Call of Duty 4: Modern Warfare (2019)

Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare [PS3]

Ainut vika cod4:ssa on se, että tämän hetken suosituimmat ladderit eivät osaa laittaa kunnon hardcore sääntöjä niinkuin niillä on puuceen puolella. Eli no perks, no airsupport ja iron sights only (tätä ei voi kyllä mitenkään toteuttaa konsoleilla?) s&d only.

Toivottavasti saisivat nuo korjattua viitoseen. Ja no perks pitäisi skaalata sen mukaan, että se ei tuntuisi siltä kuin ampuisi ihan ilman stopping poweria jne.

Perkithän ovat yksi tämän pelin parhaista puolista,onhan siellä toki pari ärsyttävää mukana,mutta kukin taaplaa tyylillään. Myös air support on mielestäni hyvä asia,kannustaa hakemaan tappoputkia. Ja iron sights only? Miksi ihmeessä? Minusta ainakin matsit olisivat tylsempiä jos jokainen vetää samoilla seteillä, perkit ja myös aseiden attachmentit tuovat vaihtelevuutta ja enemmän valinnanmahdollisuuksia oman pelityylin mukaan.

Noiden airsupporttien suurin ongelma on se, että niistä saatava hyöty on aivan liia suuri verrattuna siihen, kuinka helposti ne saa. Jos uav tulisi vaikka viidestä taposta olisi se paljon parempi. Helikopteri nyt on aivan naurettava, onneks sitä ei hirveesti noissa S&D peleissä näy. Perkeistä en itekään hirveesti pidä, varsinkin Jugga ja Marty ovat aivan käsittämättömiä aivopieruja kehittäjiltä.

EDIT:
Dagoth: tosiaan tuolla publalla perkit on hauska lisä pelailuun, itekin tulee välill kokeiltua kaikennäköisiä perkkejä tuolla publalla. Mutta matseissa se onkin aivan eri asia. Mitä vähemmän "random-tekijöitä" sitä enemmän taktiikat ja henkilökohtainen taito tulee esiin. Ei tarvitse joka kerta arpoa, että paljon tuo tyyppi nyt tälllä kertaa sitä hittiä ottaa, tiputtaako se kranaatin kuollessaan jne.

Noiden airsupporttien suurin ongelma on se, että niistä saatava hyöty on aivan liia suuri verrattuna siihen, kuinka helposti ne saa. Jos uav tulisi vaikka viidestä taposta olisi se paljon parempi. Helikopteri nyt on aivan naurettava, onneks sitä ei hirveesti noissa S&D peleissä näy. Perkeistä en itekään hirveesti pidä, varsinkin Jugga ja Marty ovat aivan käsittämättömiä aivopieruja kehittäjiltä.

Helikopterin saa tiputettua alas hyvin helposti jos vaan pari kaveria sitä viittii ampua.. Ja jos sattuu olemaan LMG mukana niin hyvin helppo tiputtaa se yksinäänki. Samaa mieltä martyrdomista ja juggeri on myös ärsyttävä,mutta pitihän kehittäjien joku vastaperkki laittaa stopping powerille..

EDIT:
Dagoth: tosiaan tuolla publalla perkit on hauska lisä pelailuun, itekin tulee välill kokeiltua kaikennäköisiä perkkejä tuolla publalla. Mutta matseissa se onkin aivan eri asia. Mitä vähemmän "random-tekijöitä" sitä enemmän taktiikat ja henkilökohtainen taito tulee esiin. Ei tarvitse joka kerta arpoa, että paljon tuo tyyppi nyt tälllä kertaa sitä hittiä ottaa, tiputtaako se kranaatin kuollessaan jne.
Nimen omaan pitäisi saada nuo random elementit pois ja lisää tilaa puhtaalle taidolle ja tiimipelaamiselle. Kaikki oli täydellisesti cod2:ssa.

Mutta sellaisille normipelaajille noi perkithän olivat oikeen lottovoitto ja tekeväthän ne publan pelaamisesta paljon mielekkäämpää, mutta klaanimatsit on aina asia erikseen.

Tottahan tuo on, mutta saahan privaservun asetuksista perks disabled? tosin en tiedä saako sitte vaikkapa cg:ssä perks disabled muotoa.

Joo tollanen asetus on, mutta se on sinänsä turha kun se ei toimi kunnolla. Kun no-perks on päällä, toimivat kaikki ykkösluokan perkit ja overkill. Ja on CG:ssä no-perks optio. Toivon todella että tämä asia on toteutettu kunnolla Codi vitosessa.

Ja jos pelataan no perks olisi siis ihan sama, että kaikilla on jukka + stoppari, eli toivoisin sellaista sopivaksi tehtyä no perksiä, ettei aina tuntuisi kuin jukkaa ampuis.

