelejä. Realistisuudellakaan en nyt aivan tarkoita hiilipaperikopiota omasta maailmastamme, vaan hyvää ja toimivaa maailmaa, toimivia henkilöhahmoja ja realistista taistelua.
Siis mitkä ovat mielestänne "aikuisia" pelejä ja mistä syystä ?
Löytyykö tällaisia pelejä PS2:lle tai muille konsoleille, vai ovatko ne PC:n yksinoikeus.

Edit: En siis kampanjoi PC:n puolesta, vaan kyseessä on lähinnä uteliaisuudesta tehty kysely.

Ensimmäisenä mieleen tulee minunkin yksi suosikkki peli Silent hill 2. Tämä peli on mielestäni suunnattu "aikuisille". Gran turismo 3 ja MGS2 ovat myöskin pelejä mitkä sopivat melkein kaikille ikäryhmille. Siinä oli nyt muutama esimerkki...

Minun mielestäni pelejä ei voida määritellä niin, että tämä peli on aikuisille ja tämä ei, koska jokainen pelaa mitä tahtoo ja niin edelleen. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k_laakso
Minun mielestäni pelejä ei voida määritellä niin, että tämä peli on aikuisille ja tämä ei, koska jokainen pelaa mitä tahtoo ja niin edelleen. :)

Nimenomaan. Ilta-sanomienkin kyseenalainen peliasiantuntija Kari Salminen taisi kirjoittaa tuossa aika pari sitten artikkelin, kuinka parhaat pelit vetoavat niin vauvoihin kuin vanhuksiin. ;) Itse olen samaa mieltä.

En ole sen lapsellisempi, jos nautin vaikkapa Mario 64:n pelaamisesta, vaikka joku muka vakavahenkinen pelaaja pitäisikin tähtien keräilyä ja sienien tallaamista turhana. :)

Olen samoilla linjoilla muiden kanssa. Kukin pelaa sitä mikä itseään kiinnostaa; Itsekin hurahdin pari vuotta sitten Pokémoniin.

Tietysti oikeat aikuisten pelit ovat sitten asia erikseen: En todellakaan pidä ajatuksesta, että pikkuväki pelaisi esim. Silent Hill 2:ta tai Grand Theft Auto 3:a, jotka muuten ovat erittäin mainioita aikuisille suunniteltuja pelejä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Tietysti oikeat aikuisten pelit ovat sitten asia erikseen: En todellakaan pidä ajatuksesta, että pikkuväki pelaisi esim. Silent Hill 2:ta tai Grand Theft Auto 3:a, jotka muuten ovat erittäin mainioita aikuisille suunniteltuja pelejä.
Joo tai State of Emergencyä. :)

Melkein kaikki nuo edellämainitut pelit ovat raakoja K18-leiman saaneita verileikkejä.....
Eikö voi olla aikuistenpeliä ilman verta ja suolenpätkiä?:confused:
Minun mielestä lapset(ei ihan pikku-lapset) ja nuoret pelaavaat enemmän noita GTA3:sia ja Silent Hillejä kuin aikuiset.
Aikuisten peli taas voisi ennemminkin olla joku Civilization....

Niin, ei kai tuossa K18 pelejä tarkoitettukaan, vaan ns. "aikuisempia" pelejä, joiden sisältö on ehkä vähän monimutkaisempaa ja lähestymistapa ei ole niin suoraviivainen.

En ole vielä niin montaa peliä päässyt kokeilemaan, mutta noihin antamiisi raameihin voisin pistää ainakin seuraavat kaksi:
MGS2:n, ei todellakaan mitään räiskintää vaan taktikointia
GT3, autonrakentelu ja suht realistinen ajomallinnus...

Jotain Civilization tyyppistä peliä olisi kyllä hauska päästä pleikallakin vääntämään, mutta jo nuo arcademaisemmatkin systeemit tuntuvat vievän aikaa vähän turhankin paljon :)

Mun kaveripiirissä ei juuri muilla ole pleikkareita tai muita pelikoneita, mutta seuraavat ovat osoittautuneet suosituiksi kolmikymppisten ajanvietepeleiksi:

- Ajopelit, jotka eivät ole liian vaikeita. Esim. GT3 tai Colinit. Joko yksin tai kaveria vastaan, mieluiten ratilla (kaikki osaavat ohjata ratilla & polkimilla).

- Räiskintä ja mätkintä, jotka ovat helppoja ohjata ja tuurillakin pärjää kokematonta kaveria vastaan. Autoaim päällä ja satunnainen henkilöhahmovalinta. Esim. Tekken Tag, TimeSplitters, Red Faction.

- Urheilupelit, joiden kontrolleista saa hyvin otteen ja joiden ohjailu myös vaikuttaa peliin. Esim. PES ja SSX. Tonyt ovat liian vaikeita ja FIFAt/NHLt taas kärsivät kontrolloimattomasta ("mitä v#&%*a se tuonne juoksi?" tai "mitä tapahtui?").

Hauskinta kyllä oli, kun kaveriporukka tajusi katsovansa PESsin hidastuksia ja karjuvansa ihan samalla tavalla kuin oikeita matseja katsoessa ("Litmanen oot läski, mikset juokse prkl!") -> jengi unohti kyseessä olevan "vain" pelin!

SSX:ää ja autopelejä ovat kyllä naisetkin tykänneet pelata, häviän mm. PC:n Colinissa kaverin vaimolle (NOLOA!).

Itse en yksineläjänä kauheasti viitsi yksinpelejä nyhrätä, tulee mökkihöperöksi. Joten mullekin sopii moninpelisessiot paremmin, vaikka Multitap ja kolme lisäohjainta rasittikin lompakkoa n. 150. Säästöä kertyy baarikuluissa :D

Deus Ex pitäis olla aika älyllinen peli vaikka senkin voi mennä tappamalla kaikki liikkuvat...

Onkos kukaan nähnyt peliä vielä kaupassa, pitäis hakee heti kun tulee (Tre seudulle)...?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Orca
Siis "aikuisella" tarkoitan lähinnä hyvällä juonella ja realistisella maailmalla varustettuja pelejä. Realistisuudellakaan en nyt aivan tarkoita hiilipaperikopiota omasta maailmastamme, vaan hyvää ja toimivaa maailmaa, toimivia henkilöhahmoja ja realistista taistelua.

tuon kuvauksen perusteella en ole kyllä törmännyt vielä yhteenkään "aikuisten" peliin. jonkun mielestä esim. mgs2 omaa hyvän juonen, sujuvaa kerrontaa ja uskottavia pelihahmoja. hmm...en voi kyllä vakavalla naamalla sulattaa. hyvä peli se silti on.

ihan ensimmäiseksi pitäisi olla selvä yhteinen tarkoitus sanalle "aikuinen". onko se henkilö joka haluaa ampua örkkien päät paskaksi niin, että veri roiskuu silmille? hmm..*miettii* ei taida mennä läpi. onko se sitten älyllisesti kehittynyt? no eipä tunnu sekään oikein osuvan. ehkä olisi siis jo aika tukahduttaa tämä "aikuisten peli"-termi?

mutta ettei menis täysin saivarteluksi niin jollain logiikalla mm. Republic tai Civilization voisivat olla "aikuisten" pelejä. tai Mario 64. tai Monkey Island. tai Kuru Kuru Kururin...että näin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom