Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Amiga CD32!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sloxa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sloxa

New Member
muistaako kukaan tälläisen konsolin?

http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32

ilmestyi 1993 ja oli valovuosia muita edellä.. :)
262000 väriä pystyi näyttämään
4kanavainen stereo cdtasonen ääni..
pelit cd:llä
pystyi katsomaan leffoja/kuuntelee mpg musaa.

sille ilmestyi aikoinaan alkuperäinen superstardust joka hakkaa mennetullen tämän päiväisen.
ja muita todella mahtavia julkaisuja, esm. super frog, alien breed sarja.. monta muuta.

jos jollain löytyy myynnissä oleva kone tai pelejä niin olisin kiinnostunut.

Vastaus: Amiga CD32!!

Jeps muistan, omistin koneen aikoinaan. Yksi huonoimmista ostoksistani ikinä ja laite ei varsinaisesti ollut valovuosia muita edellä, vaan aika kuolleena syntynyttä tekniikkaa sisällään pitänyt laite sai arvoisensa lopun yhdessä sisarmalli Amiga 1200:n ja oikeastaan koko Commodore-yrityksen kanssa...

Nopeasti tuli firma alas Amiga 500:n huippuvuosista David Pleasancen johdolla.

edit: Hyllystä löytyy vieläkin muuten kolme CD32:n peliä, mutta säilytetään ne vaikka tunnesyistä.

Mä olen eri mieltä. Ostin itse asiassa muutama vuosi sitten koneen takaisin kokoelmiin. Kirjoitin siitä silloin tännekin.

Tottahan toki muistetaan. Vallan mainio laite, vieläkin vierailee TV:n kyljessä aika ajoin SX-1:n kanssa (ja välistä ilmankin). Itsellänikin noita pelejä on jokunen, mutta ei niistä taida viitsiä luopua:/

Prisoner sanoi:
Mä olen eri mieltä. Ostin itse asiassa muutama vuosi sitten koneen takaisin kokoelmiin. Kirjoitin siitä silloin tännekin.

Joo kyllähän se laite olisi mukava itsekin takaisin saada, mutta kyllä se siitä huolimatta aika susi vehje oli. Eikä siis syyttä flopannut totaalisesti.

Väitän, että CD32 pelit oli todella rautaa omana aikanaan. Laitteessa oli kyllä puutteita (kuten se rajallinen tallennusmuisti), mutta Amigan klassikot olivat joka tapauksessa tällä koneella parhaimmillaan. Ei diskettejä ja pitkiä latausaikoja. Se oli siihen aikaan todella ihemeellistä!

Mielestäni CD32:n pahin ongelma oli cd:tä hyödyntävät pelit tai pikemminkin siis niiden puute. Kaikki tuntuivat olevan jokseenkin suoria käännöksiä A1200:n AGA peleistä, ainoa mikä tulee mieleeni on julkaisussa ollut microcosm, muita ei tainnut pahemmin olla, korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta tästä huolimatta kiva vehje kyseessä, ja vieläpä hienon näköinen;) Tosin tuo SX-1 ei ainakaan paranna koneen ulkonäköä, tosin vastineena on kovo ja lisämuistia, käytännössä siis A1200 cd-asemalla.

CD32:selle löytyy mainioita kokoelmia Amiga peleistä.

Laitteen omia pelejäkin on kertynyt aika läjä, mutta Star Dustin ohella ei mitään erityistä tule äkkiseltään mieleen.

CD32:lla on joitain hyviä pelejä, joita voisi tosin yhtä hyvin pelata muilla koneilla. Oikealla Amigalla valikoima on joka tapauksessa paljon laajempi. Mulla on kone, mutta ei sillä viitsi pelata siksikään, että ohjain on niin huono. Koneelle saisi tarvikeohjaimen, jolla homma hoituisi paljon paremmin. Lemmingsiä voisin pelata, mutta ilman pöytää hiirtä ei tietysti käytetä. Samoin Cannon Fodderissa.

Parasta CD32:ssa on sen softasta Suomessa saatavat hinnat! Suomalaiset ovat Amiga-hullua porukkaa ja valmiita ostamaan Amiga-kamaa paljon kalliimmalla kuin sitä eBaysta saa. Huomasin sen, kun myin joitain CD32-pelejäni, mm. Dark Seed, Frontier Elite 2 ja UFO. Onhan ne kovia nimiä, mutta Amiga-versiot (myös CD32) ovat pelikelvottoman hitaita. Muitakin oli, nekin meni kivasti kaupaksi. :D

Hex sanoi:
UFO. Onhan ne kovia nimiä, mutta Amiga-versiot (myös CD32) ovat pelikelvottoman hitaita. Muitakin oli, nekin meni kivasti kaupaksi. :D

Heh meinasin tuosta UFOsta jo mainita kun Prisoner hehkutti lyhyitä latausaikoja:)
Muistelisin, että välillä latausajat menivät puolen tunnin kerhoon...

Oletteko kokeillet UFOa Playstation ykkösellä? Se se vasta elämys olikin. Täysin pelikelvoton!

Palatakseni vielä tuohon CD32:een, niin tännekkinpäin voi tarjoilla meilitse pelejä mikäli löytyy ylimääräisenä, sovitaan sitten tarkemmin hinnoista.

Verestetäänpä taas hieman CD32-muistoja videon voimin:

Amiga CD32 (video)

LISÄYS: EIkös tämä ketju pitäisi siirtää tuonne retro-laitteiden alle???

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom