Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Campusbaana + kytkin + live = ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valkoinenpupu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

valkoinenpupu

New Member
Eli, yhteydentarjoajana toimii OPOY, ja liittymä on 10/10 Campusbaana. Olen kyllä lähetellyt verkkovastaavalle mailia siitä, että toimisiko Live tällä yhteydellä, mutta jos jolla kulla on asiasta omakohtaista tietoa, niin olisi kiva kuulla. Riittääkö se, että Liven vaatimat 3 porttia ovat auki, vai pitääkö olla lisäksi joitain yhteyskohtaisia säädöksiä? Vai onko peräti niin, että Live ei toimi kuin tietyillä nettiyhteyksillä?

Seuraava kysymys on se, että ymmärtääkö xbox kytkimen päälle? Kun on 2 tietokonetta ja boxi, niin tarkoituksena on laittaa tällainen kytkin D-LINK DES-1005D verkkoa jakamaan.

Näiden kysymysten kanssa on tullut jo aeoneja painittua. Olisi loistavaa saada jotain kunnon faktaa asian suhteen, moni "tuntuu tietävän", mutta viimeiseksi vaihtoehdoksi saattaa silti jäädä se, että hommaamma ~100 eurolla juttuja tänne, ja sitten yhteydet eivät pelitä. Murr.

UPDATE:

Eli nyt olen sen verran saanut selville (kiitokset vain avuliaille ihmisille), että DI-604 reititin olisi kokoonpanolleni paras vaihtoehto. Vielä pitäisi vaan saada varmuus siitä, että Live toimii tuolla baanalla... Jos ei muuta, niin pistelen tänne infoa, jos/kun saan oman käden kautta tuntea toimivuuden/toimimattomuuden.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Campusbaana + kytkin + live = ?

valkoinenpupu sanoi:
Eli nyt olen sen verran saanut selville (kiitokset vain avuliaille ihmisille), että DI-604 reititin olisi kokoonpanolleni paras vaihtoehto. Vielä pitäisi vaan saada varmuus siitä, että Live toimii tuolla baanalla... Jos ei muuta, niin pistelen tänne infoa, jos/kun saan oman käden kautta tuntea toimivuuden/toimimattomuuden.

Minulla on CampusBaana (PL3) ja XBOX sekä PC D-Linkin DI-604-reitittimen takana. Tein eilen Liveen trial accountin ja yhden illan kokemusten perusteella pelaaminen onnistuu ihan mukavasti (jos CB ei satu tökkimään, jumitti eilen yhden kerran), ainakin mitä Project Gotham Racing kakkoseen tulee. Pelien hostaaminenkin onnistuu.

Reititin vaatinee hieman säätöä jotta Live toimisi. Olen asettanut reitittimen antamaan XBOXille aina saman sisäverkon IP:n, asettanut kyseisen IP:n DMZ:lle, määrittänyt portit 3074 (UDP ja TCP) sekä 88 (UDP) "Special applications"-kohtaan sekä laittanut "XBOX support"-valintaan rastin. Saattaisi toimia vähemmälläkin säädöllä, mutta en ole viitsinyt iteroida tarkemmin kun homma pelittää noillakin asetuksilla.

Ilmeisesti jotkut vanhemmat DI-604:t eivät toimi Liven kanssa ainakaan ilman firmware-päivitystä. Minun reitittimen firmware-versio näyttäisi olevan heinäkuun 2004 puoliväliin päivätty "V3.05b08". Laite on ostettu verkkokauppa.comista pari kolme viikkoa sitten, eli ainakin sieltä saa tuoreella softalla varustettuja yksilöitä.

Jos ostat reitittimen jostain paikallisesta liikkeestä, niin firmware-version voi tarkistaa pakkauksen takana olevan viivakooditarran alaosasta (F/W Ver.:x.y).

Saku

Viimeksi muokannut moderaattori:

Firmwaren voi kyllä päivittää uusimpaan versioon, kunhan rautapuoli on kunnossa. Eli H/W versio on D1, ja tätä taitavat käytännössä olla kaikki vähänkään uudemmat. Firmwaret saattavat olla erit jenkkiversion laitteille, muistaakseni omani hain Taiwanin Dlinkin sivuilta ja uusin näyttäisi olevan 3.06.

Koodi:
****** V3.06(Jul 30) TO V3.06(Aug 4) **********

1.Change the source interface of firewall rule "Allow to Ping WAN port" from LAN to WAN.
(The change will take effect after resetting router setting to factory default.)
2.Adds descriptions of XBOX and DOS into help field.

Edit: Näyttäisi 3.05b3:n mukana tulleen "rasti ruutuun" -tyylinen tuki Xboxille.
Koodi:
****** V3.05(6/1/2004) TO V3.05b03 **********

1.Fix the UI hanging problem when users setting static route.
2.Add a "XBOX Support" option in Tools->Misc page. It's better to disable "XBOX Support"
when useres are using file sharing utility, such as eMule or eDonkey. This option is disable by default.

Uh, kiitokset kattavista ohjeista saku. Kokeilin itsekin tuossa viikonloppuna live trialia, mutta koska reititintä ei ollut vielä, niin tökkäsin boxin suoraan seinään kiinni. Hyvin toimi, vain käyttäjätunnus + salasana piti laittaa. Saa nähdä kuinka tuo Campusbaana pelittää, ottaisin kyllä 2M ADSL:n milloin tahansa peliyhteydeksi, jos samalla hinnalla saisi (0eur). Mutta kiitos vielä kerran!

Ylös Bottom