Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autosimu realistisella fysiikalla sekä hyvällä ajotuntumalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja everon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan everon
Mikä olis paras ajopeli Xboxille joka täyttää yllä mainitut ehdot?

No niitä ei montaa ole,mutta mitä nyt itse olen pelannut niin:

1.Rallisport challenge
2.Colin McRae 3
3.MotoGP 1&2

...nyt vaan odotan,että joku kehtaa vetää tähän V-rally 3:sen...

Xboxille ei ole kyllä yhtään kunnollista autosimua tyyliin Gran Turismot (tosin eivät nekään mitään huippurealistisia ole). Sega GT 2002 olisi ehkä realistisin mitä Xboxilta löytyy yhdessä MotoGP 2:n kanssa. Project Gotham Racing ei yritäkään simuloida kilvanajoa, vaan ajotuntuma on kehitetty "mikä tuntuu hyvältä" -asenteella. Tuloksena on mielestäni melko hyvä sekoitus arcadea ja simulaatiota. Racing Evoluzione yrittää kulkea PGR:n jalanjäljissä, mutta ajotuntuma ei yllä aivan samalle tasolle edes realistisemmalla Drift-asetuksella (Normal on yliherkkä). World Racingia en ole kokeillut, mutta sanovat, että sekään ei monista realismiin vaikuttavista säädöistään huolimatta kuulu simulaatiokategoriaan. Yhtään realismiin painottuvaa rallipeliä Xboxille ei toistaiseksi ole, sillä RSC:n fysiikkamoottori on mitä on, CMR3:ssa autot kääntyvät näkymättömän pystyakselin ympärillä ja V-Rally 3 omaa RSC:n tavoin epäuskottavan fysiikanmallinnuksen.

Autopelejä etsivän kannattaa odotella tovi, niin vertailuun voi lisätä mm. CMR04 ja Project Gotham Racing 2.

Minkäslainen on Codemastersin Indycar? PC:llä olen koklannut demoa ja se vaikutti suhteellisen realistiselta.

Project Gotham Racing 2 on tulossa lähteestä riippuen loppuvuodesta tai 2004 alussa. Se on varma valinta, sillä jo ykkönen on laadukas. PGR ei haasta Sega GT 2002:n tapaan heikolla menestyksellä Gran Turismoa, vaan on omalla sarallaan loistopeli. Kaupunkimaisemiin luulisi kyllästyvän, mutta aidot näkymät ja maamerkit ovat osa PGR:n viehätystä. Ajotuntuma on arcadea, mutta ohjainta saa vääntää tosissaan, jotta auto tottelee. Myös jarrulla on käyttöä.

Toca Racer Driverin pitäisi olla myös peli, jonka voi jotenkuten laittaa noiden kriteerien alle. En tosin itse ole vielä ehtinyt peliä kokeilemaan, mutta varmasti joku muu on?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Toca Racer Driverin pitäisi olla myös peli, jonka voi jotenkuten laittaa noiden kriteerien alle. En tosin itse ole vielä ehtinyt peliä kokeilemaan, mutta varmasti joku muu on?
En tiedä onko se niin realistinen, kun ei ole tätä kokemusta autopeleistä niin paljon, mutta on siinä ainakin aidon tuntuinen vaurion mallinnus.

Toca race driver

Viikon verran on ollut Toca race driver ja on tullut tahkottua monta tuntia.
Career moodia olen pelannut siihen asti että saan DTM sarjan autot käyttöön ja niillä olen suurimman osan ajasta pelannut.
DTM sarjan autot saa "vakaiksi" ajettaviksi (varsinkin mersun) oikeilla säädöilla, kunhan on esim. downforcea tarpeeksi.
Opeliin en ole pahemmin perehtynyt.
Audia on ehkä vaikein ajaa noista kolmesta (perä tuntuu luisuvan helpommin mitä mersussa) mutta huippunopeutta on n. 20km/h enemmän. Autoja ei tahdo saada käsistä kovin helposti mutta tarkkana saa olla koko ajan, ja viehän pienikin sivuluisu vähän aikaa.
Märällä ja kuivalla kelillä ei ole kyllä kauheasti eroa.
Fysiikan- ja vaurionmallinus on tehty mielestä hyvin, mutta pitää ajaa 3kertaa vähintää kovalla vauhdilla seinään että saa renkaan irti.
Pelattiin muijan kaa kahdestaan Doningtonia ja vedettiin kumpiki shikaani suoraks, muijan auto otti mun autosta hirveän ilmalennon ja sen auto lenti ilmassa pari kieppiä,lasit,pelti ja ovet lenti ilmassa pois, pari kertaa hämmästeltiin replaynä sitä sitten :)

