Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tuomas

Active Member
Miten saan Windowsissa poistettua virheellisen asennuksen seurauksena tiedostot jotka TÄYTYY poistaa? Windows valittaa että tiedostot ovat käytössä eikä niitä voi poistaa mitenkään, ei edes lisää/poista sovelluksen kautta!!!!!!!! Kiiitän jo etukäteen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

tai formatoi vaan kovo ja asenna wndaz uudestaan kuten pitää :P

Tuo on muuten ihan sama neuvo, jonka tietokonevelho-kaverini antaa aina, oli ongelmana mikä tahansa. Selvästi merkki siitä, että pitää jollain sairaalla tavalla kovon forkkauksesta ja windowsin uudelleenasentamisesta... Mitäköhän Freud sanoisi?

Jos et ihan halua formatoida ja asentaa uudestaan (ok, on helpoin, varmin, mutta myös aikaavievin tapa, varsinkin jos on paljon ohjelmia, päivityksiä ym. asennettuna, ja varsinkin jos käytät c: osiota tiedostojen tallentamiseen)
niin kannattaa poistella niitten ohjelmien rekisterimerkintöjä.

Jos et uskalla mennä käsin sorkkimaan reksiteriä (parempi ettet), niin voit kokeilla erilaisia rekisterin putsaus ohjelmia ja ohjelmia jotka poistelee käyttämättömiä .dll tiedostoja systeemihakemistosta.

rekisterinputsausohjelma tästä

systeemihakemiston (ja myös rekisterin) putsaukseen tästä

Itse olen mm. näillä ohjelmilla välttänyt windowsin uudelleenasennukset.

Mutta kanattaa varoa niitä rekisterinpuhdistus-ohjelmia. Minulla nimittäin meni muutma ohjelma reinstallointtiin, koska eräs puhdistutohjelma poisti tarvittavia rekisteri tietoja.

Niissä taitaa olla, ainakin parhaimmissa myös sellainen 'restore' toiminto, jolla saa palautettua tietoja takaisin. Tietenkin nämäkin ohjelmat vaativat edes jonkintasoista perustietämystä, ettei anna niitten tehdä ihan älyttömyyksiä jos automatiikka ei pelaakkaan jostain syystä.

Itselläni ainakin tuo Reg Cleaner on toiminut hyvin, eikä ohjelmat ole sen jälkeen muuttuneet toimimattomiksi.
En muista varmasti, mutta siinä voi olla myös toiminto joka antaa valita poistettavat reksiteritiedot, jolloin ei tietenkään kannata poistattaa tietoja jotka jotenkin viittaavat asennettuihin ja toimiviin ohjelmiin.

systeemihakemiston dll tiedostojen poistossa noin käy kyllä helpommin, mutta siinäkin ohjelmassa on varmuuskopio/palautustoiminto.

Helpompi silti asentaa jokin toimimaton ohjelma uudelleen, kuin koko Windows ja loputkin ohjelmat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hege
Mutta kanattaa varoa niitä rekisterinpuhdistus-ohjelmia. Minulla nimittäin meni muutma ohjelma reinstallointtiin, koska eräs puhdistutohjelma poisti tarvittavia rekisteri tietoja.
Itselleni kävi samalla tavalla. Tahdoin viimeiseen asti välttää Windowsin uudelleenasennusta, mutta registry cleanerit putsasivat muun muassa jotain tärkeitä käynnistystietoja, joten hyvä että ylipäätään sain konetta enää päälle.

Viikonloppuna Ad-aware 6.0 poisti mun koneen rekistereistä jotain tärkeetä, jonka johdosta netti lakkastoimimasta. Onneksi siihen vaivaan sai Lavasoftilta rekisterin palauttavan ohjelman. Eli varovainen saa senkin ohjelman kanssa olla.

Ylös Bottom