Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajokaukalosi

Hiikeri

New Member
Minkälaisia autopeli nurkkauksia/systeemejä teillä on? Kuvia Thx.

Kellään jtn. TI rakennelmaa joiden videoita Juutuubissakin on.

Itse GT5P:sen julkaisusta lähtien silloin tällöin aktiivisena pelaaja on tullut pelailtua ihan normi 1 seater sohvapenkiltä jossa 1 kpl täristimiä että kanttarellitkin tuntuvat.
Olkkarin pöytään on pultattu kiinni isompi levy jossa ratti ja shifteri ovat kiinni.

 
Vastaus: Ajokaukalosi

En nyt kuvaa tohdi laittaa, kun sen verran hirveä vaihdekeppi viritys tällä hetkellä.. Ja telkkarikin vanha 28" reuhka.. :p
Kuitenkin playseat & G25 on tälläkin hetkellä olohuoneessa, kun dirttiä pelailen. Muuten penkki on aina 2 osassa vaatehuoneessa, saa sinne kätevästi aina säilöön. Vaihdekepille tein tosiaan ammattimaisen virityksen, pulttasin palan pulpettia vanhan tuolin kylkeen ja siihen kepakko kiinni.. :D

Ennen playseattia oli ratti kiinni pulpetissa, ja sohvalta hoitui ajot. :rolleyes:
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Hiikerillä on kyllä makean näköinen simulaattori olohuoneessa !

Ei tartte lähtee lintsille ajeleen pelihalliin. :)
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Satuitpa Hiikeri just sopivasti tekemään tän ketjun. Oon just tässä pari päivää ettiskelly erilaisia viritelmiä autopeleihin. Itse tilasin tuon Wheel Stand Pro:n, joka ei kuitenkaan valitettavasti tällä viikolla kerinnyt tulemaan. Nyt pitäis keksii vielä joku hyvä tuoli tuon kanssa :confused:
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Tuli tilattua Ebaystä 2kpl Woom 100W Shakereitä ja 1 kpl Buttkicker 250W Mini Shaker. Uusia päätteitäkin olen jo katellut jotka siis ohjaavat shakereita.

Nyt mulla on jo pari kpl ollut 3-4 vuotta kotiteatterissa ja niillä yhteinen pääte, pitää katella mitä loppupeleissä minnekkin laitan.
Mutta tarkoituksena ainakin Woomit pultata tulevan ajopenkin vasemmalle ja oikealle puolelle [lluusio korin/rungon olemassa olosta], näin ollen kun autoon tulee osumaa tai ajan kanttarellien yli niin penkki tärisee pelkästään siltä puolen.

Päätteitä ohjaava signaali tulee HT vahvarini vasemmasta sekä oikeasta pääkanavasta [linjatasoisena].

Tarkoitus myös pulttailla jotkut shakerit polkimiin [illuusio jousituksesta eli esim. kanttarelleillä ajosta] sekä vielä shakeri shifteriin [illuusio vaihdelaatikosta].
Rattihan omilla Forceillaan luo illuusion pidosta ja renkaista.

Näin joka paikka kropasta on fyysisen tärinän vaikutuksen alaisena ja luo sikäli illuusiota fyysisen auton sisällä olosta.

Ajopenkkiäkin kattelin ja taidan kallistua kohta julkaistavaan Playseatin uutuuteen.
Introducing the Playseat "RaceRoom" the next level in gaming furniture comfort and design. Racing games will never be the same again.

Complete with a fully adjustable leg friendly framework to accomodate racers of many sizes reinforced steel tubular construction for extra stability a tougher more durable fabric for extended wear and tear along with more cushioning for added comfort.

Seat folds down and framework disassembles for easy storage when not in use.

Compatible w/ most steering wheel and pedal sets across all platforms.
AVAILABLE IN STOCK FROM 20 January 2009


KUVA, RR Race Room shifteri telineen ja maton kanssa posteineen Suomeen 564
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ajokaukalosi

Oma ajosetti on tälläinen:


30122008873.jpg


46" Samsung
Playseat Sollberg edition
Momo Racing Wheel --> vaihtuu kohta Driving Force GT

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/playstation_3/wheels/devices/4172&cl=us,en

rFactor, Richard Burns Rally ja GT5 Prologue on oikeastaan ne ainoat pelit jota tolla pelaan ...kun ei toi ratti käy XBOX 360:n kanssa.

edit: Sori tuli vähän iso kuva
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Jos joku ei tiedä niin kevyemmän kukkaron omaaville löytyy ensi nälkään Motonetista, jos sattuu asumaan sellaisen lähellä seuraava tuote:

Racing simulator pelipenkki 39-1075 179.00

On ihan siistin oloinen laite mitä sitä on hypistelly. On siinä hetki istuttukin.

Siinä on muistaakseni tollanen jakkara:
391076.jpg


Tai ainakin ton tyylinen. Kepille ei ole muistaakseni telinettä erikseen. Ratille ja polkimille vaan.

Ajattelin että jos jotakuta kiinnostaa..
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Jos joku ei tiedä niin kevyemmän kukkaron omaaville löytyy ensi nälkään Motonetista, jos sattuu asumaan sellaisen lähellä seuraava tuote:

Racing simulator pelipenkki 39-1075 179.00

On ihan siistin oloinen laite mitä sitä on hypistelly. On siinä hetki istuttukin.

