Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apua ongelmaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nalle

New Member
Hei vaan kaikille tasapuolisesti!

Olen seurannut näitä keskusteluja suurella mielenkiinnolla. Itse hommasin Dreamcastini Huuto.Netistä huokealla viime vuoden lopussa enkä ole sekuntiakaan katunut. Eilen jouduinkin sitten yllättävän ongelmatilanteen eteen, minkä myötä koin välttämättömäksi kirjautua tänne.

Eli ongelmani on tämä:

Omistin 50 hz:n Nokian 21"-töllön, joka oli pakko myydä pois. Pystyäkseni pelaamaan NTSC-pelejä (60 hz multinormituki) hommasin Philipsin 21"-tösön. Muutaman viikon kaikki toimi loistavasti, mutta eilen kun olin hyökkäämässä DC:n kimppuun maailmani musteni. Kirjaimellisesti. Eli kone käynnistyy, ääni tulee, mutta kuva on musta. Tai lähestulkoon musta, sillä tarkemmin kuvaa tiiraillessani näen hämärästi DC:n starttiruudun, mutta pelata tuollaisella kuvalla ei voi.

Joten kysynkin teknisesti vihkiytyneemmiltä, olisiko vika

A) mahdollisesti piuhassa joka kytkee DC:n TV:n scartiin, tahi
B) itse töllössä

Tai villi mielikuvitukseni keksi myös C-vaihtoehdon, eli koska omistan myös PS2:n, (jolla ei tule pelattua kuin satunnaisesti), päätin tarttua DualShockin kahvaan hommattuani Metal Gear Solid 2:n ja Silent Hill 2:n Hulluilta päiviltä. Sen käynnistettyäni alkoivat nämä ongelmat: aluksi en saanut edes PS2:sta ääniä kuuluviin. PS2:n toimii nyt, mutta DC ei. Ajattelinkin, että jos DC:ni on mustasukkainen minulle ja tämä on hänen tapansa reagoida valintaani... ;)

Olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta.

Ongelman ratkaisu

Scartit oli päin persettä. Vaihdoin vaan vähän scartien paikkoja niin kaikki lähti taas skulaamaan moitteettomasti. En tiedä kuka niihin on koskenut. En minä ainakaan eikä avovaimokaan tunnusta. No loppu hyvin, kaikki hyvin. On se vaan niin julmetun hieno vekotin!

Re: Ongelman ratkaisu

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nalle
Scartit oli päin persettä. Vaihdoin vaan vähän scartien paikkoja niin kaikki lähti taas skulaamaan moitteettomasti. En tiedä kuka niihin on koskenut. En minä ainakaan eikä avovaimokaan tunnusta. No loppu hyvin, kaikki hyvin. On se vaan niin julmetun hieno vekotin!

Porukoilla kokeilin dreamcastia, Sonyn videoiden kakkos-scart-liitin teki aivan saman -> Ei muutakun scartti töllöön suoraan kiinni ja homma toimi.

--Zygi

mulla tekee saman, en pysty jostain syystä pelaamaan saloran 14 tuumasellani, vaikka philipsin 21:ssä toimii hyvin. Omituistá...perin omituista..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JiiSoS
mulla tekee saman, en pysty jostain syystä pelaamaan saloran 14 tuumasellani, vaikka philipsin 21:ssä toimii hyvin. Omituistá...perin omituista..

Johtuupi siitä että käytössä on rgb-scartti ja jostain syystä silloin dc:n pitää olla kytkettynä rgb:tä tukevaan scart-liittimeen. Yleensä scart 1

SCART ja useimmat konsolit

Itellä on tällä hetkellä scarttia käyttäviä konsoleita NES, N64, PS1 (DC tulossa ku saan sellasen :) ) .. no huomasin yhtäkkiä ykskerta että jos liitän useamman koneen scrt-jakajalla (jossa ei ole sen kummemmin vastuksia rajoittamassa scrtin toimintaa), kuva himmenee yli 60% jos toisessa skartissa (alle yritän sommitella ascii-kuvan laitteesta) on toinen pelikone.. vaikka pelikoneeseen ei menis muita piuhoja ku scart:n toinen pää.. huonot jakajat eivät ole hyvä vaihtoehto kaikilla tv-malleilla.. ongelma ratkaistiin hankkimalla pienempi tv NES:lle ja uusi suurempi tv PS1 ja N64:lle.. tv tukee 4. skartin omaa linjaa, eli jokaisella on oma kanava. Ei himmene enää. Jakaja on roskissa.

jakaja oli tyyppiä..
Koodi:
scart1
\
 >(boxi)---- tv
/
scart2

Ylös Bottom