Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Amatööri arvostelijoita?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lloope
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lloope

New Member
Onko täällä muita amatööri arvostelijoita kuin minä? Eli sellaisia, jotak joskus on aivan omaksi huvikseen kirjoitellu arvosteluja, ilman, että on lähettänyt niitä mihinkään. Itse ajattelin, että alan omia arvostelujani julkaisemaan (niitä onkin toistaiseksi hurjat kaksi kappaletta) nettisivuillani sitten joskus kun saan niitä taas eteenpäin (vähä laiska oon tekemään:D , samassa pisteessä sivuni seisonut varmaan pari kuukautta:) )
 
Omalle nettisaitilleni olen arvosteluita kirjoittanut. Olisi tietty mukava julkaista niitä täällä PS2FINissäkin. Ongelma on vaan siinä, että meikäläinen saa pelit käsiinsä keskimäärin puoli vuotta julkaisun jälkeen. Vähän vaikeaa on tehdä ajankohtaisia arvosteluja ilman sponsoreiden tukea..
 
Minäkin olen kirjoitellut muutaman.
Itse en ole kyllä niitä julkaissut mitenkään...

Pistäkääpäs muuten ossaa niihin nettisaitteihin niin käyn vilkaisemassa ihan vertailun vuoks.:D
 
Ja yksi täys-amatöörin tekele löytyy tuolta DCFinin puolelta. Mutta se on ihan n00b ja p33lo.
Ja tähän hymiö.
 
Lähinnä olen arvostellut leffoja, kun joku kaveri on pyytänyt jostain jotain kirjallisena. Kirjoitusharjoituksena menevät DVD-arvostelut myös hyvin, eikä kyllä ole mikään hinku julkaista mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Onko täällä muita amatööri arvostelijoita kuin minä? Eli sellaisia, jotak joskus on aivan omaksi huvikseen kirjoitellu arvosteluja, ilman, että on lähettänyt niitä mihinkään. Itse ajattelin, että alan omia arvostelujani julkaisemaan (niitä onkin toistaiseksi hurjat kaksi kappaletta) nettisivuillani sitten joskus kun saan niitä taas eteenpäin (vähä laiska oon tekemään:D , samassa pisteessä sivuni seisonut varmaan pari kuukautta:) )

tässä vähän faktaa: jos laitat kotisivuillesi, kukaan ei löydä niitä ---> ei kiinnosta. ---- jos joku löytää --> ei kiinnosta "taas joku wannabe arvostelija". ------ ainoa vaihto ehto jolla saat arvostusta/uskottavuutta on laittaa arvostelu jonnekkin vähän "virallisemmalle" sivulle, kuten ps2fin.comiin.
 
Re: Re: Amatööri arvostelijoita?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan toivanos
tässä vähän faktaa: jos laitat kotisivuillesi, kukaan ei löydä niitä ---> ei kiinnosta. ---- jos joku löytää --> ei kiinnosta "taas joku wannabe arvostelija". ------ ainoa vaihto ehto jolla saat arvostusta/uskottavuutta on laittaa arvostelu jonnekkin vähän "virallisemmalle" sivulle, kuten ps2fin.comiin.

Näinhän se taitaa olla.

Noita omia arvioita voi laittaa tänne Konsolifinin BBS:ssään. Täältä saa kyllä palautetta ja lukijoitakin löytyy. Vai pitäisiköhän järjestää arvostelukilpailu Konsolifiniin. Ja tietty Konsolifinin ylläpidon Amatöörit eivät saisi osallistua. Ja lopuksi kysely, jossa kävijät valitsevat voittajan.
 
No minäpä pistän tässä thps3 arvosteluni (älkää naurako, ainakaan liikaa), huom! oon kirjottanu tämän silloin, kun olin jonku yhen tai kaksi kertaa mennyt läpi, joten olin aivan innoissani pelistä ja se näkyy arvostelussa:

kickflip+nosemanual+pivot+melon+revert+kickflip!!!
Ei varmaan ole kovin vaikea arvata mistä tapahtumasta on kysymys. No tietenkin uusimman Tony Hawks pro skater:n rantautumisesta tänne Suomeen. Kaikkien odotusten mukaisesti tony hawk ryöstää jälleen skeittipelien kuninkuuden itselleen pienistä myöhästymisistä huolimatta.

