Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vehu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360 Hype]

Älkää vaivautuko, peli on samaa tylsää paskaa kuin ykkönen. Miljoona äkkikuolemaa, eli kohtaukset opetellaan ulkoa kunnes ei kuole enää. Sit seuraava puiseva videopätkä jnejne. Hirvee pettymys, paskan myivät.

Siis, tämähän on miljoona kertaa parempi, kuin ykkönen.. Tämä peli jää kyllä meikäläisen hyllyyn pysyvästi on meinaan sen ansainnut...
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360 Hype]

Siis, tämähän on miljoona kertaa parempi, kuin ykkönen.. Tämä peli jää kyllä meikäläisen hyllyyn pysyvästi on meinaan sen ansainnut...

Hyvä kuulla. Saan tämän tässä viikolla. Tuu Mika pelaan mun kanssa sitte nepee, eiks joo?
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360 Hype]

Hyvä kuulla. Saan tämän tässä viikolla. Tuu Mika pelaan mun kanssa sitte nepee, eiks joo?

Jep, tässä pelissä on muuten outoa se, ettei yhdessäkään matsissa ole ollut lagia :D
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360 Hype]

Jep, tässä pelissä on muuten outoa se, ettei yhdessäkään matsissa ole ollut lagia :D
Olet selvästi pelannut liikaa Battlefield 1943:sta ;)

Omallakin tilauslistalla tämä on notkunut jo jonkin aikaa, odottelen että pulju josta pelini tilasin saa tuotetta varastoonsa.
Pistetään länkkäri ja inkkari väännöt joku ilta pystyyn - kunhan porukka saa peliä!
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

UP UP & AWAYYYYYY!!

Tulin, näin ja valloitin! Nyt on Call Of Juarezkin läpäistyjen pelien listalla. Ja oliphan vuoristorata! Ensimmäinen sana mikä peliä näin jälkikäteen ajateltuna tulee mieleen on "Old School". Peli on erittäin perinteinen, Call Of Duty-tyylinen FPS-kokemus yksinpeli rintamalla. Se ei TODELLAKAAN keksi pyörää uudestaan. Se on alusta saakka raiteilla kulkeva, nopea höyryveturi. Peli on erittäin lineaarinen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta: parissa kentässä peli heittää avoimeksi maailmaksi jossa jokaisessa on kolme sivutehtävää työstettävänä. Rispektiä niin ikään pelin tekijöille tästä istutuksesta mutta mielestäni tasot eivät soljuneet pelin muuten niin lineaariseen ja toimivaan flowhun. Onneksi kentät voi skipata kokonaan laukkaamalla suoraan tarina-tehtävän luo. Ja se pelissä olikin parasta, tarina. Sekään ei keksinyt pyörää uudestaan mutta täytäntöönpano oli erittäin onnistunutta. Etenkin pelin nimikko veljekset lihavoitiin todella onnistuneesti ja heidän tunneskaalansa olivatkin erittäin uskottavia. Peli pisti FPS-pelille melko epätyypillisesti oikeasti välittämään tietyistä hahmoista. Melko kylmä ihminen saa olla kyllä kyseessä jos pelin(minulle itseasiassa erittäin yllättävä) loppuratkaisu ei herätä minkäänlaisia tunteita. Traagisemmaksi tarinan tekee se tieto siitä mitä pelinhahmoille tapahtui tai tulee tapahtumaan ensimmäisessä CoJ:ssa.

