Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Best RPG series!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spw_matti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

spw_matti

Guest
Eli mua on mietityttäny että mikäs on muiden mielestä paras roolipeli sarja.. eli onko se esim.

- Seiken Densetsu
- Breath of Fire
- Final Fantasy
- Alundra
- Front Mission
- Grandia
- Harvest of Moon
- Quest of Glory
- SaGa
- Jade Cocoon
- Chrono
- Legend of Zelda (heh)
- Dragon Warrior
- Tales
- Vandal Hearts
- Star Ocean
- Wild Arms
- Fallout (heh)
jne...

Mun suosikiksi ja ylitse kaikkien ponnahtaa valitettavasti kaksi Chrono ja Final Fantasy. Jos niit joutuu viel valitsee parhaan se on Chrono ja varsinkin Chrono Cross.

T:matti

Skitsoo!

ei toho voi vastata! iha mahotonta... jestas! ompas ruutu muute likanen pitäis varmaankin pestä!
kuitenkin, jos on PAKKO vastata niin...
(here comes a cliche!)
Final Fantasyt
ja tottakai Xenogears!
Chrono Crossiin en ikinä päässy sisään, grandia oli tosi outo, aika persoonallinen kun taas Star Ocean oli taas persoonaton!
sitte toi Legend of Legai oli aivan säikkymäinen ja mitäs muuta..
Alundra en oo ikinä pelannu, enkä noita muitakaan oikeestaan..
Musta tuntuu että mikään noista sarjoista oo täysin omaperäsiä, kaikki lainaa kaikilta ideoita.
Final Fantasy on mun mielestä aitoo!
Heh, yrittäkääs vastata toho mun kommentiin!
:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spw_matti
Eli mua on mietityttäny että mikäs on muiden mielestä paras roolipeli sarja.. eli onko se esim.

- Seiken Densetsu
- Breath of Fire
- Final Fantasy
- Alundra
- Front Mission
- Grandia
- Harvest of Moon
- Quest of Glory
- SaGa
- Jade Cocoon
- Chrono
- Legend of Zelda (heh)
- Dragon Warrior
- Tales
- Vandal Hearts
- Star Ocean
- Wild Arms
- Fallout (heh)
jne...

Mun suosikiksi ja ylitse kaikkien ponnahtaa valitettavasti kaksi Chrono ja Final Fantasy. Jos niit joutuu viel valitsee parhaan se on Chrono ja varsinkin Chrono Cross.

T:matti
jeeeeee toinen vastaaja! Seiken densetsu on secret of mana sarja...BOF on hyvä..FF on loistava, chrono trigger on loistava, harvest moon on paras kyseenalainen RPG koska se on ainut luokassaan :) dark cloud on PS2:n merkittävä RPG. alundrat on kait ihan ok. jade cocoon on hyvä. paras RPG konsoli: SNES!!!

Breath of fire 3: loistava RPG. 8½
FF 2: Hieno RPG 8
FF MQ: kaikkien aikojen SURKEIN ROOLIPELI
Chrono trigger: ... 9½
Bahamut lagoon: paras roolipelim, pieksää niin FF:t ja Chronot menne tullen, sääli on vain se, ettei peli ole englanniksi käännettynä( ei ollut viimeksi kun etin ROMia) 10

Mun suosikit ei oo ehkä sitä perinteikästä konsoli rpg:tä, mutta kun sä nyt ton Zeldankin tohon listaan laitoit...

Elikkä suosikkisarjat:

Shenmue ja Zelda.

FF oli kans tosi kova 16-bit aikakaudella.

Best RPG

Ei voi muuta sanoa kuin Final Fantasyt...Parhaat hahmot, juonet, pahikset ja taistelusysteemit.
On pelannut Breath of Fire4:n, se oli ihan ok, semmonen perusRPG.
Star Ocean:2nd story meni ihan tylsäks lopussa, ihan hyvä alku.
Chrono Trigger oli aika mahtava, en oo Crossia päässy pelaamaan.

Kyllä täytyy sanoa että Zeldat on aivan ylivoimaisia ykkösiä. Pitää kyllä ostaa sitte kheimkhiupi ku uus Zelda tulee...

Joo no ykkönen on tietty Final Fantasy, heti perässään Zelda(Koska sen tälle listalle laitoit). Legend Of Zelda -A Link To The Past Snesille on luultavasti kaikkien aikojen paras konsolipeli, ainakin minulle, mutta eihän sitä voi verrata mihinkään Final Fantasyihin tai muihin ropeihin! Se on kuitenkin faktaa, että paras konsoli oli/on Snes. PSX heti perässä. Harmittaa vaan kun en oo päässy pelaan ees Chrono Crossia enkä Xenogearsia kun niitä ei julkastu täällä enkä sitte jaksanu hommata modia! Jenkki-Snes mulla aikanaan oli ja se oli jotain se!

