Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Airwolf

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Onko kyseinen 1980-luvun sarja kenellekään tuttu?

Sarjan pilotti julkaistiin 1980-luvulla Suomessa videolla Esselte Videon toimesta nimellä "Operaatio Airwolf". Toinen kasetti, nimeltä "Airwolf II" tuli myös, se sisälsi pari jaksoa itse sarjasta.

Muistelin niitä lämmöllä ja hankin nyt sitten tuon pilottikasetin käsiini ja saman tien jenkeistä Season 1 boksin saman tien kun se viime kuussa julkaistiin.

Pilottijakso on todella hyvä! Toisen jakson katsoin juuri, vaan se ei ollut kummoinen. Sarjan pitäisi kuitenkin parantua jatkossa.

Esitettiinköhän tätä sarjaa silloin 1980-luvulla HTV:n verkossa Viihdekanavalla? Sellainen muistikuva minulla on... Muistankohan väärin. :confused:

Vastaus: Airwolf

Minulle on ainakin jäänyt se tunnari päähän (tididididii...) Itse sarjasta ei ole kyllä mitään muistikuvia.

Itsekin olen lähinnä kaverin VHS:ltä nähnyt tuota sarjaa joskus vuonna 1 ja 2, mutta se on jäänyt A-Teamin lailla pysyvästi mieleen.

Ja kuten Feldon tuossa jo sanoi, niin Airwolf-tunnari on todellinen helmi. Tulipa tuota
Airwolf-peliäkin pelattua C64:llä.. ;)

Kysymys kuuluukin, että kannattaako lapsuuden illuusioita rikkoa, jos niistä on über-kullatut muistot. Tosin itseäni kiinnostaisi nähdä esim. Kultaisen Apinan pari jaksoa.

Kestääkö esim. Airwolf nykypäivänä vielä katselun?

Sami Turunen sanoi:
Kysymys kuuluukin, että kannattaako lapsuuden illuusioita rikkoa, jos niistä on über-kullatut muistot.
Ritari Ässän illuusio on ainakin mennyt tosi pahasti rikki uusintakatselun myötä. Samoin kävi Ihmemiehelle. Enää en taida uskaltautua vanhojen sarjojen pariin. Se on vähän sama kun palaisi yhteen jonkun vanhan tyttöystävän kanssa - ei vaan toimi.

Airwolf ei tainnut Suomessa pyöriä... Oli vain ihmekopteri (Blue Thunder).

Sami Turunen sanoi:
Niin, varsinkin jos kyseinen tyttöystävä on ajalta jolloin olit 10-vuotias.. ;)
Niinpä. Ajatella että sitä oli pikkupoikana enemmän kiinnostunut nahkatakkiin pukeutuvasta kikkarapäästä, kuin tytöistä. :p

edit. Tai mitä nyt höpötän: KITTiähän siinä sarjassa taisi tulla eniten seurattua. Eli kyllä ne tytöt taisivat jo silloin kiinnostaa ainakin jollain asteella.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sami Turunen sanoi:
Kestääkö esim. Airwolf nykypäivänä vielä katselun?

No vähänhän se on asenteesta kiinni. Itse pidin tuosta pilottijaksosta (katsoin jopa kahteen kertaan kun tuo videoversio on erilainen varsinaiseen TV-pilottiin verrattuna) todella paljon. Toisaalta pidin myös Ritari-Ässän pilottijaksosta, jonka katsoin kanssa tässä pari päivää sitten (tuli sekin season 1 boxi hankittua)...

Tonppa sanoi:
Toisaalta pidin myös Ritari-Ässän pilottijaksosta, jonka katsoin kanssa tässä pari päivää sitten (tuli sekin season 1 boxi hankittua)...

Joo, mulla on myös tuo sama boksi. Oudosti pilotti oli levyllä 7. Mun mielestä pilotti oli ehkä hieman liian pitkä, tai ainakin tuntui siltä. Avaus poikkesi aika paljon siitä tunnetusta linjasta: melko synkkä ja kyyninen.

Sami Turunen sanoi:
Joo, mulla on myös tuo sama boksi. Oudosti pilotti oli levyllä 7. Mun mielestä pilotti oli ehkä hieman liian pitkä, tai ainakin tuntui siltä. Avaus poikkesi aika paljon siitä tunnetusta linjasta: melko synkkä ja kyyninen.

Jooh, aika käsittämätön ratkaisu tuo pilotin tunkeminen levylle 7. Ja sitten kuitenkin samalla levyllä on sarjan toiseksi viimeinen jakso ja levyllä 8 sarjan viimeinen. Huhhuh.

Joka tapauksessa, jos pidit tuosta Knight Riderin pilotista, todennäköisesti pidät myös Airwolfista.

Ja eipä tuo Airwolfin Season 1 paljoa maksa!

Ylös Bottom