Mutta minkälainen on thps:n uusin tuleminen. Se selviää nyt.
Tony Hawks pro skater 3:ssa on kaikki kohdallaan grafiikasta pelattavuuteen. Ensi alkuun Skeittailijan ohjaus tuntui hieman jäykältä mutta kun vauhtiin pääsi niin tuo ongelma oli tipotiessään. Tony 3:ssa pelattavuus tuntuu sulavalta ja hiukan nopeatempoiselta, mikä sopii thps3:n tyyppiseen peliin loistavasti. Ukko kääntyy ajallaan kun niin haluaa ja Temput ovat nopeita edellisiin osiin verrattuna. Ohjattavuudessa ainoa asia joka tuottaa harmaita hiuksia on, että skeittailijaa on vaikea saada kääntymään ahtaassa tilassa, kun se vain jää törmäilemään seinään kun pitäisi kääntyä ja sitten pitää pysäyttää koko ukko ja kääntyä paikallaan.

Temppuja on thps3:ssa huima määrä muihin osiin verrattuna ja temppuja ei tarvitse enää ostaa (mikä oli aika tyhmää!), vaan kaikki temput ovat vapaasti vaihdettavissa temppuvalikossa. Ainoastaan jotkin special trick:t ovat vain yhden hahmon herkkua. Myös oldschool, eli paikallaan pomppimista laudan kanssa, temppuja on lisätty ja nyt jopa voit saada niillä jopa aika paljon pisteitä! Uutena temppuluokkana pelissä on revert-niminen temppu, jolla voi yhdistää ramppitemppuja manuaalin avulla toiseen ramppitemppuun tai grindiin. Revert temppu on hyödyllinen esim. joidenkin tehtävien suorittamiseen

Enää ei pelissä edes saa rahaa ja skeittailijoiden taitojen parannus stat:t ja dekit saa nyt etsiä kentistä, mikä pidentää pelin jo ennestään pitkää elinikää.

Kenttäsuunnittelua on parannettu rankalla kädellä sitten viime thps:stä; kentät ovat paaaalljjoon isompia kuin aikaisemmissa osissa, nyt on myös ihmisiä olemassa ja kentät ovat tuupattu aivan täyteen kaikenlaista rekvisiittaa autoista ja ihmisistä maanjäristyksiin ja kummituslinnoihin. Kenttiä on kaiken kaikkiaan 8 joista kolme on competition:ta eli kilpailuja joissa skeittaat 3x1min tietokoneiden ohjastamia kilpailijoita vastaan. Myös kenttien interaktiivisuutta on lisätty ja se näkyy myös tehtävissä, sillä nyt tehtävät ovat erittäin monipuolisia; joissain pitää auttaa vanhaa miestä ja jossain pitää avata jumiutuneet hanat. Joka kentässä on 9 tehtävää, paitsi competitioneissa. Pelissä on myös kenttä editori jolla voit tehdä omia skeittipuistoja.

Skeittareita peliin on tullut yksi lisää, mutta valitettavasti myös lähtenyt yksi pois. Nämä herrat ovat kolmoseen tullut Bam Margera joka tunnetaan parhaiten amerikkalaisesta jackass showsta ja pois on lähtenyt Bob Burnqvist joka on ollut jokaisessa aikaisemmassa thps:ssä. Pelissä on skeittareita kaiken kaikkiaan 12 ja mahdollisuus luoda omia skeittareita. Myös bonus ukkoja on, mutta niistä en paljasta nyt sen enempää. Mainittakoon myös, että eri skeittareilla ovat myös joka maassa suoritettavat tehtävät hieman erilaisia.

Grafiikkakin on thps3:ssa kohdallaan. Animaatiot pyörivät 60fps ja pelistä löytyy paljon yksityiskohtia. Tony 3:ssa ei myöskään ole kovin paljon sahalaitoja.