Re: Toca race driver

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MaXii

Pelattiin muijan kaa kahdestaan Doningtonia ja vedettiin kumpiki shikaani suoraks, muijan auto otti mun autosta hirveän ilmalennon ja sen auto lenti ilmassa pari kieppiä,lasit,pelti ja ovet lenti ilmassa pois, pari kertaa hämmästeltiin replaynä sitä sitten :)

Hei,sulla on asiallinen "muija"...Pelaako se paljonkin?
Miten muiden"muijat" pelaako ne?
Meillä ei pelaa,mutta joskus istuu luurit korvilla vieressä kun pelaan livessä,ja naureskelee suomalaisten livettäjien aika hurtille huumorille.

Re: Re: Toca race driver

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harza
Miten muiden"muijat" pelaako ne?.

Ai kuka niistä?

No ei, sisko tykkää pelata lähes päivittäin Midtown madnessia ja tykkääki siitä paljon. Sille pitää olla yksinkertaista ja räiskinnät ei kiinnosta yhtään. Kyllä se alussa pelas motoGP demoakin.
Se odottaa nyt Amped 2, mutta en sitten tiedä kun en ite oo kiinnostunu.

ps. MaXii muuten voisin vakavasti harkita sitä TOCA Race Driverin live-painoksen ostoa, varsinkin käytettynä, mutta pitää nyt kattoa arvosteluja ensiksi. Oletko ite viel hankkimas sitä?

Harza: No sillon tällön, ehkä viikossa n. 3-5h.
Halonhakkaaja: Hommaa ihmeessä :)
Sen hinta on suomessa uutena 45-50ee koska sehän on uusintapainos.

Meidän "muijille" tuntuu DOA3 ja autopelit olevan hauskinta pelattavaa. Ilmeisesti urheilupeleille olisi myös kysyntää. Räiskinnät menee jos laittaa äänet hiljemmalle. Halokin on kuulemma "Ärsyttävää paukutusta."

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
Meidän "muijille" tuntuu DOA3 ja autopelit olevan hauskinta pelattavaa. Ilmeisesti urheilupeleille olisi myös kysyntää. Räiskinnät menee jos laittaa äänet hiljemmalle. Halokin on kuulemma "Ärsyttävää paukutusta."

Muijani kaa ollaan pelattu aika paljonkin netissä Haloa ja se ei ole kyllä huonoimmasta päästä siinä :) Oltiin kaverin luona pelailemassa lanissa Haloa ja muija tappo ne niin toisesta huoneesta kuulu hirvee huuto "munkki" :) MM3,TRD,CMR3,DOA3,RTCW:ToW, ja haloa se on pelannu, MM3 melkee läpi.

Re: Re: Autosimu realistisella fysiikalla sekä hyvällä ajotuntumalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harza
No niitä ei montaa ole,mutta mitä nyt itse olen pelannut niin:

1.Rallisport challenge
2.Colin McRae 3
3.MotoGP 1&2

...nyt vaan odotan,että joku kehtaa vetää tähän V-rally 3:sen...

4. No lisätään tähän listaan V-Rally 3 :)

V-rally on oikeasti hyvä peli. Olen jostain lukenut ihan ammattilaisten sanovan, että v-rallyssa ajaminen on huomattavasti lähempänä todellisuutta kuin muissa konsoliralleissa. Ajaminen vaatii hieman opettelua eikä ole alkuun niin mukavan tuntuista kuin colinissa tai rallisportissa. Alussa ajellaan etuvetoisilla, joissa on ajotuntuma (ja ajotapa) täysin erilainen kuin WRC-autoissa. Opettelun ja pädiin tottumisen jälkeen autoa pystyy käskyttämään todella tarkasti :)

... cmr4:sta odotellessa.

Ylös Bottom