Ehkä kokeilen joskus uudestaan kun olen ensin pelannut jotain vieläkin tönkömmin ohjautuvaa peliä ja muutenkin tarttis aloittaa koko peli alusta jotta oppii kontrollit sillä eihän nuo lisärit mitään tutoriaalia tarjoa enkä mä mitään komboja ja muita muista enää kahdeksan vuoden jälkeen.
No nyt melkein kaks vuotta myöhemmin tuli palattua pelin pariin ja aloitin kokonaan uuden tallennuksen jotta opin kontrollit.
Nyt jäi peruspelistäkin paremmat fiilikset mitä silloin melkein 10 vuotta sitten kun nyt keskityin lähinnä tarina tehtäviin sillä pelihän on aivan täynnä itseään toistavaa filleriä.
Kaikista typerin on varmaan ne arkham knightin sotilaiden pystyttämän checkpointit joiden tarkoitusta mä en vieläkään tajua.
Siis yleensähän checkpoint tarkoittaa sitä, että tuollaisen avulla rajoitetaan liikennettä kun voidaan pysäyttää ihmiset ja suorittaa tarkistuksia.
No tässä ne sotilaat on kirjaimellisesti vaan ympäröineet ITSENSÄ aidalla jossa ei ole ovea ja siellä aidan sisällä on ne muutamat sotilaat ja välillä turretti.
Mikä noiden pointti on? Olkoon siellä ja kuolkoon vaikka nälkään sillä mikään uhka ne ei ole kellekkään.
Tarinakin oli edelleen sarjan heikoin ja koko arkham knight on
Jason Todd twisti on edellen typerä sillä batman loresta perillä olevat arvasi tuon jo ennen pelin julkaisua ja sitten minä jonka batman tietämys rajoittuu elokuviin ja aikaisempiin arkham peleihin ei ollut koskaan edes kuullut koko äijästä.
Muutenkin arkham peleissä se eka ja ainoa robin on Tim Drake joka oli ekan kerran cityssa ja me ollaan nähty batmanin ura ihan alku ajoista asti sillä originsin aikaan edes Gordon ei vielä luottanut siihen.
Mutta jotenkin originsin ja arkham knightin välissä sillä on kuitenkin ollut sekä Dick Grayson, että Jason Todd robinina. Siis missä helvetin välissä?
Muutenkin huvittaa kuinka koko peli muka tapahtuu yhden yön aikana.
Siis pitäskö mun uskoa, että batman pidättää melkein kymmenen super rikollista, kerää 247 riddler pystiä, koska ilman niitä ei voi pidättää riddleria, estää kolme pankkiryöstöä ja paljon paljon muuta.
Arkham shadow sijoittuu kokonaisen viikon ajalle ja siinä tapahtuu paljon vähemmän joten se on jopa aika uskottava sen suhteen.
No entäs ne lisärit sitten?
Season of infamy lisää neljä uutta sivutehtävää ja vaikka ne läpäisee vain parissa tunnissa niin ne oli silti hyviä eikä niissä vaan toistettu samaa asiaa monta kertaa kuten muutamassa peruspelin sivutehtävässä.
Sitten on erilliset arkham episode lisärit joissa pelattavana on nightwing, robin, redhood, catwoman ja batgirl.
Pisin noista on batgirl, mutta sekin kestää alle tunnin, mutta siinä on alueena ihan ok kokoinen öljynporauslautalle rakennettu huvipuisto jossa jokeri pitää gordonia ja muutamaa muuta poliisia panttivankina.
Lisäksi siellä on vielä kerättävää kamaa eli harleyn yllätyslaatikoita, jokerin tekareita ja ilmapalloja.
Kaikki muut on parista predator huoneesta ja tappelusta koostuvia lineaarisia kokemuksia jotka kestää 20-30 minsaa ellet kuole.
Minä kyllä joiduin yrittämään robinin ja catwomanin viimeistä tappelua monta kertaa kun henki lähtee muutamasta osumasta ja catwomanin kohdalla taisteluareenana toimii riddlerin tehtaan lattia joka sähköistyy enemmän ja enemmän ja lisäksi siellä on vielä kaks liikkuvaa laaseria.
Ratkaisu oli vaan rämpyttää neliötä välittämättä ajoituksesta tai countereista. Tuo oli nopein tapa tuhota ne muutama kymmenen robottia jotka käy päälle.
Myös ne kaikki lisätyt autokisat oli hyviä kunhan alkoi ajamaan puskuri kamerasta sillä normi kameralla driftaus on paljon hankalampaa ja lisäksi mä vihaan sitä hyppykameraa joka tulee isojen hyppyjen kohdalla ja tuokaan ei aktivoidu kun ajaa puskurista.
Mä pelasin myös koko pelin käyttämällä sitä 1989 leffan asua joka on helposti se hienoin.
Tulishan tuossa vielä iso määrä eri taistelu haasteitakin, mutta niitä en edes kokeillut.
Kokemukset on siis varsin lyhyitä, mutta kaikenlaista on todella paljon joten kyllä tuossa sen mun maksaman 7e edestä kamaa oli.
Toisaalta mä olisin ollut valmis maksamaan pari euroa jo pelkästä 1989 leffan asustakin.