Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajatuksia koskien multiplättäri keskusteluja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Solid Snake

Active Member
Lueskelin tuossa aikoinaan Burnout 3 hypeä ja sama juttu käy jokaisen vastaavan nimikkeen kohdalla. Jos haluaa lukea asiaa pelistä joka ilmestyy monelle konsolille, on luettava pahimmillaan kolmea eri threadia. Kyllähän tämä onnistuu, mutta eikö olisi helpompi lukea vain yhtä, joka käsittelisi kaikia versioita (paitsi kannettavien versioita). Esim. TS3 ilmestyy kaikille kolmelle alustalle. Jos haluaa lukea kommentteja pelistä, on luettava kolmea eri ketjua, joihin on kuhunkin tullut pahimmillaan melkein kymmenen sivua vastauksia. Kun postaat johonkin thrediin jotain ja haluat myöhemmin katsoa mitä sinulle on vastattu, sinun on muistettava että mihin näistä threadeista sitä tuli sormet solmussa vastattua. Siispä, jos näistä peleistä jotka ilmestyvät kuitenkin kaikille alustoille voitaisiin jutella ainoastaan yhdessä ketjussa per peli, niin eikö se helpottaisi kaikkea? Konsolifinistä löytyy sadoittain jäseniä jotka omistavat kaikki nyky konsolit. Tässä tapauksessa esim. miettiessä minkä version he haluaisivat ostaa yksi ketju per peli -systeemi helpottaisi heidän hommaansa paljon.

Ideahan tämä vain on ja tätä voidaan tietenkin kehittää jotenkin jos tarpeelliseksi katsotaan. Kertokaa ensin mielipiteitä ja kysykää jos on epäselvää mitä tarkoitan.

Vastaus: Ajatuksia koskien multiplättäri keskusteluja

Tonppa sanoi:
Tällaisen aloitin aikoinaan, eikö sitä olisi hyvä jatkaa?

Kyseessä kuitenkin vähän eri asia kuin mitä Solid tuossa ilmeisesti haki. Tuo aiemmin aloittamasi ketju on mainio paikka vertailla pelien eri versioita, mutta jos tosiaan etsit yleistä keskustelua jostain pelistä, on tuolloin pengottava kaikkien eri alustojen palstat ja luettava useampaa eri viestiketjua.

Eli itse olen ehdottomasti Solid Snaken ajatuksen kannalla luoda Multiplatform -peleille yksi yhdistetty ketju kolmen erillisen sijaan.

Tonppa sanoi:
Tällaisen aloitin aikoinaan, eikö sitä olisi hyvä jatkaa?

Jep, tiedossa on tuo ketju, mutta tarkoitin erillisiä peliketjuja esim. Burnout 3 -hype ketju koskisi kaikkia versioita eikä samalla tavalla kuin nykyään jolloin Burnout 3 ketjuja löytyy kaksi XBfinissä ja PS2finissä. Samalla tavalla NHL2k5:ssa olisi yksi ketju joka käsittäisi kaikki eri versiot kyseisestä versiosta. Eli kaikki NHL2k5 keskustelu samaan ketjuun jne.

Vollust sanoi:
Eli itse olen ehdottomasti Solid Snaken ajatuksen kannalla luoda Multiplatform -peleille yksi yhdistetty ketju kolmen erillisen sijaan.

On varmasti vain loppujen lopuksi hyvin, hyvin vaikeaa päättää mistä pelistä tehdään multiplatformkeskustelu ja mistä ei. Kun esim. välillä toisista "yksinoikeuspeleistä" tulee paria kuukautta myöhemmin versiot myös muille konsoleille.

Ymmärsin kyllä mitä Solid Snake ajoi takaa, näen vain tuollaisen lähes mahdottomana toteuttaa. Tuohon "mikä versio kannattaa ostaa" -ajatukseen liittyen tuo aloittamani ketju sensijaan tekisi hyvää palvelua. Ja sitähän Solid Snake ajoi myös takaa.

Tonppa sanoi:
On varmasti vain loppujen lopuksi hyvin, hyvin vaikeaa päättää mistä pelistä tehdään multiplatformkeskustelu ja mistä ei. Kun esim. välillä toisista "yksinoikeuspeleistä" tulee paria kuukautta myöhemmin versiot myös muille konsoleille.

Ymmärsin kyllä mitä Solid Snake ajoi takaa, näen vain tuollaisen lähes mahdottomana toteuttaa. Tuohon "mikä versio kannattaa ostaa" -ajatukseen liittyen tuo aloittamani ketju sensijaan tekisi hyvää palvelua. Ja sitähän Solid Snake ajoi myös takaa.