Siinä on muistaakseni tollanen jakkara:


Tai ainakin ton tyylinen. Kepille ei ole muistaakseni telinettä erikseen. Ratille ja polkimille vaan.

Ajattelin että jos jotakuta kiinnostaa..

Ongelmana tuossa vain on se, että se ei ole erittäin laadukas. Ensimmäisellä koe istunnolla läheisessä Motonetissä onnistuin saamaan selkänojan paskaksi. Se vain retkahti taakse päin kun nojasin. Asiaan tietysi saattaa vaikuttaa sekin kun malli on siellä myymälässä kaikkien potkittavana pyörinyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ajokaukalosi

Motonetissä näin jonkun penkki/rattituki yhdistelmän ja näytti jo kauempaakin katseltuna että aika heppoista kamaa, kun ratista kunnolla vääntää niin en ihmettele että rattituki taipuu hieman mukana.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Joo.. On varmaan totta. Mutta ostaa pois ja vie jonnekin ammatikoululle vahvistettavaksi.. :D Tai hitsailee itse jos on joku talli jossain..

Säästää siinä silti pitkän pennin jos joku kunnon laitos maksaa sen 600.. :)
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Säästää voi myös olemalla selvinpäin tai ampumalla itse papatteja kun muut ampuu ylös 10/kpl raketteja. Ei se ole sama. ;)

Toki täytyy myöntää, että saa papatteihinkin lisää hönkyä kun laittaa pienen teippi kerroksen ympärille.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Vaikka toi oma Sollbergin Playseat onkin suht laadukas, siinäkin olisi parantamisen varaa. Penkki on oikein laadukas, mutta, rauta jossa ratti on kiinni, ei ole tarpeeksi tukeva, joskus rattia riuhtoessa varsi joustaa vähän mukana.

Jos tuohon hitsauttaisi yhden pystyraudan, siitä tulisi tarpeeksi jäykkä, mut sen jälkeen ratin paikkaa ei voisi säätää ...joten olkoon.

Mutta ei nyt ole isompi ongelma, ja nuo uudet mallit onkin huomattavasti tukevammat.
En ole kyllä päivääkään katunut tuon penkin ostoa, puoliso ei ehkä välttämättä ole samaa mieltä.:D
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Sohlberg editionista ei mulla mtn. hajua koska en ole edes luonnossa nähnyt, mutta varmasti toimiva systeemi koska se myy kuin häkää World-Wide.

Ainahan näissä on parannettavaa kuten varmasti on myös RIL Ferrari Enzossakin, varmaan jtn. pientä aina löytyy...
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Täällä kurvaillaan tällaisella Suulperin kerjäläismallilla. Videotykki on makuuhuoneessa, joten punkan päälle asennettava ajopenkki piti keksiä.

Itserakentajille suosittelen, että hankitte selkänojan kallistuksen säädöllä varustetun kuppipenkin. Tässä halpismallissa sitä ei ole ja selälle sopivaksi säätäminen on ollut tuskaa erilaisilla pehmustepaloilla ja penkin kallisteluilla.

ajopenkki1em9.jpg
[/URL][/IMG]
ajopenkki2vl1.jpg
[/URL][/IMG]
ajopenkki3yq1.jpg
[/URL][/IMG]
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Motonetissä näin jonkun penkki/rattituki yhdistelmän ja näytti jo kauempaakin katseltuna että aika heppoista kamaa, kun ratista kunnolla vääntää niin en ihmettele että rattituki taipuu hieman mukana.

Itse ostin tuon Motonetin version, koska itsellä tietotaitoa hitsaukseen ja metallialaan löytyy, joten sain itse vahvistettua kaukaloa riittävästi ja askarreltua erittäin hyvän paikan vaihdekepille. IMO oma versioni on parempi, kuin Sohlberg-edition ainakin kaverin luona tehtyjen kokeilujen perusteella.

HUOM! Tuota Motonetin versiota voi suositella vain ja ainoastaan mikäli siihen on valmis ja kykenevä tekemään modifikaatioita. Esim. ratin tuki on todella heppoinen ja taipuu ja huojuu forcejen tahdissa, kuin hullu, eikä vaihdekepille ole paikkaa. Ehkä realististisa, jos ajaa 80-luvun jenkkirasseja:D

Todellinen DIY-miehen lelu. Niin ja kerran mustarauta maksaa tällä hetkellä todella, todella vähän, niin tuunauksenkin jälkeen hinta jää todella alhaiseksi. Maalauskin oli helppo suorittaa juuri remontoitavassa kotiteatterihuoneessa.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Itse ostin tuon Motonetin version, koska itsellä tietotaitoa hitsaukseen ja metallialaan löytyy, joten sain itse vahvistettua kaukaloa riittävästi ja askarreltua erittäin hyvän paikan vaihdekepille. IMO oma versioni on parempi, kuin Sohlberg-edition ainakin kaverin luona tehtyjen kokeilujen perusteella. ...
olisko sulla kuvia tuunatusta versiosta.... :cool:
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Ite pelaan normaalisti tietokonepöydällä, kuten pc:lläkin, jolla ratilla pelaamisen olen aloittanutkin. Kätevää kun pelaa pc:n simuja ja pleikkarin ajopelejä samassa paikkaa, samalta näytöltä, niin ei tarvi siirrellä mitään.
 
Ylös Bottom