Äänet ovat erinomaisesti toteutettuja, paitsi ettei musiikkia jaksa kovin pitkää aikaa kuunnella jos ei satu pitämään musiikkityylistä, sillä musiikki on enimmäkseen punk:ia ja rap:iä, mutta myös pari country musiikki kappalettakin sieltä löytyy. Grindaaminen putkea pitkin kuulostaa siltä kuin oikeastikin ja ihmiset heittävät hauskoja kommentteja pelin aikana.

Thps3:ssa on kolme moodia; carrer eli uramoodi, jolla voit mennä eri kentissä ja suorittaa tehtäviä ja etsiä stat poin:ja ja deck:jä, free skate, eli vapaa skeittaus ilman aikaa ja single session, jossa on kaksi minuuttia aikaa tehdä temppuja.

Elinikää pelillä on n. 15h, mutta pelin jaksaa ja täytyykin mennä ainakin n. 5-10 kertaa läpi, että saa edes osan boonuksista. Kahdella ukollakin jaksaa sellainenkin ketä peli ei paljon kiinnosta mennä läpi hieman erilaisten tehtävien ansiosta. Ja että olet avannut kaikki boonukset, löytänyt kaikki salapaikat ja kerännyt kaikki esineet, peliä saa pelata ainakin 60-100h ja senkin jälkeen vielä thps3 on ehdotonta monin peli hubaa.

Moninpeli on thps3:ssa hyvä ja onhan thps3 myös ps2:n ensimmäinen nettipeliä tukeva peli ja netissä pelaaminen onnistuu neljän pelaajan voimin. Ilman netti adapteria pelata voi jaetulla ruudulla 2 pelaajaa, 6 eri moodilla jotka ovat: free skate, jolla voit vain tutkia kenttää kaverisi kanssa ilman aikaa, king of the hill, jossa on tavoitteena kaapata kruunu ja pitää sitä itsellään tietyn aikaa, graffiti, jossa on tehtävänä valloittaa ramppeja, raileja, yms., trick attack, jossa vain pitää saada paljon pisteitä, knock out, jossa pitää yrittää kaataa kaveri ja horse, jossa se kumpi saa yhdellä tempulla/combolla vähemmän pisteitä, saa kirjaimen ja kun on saanut koko sanan (jonka saa itse määrätä) on hävinnyt. Mutta koko pelissä on vain kolme moninpelimoodia joita jaksaa pelata; trick attack, graffiti ja horse. Olivathan ne muutkin aika omaperäisiä ideoita, mutta eivät ne jaksa niin herättää mielenkiintoa.

Tiedot:
Tekijä: Neversoft
Julkaisija: Activision
Suomen maahantuoja: Egmont entertaiment
Muuta: Tukee USB näppäimistöä ja verkkoadapteria
GRAFIIKKA: 9
ÄÄNET: 8
PELATTAVUUS: 10
YKSINPELI: 10
MONINPELI: 9
ELINIKÄ: 10
KOKONAISUUS: 9


EDIT: pistin kappale jaot, jotka jostain syystä olivat jääneet pois.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Okei ja sitten mun MGS2 arvostelu::D

Metal Gear Solid 2: Son´s of liberty

Johan tätä peliä on tullut odoteltua, mutta onko peli todellakin hyvä ja kaiken sen hypen arvoinen? Jo näin alkuun voi sanoa että: Kyllä on!

Ihan alkuun voisi sanoa muutaman sanan pelin grafiikoista. Upea, kaunis ja realistinen ovat oikeat sanat sitä kuvaamaan. Itse asiassa peli on kaunein PS2 peli ja siinä samassa kaunein konsolipeli mitä ikinä on tehty! Ei siihen kauniin grafiikan luomiseen mitään X-Boxia tarvita! Kaikki on huolellisesti valmistettu aina alkuvalikosta huuli synkkaan asti, huomaa selvästi että pelintekijät tietävät mitä ovat olleet tekemässä. Mitään rimanalituksia grafiikan suhteen ei todellakaan ole.