Jep, totta tuo ketjusi on siihen hyvä, mutta ei kuitenkaan sitä mitä minä haen tässä.

Elikkäs, GTA:SA ilmestyy puolenvuoden viiveellä PS2:lle, joten siitä tehdään ketju PS2 peliä varten ja XB:lle sitten myöhemmin oma ketju. Mutta on kuitenkin kymmenittäin pelejä jotka ilmestyvät samaan aikaan kaikille koneille, jolloin minun ideani toimisi hyvin.

Solid Snake sanoi:
Elikkäs, GTA:SA ilmestyy puolenvuoden viiveellä PS2:lle, joten siitä tehdään ketju PS2 peliä varten ja XB:lle sitten myöhemmin oma ketju. Mutta on kuitenkin kymmenittäin pelejä jotka ilmestyvät samaan aikaan kaikille koneille, jolloin minun ideani toimisi hyvin.

Jup. Mutta: jos tuollainen hypeketju olisi esmes "yleistä keskustelua konsolipeleistä" -alueella niin löytäisikö sinne kaikki?

Eihän siinä kestäisi varmaan tuntia kauempaa kun samasta aiheesta olisi loppujen lopuksi NELJÄ topicia kolmen sijaan. :) Ihan varmasti jotkut puupäät dissaisivat yhteisketjua ja aloittaisivat omat "mun k0n$0£! r0xr0x" -keskustelun samaisesta pelistä oman konsolin alueella...

Pitääkö peliaiheiset ketjut ylipäätään jaotella alustan mukaan? Miksei olisi yhtä "Pelit" osiota, jossa esim. "Toimintapelit" otsikon alta löytyisi kaikkien alustojen toimintapelit tyyliin:

Halo 2 (Xbox)
Star Wars Battlefront (Xbox, PS2)
Metroid Prime 2: Echoes (Cube)
Socom 2 (PS2)

Tämä ei mielestäni vaikeuttaisi ollenkaan oikean ketjun löytämistä, päinvastoin. Nythän vasta penkomista eri ketjuissa onkin, kun kaikille alustoille löytyy omat "Pelit" -osionsa, jotka vielä kukin on jaettu tsiljoonaan alaosioonsa.

Vollust sanoi:
Pitääkö peliaiheiset ketjut ylipäätään jaotella alustan mukaan? Miksei olisi yhtä "Pelit" osiota, jossa esim. "Toimintapelit" otsikon alta löytyisi kaikkien alustojen toimintapelit tyyliin:

Halo 2 (Xbox)
Star Wars Battlefront (Xbox, PS2)
Metroid Prime 2: Echoes (Cube)
Socom 2 (PS2)

Tämä ei mielestäni vaikeuttaisi ollenkaan oikean ketjun löytämistä, päinvastoin. Nythän vasta penkomista eri ketjuissa onkin, kun kaikille alustoille löytyy omat "Pelit" -osionsa, jotka vielä kukin on jaettu tsiljoonaan alaosioonsa.

Tässä onkin ideaa, vaikka väittäisinpä että muutos olisi liian radikaali toisille. PS2, XB, ja GC osioissa olisi tekniikkakeskustelut ja yleinen löpinä, mutta itse peli keskustelut löytyisivät sitten yhteisistä osioista. Linkki tälle yhteiselle osiolle voisi löytyä luonnollisesti kaikkien (PS2fin, XBfin ja GCfin) finien alta, mutta paikka olisi yhteinen. Mitäs sanovat modet tämmöisestä?

Solidilta ja Vollustilta tullut hyviä ideoita, kannatan ainakin tuota yhteistä pelit osiota, josta Vollust mainitsi.

Vollust sanoi:
Miksei olisi yhtä "Pelit" osiota, jossa esim. "Toimintapelit" otsikon alta löytyisi kaikkien alustojen toimintapelit

Tämä sitten ärsyttäisi meitä yhden alustan pelaajia. Mulla ei toistaiseksi ole Nintendo-horona kuin Cube ja kaverit, joten Xbox- ja Pleikkarikeskustelut ei kiinnosta ollenkaan.

Nythän vasta penkomista eri ketjuissa onkin, kun kaikille alustoille löytyy omat "Pelit" -osionsa, jotka vielä kukin on jaettu tsiljoonaan alaosioonsa.

Tätä kiljoonan osaston jaottelua olen aina ihmetellyt itsekin :)

Ylös Bottom