Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bladestorm - Potentiaalisin peli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caeris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Caeris

New Member
"Koein Omega Force -studio tunnetaan parhaiten Dynasty Warriors -sarjastaan, jonka suosio on poikinut myös samaan pelimuottiin luottavia sivujulkaisuja. Nimihirviö Bladestorm: The Hundred Years' War rakentuu niin ikään tutun perustan päälle, mutta muista sivujulkaisuista poiketen se lupaa uutta näkökulmaa laajamittaiseen taisteluun.

KonsoliFIN tutustui pelin japanilaiseen demoon ja selvitti, miten Englannin ja Ranskan satavuotista sotaa ollaan tuomassa olohuoneisiin.

Pelin edetessä hahmolleen tosin voinee hankkia uusia varusteita. Mittavat joskin demossa tyhjät valikot ainakin puhuvat sen puolesta, että mukana olisi japanilaisille ominaisia roolipelielementtejä riittämiin.

Tehtävä valitaan majapaikassa, jossa on myös mahdollista palkata tukijoukkoja, käydä kauppaa ja puhua muiden kanssa. Koska peli sijoittuu Euroopan suuriin taisteluihin, arkkitehtuurillinen tyyli on heti länsimaisen tuntuinen. Erikoisen kontrastin eurooppalaiseen ilmapiiriin luovat kuitenkin hahmojen kasvot, joissa on selkeitä japanilaispiirteitä.

Toisin kuin Dynasty Warriorsissa, satapäisiä armeijoita ei kaadeta ohjaimen nappeja hakkaamalla. Bladestorm tarjoaa asetta taktisempaa sotimista, mikä käytännössä sijoittaa sen jonnekin tosiaikastrategian ja taistelupelin välimaastoon.

Puolueetonta palkkionmetsästäjää esittävä pelaaja ei ole sidottu mihinkään tiettyyn ryhmään kentällä, vaan voi lennossa ottaa hallintaansa tehtävään valitun puolen joukkoja. Ominaisuuden ansiosta pelissä on mahdollista hypätä ritarin roolista ratsumieheksi ja taas jousimieheksi tilanteen niin vaatiessa.

Jokainen aselaji poikkeaa toisistaan hyökkäystyylin ja erityisvahvuuksien osalta. Eräs demon tehokkaimmista hyökkäyksistä oli ratsumiehen sivallus, jonka aikana ihmisen ylävartalon korkeudelle laskettu miekan terä teki taatusti ikävää jälkeä eteen sattuville. Komennossa olevat tekoälyhahmot ryhmittyvät automaattisesti pelaajan rinnalle ja toistavat komentajansa liikkeet, joten sivusta tehdyllä rynnäköllä vihollisen jalkaväen sai kaadettua tyylikkäästi hevosen selästä.

Sama taktiikka ei kuitenkaan enää purrut, kun vastaan asettui joukko peitsin varustettuja ratsastajia. Pelkän miekan avulla hevosen selästä sohiminen oli koitua nopeasti tappioksi, joten tilanne vaati toista lähestymistapaa. Jousimiesryhmän kapteeniksi ryhtyminen auttoi asiaa, sillä yhtäaikaisesti lähetetty nuolisade pudottaa miestä maahan rivitolkulla.

Hyökkäykset on aseteltu ohjaimen päänappeihin, joten ainakin alkuunsa jokaisella aselajilla oli kolme erilaista kykyä. Risti on varattu ryhmän haltuunotolle ja hylkäämiselle. Jokainen hyökkäys vaatii käytön jälkeen latausta, mikä tehokkaasti estää toiminnan muuttumisen napin hakkaamiseksi. Täysin avuttomaksi kentällä ei kuitenkaan jää, vaikka kaikki hyökkäykset olisivat samanaikaisesti huililla, sillä R1:tä painamalla oma hahmo taistelee automaattisesti lähimpien vastustajien kanssa. Se on kuitenkin taistelun mittakaavan huomioiden verrattain tehotonta." (Hakkiz)

PSN Demo ei pystynyt näyttämään kuinka potentiaalinen tämä peli on, koska demo näytti vain kynnen palasen kokoisen esi-kuvan pelistä.

Peli sisältää lukemattomasti enemmän yksityiskohtia liittyen päähahmon sekä ryhmien kehitykseen
jossa saa tosiaan olla todella fiksu yksilö mikäli haluaa suoriutua tehtävästään.

Bladestorm tarjoaa erittäin vaativat tehtävät jossa itse luot "omaa tarinaa " hahmollesi, joka kuitenkin seuraa tietyn näköistä juoni konseptia, joka voi päättyä lukemattomilla eri tavoilla.


Pelaan pidemmälle ja kirjoitan tänne tarkat asiat Bladestormiin liittyen, joka ei ole Demon perusteella, sillä Demo ei tosiaankaan pistänyt esille Bladestormin pelattavuutta esille kunnolla. Esille tuli epäsuora kuva alku taistelusta joka ei ehtinyt edes kehitys vaiheeseen jolloin taistelu on todella erilaista sekä todella nopea tempoista, koska hahmosi kasvavat leveleitä joiden kautta saat "pisteitä" joita voi sijoittaa eri joukkojen attribuutteihin.



Lisää tulee pikku hiljaa.:)
 
Vastaus: Bladestorm - Potentiaalisin peli

Joo, nyt on ~40h peliaikaa itelläni Bladestormin kanssa takana ja on kyllä pakko sanoa että sellaisen noin 10 tunnin jälkeen peli alkaa toistamaan itseään todella pahasti. Demo ja ensimmäiset 6 tuntia pelissä vaikutti todella lupaavalta, mutta sen jälkeen se oli vaan sitä samaa sahausta kokoajan. Vaihtelua ei ollut nimeksikään ja alkoi suorastaan --tuttamaan jossakin vaiheessa se kenttien samankaltaisuus. Jossakin vaiheessa kun tajusi että rapierilla kun hyökkäsi isoihin kaupunkeihin ja spear tyypeillä pieniin kyliin niin sillä pääsi jo 90% kentistä läpi ilman mitään hikoilua. Pelissä oli myös tosi hyvät edellytykset moninpeliin, mutta harmi ettei sitä sisällytetty peliin. Eli ei mikään huono peli, mutta ei mikään paraskaan.
 
Ylös Bottom