Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apua nimimerkin keksimiseen!

iTzNolife

New Member
Morjesta kaikille.

Ongelmani koskee sitä, että en keksi nimimerkkiä jota tulisin käyttämään. ym. Youtubessa, Konsoleilla ja missä milloinkin.
Haluaisin löytää sopivan nimimerkin joka kertoo itsestäni. Tykkään enempi esiintyä sellaisena nimellä millä on jokin yhteys itseeni.
Haluaisin nimen olevan sellanen että myöhemmin miettii että miksi tekikään tämmösen nimen. Sellaisen nimen jota kantaa uljaasti mukana.
Olen jo parikin päivää miettynyt nimeä, mutta mikään nimi ei jotenki ole sellainen jota haen.

Jotta te voitte auttaa kenties minua, niin varmaan pitää kertoa itsestäni.

Nimeni on Riku, tykkään kaikenlaisista pelejä. sota-,kauhu-,auto,tasohyppimispeleistä. Niitä on monenlaisia.
En keksinyt muuta kerrottavaa, mutta jos ihmisiä kiinnostaa auttaa, niin saa vapaasti kysyä kysymyksiä jotka voisivat auttaa nimen valitsimiseen.

Myös, onko jollain tietoa onko nimenvaihto mahdollista konsolifinin foorumeilla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Verkkopelaajana sellainen, joka on tiukassa paikassa helposti lausuttava ja mielellään jotenkin persoonallinen/suomalainen nimi. Kertoo heti maamiehille sanattoman viestin. Yleensä sellainen löytyy jo kaveripiirin antamasta ristimänimestä, osa identiteettiä on jo siinä eikä uutta tarvitse lähteä luomaan aivan tyhjältä pöydältä. Huumoria voi tietysti myös viljellä ja niille tuleekin ajoittain tuolla linjoilla höröteltyä. Numerosarjat perässä ovat turhia, sekoittavat vaan eikä ketään kiinnosta syntymävuosi tms.

Nappaa jotain itsestäsi ja laita loput omiasi.
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Aika vaikee alkaa vaa hatusta heittelee jotain nimimerkkii sulle. Jotkut väännökset tuosta Riku-nimestä (mitä näitä nyt keksiskään... Rikuz, Rikuzi, jne. päläpäläpälä) on varmaan aika yleisessä käytössä maailmalla. Kannattaa keksiä sellanen uniikki nimi, jota oikeastaan kukaan ei käytä missään.

Vierasperäsistä sanoista voi keksiä jonkun tyylikkään nimimerkin. Jos olis vaikka kova kauhupelien fani, niin sanakirja.org:iin "horror" ja käännöskieleksi vaikka italia, niin sieltä löytyy jo vaikkapa "Ribrezzo", mikä on jo sinänsä aika tyylikäs nimi. Tosin vielä semmonen kieli, joka ei ole noin yleinen. Varmasti vähintään jollain italialaisella pelaajalla on jo tollanenkin nimi. Tai sitten jos haluat käyttää jotain aika yleistä kieltä, niin keksit jonkun harvinaisemman sanan kuin vain "kauhu". Myös etenkin latinasta löytyy varmasti kaikkia hienoja sanoja, joista voisi keksiä nimen.

Tai sitten et käytä mitään kieltä, vaan keksit vaan nimen, joka ei edes tarkoita mitään (esim. Execta :D).
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Omasta nimestä vaan joku simppeli väännös toimii parhaiten, siitä vaan sitten nimeä keksimään.
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

juu sama ongelma. todella vaikeeta keksiä sitä täydellistä nimimerkkiä mitä jaksais sit loppuikänsä kattella
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Mun sukunimi ennen naimisiinmenoa oli Mäkinen, joten olin Mäksä. Peli jutut vaan harvoin tukee äätä, joten en halunnut olla Maksa. Aloin aikanaan itsekin kysymään vinkkejä ja koska käytän paljon Applen tuotteita, niin joku heitti naljailuna et sä oot oikeen omenanraato. Se jäi välittömästi käyttöön. Jos ei voi niin pitkää nimeä käyttää ni olen vain Raato. Ompuksi monet kutsuu.

Olen kyllä samaa mieltä et ilman numeroita ja erikoismerkkejä suomalainen sana, jotta heti tietää et ollaan Suomesta ja on helppo lausua.

Ei sitä ole pakko omasta nimestä vääntää. Paikkakunnasta, asuinkylästä, jostain harrastuksesta, lemmikin nimestä tms.


Aikanaan pelasin CS:ää nimellä Mummo Ankka kun luin akuja paljon ja olin huono kuin vanha mummo. :)
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Aikoinaan (live)kaveri pelas paljon codia ja melkein aina tappaessaan jonku totesi mikkiin "hiphei finland". Sit läpäl tein nikin.."hiphei_finland" ja kaveri ku huomas nikin liittyessäni samaan lobbyyn. Oli vähän aikaa hiljaa ja sit ihmetteli,ett kuka on "hiphei":D

Yleensä mua vain kutsutaan hipheiksi jonka myös ulkomaalaisetki osaavat ja tietävät kansalaisuuteni nikin myötä.:)

Nyt selvis Ompun nikin synty..aattelin ett joteki se liittyis omenoihin hedelmänä.:)

Monenesti voi olla nikin keksiminen vaikeaa jos keksimällä yrittää keksiä.
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

En pidä omasta nimimerkistäni, keksin pakolla aikanaan yhdelle foorumille ja pidin Flash-sanasta, joten tein siitä omaperäisemmän fLÄSh-muotoon. Varmaan täälläkin ois mahdollisuus anoa nimimerkin vaihtoa.

Kirai / Kiraih on ehkä itselle tutumpi nimimerkki. Tämä on kiertänyt mukanani jo 15 vuotta. Pidän yksinkertaisesta ja myöskin itämaisesta vivahteesta. Nimimerkki syntyi vahingossa siten, että kovana formulafanina lyhentelin kuskien nimiä johonkin paperiin etu- ja sukunimen perusteella. Kimi Räikkönen tapui vahingossa muotoon KiRai, ja siitä se sitten lähti. :D

Tuli vähän offtopicia, mutta koska muutkin.
 
Vastaus: Apua nimimerkin keksimiseen!

Nickin keksimisen vaikeus vuonna 2016. Ei voi olla oikeasti noin vaikeaa, että pitää toba asiasta perustaa, heh! Vähän mielikuvitusta. Miksei nick voisi olla jonkun jo kuopatun lempibändin nimi tai biisin nimi mistä diggailet?
 
Ylös Bottom