Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Amnesia: The Bunker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nosferatu

Well-Known Member
ea3ddfee4360aa391562ad1fbb1d7ba83cdd47fe4dfd069b3f450deee568ddea.jpg

Nimi: Amnesia: The Bunker
Kehittäjä: Frictional Games
Julkaisija: Frictional Games
Alustat: Xbox One, Series X|S, PS4, PC
Lajityyppi: Kauhu
Julkaisu: 6.6.2023
Kotisivut: https://amnesiathebunker.com/
KonsoliFIN Pelisivu:

Amnesia: The Bunker on ensimmäisen persoonan kauhupeli SOMA- ja Amnesia-pelien tekijöiltä.

Joudut yksin autioon ensimmäisen maailmansodan bunkkeriin vain yhden luodin kanssa jätettynä kohtaamaan pimeydessä vaanivat kauhut. Pidä valot päällä hinnalla millä hyvänsä, kestä ja pääse elävänä ulos.

Selviytymistapoja on monia. Sinut on ranskalaissotilas Henri Clémentin saappaissa aseistettu revolverilla, äänekkäällä dynamotaskulampulla ja muilla niukoilla tarvikkeilla, joita voit etsiä ja nikkaroida matkan varrella. Satunnaisen luonnin ja ennalta-arvaamattoman käyttäytymisen myötä yksikään pelikerta ei ole samanlainen. Jokaiseen liikkeeseesi ja päästämääsi ääneen reagoiva alituinen uhka jahtaa sinua, joten sinun on kohdattava helvetti sopeuttamalla pelityyliäsi. Jokainen päätös muuttaa tapaa, jolla peli reagoi. Toimilla on seuraamuksia.

Tänään pääsi jo etenemään kunnolla, kun oppi hieman suunnittelemaan seuraavaa reissua bunkkerin syövereihin. Generaattorikin on pysynyt hyvin päällä nyt, kun on löytänyt bensaa siihen reilummin.

On muuten aika paljon samaa tässä ja Alien Isolationissa, kun tuo monsteri siellä yläpuolella kolistelee ja aina välillä tulee moikkaamaan ihan samalla tavalla, kuin Alien tuli jos piti liikaa meteliä.

Olen katsellut tubesta ja peli kiinnostaisi suunnattomasti, mutta tiedän ettei pää kestä. Ehkä ostan kuitenkin ja kokeilen pelata..

Tänään pääsi jo etenemään kunnolla, kun oppi hieman suunnittelemaan seuraavaa reissua bunkkerin syövereihin. Generaattorikin on pysynyt hyvin päällä nyt, kun on löytänyt bensaa siihen reilummin.
Ite en päässy tänään etenemään juuri yhtään 2h aikana. Generaattori ei oo juuri koskaan päällä, eikä luoteja löydy mistään. Yritä siinä pimeässä käytävällä hiipiä hiljaa ettei hirviö kuule. Olen siis päässyt jo kaikille alueille, yks alue on aika raivostuttava. Miks tässä ei saa mukaan mitään? Aina on reppu täynnä, vaikkei juuri mitään ole mukana.
On muuten aika paljon samaa tässä ja Alien Isolationissa, kun tuo monsteri siellä yläpuolella kolistelee ja aina välillä tulee moikkaamaan ihan samalla tavalla, kuin Alien tuli jos piti liikaa meteliä.
Mun mielestä Isolation on merkittävästi parempi kuin tämä. Eipä taida riittää enää mielenkiinto tähän peliin.

Ite en päässy tänään etenemään juuri yhtään 2h aikana. Generaattori ei oo juuri koskaan päällä, eikä luoteja löydy mistään. Yritä siinä pimeässä käytävällä hiipiä hiljaa ettei hirviö kuule. Olen siis päässyt jo kaikille alueille, yks alue on aika raivostuttava. Miks tässä ei saa mukaan mitään? Aina on reppu täynnä, vaikkei juuri mitään ole mukana.

Mun mielestä Isolation on merkittävästi parempi kuin tämä. Eipä taida riittää enää mielenkiinto tähän peliin.
Oletko löytänyt, niitä inventoryn laajennuksia ollenkaan?