Toinen suuri osa kokemusta on tietenkin Villi länsi! Tulitaistelut ja miljööt pelissä ovatkin täyttä parhautta ja niitä kyllä riittää. Ruuti paukkuu ja hiki haisee kun päihittää intiaaneja havumetsässä ja anti-gringoja mexicossa! Ay Caramba!! Villin lännen suppea ase-arsenaali tekee tälläisellekkin, erittäin perinteiselle FPS-pelille melko tutaa ja nostaa pelin arvoa heti. Peli ei tunnu enään niin perinteiseltä kun saat sen six-shootterin kouraan ja napsit länkkäreitä pääosumilla. Enkä tiedä mistä se johtuu mutta meikäläisen tähtäys prosentti tuplaantui näillä vanhoilla pysyillä verrattuna kaiken maailman M4:iin ja plasma sekoittimiin. Ja ne miljööt... Voin käsi sydämmellä sanoa että tämä, Call Of Juarez: Bound In Blood on yhtä näyttävä tekele kuin itse isoherra Gears Of War, paikoitellen jopa näyttävämpi!! Siinä missä GoW:ssa lookki keskittyy tuhottuun kauneuteen, CoJ keskittyy luonnon kauneuteen. Peli on melkoista graaffista orgasmia alusta loppuun. Peli myös luo todella vaikuttavan illuusion ISOISTA kentistä. Valotehosteet ovat myös alan parhaimmistoa. Ainoa missä tekninen osaaminen ottaa takapakkia on muutamat kallio tekstuurit ja äänitehosteet jotkai saisivat olla vähän munakkaampia ala Frostbite.

Aikaisemmin mainitsemani Old Schoolmaisuus on myös se mikä pelissä eniten vaivaa. Pelissä on todella surkea Checkpoint-systeemi joka ainakin Hardilla pelattuna aiheutti muutamat ärräpäät. Suosittelenkin aloittamaan pelin joko Easyllä tai Mediumilla koska peli kannattaa pelata ensin vain tarinan takia. Pelin lopetus, tai ns: viimeinen bossi oli myös itse saatanasta. En ymmärrä miksi pelintekijöiden pitää päättää muuten niin soljuvasti liikkuva peli aina infernaalisen vaikeaan päävastukseen... Tämä olikin oikeastaan ainoa kohta jossa oikeasti meinasin ryöstää naapurin syntymättömän pikku vauvan ja syödä tämän. Liekkö tämäkin turhautuminen täysin Hard-vaikeustason ansiota.

Näitä ja pyörän kehitystä lukuunottamatta oli pelin yksinpeli-kokemus erittäin mieluinen. Kyllä tämä on ehdottomasti markkinoiden paras Länkkäri-peli, siitä ei tarvitse edes dueloida!! Yksinpelinä heittäisin pelille arvosanaksi puhtaan kahdeksikon mutta areenalle hyppää vielä yksi vaikuttaja: Moninpeli.

Tältä en odottanut oikeastaan mitään mutta eilen yöllä kun hyppäsin mittelöihin mukaan oli shokki melkoinen! Peliin "liimattu" moninpelihän on täyttä A-luokkaa! Se ei ole vain lisätty sinne myyntilukuja mielessä pitäen vaan se on oikeasti ehtaa laatua. Moninpelissä on OIKEA Villin lännen meininki ja vanhat aseet tekevät pelaamisesta todella uuden tuntuista. Kaiken lisäksi pelaamani kentät olivat todella isoja, ehtoja villin lännen kaupunkeja! Kaiken kruunaa vielä hyvät Custom Game mahdollisuudet joissa saa määritellä pelaajien lukumäärän ja kaikki perus simppelit optiot. Omituisinta pelissä on se että se heittää joka matsin jälkeen takaisin menuun mutta eipä tuo haitannut kun meno oli niin mielekästä. Matseja löytyy nopeasti ja niitä etsitään server-listoista. Tätä lähemmäs Villiä Länttä et moninpelissä pääse! Suosittelen!!!

Ja jos ihan arvosanaa pitää heittää niin moninpeli nostaa numeron automaattisesti yhdeksikköön.
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Moninpeli on tosiaan hyvä, vaihtelua kaipaavalle. Vanhat länkkäriaseet sen tekee. Oma suosikki on perinteinen: molemmissa käsissä six-shooter.