Onkohan mussa jotain vikaa kun perksit ei haittaa ollenkaan? Aivan sama onko jollain juggernaut päällä tai martyrdom, sittenpähän on. Ainoa mikä pännii on GL, HC s&dssä saa monesti rundin alussa vetää siksakkia ettei haukkaa multaa heti ensimetreillä.

Mua ei kyllä juggernaut häiritse lainkaan. Se on yksi turhimmista perkeistä. Eli itsepähän häviää siinä jos sen pitää päällä. Martyrdom on rasittava vain koska se on niin yleinen. Ei jaksaisi joka tapon jälkeen lähteä juoksemaan täysiä toiseen suuntaan.

Onkohan mussa jotain vikaa kun perksit ei haittaa ollenkaan? Aivan sama onko jollain juggernaut päällä tai martyrdom, sittenpähän on. Ainoa mikä pännii on GL, HC s&dssä saa monesti rundin alussa vetää siksakkia ettei haukkaa multaa heti ensimetreillä.

HC:n hyvä puoli on tosiaan se ettei perkeillä ole niin väliä, mutta normaali healteilla pelataessa on suurikin merkitys. Jos miettii Skorpionia niin ase näyttää "paperilla" ihan hyvältä mutta jollei ole stopparia aseessa kiinni ja pitäisi juggernaut jätkää ampua saa lippaalisen oikeasti ampua. HC:ssa stopparilla ei oikeen tee mitään, kun taas normissa ei ole muuta mahista laittaa (no jugger mutjoo) kakkosperkiin, kun jollain slight of handilla ei oikeen tee mitään.

Mun mielestä perkit teke codista codin, mutta kuten kaasu sano jo aikasemmin klaanimatseja olis siisti vetää no-perks, mutta siltikin pidän perkeistä, koska antaa paljon mahista millä tavalla pelaa ja tekee pelistä paremman muihin verrattuna.

Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare

Tuli tehtyä sellainen virhe, että poimin pelin pelkästään yksinpeliä varten. Putkijuoksut on tietty aina putkijuoksuja, mutta tässä tapauksessa kun riisuttuna ideana on juosta putkessa mahdollisimman nopeasti eteenpäin, ennen kuin ammutut viholliset syntyvät uudestaan, tulee välistä aika turhauttava fiilis - mitä niitä edes ampumaan kunhan saavuttaa seuraavan maalilinjan niin silloin ne kuolevat automaattisesti. Välillä tämä kuitenkin unohtuu ja pelissä on hienotkin toki hetkensä (mm. tark'ampujatehtävä ja lentokoneesta ampuilu), mutta konaisuutena jäi kuitenkin pahasti miinuksen puolelle. Etenkin kun peli pituudeltaan vaikutti enemmän demolta kuin kokopitkältä tekeleeltä.

Arvosana yksinpelille: 6½ / 10

Tuli tehtyä sellainen virhe, että poimin pelin pelkästään yksinpeliä varten. Putkijuoksut on tietty aina putkijuoksuja, mutta tässä tapauksessa kun riisuttuna ideana on juosta putkessa mahdollisimman nopeasti eteenpäin, ennen kuin ammutut viholliset syntyvät uudestaan, tulee välistä aika turhauttava fiilis - mitä niitä edes ampumaan kunhan saavuttaa seuraavan maalilinjan niin silloin ne kuolevat automaattisesti. Välillä tämä kuitenkin unohtuu ja pelissä on hienotkin toki hetkensä (mm. tark'ampujatehtävä ja lentokoneesta ampuilu), mutta konaisuutena jäi kuitenkin pahasti miinuksen puolelle. Etenkin kun peli pituudeltaan vaikutti enemmän demolta kuin kokopitkältä tekeleeltä.

Arvosana yksinpelille: 6½ / 10

Tämä vihollisten loputon ilmestyminen on mielestäni Call of Duty 4 ainoa oikea ongelma. Yksinpelin lyhyys(tällainen noin 8 tuntia kestävä yksinpeli on valitettavasti nykyään aika normaali pituus) tai putkimaiset kentät eivät vieneet fiilistäni yhtään. Tunnelma kentissä on todella hyvin luotu ja juurikin tuo yllä mainittu tarkka-ampujatehtävä on yksi parhaista yksinpelikokemuksistani. Peli on nätin näköinen, pyörii 60 fps ja kontrollit ovat rautaa.