FF:t ehdottomasti parhaita!
Seiken Densetsut (SOA) ovat kanssa todella hyviä!
Ja front missionit!
ja chrono (vain snes-peli)!!!:D

Ei tosiaankaan mikään noista, vaan Baldur's Gate sarja (lukuunottamatta ps2:sen Dark Alliancea). Epälineaarinen (pääjuoni ei kuitenkaan ole merkityksetön kuten Fallouteissa), suuri ja mahtava (2:sen läpipeluu vie varmaan toistasataa tuntia), persoonalliset hahmot, mielenkiintoinen vaikkakin peruskliseinen juoni, tunne että oikeasti voi vaikuttaa hahmojen kehitykseen ja mikä parasta, se ettei sarjaa ole venytetty ikuisuuksiin vaan se on jo lopetettu (tiedä sitten kuinka pitkäksi aikaa).

Baldur's gate on siis paras sarja, mutta jos kysytään yhtä parasta ropea niin se on Planescape:Torment.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
Ei tosiaankaan mikään noista, vaan Baldur's Gate sarja (lukuunottamatta ps2:sen Dark Alliancea). Epälineaarinen (pääjuoni ei kuitenkaan ole merkityksetön kuten Fallouteissa), suuri ja mahtava (2:sen läpipeluu vie varmaan toistasataa tuntia), persoonalliset hahmot, mielenkiintoinen vaikkakin peruskliseinen juoni, tunne että oikeasti voi vaikuttaa hahmojen kehitykseen ja mikä parasta, se ettei sarjaa ole venytetty ikuisuuksiin vaan se on jo lopetettu (tiedä sitten kuinka pitkäksi aikaa).

Baldur's gate on siis paras sarja, mutta jos kysytään yhtä parasta ropea niin se on Planescape:Torment.

No niin no joo mutta eikös nyt puhuttu konsoliropeista? Tai ei välttämättä sitä mainittu, mutta näin ainakin käsitin! Itse en pidä yhtään Baldur's Gaten tyylisistä peleistä. Vaikka ne kai ovat niitä "oikeita" roolipelejä, niin ei niitä jaksa pelata yhtään. Ei niissä oo imua. Japsi/konsoliropet rulez:D :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

Itse en pidä yhtään Baldur's Gaten tyylisistä peleistä. Vaikka ne kai ovat niitä "oikeita" roolipelejä, niin ei niitä jaksa pelata yhtään. Ei niissä oo imua.

Kumma mies :). Ei juuri missään pelissä ole niin paljoa imua kuin BGateissa. Mutta toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Itsellä ovat Final Fantasyiden sun muiden pelaaminen jäänyt aika vähälle, kumminkin kiinnostaa niitäkin kokeilla. Vaikka baldur's gatet, icewind dalet, planescape:torment perustuvatkin "oikeille" roolipeli säännöille, niin aika pieni tekijä se kumminkin lopullisessa pelinautinnossa kai on. Tosin yksikin kaveri väitti, että on ihan kummallista ja epärealistista kun hyökkäyksen osumisesta heitetään noppaa. Ainakin aluksi säännöt kun kumminki tuntuvat ihan turhilta, ja pelit ovat hyvin soljuvia ilman AD&D:n tarkkaa tuntemusta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
falloutit ja torment on paras esimerkki mika on oikea roolipeli

Siis koneilla. "Oikeat" ropethan toimivat paperilla ja kynillä sekä leikkimiekoilla. Tosin NWN ottaa aimo harppauksen parempaan suuntaan. Tähän asti koneropella on kuitenkin ollut rajoituksensa.

Kyllähän se snes taisi paras rpg konsoli olla...ja on edelleen :) FF VII:ssä pleikalla oli kans imua ja BG:t on pc:n parasta antia. Luulin jo ettei ikivanhaa pc:tä tartteis enää päivittää...BG2 toimi juuri ja juuri (ja vei koko 2 gigan kovun) :D NWN:ää varten pitänee saada rautaa lisää, taitaa peli olla nimittäin pakkohankinta

BG:n AD&D ei nyt ihan oo kohdallaan (2nd/3rd edition rules ja ties mitä väliltä), mutta tarjoaa parhaan rpg fiiliksen mitä koneilla tähän mennessä on...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Siis koneilla. "Oikeat" ropethan toimivat paperilla ja kynillä sekä leikkimiekoilla. Tosin NWN ottaa aimo harppauksen parempaan suuntaan. Tähän asti koneropella on kuitenkin ollut rajoituksensa.

siis falloutissa hyva esimerkki on etta tietyn tehtavan voi suorittaa monella eritavalla kuten jos pitaa varastaa jotain voi vaan tappaa kaikki tai suostutella uhrin tytar sankyyn missa se kertoo yhdistelman kassakaappiin

Viimeksi muokannut moderaattori:
MAhtavaa!!

Jees!!

CRONO CROSS & CRONO TRIGGER ruleZ

Niin paljon erinlaisia vastauksia eli rpg pelit eivät ole menneet hukkaan sillä joku pitää aina jostain rpg pelistä josta toinen ei pakosti pidä tippaakaan...

t:matti

Ylös Bottom