Suosittelen muuten itse hostaamaan matsit. Liian usein hosti abortoi pelin, jos ei menekään hyvin:mad:
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Outlaws. Call of Juarez 2 on tällä hetkellä parasta (=ainoa) länkkäriä mitä on tarjolla. Voisi kontrollit olla paremmat, mutta kaikkea ei voi saada. Hyvä peli kyseessä, paitsi että nettipeli on aika.. naalista.. UbiSoft.. huoh :)
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Peli tuli ostettua ja läpi pelattua. Mukavaa länkkäriräiskintää, mutta ehkä vähän turhan lyhyt kokemus ja "loppupomo" oli suoraan sanottuna surkea. Yhteistyöpelin puuttuminen on myös melko iso miinus, mutta se normaali moninpeli on yllättävän hauskaa, vaikka olenkin pelannut vain random jenkkien kanssa.

Löytyisköhän enempää suomalaisia pelaamaan? :D Vaikka tuota Wild West legends pelimuotoa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

OK peli vaikken länkkärien ystävä ole. Monipeli oli joo siistiä. Co-op puute todellakin...
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Ihan mukiinmenevä räiskintä. Jos teemana olisi ollut joku muu kuin villi länsi niin tuskin olisi ollut näin viihdyttävä. Tunnelma oli loistava ja varsinkin kun olen myös ensimmäisen osan pelannut niin tarinoiden yhtenäisyys jopa hieman yllätti.

Pitkä miinus tulee pelin pituudesta. Pelasin ihan normaalisti paikkoja tutkien ja maisemia ihaillen, en todellakaan yrittänyt juosta peliä mahdollisimman nopeasti läpi. Silti viimeisen kentän loppuessa pelikellossa seisoi 5 tuntia 32 minuuttia. Että sellasta. Kyllä pelin mielestäni sen 8-10 tuntia vähintään kestää. Pientä uudelleenpeluuarvoa antaa toisen veljen valitseminen kentän alussa ja näköjään toinen läpipeluukerta on selviö, jos sen 10 tuntia haluaa saada täyteen.
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Moninpeli on tosiaan hyvä, vaihtelua kaipaavalle. Vanhat länkkäriaseet sen tekee. Oma suosikki on perinteinen: molemmissa käsissä six-shooter.

Sama juttu täälläkin. Jo pelkästään silloin, kun kampanjassa sai molempiin käsiin prime rangerit, oli aika eeppinen fiilis.
En tiedä miksi, mutta mun kampanjassa Ray:n luonteelle "sopi" ne 2 rangeria ja Thomas oli sit tällänen "prototyyppiaseiden testaaja" - sille kun tuli hommattua se prototype shooter 9(?) luodin rullalla ja Volcano 11 kuulan "lippaalla".
Kertoo aika paljon siitä, miten hyvin hahmot oli rakennettu samaistuttaviks...
Ja tunnelmaa pelissä oli kyllä enemmän kun kymmenessä perus "OK" fps räiskinnässä yhteensä.

Sitä vaan jää katseleen omaa varjoaan, kun näyttää niin näppärältä hevosen selässä ratsastaessa. :D

Ja mikäpä siistimpää, kun ratsastaa hevosella täyttä laukkaa jätkää kohti, hidastaa laukasta juoksuun ja ampua revolverilla vauhdista jätkä kumoon.
Tulee just sopivan OUTLAW olo. ;)

Tykkään miten CoJ2 on "jämäkämpi" jotenkin. Aseet isompia ja raskaamman oloisia. Animaatiot ja muu hiottu paljon paremmaks jne. Päätinkin kokeilla, nyt kun kakkosen sain pelattua, että miltäs se ykkönen vaikutti. Ja onhan se aika hutera yritys,
ainakin verrattuna uuden savuaviin kromivolveri orgioihin mitä käydään hampaat irvessä.
Myös automaattinen suojaanmeno ja käsien/revolverien liikkeet luo tunnelmaa.. Miten kädet menee koukkuun ollessa lähellä tai mennen läheltä jotain esinettä tai asiaa. Miten kurkkaa kulman taakse, kun kulman takaa strafee ja suoristaa yhden käden kerrallaan tullessaan kulman takaa jne...
Tyylikästä ja sujuvaa.

