Oikeassa olet, ei pelitalot kauheasti tee puzzle-pelejä. Oikeastaan, jos konsoleille puzzlepelejä haluaa, niin eipä esim. PS2:lle ole tullut vähään aikaan mitään erikoista. Tuo uusin Puzzle Bobble on hyvä, mutta se on sitä samaa.
Puzzlepelejä varten täytyy kyllä melkein omistaa useampi kone- esim. GBA:lle ovat tulossa Puyo Puyo ja Super Puzzle Fighter (molemmat hyviä), ja kun vielä saadaan Game Cube Gameboy Player, niin niistä nähdäänkin jotain. Jos pohdinnasta ja pulmista pitää, niin Advance Wars on ilmestyneistä peleistä pakkohankinta, loistava strategiapeli, jota kehtasin aluksi epäillä. AW:n innoittamana odotan nyt kovasti Final Fantasy Tacticsia ja toivon Tactics Ogren julkaisua Euroopassa. Denki Blocks on ilmeisesti ihan ok, kuten myös Kuru Kuru Kururin, jotka ovat molemmat ilmestyneet, mutta olen pelannut vain jälkimmäistä.
GC:lle on tulossa Puzzle Pop (ehkä jopa Xbox:lle), tämä on täysin uusi viritys ja screenshottien perusteella näyttää ainakin tarkastamisen arvoiselta- arvosteluja odotellen. Sonic Mega Collectionissa on Dr.Robotnik's Mean Bean Machine, joka on kierrätettyä kamaa, mutta loistava peli. GC:lle on myös tulossa Masterpiece Puzzles Collection, jossa on kolme peliä ja niistä ainakin kaksi on loistavia. Näistä Tetris Attack on mulle vielä tärkeämpi kuin itse Tetris.
Nämä nyt tulevista on osuneet silmään ja herättäneet kiinnostusta, jos jotain muuta on tulossa niin kertokaa ihmeessä.