Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajopelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Olen aina ollut hulluna ajopeleihin. Millä koneella / konsolilla sitten pelaankaan, ajopelit ovat ensiksi mielessä. Siksi GBA:ni ensimmäinen pelini oli Top Gear GT.

Kyseinen peli on laajasti haukuttu, muttei se minusta mikään huono ollut. Ei mikään loistokaskaan, mutta pelattavuus on siedettävä ja jotenkin sitä vain aina palasi pelin ääreen jonkin ajan jälkeen.

Mutta nyt sain sitten vihdoinkin hankittua GT Advancen. Pelkäsin kovasti, sillä Euroopan versiostahan puuttuu paristotallennus ja salasanasysteemiä on haukuttu alvariinsa. Oli kiva huomata ettei se salasanajuttu niin hirveä ollutkaan!

Itse peli on aivan hillittömän makea! Ajofiilis on Top Gearia paljon siistimpi ja pelattavaa tuntuu todellakin olevan yllin kyllin. Autoja, satoja ja autojen säätöjä on paljon, joten tässäpä todellinen autopeli minulle!

Onko kukaan muu päässyt pelaamaan mitään muita autopelejä? Niitähän on nyt tulossa, täytyypä ammottaa heti sitten lompakkoa kun Colin McRae, V-Rally, Driven, ym. ovat saatavilla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ainoastaan Mario Kart: Super Circuitia olen pelannut ja kyllähän se erittäin mainio on..

Top Gearia ihan ohimennen ja enpä paljon huonompaa ajopeliä ole pelannut :)

- Esa
 
Olen nyt ihan tosissani pelaillut tuota GT Advancea ja fiilikset sitä kohtaa nousevat yhä positiivisimmiksi. Autopeleistä kiinnostuneet, huom: Älkää uskoko ihan kaikkea mitä pelistä kirjoitetaan! Tässä pari seikkaa, jotka mielestäni ovat tulleet väärin esille pelin suhteen:

-Salasanan kirjoittamiseen ei todellakaan kulu viittä minuuttia! En tiedä miksi ainakin kahdesta arvostelusta olen niin lukenut, mutta itselläni menee siihen noin minuutin verran. Ei ole stressaavaa!

-Sitä salasanaa ei tarvitse kirjoitella ylös jokaikisen radan läpäisemisen jälkeen. Sana kirjoitetaan sisälle kun aloitetaan pelaamaan ja paperille kun lopetetaan peli kokonaan. Jos esim. möhlit jonkun radan, sinun ei todellakaan tarvitse kirjoittaa taas salasanaa sisälle, vaan jatkat peliä ihan normaalisti. Ratoja saa siis yritellä niin monta kertaa kuin haluat, eikä mitään miinuksia tule siitä jos et jossain heti pärjää.

Kokeilkaa ihmeessä peliä! Tämä on ihan oikeasti todella mainio peli! Sanoisin että:

-Hieno grafiikka
-Erinomainen pelattavuus
-Paljon pelattavaa (avattavia autoja ja ratoja + bonuksia)
-Huono musiikki pelin aikana (saa pois päältä!)
-Keskinkertaiset äänet (eivät kyllä ole minua ärsyttäneet)

Moninpeliä en ole kokeillut, eikä se toimi vain yhdellä kasetilla. Siitä miinus.
 
En ole Gba:n Mario Karttia pelannut, mutta voin sanoa että peli on mainio jos on lähelläkään N64 versiota.

Itse pelailen vieläkin Mario Karttia N64:llä, vaikka se oli ensimmäisiä ostamiani N64 pelejä.
 
Parhaat GBA-ajopelit ovat mielestäni Mario Kart: Super Circuit, F-Zero: Maximum Velocity ja GT Advance, tuossa järjestyksessä.. toivottavasti en unohtanut mitään, mutta nuo ainakin ovat todellisia helmiä ja kaikkien syytä tsekata!

Niin.. ja varoituksen sana. ÄLKÄÄ koskeko Driveniin. Peli vaikuttaa lyhyen pelisession jälkeen ERITTÄIN kelvottomalta, eikä mieli ole oikein tehnyt tutustua siihen uudelleen sen koommin.-

Cruisin' Velocitya pitäisi testata.. vaikuttaa periaatteessa ihan siistiltä, vaikken siltä liikoja odotakaan.

