Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Be Cool

Jarmo Hänninen

New Member
Ensi-ilta oli ja meni (8.4.2005). Onko kukaan käynyt tsekkaamassa leffan? Oliko mitään verrattuna Get Shortyyn vai oliko ihan susi. Leffahan on saanut melko vähän kannatusta jenkkien leffaluukuilla. Ehkä ohjaaja F. Gary Gray ei ole saanut tähtiinsä samaa nostetta kuin Barry Sonnenfeld Get Shortyssä. No, mutta alla kuitenkin hieman stooria leffasta. Napattu FS Filmin sivuilta:

Kauan odotetussa Get Shorty hyvä pätkä elokuvan jatko-osassa Chili Palmer (John Travolta) sukeltaa pää edellä musiikkibisneksen maailmaan. Tälläkään kertaa hän ei välty sotkeutumasta mafian kuvioihin ja törmää matkalla niin murhamiehiin, itsekeskeisiin staroihin kuin hintahtavaan henkivartijaan, joka unelmoi poptähden urasta.

John Travolta on jälleen Chili Palmer, ja muissa rooleissa nähdään mm. Uma Thurman (Kill Bill volume 1 ja 2), André 3000 hiphop-bändistä Outkast, Danny Devito, Harvey Keitel ja James Gandolfini.

Get Shortyn tapaan BE COOL perustuu Elmore Leonardin romaaniin. Ohjauksesta vastaa F. Gary Gray, jonka käsialaa ovat mm. Italian Job ja Neuvottelija.

Leffa viralliset verkkosivut
IMDB

IMDB-pinnojakin vain 5.5/10 (3216 ääntä)

Pitää varmaan katsoa viimeistään DVD:ltä, sillä pitäähän kuitenkin mainion Get Shortyn jatko-osa katsoa.

Vastaus: Be Cool

Jarmo Hänninen sanoi:
Ensi-ilta oli ja meni (8.4.2005). Onko kukaan käynyt tsekkaamassa leffan? Oliko mitään verrattuna Get Shortyyn vai oliko ihan susi.
En ole käynyt katsomassa mutta kaikissa arvosteluissa (3-4 kpl) jotka olen lukenut on leffa haukuttu aivan pystyyn.
Pitää varmaan katsoa viimeistään DVD:ltä, sillä pitäähän kuitenkin mainion Get Shortyn jatko-osa katsoa.
No hyvä että jotkut kannattavat näitä rahastusjatko-osia jotta saadaan niitä lisääkin. Olisi ikävää jos tuotantoyhtiö joutuisi toteamaan ettei roskan tuottamisella pärjää ja joutuisi panostamaan laatuun. Meikäkin joutuisi käymään useammin elokuvissa ja sehän tietäisi rahanmenoa. Thumbs up!

Karma sanoi:
En ole käynyt katsomassa mutta kaikissa arvosteluissa (3-4 kpl) jotka olen lukenut on leffa haukuttu aivan pystyyn.

No hyvä että jotkut kannattavat näitä rahastusjatko-osia jotta saadaan niitä lisääkin. Olisi ikävää jos tuotantoyhtiö joutuisi toteamaan ettei roskan tuottamisella pärjää ja joutuisi panostamaan laatuun. Meikäkin joutuisi käymään useammin elokuvissa ja sehän tietäisi rahanmenoa. Thumbs up!

Hyvä ettei ole ennakkoluuloja.

Janus sanoi:
Hyvä ettei ole ennakkoluuloja.
Ei ollut ennen kuin luin arvostelut. Ehkä tuo tulee joskus katsottua mutta tuskin tulee positiivisesti yllättämään - olen oppinut lukemaan arvosteluja ja vetämään niistä johtopäätökset jo vuosia sitten enkä muista milloin olisin joutunut toteamaan että johtopäätökset olisivat olleet hätiköityjä. Ehkä omat tähdet ovat joskus olleet ½ tai korkeintaan 1 enemmän kuin mitä arvosteluiden keskiarvo on ollut (enkä tarkoita kaikkia arvosteluita vaan niiden kriitikoiden joita itse arvostan) mutta ei 1-2 tähden (kuten tässä tapauksessa) leffat ole koskaan osoittautuneet hyviksi.