Pelkän yksinpelin perusteella antaisin 8 ehkä 8½, jos moninpeli otetaan mukaan niin puhutaan täyden kympin pelistä. IMO

Tämä vihollisten loputon ilmestyminen on mielestäni Call of Duty 4 ainoa oikea ongelma.
Eikös tuo ole kaikissa Duty peleissä ollut. Ainakin 2osassa meinasi revetä persaus, kuten tässäkin veteraanilla pelatessa juuri näiden loputtomien vihollisten tuleminen, kunnes saavutetaan checkpoint meininki. Ja uskon, että 5:ssa sama toistuu. Vaan onneksi siinä on se co-op niin luulisi pelin helpottuvan jonkin verran.

En tajua miksi jengi valittaa pelin pituudesta. Oma läpipeluu kesti ikuisuuden, ainakin kun veteranilla pelasi. Voi tietysti olla, että oon vaan tosi paska, mutta esimerkiksi sniper tehtävässä olin jumissa muutamia viikkoja. Sitäpaitsi tyhjästä ilmestyvät vihut ei edes haitannut.. varsinkin kun kyykisteli veren maku suussa, pelko perseessä, jonkun aidan takana kranaatti/lyijysadetta piilossa. Mä väitän että mun henkinen kantti ei olis edes riittänyt pelata pidempään. Tollanen 8-10 tuntia on putkijuoksulle juuri passeli pituus, ennen kuin alkaa toistamaan itseään liian pahasti. Todellisuudessa campaingin läpipeluuseen meni minulta varmaan lähemmäs 20 tuntia, multiplayerissä kellottanut yli 30 tuntia.

Mahtava peli, mutta oon jo aika kyllästynyt.

Kyllä noi perkit on todellakin se yksi iso asia mikä tekee tästä pelistä niinkin hyvän. Mikäs sen parempaa kuin laittaa oma huonous sen piikkin mitä perkkiä toinen käyttää, hauska niistä on kitistä. Itse suosin HC:ta pelimuotona myös sen takia että siellä niitä perkkejä voi todellakin käyttää monipuolisemmin.

En tajua miksi jengi valittaa pelin pituudesta. Oma läpipeluu kesti ikuisuuden, ainakin kun veteranilla pelasi.

Jos sinä pidät samoissa kohdissa jumittamisessa ja uudelleen yrittämisistä ei välttämättä tarkoita että kaikki muut pitäisi. Ja jos pelin pelaa läpi yhdessä illassa niin menee se kyllä jo rahat pois -meiningin puolelle. Tietysti tässä tulee moninpeli, jota voi tahkota loputtomiin, mutta jos nyt tarkistellaan ihan vain yksinpeliä.

Tämä vihollisten loputon ilmestyminen on mielestäni Call of Duty 4 ainoa oikea ongelma. Yksinpelin lyhyys(tällainen noin 8 tuntia kestävä yksinpeli on valitettavasti nykyään aika normaali pituus) tai putkimaiset kentät eivät vieneet fiilistäni yhtään. Tunnelma kentissä on todella hyvin luotu ja juurikin tuo yllä mainittu tarkka-ampujatehtävä on yksi parhaista yksinpelikokemuksistani. Peli on nätin näköinen, pyörii 60 fps ja kontrollit ovat rautaa.

Pelkän yksinpelin perusteella antaisin 8 ehkä 8½, jos moninpeli otetaan mukaan niin puhutaan täyden kympin pelistä. IMO

Jep, varsinkin kun tuo vihollisten teleporttaaminen on tietyissä kohdin selkeästi huomattavissa vielä. Mutta kyllä mun mielestä tunnelma ja upea grafiikka sulavasti pyörivänä, sekä mahtavat kentät kuten alun kallellaan oleva laiva, Chernobyl, ydinpommin räjähdys jne ... ja ainakin minä olin myyty.

Aivan törkeän lyhythän se on, se on myös totta. Mutta ostin samaan aikaan GTA IV:n...ja kyllä ainakin minä tahkosin tätä mieluummin... :)

Se vaan tuntuu olevan sotapeleissä (sitä yhtä lukuunottamatta) trendinä, että tehdään näitä "putkessa" tapahtuvia sotaleikkejä jossa on hirveä pauke ja huuto :) Minun mielestä COD4 onnistuu siinä parhaiten.

Mä oon n. lvl 20, oon vähän jättäny pelaamista ku pelaan nykyään nhl 09, mutta, se peli on todellakin veteranilla vitun ärsyttävä, mulla kesti ainakin 1kk että pelasin, olin pitkään jumissa joissain kentissä.

mikäköhän juttu nyt toiki on tuolla CG:ssä.. kysyy käyttäjätunnusta ja passua :)

En pääse sivuille ilman niitä.. ja mistäs ny tollaset repäsisin itelleni :P

Ylös Bottom