Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Binary Domain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Pelin nimi: Binary Domain
Kehittäjä: Yakuza Studio
Julkaisija: Sega
Julkaisupäivä: 17.2.2012
Julkaisualustat: Xbox 360 ja PlayStation 3
Lajityyppi: Tiimipohjainen räiskintä
Moninpeli: Joo vissiin
Yhteistyötila: Ei kait tuota

Binary Domain on siis Yakuzan luojan uutukainen. Tiimipohjainen räiskintäpeli saapuu Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle helmikuussa 2012. Sen luvataan panostavan erityisesti hahmojen väliseen vuorovaikutukseen ja siitä syntyvään draamaan verrattuna perinteiseen räiskintäpeliin. Pelimekaniikaltaan Binary Domain muistuttaa Gears of Waria ja muita vastaavia suojautumiseen pohjautuvia räiskintöjä. Pelaaja voi käskyttää tiimikavereitaan joko näppäimillä tai mikrofonilla. Lisäksi joissakin tilanteissa täytyy reagoida omien kysymyksiin tai muihin kommentteihin.

Lisätietoa ja fiilistelyä pelistä voi lukea täältä: Ennakossa Binary Domain - Jutut - PlayStationFIN
 
Vastaus: Binary Domain [X360 & PS3 @ 2/2012]

Moninpelitraileria. Kuulin vähän juttua että tällä viikolla punkeisi läntisiin storeihin demoa. Japani Storessahan on ollut jo jonkin aikaa. Taitaa olla yksinpeli hommia se demo, mutta ihan kiva päästä testaan. Ei tästä pelistä uskalla oikein juuta tai jaata sanoa ennen kun on pässy puikkoihin.

[video=youtube;ORqxuN9FVbk]http://www.youtube.com/watch?v=ORqxuN9FVbk[/video]
 
Vaikutti ihan kelvolliselta räiskyttelyltä demon perusteella. Tuskin tulisi muuten hankittua, mutta juuri nyt ei ole parempaakaan coopittelua tähän saumaan tulossa.
 
Vastaus: Binary Domain [X360 & PS3 @ 2/2012]

Jotenkin en lämmennyt demon perusteelta. Kamerassa ei puolenvaihtoa ja suhteellisen simpllelistä ulkoasusta huolimatta huomattavaa ruudunpäivitysongelmaa PS3 versiossa. Moninpeli-puolellakin enteilen ongelmia. Kuulemma mappeja on vain 5, mappien vähyyteen on paremmatkin pelit failanneet. Saas nähdä, en uskalla ainakaan ennakkoon tätä harkitakkaan. Pidetään kuitenkin tutkat päällä.
 
Vastaus: Binary Domain [X360 & PS3 @ 2/2012]

Boxiversio tuntui soljuvan ihan mukavasti eteenpäin. Itseäni ei moninpeli taas kiinnosta, kunhan se coop olis edes kelvollinen.
 
Vastaus: Binary Domain [X360 & PS3 @ 2/2012]

Tuli puun takaa tämä ja yllätti mukavasti. Demon perusteella ennakkotilaukseen puhtaasti yksinpelin tarinan takia. Nyt hieman alkua tullut pelattua ja meno on vinkeää. Grafiikka on mukavan raikasta verrattuna länsimaisiin synkkiin värimaisemiin. Robotit ovat myös kovin kauniita. Ehdottomasti jatkoon.
 
Boxiversio tuntui soljuvan ihan mukavasti eteenpäin. Itseäni ei moninpeli taas kiinnosta, kunhan se coop olis edes kelvollinen.

Oivoi. Luotin toveriin (terkkuja) joka luotti co-optimuksen tietoihin, jonka mukaan tässä olisi ollut co-op. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole. Voihan vihannes.
 
Vastaus: Binary Domain [X360 & PS3 @ 2/2012]

Lievää kuolleista herättelyä. Itse pelasin pelin lävitse Survivor-vaikeusasteella ja ihan hyvä räiskintä on kysessä mielestäni. Parempi kuin Uncharted mitä kolmannen persoonan ammuskeluihin tulee. Demon olin pelannut jo silloin kun se tuli ja ihan hyvän vaikutelman sain jo silloin tästä pelistä.

Perusviholliset eivät pääse humanoidi-versiosta paria poikkeusta lukuunottamatta pois, jonka vuoksi pelaajan strategiat vakiintuvat melko nopeasti robottien pään pois ampumiseen sillä se kääntää kyseisen robotin muita vastaan ja muutkin sitten keskittyvät kyseiseen robottiin pelaajan sijaan. Kädet ja jalat voi ampua myös pois ja raskaammat viholliset lamaantuvat paikoilleen sen sijaan että pääsisivät lähelle pelaajaa ryömimällä niin kuin perusrobotit.

Parhaat taistelut ovat kaikki pomotaisteluja ja niitä onkin melkoisen paljon ja se ei haittaa laisinkaan. Muutamat pomotaistelut ovat kyllä turhan toistavia ja rajoittuneita. Viimeisen vastuksen yhteydessä taas tuli mietittyä että mihin pitää ampua ja vieläkin hieman epäselvä että mikä se oikea taktiikka oikein oli kun muiden pomotaistelujen yhteydessä heikot kohdat olivat aika selvät.

Pelissä hehkutettua vuorovaikutusta tiimiläisten kesken on ihan kiva lisä mutta toteutus on huonolla tasolla. Kaverin esittämän kommentin jälkeen voi heittää oman vastauksen SOCOM tyyliin mikin kautta tai sitten ilman mikkiä valikon kautta mutta vastausvaihtoehdot saattaa olla ihan ihmeellisiä tai ei sitä mitä itse ajattelisi sen tässä tapauksessa tarkoittavan jonka vuoksi kaverin/kaverien kunnioitus/luottamus pelaajaa kohtaan laskee. Helposti korjattavissa lataamalla tarkistuspisteestä uudelleen mutta ei se korjaa sitä perusongelmaa. Tätä luottamus-systeemiä voisi verrata Mass Effect 2:sen lojaaliustehtäviin sillä se vaikuttaa pelin loppuun selvästi.

Itse kaverit eivät ainakaan olleet koko aikaa edessä tai samassa suojassa kuin pelaaja joten ystävällinen tulitus jäi vähiin ja sen vaikutukset eivät päässeet näkymään eli luottamus tippumaan. Kavereilla on myös joitakin erikoistaitoja kuten kranaattien ja sinkojen käyttö mutta kyseiset taidot tulee käytettäväksi vain kun kaveri sitä ehdottaa ja tätä tapahtui erittäin harvoin eli singon omaava kaveri ei pakolla olekkaan niin hyödyllinen kuin ajattelisi sen olevan. Itse näin vain pari kaveria tarjoavan kyseistä erikois apua eli muutamat jäi näkemättä kokonaan. Sitä en tiedä että voiko asiaan vaikuttaa mikin avulla paremmin.
Muuten kaverit ampuilivat ihan tehokkaasti itse eivätkä juokseneet kuolemaan.

Hyvä tarina ja hyvä loppu mutta jos vähän ajattelee niin huomaa kyllä kuinka paljon reikiä tässä tulevaisuudessa oikein on. Silti suosittelen tätä peliä jos vähäsen kiinnostaa. 10€:lla nappasin Prismasta.

EDIT: FPS ongelmia tulee muutamassa kohdassa mutta muita teknisiä ongelmia ei tullu huomattua/tajuttua.
 
Ylös Bottom