Ja jos jossain pelissä on koskaan tullut mieletön onnistumisen tunne siitä että ammut/osut hyvin, niin tässä.
Ilman minkäänsortin concentration timeä kun sukeltaa huoneeseen ray:llä potkaisten oven sisään ja ampuen molemmista käsistä täysiä osumia ja tyhjentää huoneen neljästä jätkästä hetkessä niin fiilis on ihan katossa. Enkä siis tarkoita sitä hidastus juttuakaan. Just aim for the head! 4 luotia, 4 raatoa ;)

Tai Thomasilla veitsien kanssa latoon ja alta aikayksikön kolmisen tyyppiä maassa, veitset rintakehässä ilman että itselle kävi kuinkaan.

Ihan parasta. Aloittelin jo pelaamaan peliä uudestaan läpi. Ihmetyttää vaan miten tuo raha/uudet aseet systeemi toimii?
Kun alotin chapteristä, jota ennen olin ostanut 2 prime rangeria, ne oli siinä. Mutta sitä aiemmissa on ne aseet mitkä siihen mennessä oon ehtinyt ostaa ekalla pelauskerralla. Mutta rahat kaiketi säilyy?

Tosin, löysin kaupan ihan alkupään kentästä ja piti ostaa hyviä kiväärejä ja mitälie, mutta eipä siellä ole vasta kun yhden tähden aseita.

Eli näyttäisi siltä että minkäänsortin prime tai superb aseita on mahdoton viedä niihin kenttiin, jossa niitä ei vielä pelattavaksi tarjota (ole kaupassa tai löydy vihollisilta)

No juu.. Pitää koittaa kerätä paljolti rahaa heti alussa ja tutkia enemmän niin saa testattua niitä superb aseitakin. En nimittäin edes ehtinyt kokeilla kun erilaisia prime revolvereja molemmille hahmoille.

No juu, menipä novelliks.

Loistava on! Diggailen. Ja kiitos Red Dead Redemptionista kertomisesta.
 
Vastaus: Call of Juarez: Bound in Blood [X360]

Peli tuli ostettua ja läpi pelattua. Mukavaa länkkäriräiskintää, mutta ehkä vähän turhan lyhyt kokemus ja "loppupomo" oli suoraan sanottuna surkea. Yhteistyöpelin puuttuminen on myös melko iso miinus, mutta se normaali moninpeli on yllättävän hauskaa, vaikka olenkin pelannut vain random jenkkien kanssa.

Ihan hyvä tiivistys Joonalta.

Coopin puute oli tosi iso fail, juurikin sen takia, että tällaisessa pelissä (2 veljestä, haloo!) yhteistyömoodia pitäisi selvyytenä. Joku on joskus täräyttänytkin, että kaikki on hauskempaa coopissa... En mene kieltämään.

Loppupomosta nyt ei mitään tarvii sanoakaan, aika läsähdys tohon loppuun ja muutenkin turhan "härö" (paremman adj puutteessa) se vimppa kenttä.

Länkkäriteemahan tämän räiskinnän pelasti, mutta eniten tässä häiritsi kenttäsuunnittelu, tai pikemminkin se vihollisten suunnittelu, sillä tietyssä triggerissä (ovi auki / väijytys alkaa / vihuhyökkäys käynnistyy) vastustajia tuli aina samoista paikoista tai sitten ne olivat aina samoissa paikoissa. Kun tämä länkkäriteema oli läsnä, ei voinut vältyyä "ampumarata"-fiilikseltä.
Jotenkin typerää, että etenet jossain kujilla, niin äijät venaa katoilla ja vesitornien huipuilla, parvekkeilla ja muissa paikoissa pislat kourissa. Ja mitään suojasta-suojaan liikettä en oikeastaan havainnut. Ehkä parissa kohtaa. Ennemmin sillä tapaa, että pamahdat saluunan ovista sisään ja aloitat räiskinnän, seassa olisi siviiliä ja muita , ja toiminta menisi siten kaoottiseksi -- ihan normaalisti. Perustussarit olivat kyllä mukavaa vaihtelua, ja se länkkärifiilis oli kyllä pelastava tekijä COJ2:ssa.

Tarinakin veljesmiehistä oli yllättävän jees, sillä odotin melko puikkoa settiä, joskin sivuhahmot jäivät paitsioon.
 
Ylös Bottom