Tästä päästääkin kontrolleihin. Pelihän on tullut tunnetuksi Stealth pelinä, eli pelin voi mennä läpi tappamatta yhtään sotilasta, jos vain pysyy piilossa. Ensimmäistä MGS pelanneet pääsevät heti meininkiin mukaan ja aloittelijatkin omaksuvat monipuolisen, mutta ah silti niin helpon ohjauksen jo viimeistään parin tunnin pelaamisen jälkeen. Onneksi pelintekijät eivät ole koskeneet niin toimivaan konseptiin ohjauksen suhteen.

Snake on oppinut nyt uusia kikkoja esim. sotilailta voi ampua radiot hajalle, jolloin ne eivät pysty soittamaan apua. Snake pystyy nyt ampumaan vaahtosammuttimia, piiloutumaan kaappeihin ja kurkkimaan reunan takaa, edellä mainitut kikat ovat kuitenkin vain muutama esimerkki uusien toimintojen listasta. Vihollisen teko-äly on ällistyttävää! Sotilaille jaetaan käskyjä radion kautta ja ne toimivat kuten oikeassa elämässä. Sotilaat eivät ehkä näe hirveän pitkälle, mutta tämän verran realismista tinkiminen on todella ymmärrettävää, ja turha luulla että pelaaja selviää sotilaista helpolla, sillä aivastus, kengänjäljet, Snakesta tippuneet veripisarat tai vaikka jonkun putken tippuminen maahan voi paljastaa pelaajan. Pelissä on mielettömästi kaikkia pikku yksityiskohtia, joista joillakin ei ole mitään tekemistä pelin tarinan kanssa, vaan ovat pikku hienouksia ja ooh-elämyksen tuojia.

Konami on pestannut peliin musiikkeja väsäämään jo varsin monelle tutun Harry Gregson Williamsin, joka on tehnyt musiikkia mm. elokuviin Spy Game, Armageddon ja Enemy of the State. Musiikki sopii hyvin pelin tunnelmaan ja korostaa sitä entisestään, todella hyvä veto Konamilta nyt kun budjettikin on paljon isompi sitten viime pelin. Myös äänet ovat huippuluokkaa, varsinkin hahmojen puhe. David Hayter Solid Snaken äänenä hoitaa taas homman kotiin ihan kybällä, ja ei niiden muiden hahmojenkaan puhetta voi muuta kuin kehua. Mitään Shenmue elämyksiä ei ääninäyttelyn osalta tule todellakaan mieleen, Thank God!

Tällainen peli ei tietysti olisi mitään ilman hyvää juoni, mutta tämän pelin juoni peittoaa joidenkin leffojenkin mennen tullen, peleistä nyt puhumattakaan, vaikka lopussa tuntuukin että Kojimalle on tullut kiire deadlinen häämöttäessä jo lähellä. Juoni on siis loistava ja jättää tahallaan vähän hampaankoloon MGS3:sta varten. Kaikki pelin hahmot ovat kiinnostavia tuttavuuksia ja niitä kohtaan voi joko tuntea ihastusta, vihastusta tai sääliä, kovinkaan moni peli ei ole ennen pystynyt tällaista luomaan. Hahmot ovat myös omaperäisiä ja persoonallisia ja niiden ääninäyttelijät osaavat asiansa, niin kuin jo edellä mainittiin. Pelissä on paljon dialogia ja välipätkiä---> hirvittävän pitkiä sellaisia, ne kuitenkin katsoo ja kuuntelee mielellään, sillä juonesta ei halua tippua. Välipätkät voi kuitenkin skipata, joka on kiitettävää varsinkin silloin kun peliä pelaa uudestaan läpi. Välipätkistä vielä sen verran että ne ovat T-O-D-E-L-L-A upeita kaikkien elokuvamaisten kamerakulmien, upeiden äänitehosteiden/musiikin, ja hahmojen onnistuneiden spiikkausten takia. Codec on taas mukana(tietysti) ja sen avulla kaikki jutut, läpät ja juonikäänteet yleensä kuunnellaan. Huumoria viljellään myös tarpeeksi, vaikka kaikki eivät pelin vitsejä tajua, etenkään jos ei ole pelannut aiempia MG:ja, inside läppää, siis. Pelissä on muutenkin paljon viittauksia edelliseen peliin. Tarinasta ei voi pahemmin kertoa mitään, sillä yllättävät käänteet tuntuvat parhaimmilta, silloin kun ne todella yllättävät. Kojima pääsi vihdoinkin jatkamaan Metal Gearin pitkää ja kiinnostavaa saagaa, ja onnistui siinä loistavasti! Edellistä MGS pelanneet saavat pelata läpi lyhyen kohtauksen ennen kuin The real thing alkaa. Voin luvata että pelaaja kokee monta yllättymistä pelin aikana.