Vähän tuo kyllä riippuu. Itse olen osunut moneen leffaan jotka on saaneet surkeat arvostelut, mutta katsottuna ovat ihan jees viihdettä. Tietysti voi olla se, ettei ole ollut kauhean kovat odotukset kyseiseen rainaan. Be Cool on 'must see' listalla juuri sen takia kun melkein koko Get Shortyn casti on tässäkin mukana + The Rock.

Toisaalta on olemassa yksi leffa jota en tule katsomaan, ellei ale laarista löydy parin eeron hinnalla: Catwoman. Hyi helevatti. :)

Itse en leffaa vielä ole nähnyt, mutta kaveri kävi katsomassa, sen verran sain selville että erittäin hauska pitäisi olla. Jos kyseistä leffaa vakavana menisi katsomaan, ei varmaan saisi mitään irti, muta pilkettä silmäkulmaan ja hyvä tulee :)

Pitäisi löytyä jonkin verran viittauksia esim. Pulp Fictioniin. Leffa on näppärä, vaikkei Get Shortyn tasolle ylläkään. Jotakin tollaista olen kuullut.

Janus sanoi:
Vähän tuo kyllä riippuu. Itse olen osunut moneen leffaan jotka on saaneet surkeat arvostelut, mutta katsottuna ovat ihan jees viihdettä.
Juu siis on leffoja jotka ovat saaneet huonoja arvosteluja mutta joista olen tykännyt, mutta ne arvostelijat ovatkin olleet sellaisia joita en itse arvosta. Osaan nykyään sekä valita arvostelijat että lukea rivien välistä (mikä onkin usein pakollista koska itse riveillä paljastetaan liikaa juonesta). Onhan niitä arvostelijoita joilla tuntuu esim. toimintaleffojen kohdalla kaventuvan asteikko yhdestä kolmeen tähteen ihan laakista.

Ja kaikille leffoille löytyy aina jokunen kannattaja. Jotkut varmasti tykkäävät Resident Evil: Apocalypsestakin vaikka itse en muista nähneeni koskaan yhtä surkeaa tekelettä - ja joskus VHS:n alkuaikoina sentään tuli joitakin todella ö-luokan halpisvuokraleffoja nähtyä.

Janus sanoi:
juuri sen takia kun melkein koko Get Shortyn casti on tässäkin mukana + The Rock.

Travolta on ainoa, joka on vanhasta mukana ja Keitelia ei lasketa kun oli Get Shortyn lopussa muutaman sekunnin ajan, mutta että "melkein koko casti" :rolleyes:

:D

Jarmo Hänninen sanoi:
Travolta on ainoa, joka on vanhasta mukana ja Keitelia ei lasketa kun oli Get Shortyn lopussa muutaman sekunnin ajan, mutta että "melkein koko casti" :rolleyes:

Muistelin että oli. :) Onhan tuolla Danny DeVito... :) DeVito RoX, tai jotain. ;)

Jarmo Hänninen sanoi:

Onhan Danny de Vitokin Be Coolissa mukana jonkinlaisessa osassa, mutta veikkaisin että monessakaan kohdassa esiiinny.

Tällä hetkellä leffatarjonta teattereissa tuntuu olevan melko vähäistä, tai siis kaikki olen nähnyt jotka olen halunnutkin. Ennen kesän suuria nimiä (esim. Sin City, SW episodi 3) ei oikein tule mitään todella kiinnostavaa, joten voisihan vaihteen vuoksi mennä katsomaan tätä hömppäviihdettä. Lähinnä näytteljiöiden takia Be Cool kiinnostaa ja kyllähän nuo toimintakomediat aina joskus yllättää arvosteluista huolimatta.

