Eilen ilmestyi etusivulle tämä arvio:
Mehukasta räiskettä, joka vaatii sopivasti taktikointia.
www.konsolifin.net
Tunteja on alla kuulemma kosolti
Hyvä julkaisu Game Passiin ja parempi kuin saman henkinen Zombie Army 4.
Kuitenkin peli jättää aika paljon toivomisen varaa. Merkittävin ruikutuksenaihe itsellä on puhtaasti epätasapainoinen vaikeusaste - helpoin aste on aivan liian helppo kun taas pykälää kovempi voi olla melkoista persruntua pahimmillaan. Erikoismonstereita lappaa niskaan niin maan perkeleesti, että Vermintiden kuristusotteet tuntuvat pieneltä.
Miksi tämä on ongelma?
Tasapainotus (maalaisjärki) on hukassa. Jos pelaajat ovat kaikki oikeita on peli armoton, mutta yhdenkin botin mukaantulo muuttaa koko setin ja voit vihellellä maaliin. Mitä enemmän oikeita pelaajia, sitä överimmäksi homma menee = great success! (?)
Useammankymmentä tuntia varmasti takana ja porukassa se paskakin on hyvää, mutta ei auta: unstallia pöytään. Erikoismonstereiden sattumanvarainen vyörytys tuntuu naurettavalta ja vie maun koko touhusta. Kyllähän tätä voi helpoimmalla jauhaa, mutta kukapa sellaista jaksaa jos haastetta ei ole.
Katsotaan kun julkaistu 2022 roadmap on toteutunut, että missä jamassa peli on. Muutoin ihan maistuvaa.
Asetasapaino on myös melko omituinen, sillä pelissä tarvitsee käytännössä ainoastaan kahdenlaisia aseita: nopeita ja tehottomia, sekä tehokkaita ja hitaita. Nopeilla niitetään peruszombilaumat ja tehokkailla isot erikoismonsterit. Liian vähän eroa aseilla, jotta olisi järkeä valita pistoolislottiin esim mitään muuta kuin sarjatulta ampua Tec9 jolla paska kaatuu. Toki on sitten se kortti, joka mahdollistaa kahden ykkösslotin aseen kantamisen ja loppumattomat kudit, mutta tuo on taas sitten jotenkin niin tyhmä veto että lähinnä allekirjoittaa ajattelemattomuuden asioita pelisuunnittelussa.
Korttihärdelli oli myös väkisin vaikeutetun oloinen, sillä oikeasti hyödylliset kortit tulevat lähes sattumanvaraisesti nekin. RND on ihan jees, välillä. Tässä on liikaa randomiutta, että jaksaisi nykyisellään.