Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

AVI-tiedostot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Knight

Active Member
Jostain syystä Windows Media Player, Quicktime ja Winamp ei suostu toistamaan avi-videotiedostoja. Millä ohjelmalla ne saisi skulaamaan? Vanhan koneen aikaisempi versio WMP:stä toisti ne kyllä.

AVI-päätteiset tiedostot ovat nykypäivänä tyypillisesti DivX-koodattuja.

Kun yrität toistaa videotiedostoa vaikkapa Windows Media Playerillä, se etsii koneestasi sopivaa "koodekkia" jolla tiedoston purkaminen olisi mahdollista. Mikäli koneessasi ei ole DivX-yhteensopivaa koodekkia asennettuna, tiedostoa ei voida purkaa. Windows Media Player itsessään ei sisällä tukea DivX-koodatuille tiedostoille.

Kannattaa aloittaa asentamalla uusin DivX-koodekki osoitteesta www.divx.com. HUOM! Lataa "Standard DivX Codec(FREE)", muut versiot sisältävät spyware-ohjelmia.

Mikäli DivX-koodekin asentamisen jälkeen et kykene toistamaan tiedostoa, homma menee hieman hankalammaksi. Tiedosto voi silloin olla pakattu vaikkapa Xvid-koodekilla. Sitten alkaa sopivan koodekin metsästys... Ja jotkut koodekit saattavat pahimmassa tapauksessa jopa sekoittaa koneen.

Helppo ratkaisu ongelmaan on asentaa VLC Media Player. Se on ilmainen ohjelma, jossa on sisäänrakennettuna tuki lähes kaikille koodekeille. Se ei asenna koneellesi koodekkeja tai muutakaan roinaa, eikä siten ole haitallinen. VLC on tähän mennessä soittanut ihan kaiken, mitä sille olen syöttänyt.

VLC Media Player

t. Ola

Suosittelen ehdottomasti lataamaan Nimo Codec Pack 5.0 josta löytyy todella kattava lista eri codeccia.

Itselläni on tuo asennettuna ja oikeastaan yksikään video ei ole temppuillut vaikka käytän Windows Media Playeriä.

:D Nimo Codec Pack... Mulla oli yksi avi-tiedosto, joka ei toiminut, vaikka divx- ja xvid-koodekkeja olen asennellut jos jonkinlaisia. No, sitten luin täältä tuon Raurun hyvän neuvon. Asensin Nimo Codec Packin, ja leffa toimi. Pienenä miinuksena kyseinen leffa ja kaikki muutkin .avi-tiedostot näkyivät ylösalaisin käännettyinä. Mistä johtunee - en tiedä eikä oikeastaan edes kiinnosta. Voisihan sitä kääntää monitorin ylösalaisin aina leffoja katsoessa. Kuitenkin uninstalloin Nimo Packin ja kaikki näkyi taas oikein päin, myös se leffa joka ei aluksi näkynyt ollenkaan! Kyllä nää tietokoneet on välillä ihmeellisiä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puktus
:D Nimo Codec Pack... Mulla oli yksi avi-tiedosto, joka ei toiminut, vaikka divx- ja xvid-koodekkeja olen asennellut jos jonkinlaisia. No, sitten luin täältä tuon Raurun hyvän neuvon. Asensin Nimo Codec Packin, ja leffa toimi. Pienenä miinuksena kyseinen leffa ja kaikki muutkin .avi-tiedostot näkyivät ylösalaisin käännettyinä. Mistä johtunee - en tiedä eikä oikeastaan edes kiinnosta. Voisihan sitä kääntää monitorin ylösalaisin aina leffoja katsoessa. Kuitenkin uninstalloin Nimo Packin ja kaikki näkyi taas oikein päin, myös se leffa joka ei aluksi näkynyt ollenkaan! Kyllä nää tietokoneet on välillä ihmeellisiä.

Minulla ei onneksi tuollaisia ongelmia ole ollut, mutta pääasia, että leffa toimii. :D

tsunami filter pack + xvid codec ja kaikki on tähän mennes toiminut ilman ongelmia

itsellä oli nimon kanssa videot väärinpäin myös

Ei missään nimessä mitään codekkipackkeja, vaan ffdshow alphalla pärjää. Ja ac3filter tarpeen mukaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan horna
Ei missään nimessä mitään codekkipackkeja, vaan ffdshow alphalla pärjää. Ja ac3filter tarpeen mukaan.

Wuhuu! Muijani koneella on ollut ongelma kun tää on vaan p2-350mhz niin 80% divx/xvid:eistä on pätkinyt. Laitoin ffdshown niin ->mikään<- ei pätkinyt enään. Ilmeisesti ffd-show on nopeampi eikä vaadi koneelta niin paljon tehoa. Kiitos vinkistä! :)

Ylös Bottom