LISÄYS: Testattu on, siis Cruisin'ia. Hyvin keskiverto lisenssipeli jota vaivaavat kehnohko ruudunpäivitys ja perusrumat grafiikat.. olisi mennyt varmaan vielä SNES-ajoilla läpi, mutta nykyään ymmärtää jo paremman päälle. Suosittelen ainakin testaamaan ennen hankkimista!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen lukenut Drivenistä vain hyvää tähän mennessä... Kerrotkos Outlaw mikä siinä oli niin huonoa? Itse rakastan tuollaisia yläviistosta kuvattuja autopelejä... (En ole Driveniä vielä testanut)
 
Pelasin peliä vain hetken joten en ehkä ole jäävi sanomaan siitä mitään kovin varmaa, mutta minua häiritsi pelin kuvakulma, ei niinkään perspektiivin takia vaan lähinnä siksi, ettei pelissä näe tarpeeksi pitkälle eteensä.. ikäviä seinääntörmäilyjä sattui tästä johtuen vähän liiaksikin. (voi olla, että hieman kauemmin pelailemalla tuohonkin harjaantuu:) ) Äänet ja grafiikka olivat keskitasoa tai hieman heikompia, ja jotenkin kontrollit tuntuivat kömpelöiltä, en tiedä sitten johtuiko tuosta mainitsemastani kuvakulmaongelmasta. Pidän kyllä itsekin yläviistosta/ylhäältä kuvatuista ajopeleistä, muutamia ihan helmiä on tullut aikojen saatossa vastaan, mutta tässä ei toteutus ollut sieltä parhaasta päästä.

Mutta. Jos peli vaikuttaa sinua kiinnostavan, niin kannattaa toki kokeilla!
Minä en pitänyt siitä, en sitten yhtään, mutta erilaisia makuja on yhtä paljon kuin ihmisiäkin.. voihan olla että joku vielä rakastuu tuohon peliin:)
Täytyy vielä samaan hengenvetoon sanoa, ettei peli nyt millään huonoimpia GBA:lla pelaamiani nimikkeitä ollut, joten ehkä esitin asian liian jyrkästi. Petyin vain melkoisesti, kun olin itsekin ehtinyt jo tuota odotella eikä se nyt sitten ollut ihan sitä mitä olin toivonut.
 
Varsinkin tuo V-Rally kiinnostaa jo kuvienkin perusteella, ja postituslistoillakin pelin toiminnassa nähneet jäbät ovat sitä kehuneet melkoiseksi tekniikan mestariteokseksi.. toivottavasti pelattavuus on kunnossa ja framerate ei bugita kovin pahasti.. :/
 
V-Rally alkoi juuri kiinnostamaan huomattavasti entistä enemmän (vaikka ennenkin vaikutti must-have, tai ainakin must-try-peliltä):

http://lanza.online.fr/rallygba.mpg

Vaikka videossa framerate bygiikin jonkin verran (epäilemättä pelissäkin), se annettakoon anteeksi jos peli näyttää noin hienolta. Tuohan on upeampaa tavaraa kuin PSX-/N64-versiot!! Tsekatkaa nyt ihmeessä hyvän sään aikana tuo video, tuoreeltaan, ja kommentteja! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
V-Rally alkoi juuri kiinnostamaan huomattavasti entistä enemmän (vaikka ennenkin vaikutti must-have, tai ainakin must-try-peliltä):

http://lanza.online.fr/rallygba.mpg

Vaikka videossa framerate bygiikin jonkin verran (epäilemättä pelissäkin), se annettakoon anteeksi jos peli näyttää noin hienolta. Tuohan on upeampaa tavaraa kuin PSX-/N64-versiot!! Tsekatkaa nyt ihmeessä hyvän sään aikana tuo video, tuoreeltaan, ja kommentteja! :D

Kylläpä muuten näyttää todella komealta tuo video! Taidanpa lisätä sen heti sivuille linkkimuodossa.

EDIT: http://www.makiil5.pp.fi/uutiset_vrallyvideo.htm

- Esa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hieno pätkä!
Pientä pykimistä siinä ajamisessa kyllä näkyi - voi tosin johtua vain huonoista yhteyksistä tai MediaPlayerista.
 
JUMA***TA! Huhhuh minkä näköistä meininkiä!

Uskon vielä että tuo pieni nykiminen johtuu vain huonosta MPEGin frameratesta... (toivotaan, toivotaan... :) )

Mutta kyllä juu näyttää upealle. Varma ostos!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Hieno pätkä!
Pientä pykimistä siinä ajamisessa kyllä näkyi - voi tosin johtua vain huonoista yhteyksistä tai MediaPlayerista.

Tai sitten siitä, että peli ei ole vielä edes valmis! Sehän on vielä "work in progress", joten tältä sopii odottaa paljon.

- Esa
 
Jumalauta onks toi V-Rally pleikkapeli vai mikä? Toi video on ihan pleikkaripelin näköinen, tosin hieman ruman sellaisen, mutta GBA:lla toi tulee olemaan vallankumouksellinen. Pakko-ostos ehdottomasti!
 
Ylös Bottom