Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CD32 retrotrippi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Prisoner

Active Member
Sain kaverilta takaisin hänelle aikoinaan myymäni Amiga CD32 -laitteen peleineen. Jälleennäkeminen ja -kokeminen näin vuosien jälkeen oli uskomaton retroelämys! Tuli testattua Cannon Fodderia, Pinball Illusionsia, UFOa, Super Stardustia, Arcade Poolia..

Mitä voisin sanoa? Uskomatonta... Uskomatonta! On ehkä pakko ottaa olut tämän kunniaksi.

LISÄYS 8.3.2010!!! KATSO VIDEO CD32 -KONSOLISTA

Viimeksi muokannut moderaattori:
Itsekin olen pohtinut pitäisikö laite hankkia. Onhan se "vaan" Amiga cd-asemalla, mutta ei kuitenkaan sellainen typeryys kuin aikaisemmat kotitietokoneista tehdyt konsolit. Sitä paitsi laitetta on helpompi pitää television vieressä kuin isoa Amigaa. Ja verrattuna Amigaan, eivät pelitkään hajoa yhtä helposti kuin vanhat korput.

Olen myöskin himoinnut moista laitetta pitkään. Ei ole tullut vain vastaan sopivalla hinnalla sopivassa kunnossa olevaa laitetta.

Myin kyseisen koneen aikoinaan pois, pientä haikeaa fiilistä tuli nyt. Omani oli viritetty kovalevyllä ja korppuasemalla ja vääntelin siitä kunnon autobuuttaavaan multimediakeskuksen. Oli se kyllä kiva kone. Ja S-video-ulostulo suoraan itse koneessa! :) Kun kone oli linkitettynä A1200:een, pääsi vielä pelaamaan Lotus 2:sta linkissä neljällä pelaajalla. Voi sitä herkkua... :)

Tässähän tulee herkisteltyä itsekin. Heh muistaakseni tuossa Ufossa oli paikoitellen aika infernaaliset latausajat. Hyllyssä näyttäisi vieläkin olevan Microcosm ja Zool2, eihän sitä tiedä vaikka konekin eksyisi jonakin päivänä takaisin kotiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Ja S-video-ulostulo suoraan itse koneessa! :) Kun kone oli linkitettynä A1200:een, pääsi vielä pelaamaan Lotus 2:sta linkissä neljällä pelaajalla. Voi sitä herkkua... :)

Eikös jollain lisälaitteella saanut ulos myös RGB:tä? Sellaisen laitteen voisin myös ostaa, jos jollain on tarjolla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Eikös jollain lisälaitteella saanut ulos myös RGB:tä? Sellaisen laitteen voisin myös ostaa, jos jollain on tarjolla.

Itselläni oli SX-1 -lisälaite ja se kyllä muistaakseni antoi RGB:tä.

Ja Hexille tiedoksi että suurin osa CDTV-levyistä toimi suoraan. Osassa oli kait joitain ongelmia.

Löytyypi CD32 boksattuna sekä SX-1 ja ovat todella aktiivisessa käytössä.
Aivan infernaalisen makee vekotin! :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wiking
Löytyypi CD32 boksattuna sekä SX-1 ja ovat todella aktiivisessa käytössä.
Aivan infernaalisen makee vekotin! :D

Mistäköhän mulle löydettäs toi SX-1 ja rgb-scart???

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Mistäköhän mulle löydettäs toi SX-1 ja rgb-scart???

Saattaapi mennä Ebay hommiksi. Itse onnistuin hankkimaan etsinnän jälkeen suomalaiselta keräilijältä.

CD32 Promodule olisi myös tosi vänskä vekotin. Promodulehan napsahtaa kolmekakkosen alle kuten varmasti hyvin tiedät. SX-1 vie tilaa aika paljon kun yhdistelmästä tulee L-kirjaimen muotoinen läpyskä.
Itse en omista 1200:sta joten CD32+SX-1 yhdistelmällä voi sitten pelailla kyseisen rakkineen pelejä. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bambuloosa
Voih kun pääsisi taas vääntämään cannon fodderia,lost vikingsiä jne jne.Nyyh.

Ostin ihkauuden serial-hiiren ja adapterin, jolla se toimii Amigassa. Cannon Fodder on sen avulla yhtä namia. Se peli ei ole kärsinyt vuosien varrella yhtään!

Lost Vikingsin hommasin halvalla Play.comista GBA:lle. Se on identtinen kopio Amiga-klassikosta. Mahtavaa!

:)

Prisoner, hyvä meininki!
Pelailin tuossa CF:ää Jaguarilla äsken ja voi että se on mannaa pitkästä aikaa! :D

Nyt on CD32 tulossa minullekin. :)

Käykö s-video-kaapeliksi ihan standardikaapeli, vai onko koneessa joku oma liitäntä.

Hyvät pelit ovat haussa, joten hyväkuntoisista otan mielellään tarjouksia.

Normaali s-videokaapeli käy hyvin. Mulla on jotain pelejä, joista voisin luopua. Kotelot ohjeet ja jopa pahviboksit on tallella. Listaan pelit kunhan ehdin..

Hei, tietääkö kukaan mistä voisi saada uuden muuntajan. vanha hajosi, oli liian kovassa käytössä :)

Amiga-klassikkoja tallenteilla, jotka eivät hajoa kuten levykkeet, koneella, jonka saa näppärästi hyllyyn ja pelit ruudulle laadukkaalla svideo-kuvalla. Toimii! :)

Mitenkä muuten on jenkkipelien toimivuus PAL-koneessa? Varsinaisia lukkoja ei kai ole, mutta miten toimivuus muuten? FAQ:ssa puhutaan vain PAL-peleistä NTSC-koneissa. Pitääkö esim. käyttää hiiren napit pohjassa käytettävää NTSC/PAL-valikkoa, jotta pelit yleensä lähtevät käyntiin?

Miten muuten olette ratkaiseet hiiren käytön? Siimahännässä on vikana juuri se siima. Tehtiinköhän Amigalle langatonta hiirtä, joka toimisi radiolähettimellä? Ipunan luulisi olevan liian huono.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex

Hyvät pelit ovat haussa, joten hyväkuntoisista otan mielellään tarjouksia.

En tiedä miten hyviä nämä ovat, mutta voisin ne kuitenkin myydä / vaihtaa:
- The Clue
- Gloom
- Universe

Kunto kaikissa on täydellinen.

Vastaus: CD32 retrotrippi

Aloitin tämän ketjun päivälleen kuusi vuotta sitten. Nyt lisäsin tuohon ekaan viestiin yhden linkin :) Aika hassu sattuma tää tasan 6 v -juhla.

Ylös Bottom