Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Border Down jäi tulliin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Peet

New Member
Kaveri jenkeistä tilasi mulle NCSX:stä Border Downin, ja tulli nappasi sen. Saapumisilmoituksessa ilmoitetaan että arvo on 15 USD ja "arvo tullilipukkeesta, lasku mukaan". Mitä teen, kun minulla ei ole minkäänlaista laskua?

Menet tuliin, avaat paketin ja sanot - tullivirkailijan kysyessä mikä tämä on - sen olevan peli antiikkiselle pelikonsolille. Sitten saat selitellä ummet ja lammet mikä se pelikonsoli on. Sitten neuvotellaan arvosta. Jos hinta tosiaan on 15$ kuten saapumisilmoituksessa lukee, pidä siitä kiinni. Ei sille muutakaan arvoa oikeen osaa määrittää. Laskuksi/kuitiksi on paha jälkikäteen muuttua ;(

Eihän 15$:sta kuitenkaan mene tullia/alv:ia, joten rohkeasti vaan sinne virkailijan juttusille.

Voi muuten olla että paketin sisältä löytyy jonkinlainen kuitti. Ja todellinen arvohan on pikemminkin $70, joten pitää kai toivoa ettei löydy. :D Kiitos.

Paketissa voi hyvinkin olla kuitti. Siksi ei kannata ruveta liikaa hintaa vakuuttelemaan, ennen kuin paketti on avattu. Ainahan ne tulli-ihmiset inhoavat, jos ei ole mitään kuittia näyttää, mutta luottokorttimaksu on kohtalaisen hyvin kelpaava syy.

Jos onnistut vakuuttamaan tullisedän, joudut tekemään kirjallisen vakuutuksen, että peli todella maksoi tuon $15. Jos siihen ei sisälly postikuluja, lasketaan ne myös hintaan ennen kuin tulliarvoa selvitetään. Tuolla hinnalla mitään maksettavaa ei siltikään tietysti tulisi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos onnistut vakuuttamaan tullisedän, joudut tekemään kirjallisen vakuutuksen, että peli todella maksoi tuon $15.

Hmm, ei vaan täkäläisessä tullissa. Alhaista arvoa ei ole koskaan tarvinnut kirjallisesti perustella. Olen käynyt tullissa kymmeniä kertoja ja aina - usein tosin on kuitit/laskut mukana - on riittänyt suullinen selvitys. Minä pyrin tosin tilaamaan tavaraa alle tullirajan arvoisesti / lähetys. Kahdesti ole tulleja & ALVeja maksanut, silloin mukanani oli kuitit, joilla korkeampi hinta selvisi -> tullit oikeutetut ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Hmm, ei vaan täkäläisessä tullissa. Alhaista arvoa ei ole koskaan tarvinnut kirjallisesti perustella. Olen käynyt tullissa kymmeniä kertoja ja aina - usein tosin on kuitit/laskut mukana - on riittänyt suullinen selvitys. Minä pyrin tosin tilaamaan tavaraa alle tullirajan arvoisesti / lähetys. Kahdesti ole tulleja & ALVeja maksanut, silloin mukanani oli kuitit, joilla korkeampi hinta selvisi -> tullit oikeutetut ;)
Helsinki 100:n tullipisteessä olen noita aika monta kirjoitellut. Ainoastaan pari kertaa on tainnut tulliin mennä lähetys, joka on ollut alle tullirajan. Syynä on se, että pienet paketit, joihin on merkattu pieni arvo, eivät tulliin yleensä tunnu jäävän. Iso paketti, jossa on esim. kone tuntuvat sitten tulliin jäävän melkein aina. Noista on saanut sitten kirjallisesti vakuuttaa, että tuote maksoi niin ja niin paljon. Usein on tuota joutunut tekemään. Joka kerta ovat sanoneet, että ensi kerralla pitäisi olla kuitti. Kuulemma lentokentän tullissa suuttuvat kuitittomista luovutuksista. :p

Oletko tosiaan joutunut maksamaan tulleja vain kahdesti?

Oletko tosiaan joutunut maksamaan tulleja vain kahdesti?

Yep, meikäläisellä on kaikkea arvotonta tavaraa aina tilauksissa. Tulleja olen maksanut DC:n Sakura Taisen Complete Boxista (199$ + pk.) ja Jenkki-DC -paketista. Kuten sanoin 95% tilaamistani paketeista on arvoltaan alle tullirajan, joten ei se nyt ihme ole, jossei tulleja pidä maksaa. Ne maksetaan, jos aihetta on - tottakai.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Yep, meikäläisellä on kaikkea arvotonta tavaraa aina tilauksissa. Tulleja olen maksanut DC:n Sakura Taisen Complete Boxista (199$ + pk.) ja Jenkki-DC -paketista. Kuten sanoin 95% tilaamistani paketeista on arvoltaan alle tullirajan, joten ei se nyt ihme ole, jossei tulleja pidä maksaa. Ne maksetaan, jos aihetta on - tottakai.
Jenkki- ja japsikoneista ovat minullakin tullikeikat yleensä johtuneet. Niissä tuppaavat postikulutkin olemaan jo sellaisia, että vaikka hinta olisi kuinka halpa, ylittyy tullausraja. Joitain kertoja on kyllä pelkkää peliäkin joutunut selvittämään. Todella harvoin kuitenkin.

Helsinki 100:n tullipisteessä olen noita aika monta kirjoitellut.
Itsekin olen tuollaisen pari kertaa jo kirjoittanut. On muuten aina hirveä vääntäminen siitä, että saa uskoteltua tullisedille ja -tädeille, että paketti on sen ja sen arvoinen. Pitkät selitykset pitää kertoa niistäkin paketeista, jotka oikeasti ovat arvoltaan alle sen tullirajan. Asiaa ei kyllä ollenkaan auta se, että kotoa ei löydy tulostinta (ja paketissa harvoin on kuittia).

Tullihommat ovat kyllä kivoja.

Paketti tuli sitten haettua tullipostista. Sisältä löytyi kuitti, joten jouduin maksamaan 16 . Kohtalaisen vaivatonta kuitenkin - piti vaan vähän selitellä että kyseessä ei ole Playstation eikä Nintendo. :D

Hyvä, muttei niin hyvä että kannattaisi maksaa $70 + 16.20 . Odota pari kuukautta ja hanki käytettynä.

Mä en kyllä suosittelis tätä muille kuin shoot 'em uppien ystäville.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan uusi käyttäjä
Mä en kyllä suosittelis tätä muille kuin shoot 'em uppien ystäville.
Myy mulle, jos peli ei maita. LE-pack olisi kiva saada hyllyä koristamaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Myy mulle, jos peli ei maita. LE-pack olisi kiva saada hyllyä koristamaan.
Jos mä kuitenki jätän sen omaan hyllyyn pölyttymään...

Ylös Bottom