Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arkistointiohjelma elokuville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bandicoot

Well-Known Member
Ei jaksais alkaa itse Excelillä tai Accessilla väsäämään, joten mitä hyvää elokuvien (tai vaikka musiikin) arkistoimiseen tarkoitettua ohjelmaa suosittelisitte? Eli oma leffatietokanta, josta voisi hakea näppärästi hakea elokuvia esim. ohjaajan, näyttelijän tai leffan nimen mukaan.

Vastaus: Arkistointiohjelma elokuville

Jari Tomppo sanoi:
Tätä voin muuten suositella. Itse käytin tuota perusversiota varmaan kolme vuotta, tänä keväänä vihdoin maksoin lisenssin täydestä versiosta, koska kyllähän hyvän softan tekemistä täytyy tukea. Melko täydelliset tiedot löytyy lähes jokaisesta kiekosta mitä markkinoille on päässyt ja erityisen kiva piirre on mahdollisuus uploadata oma kokoelma kavereiden netistä tarkasteltavaksi. Itse lisään kaikki uuden devut heti kaupasta kotio päästyäni ja samalla teen sen uploadin (vie noin puoli minuuttia), joten kokoelma on aina ajan tasalla. (Tuosta on iloa silloinkin kun tulee kaiveltua anttilan alelaaria eikä muuten muista että "oliko mulla jo tää". Joskus on vahingossa tullut ostettua sama leffa kahteen kertaan...)

Muita kivoja ominaisuuksia tuossa on haku ohjaajan tai näyttelijän tai vaikka julkaisuvuoden perusteella. Lisäksi tuolla voi pitää kirjaa siitä, kenelle levy on lainattu ja koska, ja lainassa olevat levyt saa listattua aika helposti. Wishlistiä voi ylläpitää ja monenlaista muutakin hauskaa ominaisuutta löytyy. Tosi toimiva softa keräilijälle.

DVD Profilerille suosittelut täältäkin. Itse tosin käyttelen vielä toistaiseksi ilmaisversiota mutta mielessä on lisenssin hommaaminen. Profilerin lisäksi pidän myös DVD Plazalla listaa jossa sitten on elokuvat yksittäisinä eikä julkaisuina kuten Profilerissa.

Itsekkin painin pitkään kyseisen ongelman kanssa ja päädyin vihdoin DVDLoc8 saittia käyttämään. DVDProfiler oli muuten ihan kiva, mutta se että "takakansitekstit" olivat siellä aina sillä kielellä millä ne itse kotelossa ovat ja DVDProfilerin "nettijatkeen" rumuus saivat minut hylkäämään sen.

Oma kokoelmaan DVDLoc8ssa näyttää tältä ja saitilla on kattavat export toiminnot joten siellä kokoamasi listan datan voi helposti siirtää oman sivunsa käyttöön. Itse olen tehnyt siirtäny listan myös oman kotisivun kylkeen hieman toisenlaiseen muotoon (tänne)

Palvelussa voi myös tehdä "Custom Listejä" eli listoja johon pääsee suoraan linkillä ja se sisältää haluamasi dvdt, voit itse myös nimetä lista ja lisätä sille descriptionin. Esimerkki

Tuo DVDLoc8 vaikuttaakin näppärältä. Olenkin etsinyt jotain nettipohjaista listausta Profilerin ohelle. Kiitoksia vinkistä.

Pikaisen testailun perusteella näppärä sivusto joskin tietokanta on vähän turhan suppea verrattuna vaikkapa Profileriin. Ei oikein innosta satoja leffoja käydä itse lisäilemään.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pasi Vanhala sanoi:
Tuo DVDLoc8 vaikuttaakin näppärältä. Olenkin etsinyt jotain nettipohjaista listausta Profilerin ohelle. Kiitoksia vinkistä.

Pikaisen testailun perusteella näppärä sivusto joskin tietokanta on vähän turhan suppea verrattuna vaikkapa Profileriin. Ei oikein innosta satoja leffoja käydä itse lisäilemään.
Innotusta tietenkin voi lisätä hieman se että ahkerimmat lisääjät saavat lahjakortin palkinnoksi.

R2 puolelta listaus on kieltämättä hieman suppea, tosin DVDn lisääminen tuonne on siitä näppärää ettei elokuvan tietoja tarvitse lisätä vaan jos ne ovat niin elokuvalle voi vain lisätä uuden DVDn.

Ylös Bottom