Jarmo Hänninen sanoi:
Saamari ja mie kun yritin tuon cast-listan IMDB:stä tihrustaa todella tarkkaan ... :o

Ois vaan pitänyt kattoa se traileri. Vaihteenvuoksi taas on Dannyn hahmolla Napoleon kompleksi, ja tarttee kärryä alle. :)

Janus sanoi:
Ois vaan pitänyt kattoa se traileri. Vaihteenvuoksi taas on Dannyn hahmolla Napoleon kompleksi, ja tarttee kärryä alle. :)

:) heh, muuten kaverille kun kerroin, että mukana on The Rock "homona samoalaisena henkivartijana, joka haluaa pop-tähdeksi" niin mies tihrusti pientä kuvaa julisteesta ja katseli IMDB:tä ja sitten soitti, että eihän siinä Rockia ole ollenkaan :D

:confused: En voi kyllä ymmärtää miten Get Shortylle on voitu tehdä tällaista kuraa "jatko-osaksi". Pitäkööt tunkkinsa!
Jos pidit Get Shortysta, niin tähän tulet pettymään - ellet arvosta suuresti rap-juttuja.

Thingy sanoi:
:confused: En voi kyllä ymmärtää miten Get Shortylle on voitu tehdä tällaista kuraa "jatko-osaksi". Pitäkööt tunkkinsa!
Jos pidit Get Shortysta, niin tähän tulet pettymään - ellet arvosta suuresti rap-juttuja.

Olen 101% samaa mieltä. Be Cool ei ole cool, vaan lähinnä huippuluokan näyttelijöillä kuorrutettua bullcrappia, joka yrittää olla niin katu-uskottavaa ettei ole tosikaan. Toki varmaan F. Gary Gray (ohjaaja) elokuvan maailmasta jotain tietää tarinasta, mikä Be Coolin taustalla on (musiikkibisneksestä). Grayn parhaaksi jääkin Samuel L. Jacksonin kanssa duunattu negotiator.

Noh, kohta mies onkin tehnyt leffan kaikkien Pulp Fictionin tähtien kanssa..

Musiikkiosuuksia venytellään AIVAN liikaa ja QT-leffojen repliikki, nimi tai juoniviittaukset ovat melkoisen köyhää tavaraa, kuten esimerkiksi Keitelin hahmon "I work from dusk till dawn". Thurmanin tekeytyminen tyhmemmänpuoleiseksi bimboksi ei toimi... ja muutenkin lähes kaikki asetelmat juonessa ja taustatarinassa nojaa aivan liikaa Get Shortyyn. Osa tästä voi kuitenkin olla alkuperäisen kirjan syytä, mutta en usko Leonardin olleen niin tyhmä tätä kirjoittaessaan...

EDIT: The Rock ja Vince Vaughn ovat omissa rooleissaan harvinaisen loistavia. Etenkin Vaughn.

Jarmo Hänninen sanoi:
Grayn parhaaksi jääkin Samuel L. Jacksonin kanssa duunattu negotiator.

Höpö höpö, Grayn paras on ehdottomasti Friday. :cool:

Be Cool taas on melkoisen vastenmielinen elokuva. Kaikki näyttelijät tuntuvat alittavan kilpaa rimaa. Kipsinaama-Travolta vain patsastelee koko elokuvan ajan, ja luulisi Thurmanillakin olevan parempia projekteja käsillä. Cedric oli oma tasapaksu itsensä, onneksi hyviäkin hetkiä mahtui mukaan. Andre oli pienoinen pettymys - tosin eipä roolilla juurikaan liikkumavaraa ollut. Vince Vaughn taas jatkoi olemattomien näyttelijäkykyjensä julistamista ontuvalla (missä Pimp Limp?) sutenööri-suorituksellaan.

Ainoa positiivinen yllättäjä oli ehdottomasti The Rock - ilmiömäistä homoilua!

** / *****

Juu, epäilin että keksisin mitään positiivista tästä leffasta, mutta totta tuo että Rock jopa hiukan yllätti positiivisessa mielessä. Muutoin kyllä uskomatonta skeidaa, tämän tasoisen elokuvan voisi kuvitella olevan jonkun yläasteen videokerhon tekemää. En vain ymmärrä miten noin paljon tähti-näyttelijöitä oli harhautuneet tähän projektiin...?!

Ylös Bottom