Peliä on vaikea moittia, koska se on niin täydellinen. Jotkut ovat valittaneet pelin pituudesta, vaikka peli on juuri sopivan pitkä. Se vain tuntuu lyhyeltä ajalta, koska pelisessiot kestävät yleensä niin pitkään kuin silmät kestää, ja vaikka pelin on jo mennyt kerran läpi, se ei todellakaan jää kaappiin pölyttymään tai jouda suoraan käytettyjen pelien hyllyyn, kiitos bonusten ja vaikeustasojen. Tässä pelissä vaikeustasoista on todella hyötyä myös pelin iän takia, sillä eri vaikeustasot todella muuttavat peliä. Vain eurooppalaisessa versiossa oleva European-Extreme vaikeustaso saa hien valumaan, kun tuntuu että sotilaat kuulevat, huomaavat ja pystyvät päättelemään asioita kuin oikeat ihmiset!

Yhteenvetona voisi sanoa että pelissä on upeat grafiikat, äänet, musiikit, ohjaus, juoni, elinikä, kaikki! Peli on myös lähimpänä Hollywood leffojen fiilistä kaikista muista. Pelin eurooppalaisen version mukana tulee myös Making of DVD jonka avulla voi katsella trailereita yms. Taas eurooppalaisia joudutaan lohduttamaan pitkän odotuksen takia. But who cares? Odotus on todellakin palkittu ja se toi meille yksinkertaisesti parhaan pelin tähän asti!!!

10
 
Re: Re: Re: Amatööri arvostelijoita?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Vai pitäisiköhän järjestää arvostelukilpailu Konsolifiniin. Ja tietty Konsolifinin ylläpidon Amatöörit eivät saisi osallistua. Ja lopuksi kysely, jossa kävijät valitsevat voittajan.

Tossa olis ideaa. Huomattavasti järkevämpi kuukauden kilpailu kuin joku "mikä nettiyhteys sulla sattuu olemaan".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Vai pitäisiköhän järjestää arvostelukilpailu Konsolifiniin. Ja tietty Konsolifinin ylläpidon Amatöörit eivät saisi osallistua. Ja lopuksi kysely, jossa kävijät valitsevat voittajan.
Tosi hyvä idea! Arvostelut voisivat olla vielä anonyymeja ja arvosteluiden tekijöiden nimet paljastuisivat vasta kilpailun päätyttyä. Jännä ja ennen kaikkea TODELLA kehittämiskelpoinen ajatus!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Tosi hyvä idea! Arvostelut voisivat olla vielä anonyymeja ja arvosteluiden tekijöiden nimet paljastuisivat vasta kilpailun päätyttyä. Jännä ja ennen kaikkea TODELLA kehittämiskelpoinen ajatus!!

Mitäs mieltä muut ovat. Nuo arviot voitaisiin ottaa vastaan maililla ja laittaa sitten jutut osioon nähtäväksi. Voisi olla nimetön alun aikaan tai sitten nimellä.

Pitää vaan miettiä vähän porkkanaa tuohon kisaan ja aika voisi olla vuoden loppuun asti.

Ehdotuksia otetaan siis vastaan ;)
 
Ylös Bottom