Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Lament Of Innocence

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vagrant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vagrant

New Member
No niin, vihdoinkin on tulossa uusi Castlevania. Ensisilmäyksellä peli muistuttaa Devil May Cry:ta mutta erojakin varmasti löytyy. Olen nähnyt netissä joillakin sivuilla että peli tulisi jouluksi(ko?) mutta en ole varma asiasta (jos joku tietääpi paremmin että milloin onpi tulossa niin voipi laittaa tänne). Elikkä pistäkääpäs mietteitä siitä mitä odotatte peliltä ja yleensä odotatteko sitä? Minä ainakin aion hommata heti kun tulee.

Screenshotteja pelistä:

http://www.gamespot.com/ps2/action/castlevaniatentativetitle/screenindex.html?page=1

Castlevania-fanboyna odotan uutta 3d-Castlevaniaa vesikielellä. On mielenkiintoista nähdä, kuinka hyppäys kolmeulotteiseen maailmaan onnistuu tällä kertaa, kun ajattelee N64:n kauheita Castlevanioita.

Uskon, että uusi Castlevania tulee olemaan erittäin hyvä peli, mikäli sen saamista arvosanoista voi päätellä mitään.

Aahh...ensimmäinen pelisessio uutta Castlevaniaa takana ja voin sanoa ainakin ensituntumalta, että peli tuntuu todella hyvältä.

Tunnelma on huipussaan ja taustalla soivat Castlevania-sarjalle tutut melodiset kappaleet. Kuitenkaan wanhoja biisejä ei olla onneksi lähdetty remiksaamaan.

Ruoskan heiluttelukin toimii ja mukaan on ympätty sarjalle tuttuja tavaroita, kuten pyhä vesi, kirves ja tikari.

Lisäksi pelissä on mukana reliikkisysteemi, jonka ansiosta sankari voi tehdä erikoisjuttuja, josta menettää mana-pisteitä. En ole päässyt kovinkaan paljon testaamaan systeemiä, mutta tähän mennessä se on toiminut ihan kivasti.

Lisää tunnelmia pelistä myöhemmin...viimeistään sitten arvostelun muodossa :)

Peli pelatty kerran läpi.

Kunnon retro meininkiä uusissa kuorissa, ja toimii. Musiikit on parasta mitä olen pitkään aikaan kuullut peleissä. Tunnelma on loistava! Taistelu systeemi on riittävä minulle (joku voi pitää yksinkertaisena). Toteutus yleisesti on laadukas. Tätä tulee tahkottua pitkään ( haluu löytää kaikki "salaisuudet", ja voin sanoa että niitä riittää!).

Pitkästä aikaa Peli joka tuntuu peliltä isolla P:llä !

Plussat

+ Musiikki (Tippa nirahti linssiin :) )
+ Grafiikat (upeaa gootti maisemaa jota ei ole japanilaisittain pilattu, toki japani leimaa löytyy)
+ Tunnelma
+ Taistelusysteemi (varmaan monesta tuntuu yksinkertaiselta, mutta minulle tämä on täydellistä!)

Miinukset

- Hahmon kehitystä olisi voinut lisätä/monipuolistaa

Arvosana = 9+

Jees, julkaisupäivänä tuon ostin ja nyt on tullut pelattua Lament of Innocence kolmeen kertaan läpi (neljäs kerta menossa kovemmalla vaikeusasteella).

Varsin hyvä peli, vaikkakin kenttäsuunnitteluun olisi selvästi pitänyt panostaa enemmän. Taistelusysteemi, grafiikka, tunnelmallinen musiikki ja jopa tarinakin ovat kuitenkin sen verran laadukkaita, ettei itseään toistavat tasotkaan haittaa niin paljoa. Salareita ja bonuksia kyllä on ihan mukavasti, vaikka peli noin muuten kohtuullisen lyhyt onkin.

Kirjoittelin pelistä taannoin arvostelun, jonka voi lukea Linnavaanijoista. :)

Näyttääpä siltä että olen ainoa, jolle ei kelpaa.

Eikös asia olekin näin, että pelistä löytyy vain n. 5 eri asetta ja muutenkin heikohko tarjonta varusteiden osalta? Aiemmissa osissa on panostettu reilusti enemmän asetarjontaan, vaikka eihän se edes ole reilua verrata tätä esim. SotN:iin :)

No.. ei muissakaan Castlevanioissa ole Symphony of the Nightia ja sen GBA-jälkeläisiä lukuunottamatta ollut juurikaan monipuolisuutta aseiden ja varusteiden suhteen. Ymmärtääkseni IGA (pelin tuottaja) halusikin alunperin tehdä tästä Castlevaniasta vähän retro-henkisemmän. Tasopohjainen hahmonkehitys jätettiin kuulemma pois koska se olisi tehnyt pelistä liian helpon.

Myönnettäköön, taistelut tuntuvat vähän turhilta, koska niistä ei rahan lisäksi hyödy mitenkään, mutta systeemi on toteutettu niin hyvin, että vihollisia hakkaa ihan huvikseenkin. En toki pahastuisi, jos tätäkin puolta syvennettäisiin seuraavassa 3D-vaniassa.

Castlevania: Curse of Darkness

Eli uutta Castlevaniaa pukkaa. Tekijänä sama tiimi kuin Lamentissa, mutta esim. grafiikat on laitettu uusiksi.

Vastaus: Castlevania: Lament Of Innocence

Tälläistä olin kuullut että Lament oli alunperinkin suunniteltu vain ns. harjoitustyöksi jonka pohjalta sitten kunnon 3D-Castlevania saadaan lopultakin aikaan.

Ei, ei ole linkkiä. Igarashi taisi jossain haastattelussa sanoa näin, muistelen.

EDIT: Linkkiä löytyy, sen sijaan, skannattuun artikkeliin kuvineen: Castlevania Dungeon ja "What's New".

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom