Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Älypelit kuolemassa sukupuuttoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peepmaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Peepmaster

New Member
Niin, sen huomaakin jo viimeisestä postauksesta Älypelit-osioon.. Kiinnostaako keitään muita älypelit? Onko niiden kannattajakunta todellakin niin pieni että pelitalot eivät yksinkertaisesti uskalla riskeerata näinkin uhanalaiseen genreen? Itse kaipaisin jotain pulmallista, aivot raksuttamaan pistävää peliä; tälläisestä yksinkertaisena mutta loistavana esimerkkinä Tetris (Lisää Tetris-klooneja ei toki kaivata).

Oikeassa olet, ei pelitalot kauheasti tee puzzle-pelejä. Oikeastaan, jos konsoleille puzzlepelejä haluaa, niin eipä esim. PS2:lle ole tullut vähään aikaan mitään erikoista. Tuo uusin Puzzle Bobble on hyvä, mutta se on sitä samaa.

Puzzlepelejä varten täytyy kyllä melkein omistaa useampi kone- esim. GBA:lle ovat tulossa Puyo Puyo ja Super Puzzle Fighter (molemmat hyviä), ja kun vielä saadaan Game Cube Gameboy Player, niin niistä nähdäänkin jotain. Jos pohdinnasta ja pulmista pitää, niin Advance Wars on ilmestyneistä peleistä pakkohankinta, loistava strategiapeli, jota kehtasin aluksi epäillä. AW:n innoittamana odotan nyt kovasti Final Fantasy Tacticsia ja toivon Tactics Ogren julkaisua Euroopassa. Denki Blocks on ilmeisesti ihan ok, kuten myös Kuru Kuru Kururin, jotka ovat molemmat ilmestyneet, mutta olen pelannut vain jälkimmäistä.

GC:lle on tulossa Puzzle Pop (ehkä jopa Xbox:lle), tämä on täysin uusi viritys ja screenshottien perusteella näyttää ainakin tarkastamisen arvoiselta- arvosteluja odotellen. Sonic Mega Collectionissa on Dr.Robotnik's Mean Bean Machine, joka on kierrätettyä kamaa, mutta loistava peli. GC:lle on myös tulossa Masterpiece Puzzles Collection, jossa on kolme peliä ja niistä ainakin kaksi on loistavia. Näistä Tetris Attack on mulle vielä tärkeämpi kuin itse Tetris.

Nämä nyt tulevista on osuneet silmään ja herättäneet kiinnostusta, jos jotain muuta on tulossa niin kertokaa ihmeessä.

Itse kaipaan näitä pelejä, mutta eipä ole PS2:lla näkynyt.

Cuben Zoocube -peliin olen ajatellut tutustua, mutta pitää nyt ensin tutkailla onko pelistä mihinkään.

NESsillä oli aikoinaan hyvä Puzzle peli, mutten muista enään mikä sen nimi oli. Pitänee kaivaa NESssi esiin ja palauttaa muistoja mieleen ;)

Viimeksi ostamani puzzlepeli oli GBA:lle Kuru Kuru Kururin, joka olikin varsin addiktoiva peli. PS2:lle en ole enää julkaisun jälkeen nähnyt montaakaan puzzlepeliä. Taitaa olla ideat loppu pelintekijöiltä, tai puzzlepelit eivät mene enää kaupaksi. :confused:

PSX:llehän on julkaistu muutamia älypelejä. Oma lempparini, jos se älypeliksi hyväksytään, on Kula World. Mahtava peli. Jos älypelejä tahtoo PS2:lla pelata, kannattaa suunnistaa PSX osastoille. Sieltä löytyy muutamia hyviä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
PSX:llehän on julkaistu muutamia älypelejä. Oma lempparini, jos se älypeliksi hyväksytään, on Kula World. Mahtava peli. Jos älypelejä tahtoo PS2:lla pelata, kannattaa suunnistaa PSX osastoille. Sieltä löytyy muutamia hyviä.
Joo, Kula Worldin demoa on tullut pelattua ja kyllä on loistava peli kieltämättä. Vois kattoo, jos jostain löytyis halvalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Joo, Kula Worldin demoa on tullut pelattua ja kyllä on loistava peli kieltämättä. Vois kattoo, jos jostain löytyis halvalla.

VPD:ssä muistaakseni oli. Ainakin joskus. PSX:n pelithän ovat halpoja nykyään, joten pariinkymppiin saat varautua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
VPD:ssä muistaakseni oli. Ainakin joskus. PSX:n pelithän ovat halpoja nykyään, joten pariinkymppiin saat varautua.

Tuosta en ole kuullutkaan, mutta täytynee tsekkailla. Tuli tuosta PSX-pelistä mieleen toinen, joka on Magical Drop. Ihan mukiinmenevä ja halpa puzzleilu.

Kula world oli todellakin loistava peli psx:llä. Taisi olla jonkun ruotsalaistiimin käsialaa, harmi vaan että ei ole aito versio mikä löytyy hyllystä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
Kula world oli todellakin loistava peli psx:llä. Taisi olla jonkun ruotsalaistiimin käsialaa, harmi vaan että ei ole aito versio mikä löytyy hyllystä.

Oli eka peli jonka sain pleikalle sen jälkeen ku systerit laitto DD:n ja MK3:sen paskaks... Todella loistava... Mut menin lainaan sen kaverille ja sille tielle jäi... Kotelo on hyllys mut peli puuttuu:rolleyes:

Joo en panis minäkään pahakseni vaikka jonkunlainen tämän lajityypin peli tehtäis. Tai onhan sieltä ilmeisesti tulossa legendaarisen Chessmasterin PS2-versio, mut se nyt ei kovin omaperäistä oikein ole...

NESille oli aikoinaan sellanen kun "Puzznic" (ja samalla kasetilla "Gravnic"). Kaikkien aikojen paras älypeli mun mielestä! Siinä oli 160 leveliä, ja jäin muistaakseni 11 levelin päähän läpipääsystä...nyt olis kiva kokeilla että sujuuko paremmin kun silloin, mut kone ei enää jaksa toimia. :(

Enää ei sellasia legendoja näe.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Joo en panis minäkään pahakseni vaikka jonkunlainen tämän lajityypin peli tehtäis. Tai onhan sieltä ilmeisesti tulossa legendaarisen Chessmasterin PS2-versio, mut se nyt ei kovin omaperäistä oikein ole...

NESille oli aikoinaan sellanen kun "Puzznic" (ja samalla kasetilla "Gravnic"). Kaikkien aikojen paras älypeli mun mielestä! Siinä oli 160 leveliä, ja jäin muistaakseni 11 levelin päähän läpipääsystä...nyt olis kiva kokeilla että sujuuko paremmin kun silloin, mut kone ei enää jaksa toimia. :(

Enää ei sellasia legendoja näe.

NESsin Lolo on myös aika legenda. Se oli kylläkin erittäin, erittäin vaikea.

Aivan. NESillä löytyy useampia tollasia klassikkoja. Ja oikeesti paljon vaikeampia kun monet nykypäivän pelit.

Joo, tulee vanhat hyvät ajat mieleen. :)

Kun kasibittinen lensi ikkunasta ulos, ohjaimesta tuli koiranruokaa ja telkkari potkittiin hajalle. Sitten karjuttiin vielä, että "kaikki pelit on paskoja, en pelaa enää koskaan". Se minulle tulee mieleen;)

Kula world on kyllä tosiaankin hyvä älypeli muuten niin köyhässä älypelien maailmassa (älkää nyt hernettä nenään vetäkö, ne eivät vain sovi minulle). Onhan ps2:lle se super-bust-a-move, mutta en kyllä kokeillu ole... Mutta onhan tetris silti aina keksitty, vanhalla NES:llä pelatessa siinä on jopa tunnelmaa

Vastaus: Älypelit kuolemassa sukupuuttoon?

No voi hitto! Onko todellakin niin ettei PS2:lle ole mitään kunnon puzzle-peliä? Ainoastaan Bombastic ja aikanaan ehkä tuleva Katamari Damacy 2 vaikuttaa lupaavilta. Super-bust-a-movea on näkynyt joskus alessakin, mutta joskus olen kokeillut sitä PCllä eikä oikein napannut. Onko kenellä muita ehdotuksia?

Ylös Bottom