Alien Isolation on mestariteos missä se alienin AI saatiin aika nappiin vedettyä. Tässä on yritetty samaa, mutta se on eri asia että miten siinä on onnistuttu. Tässä pelissä on myös helppo vaikeus ja se kannattaa laittaa heti jos siltä tuntuu, auttaa ilmeisesti jonkun verran.

Oletko löytänyt, niitä inventoryn laajennuksia ollenkaan?
Kyllä olen.

Kaks kappaletta oon niitä löytänyt, mutta silti tuntuu että tila ei riitä mihinkään. Pitäis sytkäri jostain löytää, kun tolla yhellä alueella on noita rottia niin perkeleesti, että sais sen puunpalasen syttymään. Jos rottien ohi vaan kävelee, niin menettää aika paljon healthia, eikä parannusesineet taida riittää kun niitä on niin paljon ja hirviö heittää niitä täysin scriptattuja esiintymisiään, niin ei paljoo naurata. En tykkää siitä että ahtaat tilat on täynnä rottia ja hirviö jahtaa kokoajan, eikä sitä pääse piiloon kuin käytännössä pöydän alle. Kauhua tässä ei oo nimekskään. Ei haittaa koska GP, voin nyt keskittyä ihan muihin peleihin.

Amnesiat ja Penumbrat on kaikki läpi tahkottu. Gameplay trailerin perusteella tämä on aikalailla more of the same. Sen vuoksi taitaa jäädä nyt välistä, ainakin toistaiseksi.

Penumbra 2 ja eka Amnesia oli todella kovia tämän lajityypin peliä ja saavutti mielestäni huippunsa siinä. Machine for the Pigs tarinallisesti hyvä mutta pelillisesti tylsä. Sama ongelma myös SOMAssa ja tossa viimeisimmässä Amnesiassa jonka nimeä en nyt muista (autiomaahan sijoittuva). Tuota pelimekaniikkaa vois jotenkin kehittää tai tehdä hiukan eri tyyppistä tavaraa, laadukas ja taitava kehittäjä kuitenki kyseessä.

Amnesiat ja Penumbrat on kaikki läpi tahkottu. Gameplay trailerin perusteella tämä on aikalailla more of the same. Sen vuoksi taitaa jäädä nyt välistä, ainakin toistaiseksi.

Penumbra 2 ja eka Amnesia oli todella kovia tämän lajityypin peliä ja saavutti mielestäni huippunsa siinä. Machine for the Pigs tarinallisesti hyvä mutta pelillisesti tylsä. Sama ongelma myös SOMAssa ja tossa viimeisimmässä Amnesiassa jonka nimeä en nyt muista (autiomaahan sijoittuva). Tuota pelimekaniikkaa vois jotenkin kehittää tai tehdä hiukan eri tyyppistä tavaraa, laadukas ja taitava kehittäjä kuitenki kyseessä.
Aika samat ajatukset täälläkin. Penumbra 2 ja ensimmäinen Amnesia olivat kovia ilmestyessään mutta tuota kaavaa saisi jo kehittää eteenpäin että jaksaisin innostua. Nimenomaan niitä pelillisiä elementtejä lisää.

Aika vähän ollu pelistä keskustelua. Mulla meni vähän hermot tähän peliin, mutta kun pidin pari päivää pelistä taukoa, niin sit peli meniki yhtäkkiä läpi. Tästä on n. 2kk jo, mutta nyt vasta muistin siitä kertoa. :)

Joku arvostelija kirjoitti, oisko ollu Muropaketissa, että peli turhauttaa enemmän kuin pelottaa. Tästä samaa mieltä ja mun mielestä ääninäyttelykään ei kovin kummosta ole. Muuten äänet oli Ok. Kokeilin myös helpompaa vaikeustasoa, mutta sillon tuntu, että polttoainetta löytyy joka nurkasta, niin en kauaa sitä kokeilua jatkanu. Sit vaan jatkoin sitä normaalilla aloitettua peliä.

Ylös Bottom